جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنايي كامل با ارتودنسي نامرئي

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

ارتودنسي نامرئي

همانطور كه احتمالاً خودتان هم مي‌دانيد، يك متخصص ارتودنسي، سواي از اينكه دانش بسيار زيادي براي برطرف كردن ناهماهنگي‌هاي دنداني و فكي دارد، براي اينكه بتواند دندان‌ها را رديف، تراز و منظم كند از دستگاه‌هاي ارتودنسي كمك مي‌گيرد.

اين دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شكل و ظاهر و يا نحوه درمان دسته بندي مي كنند. يعني ما چند دسته بندي مختلف براي دستگاه هاي ارتودنسي داريم. مثلا ثابت يا متحرك بودن دستگاه‌ها، يك مدل دسته‌بندي رايج در دنياي ارتودنسي است. در اين نوع نامگذاري (يا دسته بندي)، به استفاده از دستگاه‌هايي كه در تمام طول درمان به دندان‌ها مي‌چسپند، “ارتودنسي ثابت” و به استفاده از دستگاه‌هاي متحرك با قابليت جابجايي نيز، “ارتودنسي متحرك” گفته مي‌شود.

يك زماني هم هست كه دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن يا نبودن (نامرئي بودن يا نبودن) دسته‌بندي مي‌كنند. در اين مدل دسته بندي، به استفاده از دستگاه‌هايي كه حين درمان قابل مشاهده هستند و ديگران به راحتي متوجه مي‌شوند شما ارتودنسي كرده‌ايد، “ارتودنسي مرئي” و به استفاده از دستگاه‌هايي كه به سختي قابل مشاهده هستند، “ارتودنسي نامرئي” گفته مي‌شود. در واقع در ارتودنسي نامرئي دستگاه هايي كه براي صاف و منظم كردند دندان هاي شما استفاده مي شوند چندان قابل توجه و در چشم نيستند گويي كه اصلا كه اصلا وجود ندارند.

منظر از ارتودنسي نامرئي چيست؟

در تمام دنيا زماني كه صحبت از ارتودنسي نامرئي مي‌شود، معمولا منظور استفاده از پلاك‌هاي شفاف ارتودنسي است. همانطور كه در تصوير زير مي‌بينيد، اين دستگاه در اصل نوعي قالب دنداني است كه مي‌تواند روي دندان ها سوار شده و به منظم شدن آن ها كمك كند.

بنابراين اجازه دهيد از اينجا به بعد، بيشتر از پلاك هاي شفاف و نامرئي صحبت مي كنيم. به اين پلاك ها در اصطلاح ارتودنسي، الاينر يا تراز كننده دندان شفاف اطلاق مي شود. يعني به تمام اين پلاك ها، صرف نظر از برند و لابراتوار سازنده، الاينر گفته مي شود كه با كمك جديدترين تكنولوژي روز دنيا و  با اسكن 3 بعدي ساخته مي شوند. (اين تكنولوژي اكنون در كلينيك هاي دكتر درويش پور وجود دارد و ارتودنسي نامرئي و متحرك مراجعانمان با آن انجام مي شود.)

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي نامرئي و همه چيز درمورد آن را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۵:۲۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :