جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي متحرك و هر آن چه تا كنون درمورد آن نمي دانستيد

ما امروز اينجاييم تا در اين مطلب شما را با بهترين روش درمان نا هنجاري هاي دهان و دندان يعني ارتودنسي بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي متحرك در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم و همه چيز را نيز به شما بگوييم.

ارتودنسي متحرك

تفاوت ارتودنسي متحرك نسبت به ثابت از اسم آن پيداست. ارتودنسي ثابت به دندان شما مي‌چسبد، در حالي كه ارتودنسي متحرك را مي‌توانيد از دهان خارج كنيد. بسياري از روش‌هاي ارتودنسي مراحل مختلفي دارند، بنابراين ترجيح داده مي‌شود از اين مدل براي درمان استفاده شود و اين روش درماني مي‌تواند بسيار مفيدتر واقع شود. معمولا وقتي مي‌خواهند فك‌ها را درمان كنند از ارتودنسي متحرك استفاده مي‌شود و براي درمان ناهنجاري دندان از ارتودنسي ثابت استفاده مي‌كنند. چند مدل مختلف ارتودنسي متحرك وجود دارد كه در ادامه درباره آن‌ها توضيح خواهيم داد.

همچنين درمورد ارتودنسي سريع دندان و انواع روش هاي ارتودنسي سريع بيشتر بدانيد.

ارتودنسي اينويزيلاين و يا همان ارتودنسي شفاف

در كشورهاي خارجي استفاده از ارتودنسي متحرك شفاف يكي از روش‌هاي محبوب ارتودنسي است. اگر مي‌خواهيد دندان‌هاي خود را با احتياط صاف كنيد، بهترين گزينه براي شما اين مورد است. ارتودنسي شفاف مي‌تواند بدون استفاده از براكت دندان (سيم)، دندان‌هاي صافي به شما تحويل بدهد. اين روش درماني شامل چند رديف متحرك از صاف كننده است و شما مجبور نيستيد از براكت و سيم‌هاي فلزي استفاده كنيد. تكميل درمان در اين روش ممكن است 15 ماه طول بكشد. يكي از مزيت‌هاي ارتودنسي نامرئي هزينه آن است كه تقريبا ارزان است و شما مي‌توانيد هر چند هفته يك بار آن‌ها را عوض كنيد. برخلاف براكت‌ها اين مدل به راحتي پاك مي‌شود، پس نيازي نيست هنگام نوشيدن يا غذا خوردن آن‌ها را خارج كنيد.

تنظيم كننده فضاي دندان ها

از اين مدل ارتودنسي متحرك معمولا در كودكاني كه ريزش دندان در آن‌ها زودتر بوده استفاده مي‌شود. با وجود شكاف در هنگام خالي شدن جاي دندان‌هاي شيري، ممكن است مسير دندان‌هاي دائم مسدود شود. از اين ارتودنسي براي جلوگيري از حركت دندان‌هاي شيري در لثه استفاده مي‌شود.

نگهدارنده

بعد از اتمام برنامه درماني، همچنان بايد از نگهدارنده استفاده كنيد. اين وسيله ارتودنسي متحرك از اين جهت مهم است كه بعد از پايان درمان تا چند وقت دندان‌هاي شما را صاف نگه مي‌دارد. نگهدارنده‌ها بيشتر از آنچه كه فكر كنيد مهم هستند، و استفاده نكردن از آن مي‌تواند كل درمان ارتودنسي را بيهوده كند، زيرا دندان‌ها بعد از ارتودنسي دوباره مي‌توانند به حالت قبل برگردند. معمولا به نوجوان‌هايي كه ارتودنسي مي‌كنند توصيه مي‌شود تا رسيدن به سن بلوغ حتما از نگهدارنده استفاده كنند. البته لازم به ذكر است اين روش، مدل‌هاي ثابت نيز دارد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي به خصوص ارتودنسي متحرك را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم و اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار شما قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيدذ بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۱:۴۲ توسط:netware موضوع:

لمينت هاي دنداني و همه چيز درمورد آنها

لمينت نيز همانند ونير كامپوزيت يكي از پركاربرد ترين و محبوب ترين روش هاي زيباسازي طرح لبخند است كه امروزه افراد بسيار زيادي در سراسر دنيا از آن استفاده مي‌كنند و طرفداران بسياري نيز دارد. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را درمورد آن به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

انواع لمينت هاي دنداني

رايج ترين انواع لمينت دندان، آن هايي هستند كه از جنس سراميك يا پرسلين دندانپزشكي هستند. آن ها ضخامتي بين 0.5 تا 0.7 ميلي متر دارند. براي نصبشان بايد مقدار كمي از ميناي دندان در جلو تراشيده شود.

از چند سال پيش، سازندگان ونيرهاي دنداني تصميم گرفتند براي كاهش آسيب وارد شده به ميناي دندان قبل از نصب لمينيت دندان، لمينت هايي طراحي كنند كه بسيار بسيار نازك باشند و براي نصبشان نيازي به تراشيدن دندان نباشند.

نام اين لمينت هاي بدون تراش لومينيرز است. آن ها ضحامتي به اندازه 0.3 ميلي متر دارند و براي نصبشان نيازي به آسيب ديدن دندان نيست. تنها مشكل اين نوع لمينيت ها امكان ايجاد تحريك و حساسيت لثه است.

اگر تبليغات بنري يا نمونه هاي موجود در شبكه هاي اجتماعي را ديده باشيد، احتمالا به كررات با نام لمينت متحرك و شكل و ظاهر آن آشنا شده ايد. اين ها در واقع لمينت هاي موقت و مناسبتي هستند كه از پلاستيك هاي فشرده شده ساخته شده اند. در ساخت آن ها هيچ سراميك يا ماده دندانپزشكي ديگري استفاده نمي شود و هر كسي مي تواند آن ها را سفارش دهد.

تفاوت لمينت دندان و ساير روش هاي زيباسازي

به دليل اينكه هر 3 درمان ذكر شده جزء درمان هاي رايج و جديد دندانپزشكي هستند و از نظر كاربرد همپوشاني هايي با هم دارند، ممكن است به صورت اشتباه لمينت، بليچينگ، كامپوزيت و روكش دندان يكي خوانده شوند يا افراد متوجه تفاوت هاي آن ها نباشند. در ادامه به بررسي تفاوت هاي كامپوزيت، بليچينگ و روكش با لمينت دندان پرداخته شده است.

كامپوزيت ونير و لمينت هر دو از اعضاي خانواده ونيرهاي دنداني هستند. آن ها هر دو اهداف مشتركي دارند اما از نظر جنس، كيفيت، مشخصات ظاهري و نحوه آماده سازي با هم بسيار متفاوت هستند. لمينيت ها معمولاً در لابراتوار ساخته مي شوند بنابراين نوعي ترميم غيرمستقيم هستند اما ونيرهاي كامپوزيتي مستقيم بوده و 0 تا 100 آن در مطب دندانپزشك انجام مي شود.

بليچينگ دندان نوعي روش سفيد كردن دندان ها در دندانپزشكي است. در اين روش با كمك مواد شيميايي دندان ها را چند پرده يا چند درجه از آنچه كه هست سفيدتر مي كنند. بليچينگ تفاوت زيادي با لمينت سراميكي دندان دارد و اصولا تنها يك روش موقت براي سفيد كردن دندان است. به جز اين هيچ كدام از مزاياي ديگر لمينت ها را ندارد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مقاله خواستيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لمينت دندان و تفاوتش با ساير روش هاي زيباسازي دندان را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۵:۰۸ توسط:netware موضوع:

بريج دندان و يا همان پل دنداني چيست و چه كاربردي دارد؟

همانطور كه مي‌دانيد روش هاي بسيار زيادي براي جايگزيني دندان از دست رفته وجود دارند كه مي‌توان از هر كدام از آنها براي پر كردن جاي خالي دندان از دست رفته استفاده كرد. ما امروز در اين مطلب اينجاييم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه بريج و يا همان پل دنداني در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم گه آيا بريج بهتر است يا ايمپلنت؟ پس با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را به شما بگوييم.

بريج دندان چيست؟

همانطور كه در مقدمه نيز اشاره كرديم، بريج دندان يكي از روش هاي جايگزين كردن دندان است كه ميتوانيد به جاي دنداني كه اخيرا از دست داده ايد از آن استفاده كنيد. به دليل پايين بودن هزينه بريج در مقايسه با ساير روش هاي جايگزيني دندان از جمله ايمپلنت ها، معمولا از بريج بيشتر استفاده ميشود.

انواع بريج هاي دنداني

پل هاي سنتي يا (Traditional Dental Bridge) رايج ترين نوع بريج هستند. اگر تنها يك يا 2 دندان در كنار هم از دست داده ايد مي توانيد جاي خالي آن ها را با اين نوع پل پر كنيد. همانظور كه در شكل زير نيز ميبينيد، براي نصب اين نوع پل بايد دو دندان سالم وجود داشته باشد. اين دندان ها بايد تراشيده شوند و روي آن ها روكش دندان قرار بگيرد.

مريلند بريج ها (Maryland Bonded Bridge) نيز از انواع رايح پل هاي دنداني است كه براي جايگزين كردن دندان هاي جلويي استفاده مي شود. اين روش محافظاكارانه است و براي اتصالش هرچند كه نياز به دو دندان سالم هست، اما اين دو دندان به هيچ عنوان تراشيده نمي شوند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد پيوند استخوان دندان اينجا كليك كنيد.

پل دندان كانتي لور يا (Cantilever Bridge) از نظر ساختار كمي متفاوت از ساير انواع بريج هاي دنداني است. همانطور كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد. براي نصب اين نوع بريج دندان به يك دندان سالم نياز داريم. اين دندان تراشيده مي شود تا بتوان روي آن پل كانتي لور را نصب كرد.

همانطور كه از نامش پيداست، اين نوع بريج دندان توسط ايمپلنت هاي دنداني پشتيباني مي شود. زماني كه چند دندان در كنار هم از دست رفته باشد مي توان با كمك اين پل ها كاري كرد كه دندان ها جايگزين شوند. در اين روش 2 عدد ايمپلنت در دو طرف دندان هاي از دست رفته كاشته مي شوند و مطابق شكل زير، پل دنداني نيز سوار مي شود.

همچنين درمورد بررسي تفاوت هاي بريج و يا ايمپلنت نيز بيشتر بدانيد.

سخن نهايي

بريج، همانطور كه گفته شد يكي از بهترين روش هاي جايگزيني دندان هاي از دست رفته تحت شرايط خاصي مي‌باشد. ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه بريج دندان را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به سايت تهران دنتال مراجعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۹:۴۸ توسط:netware موضوع:

همه چيز درمورد ترميم دندان ها با اينله وانله

اينله و انله از جمله روش هاي بسيار محبوب و كاربردي ترميم دندان ها در ميان دندانپزشكان هستند. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه اينله و انله را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين رابطه به شما بگوييم. پس با ما تا آخر اين مقاله همراه باشيد تا همه چيز را درمورد اينله و انله بدانيد.

پر كردن دندان

به احتمال زياد تاكنون حداقل يك بار دندان خود را از قبل پر كرده‌ايد. پر كردن دندان به شيوه مرسوم و معمولي، يك روش درماني رايج و محبوب براي ترميم پوسيدگي‌هاي جزئي تا متوسط دنداني است.

زماني كه يك دندان به صورت جزئي دچار پوسيدگي شده است، دندانپزشك ابتدا پوسيدگي دندان را برداشته و سپس با كمك موادي مانند كامپوزيت يا آمالگام دندان آسيب ديده را پر و ترميم مي‌كند.

پر كردن دندان به صورت معمولي، يك روش درماني نسبتا سريع است كه تنها در يك جلسه انجام مي شود. باز هم تاكيد مي كنيم كه با اين روش تنها پوسيدگي ها و آسيب ديدگي هاي جزئي تا متوسط ترميم مي شوند. و اگر آسيب گسترده باشد (مخصوصاً دندان هاي آسياب) را درگير كرده باشد، ديگر نمي توان با روش معمولي، دندان ها را ترميم كرد. اينجاست كه نياز به روش هاي پيچيده تري مانند اينله و انله دندان احساس مي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد دندانپزشكي با ليزر بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

اينله و انله

دندان‌هاي خلفي ما كه به آن‌ها دندان آسياب يا آسيا هم گفته مي‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌هاي قدامي و جلويي هستند. به همين دليل سطوح جونده نسبتاً وسيع‌تر و بزرگ‌تري دارند. سطوح جونده اين دندان‌ها، معمولاً شيارهاي ريز و بعضاً عمقي دارند.

اگر به درستي بهداشت دهان و دندان را رعايت نكنيم و يا با دقت دندان‌هاي خلفي را مسواك نزنيم، كم كم بقاياي مواد غذايي در اين شيارها تجمع پيدا مي‌كند و با واسطه باكتري‌هاي، پلاك دنداني شكل مي‌گيرد.

اگر پلاك و جرم دندان‌ها با كمك جرمگيري دندان برداشته نشود نيز، پوسيدگي دنداني ايجاد مي‌شود. همانطور كه گفته شد، چنانچه پوسيدگي جزئي باشد، دندان آسيب ديده با آمالگام و كامپوزيت و به روش معمولي ترميم مي شود. اما اگر پوسيدگي وسيع بوده و مركز دندان آسياب را درگير كرده باشد (به طوري كه با روش معمولي نتوان آن را پر كرد) از اينله (Inlay) دندان كمك مي گيريم.

انله يا (Onlays) نيز به صورت مشابه يك درمان ترميمي است كه براي درمان پوسيدگي گسترده دندان هاي خلفي (آسياب)  كابرد دارد. با اينكه اينله و انله با هم شباهت هاي زيادي دارند اما كاربرد انله وسيع تر و بيشتر از اينله دندان است.

همچنين درمورد پيوند استخوان دندان بيشتر بدانيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار مهم و كاربردي را در زمينه اينله و انله در اختيار شما عزيزان و همراهان هميشگي قرار دهيم و همه چيز را درمورد اين روش ترميمي به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما دوستان مفيد بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۲:۵۶ توسط:netware موضوع:

بهترين مزاياي لمينت دنداني

لمينت هاي دنداني از بهترين روش هاي زيباسازي طرح لبخند و اصلاح آن هستند در عين اين كه به عنوان اصلي ترين روش هاي ترميم و  بازسازي دندان نيز به شمار مي‌رود. ما امروز در اين مطلب سعي بر اين داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه برترين مزاياي لمينت هاي دنداني در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در مورد اين موضوع با شما عزيزان در ميان بگذاريم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه به دست بياوريد.

نصب لمينت هاي دنداني  و مزاياي آن

اگر مشكلات ذكر شده بالا را داريد و قصد داريد با كمك دندانپزشكي زيبايي اقدام به ترميم آن ها كنيد 9 تا از فوايد ونير هاي لمينتي را بخوانيد تا توجيه خوبي براي اينكار داشته باشيد.

لمينت ها روكش هاي دنداني نازكي هستند كه از جنس ونير پرسلين هستند. آن ها به بخش جلويي دندان چسپيده و با پنهان كردن عيوب ظاهري دندان به ساخت يا ترميم لبخند شما كمك ميكنند. اين ونير ها براي هر مراجعي به صورت اخصاصي ساخته ميشوند و به نظر ميرسد ساده ترين و كاربردي ترين راه براي ترميم دندان باشند.

روند انجام اين نوع ترميم دندان ممكن است در بيش از يك ملاقات انجام شود ، اما نتيجه نهايي بسيار طبيعي به نظر مي رسد! در اولين ملاقات، دندانپزشك مقدار كمي از ميناي دندان شما را تراش ميدهد تا بتواند لمينت ها را به خوبي نصب كند. اما كار نصب لمينت در جلسه اول صورت نميگيرد. زيرا دندانپزشك زيبايي بايد از  دندان هايتان قالب گرفته تا ونير پرسليني يا لمينت مخصوص شما در لابراتوار ساخته شود.

مواد بكار رفته در ساخت لمينت ها باعث شده كه آن ها همرنگ دندان شما باشند و با ساير دندان هايتان ست شود. در حقيقت دندانپزشك تمام تلاش خود را خواهد كرد دندان لمينت شده شما دقيقا مشابه دندان هاي طبيعي ديگر شما باشد. اگر نصب اين ونيرها را نزد يك متخصص زيبايي دندان خوب انجام داده باشيد مي توانيد زيبايي طبيعي را در ليست فوايد لمينت دندان قرار دهيد.

آيا مي دانيد ونيرهاي لمينتي دائمي هستند و در واقع در برابر پوسيدگي و لكه پذيري بهتر از دندان هاي واقعي مقاومت مي كنند؟ از آنجا كه اين روكش ها غير متخلخل هستند، در مقابل لكه هاي دندان و سوراخ شدن بهتر از ميناي دندان طبيعي شما (كه متخلخل است) مقاومت مي كنند. با نگهداري مناسب، طول عمر لمينت دندان ميتواند تا 15 سال نيز ادامه داشته باشد. بنابراين طول عمر بالا را نيز به فوايد لمينت دندان اضافه كنيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مقاله آموزشي از مجموعه مقالا پزشكي و دندانپزشكي، سعي بر اين داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لمينت دندان و كاربرد هاي اصلي و مزاياي آن را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۳:۰۳ توسط:netware موضوع:

ايمپلنت دنداني و يا بريج

ما امروز در اين مقاله قصد درايم تا جواب سوال بسياري از شما عزيزان كه بين دو راهي ايمپلنت و بريج براي جايگزيني دندان از دست رفته خود مانده ايد را بدهيم كه بريج يا ايمپلنت، كدام يك براي شما مناسب تر است؟ با ما تا انتهاي اين مقاله همراه باشيد تا هر دو اين روش ها را بررسي كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم .

بريج دندان چيست؟

همانطور كه در مقدمه نيز اشاره كرديم، بريج دندان يكي از روش هاي جايگزين كردن دندان است كه ميتوانيد به جاي دنداني كه اخيرا از دست داده ايد از آن استفاده كنيد. به دليل پايين بودن هزينه بريج در مقايسه با ساير روش هاي جايگزيني دندان از جمله ايمپلنت ها، معمولا از بريج بيشتر استفاده ميشود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هزينه ايمپلنت دندان اينجا كليك كنيد.

انواع بريج هاي دنداني

پل هاي سنتي يا (Traditional Dental Bridge) رايج ترين نوع بريج هستند. اگر تنها يك يا 2 دندان در كنار هم از دست داده ايد مي توانيد جاي خالي آن ها را با اين نوع پل پر كنيد. همانظور كه در شكل زير نيز ميبينيد، براي نصب اين نوع پل بايد دو دندان سالم وجود داشته باشد. اين دندان ها بايد تراشيده شوند و روي آن ها روكش دندان قرار بگيرد.

مريلند بريج ها (Maryland Bonded Bridge) نيز از انواع رايح پل هاي دنداني است كه براي جايگزين كردن دندان هاي جلويي استفاده مي شود. اين روش محافظاكارانه است و براي اتصالش هرچند كه نياز به دو دندان سالم هست، اما اين دو دندان به هيچ عنوان تراشيده نمي شوند.

پل دندان كانتي لور يا (Cantilever Bridge) از نظر ساختار كمي متفاوت از ساير انواع بريج هاي دنداني است. همانطور كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد. براي نصب اين نوع بريج دندان به يك دندان سالم نياز داريم. اين دندان تراشيده مي شود تا بتوان روي آن پل كانتي لور را نصب كرد.

ايمپلنت دنداني

شايد اولين گزينه اي كه افراد براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته در نظر مي گيرند پروتز دندان مصنوعي متحرك باشند. اما اين تنها و البته بهترين روش جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته نيست. بريج و پل هاي دنداني هم مي توانند يك گزينه جايگزيني ديگر باشند اما نه دندان مصنوعي و نه بريج ها هيچ كدام به اندازه ايمپلنت دندان نمي توانند ظاهر و عملكرد دندان از دست رفته با بازيابي كنند. اين مقاله را بخوانيد تا با ايمپلنت هاي دنداني و نحوه نصب آن ها بيشتر آشنا شويد.

ايمپلنت هاي دنداني نوعي پروتز به شمار مي روند. آن ها بهترين جايگزين دندان هاي از دست رفته هستند كه در داخل استخوان فك كاشته مي شوند و سپس يك روكش يا تاج دندان مصنوعي نيز بر روي آن ها قرار داده مي شود.

همچنين درمورد ايمپلنت دندان براي افراد سيگاري بيشتر بدانيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خبوي را جهت انتخاب بين ايمپلنت و بريج دنداني را به عنوان جايگزيني براي دندان از دست رفته شما در اختيارتان قرار دهيم. اما شما براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد اين موضوع و ديگر موضوعات دندانپزشكي مي‌توانيد به سايت تهران دنتال، پايگاه سلامت دهان و دندان مراجعه كنيد. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۳:۳۹ توسط:netware موضوع:

علت هاي اصلي دندان درد

اگر حتي يك بار در زندگي دچار دندان درد شده باشيد مي‌دانيد كه چه درد بدي است و تحمل آن چقدر دشوار است. ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندان درد و اصلي ترين دليل هاي آن را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما در اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار جامع و خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

علت هاي اصلي دندان درد

دندان درد مي‌تواند دلايل بسيار زيادي داشته باشد و ما در ادامه شما را با بسياري از اين دلايل آشنا خواهيم كرد. آشنا خواهيم

وارد شدن ضربه به دندان

وارد شدن آسيب و ضربه مستقيم يا غير مستقيم به صورت، فك و دهان شايع ترين علت ها است. اگر ضربه منجر به شكستگي، ترك خوردگي يا لب پر شدگي دندان شده باشد احتمال بروز درد متوسط تا شديد وجود دارد.

بيماري هاي لثوي

جنجويت (التهاب لثه) و پريودنتيت (عفونت لثه) دو بيماري شايع بافت لثه هستند. هرچند كه علائم اين دو بيماري بيشتر درد لثه است، اما درد مي تواند در دندان نيز احساس شود.

همچنين درمورد دندانپزشكي با ليزر بيشتر بدانيد.

سردرد خوشه اي

البته علت دقيق سردرد خوشه اي ناشناخته است، اما فشار ناشي از اين نوع سردرد، در دندان ها نيز احساس مي شود.

سرطان دهان

سرطان دهان مي تواند باعث بي حسي يا درد در هر قسمت از صورت ، گردن يا دهان شود. درد، خونريزي و مشكلات دندان و لثه مي تواند با اين سرطان در ارتباط باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هزينه عكس OPG دندان اينجا كليك كنيد.

نهفتگي دندان عقل

زماني كه دندان هاي شيري مي افتند، دندان هاي دائمي جاي آن ها را مي گيرند. اين دندان ها از سن 7 سالگي تا 17 سالگي در مي آيند. برخي اوقات به دلايلي مانند كوچك بودن فك يا كج بودن دندان، برخي از آن ها نمي توانند از لثه خارج شوند.  به اين دندان ها دندان نهفته گفته مي شود.

دارو هايي كه مي‌توانيم براي دندان درد مصرف كنيم

تعدادي داروي ضد درد بدون نسخه هستند كه مي توانيد جهت تسكين درد از داروخانه خريداري كنيد. دقت كنيد شما زماني مي توانيد از اين داروها استفاده كنيد كه خطري براي شما به همراه نداشته باشند يا پيش از اين هيچ مشكلي براي شما ايجاد نكرده باشند.

ابتدا ليست داروهاي مناسب براي درمان درد خود را بخوانيد سپس با شرايط مصرف آن ها در ادامه آشنا شويد.

يكي از محبوب ترين و بهترين داروها براي دندان درد يبوپروفن است. اين دارو با نام هاي تجاري Motrin و Advil توليد مي شود و در فرم هاي قرص، كپسول و سوسپانسيون خوراكي وجود دارد.

استامينوفن داروي بسيار كاربردي است كه براي كنترل درد دندان به خصوص در افرادي است كه قادر به مصرف ايبوپروفن نيستند. دقت كنيد كه استامينوفن تنها ضد درد است و خاصيت ضد التهابي ندارد.

آسپيرين يك قرص غير مخدر است كه خاصيت ضد تب و ضد درد دارد. دقت كنيد كه اين دارو را دقيقا مطابق دستور داخل جعبه دارو مصرف كنيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندان درد و اصلي ترين دلايلي كه يك فرد مي‌تواند دچار دندان درد شود را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر مي‌خواهيد در اين زمينه اطلاعات بيشتري كسب كنيد، پيشنهاد ما به شما مراجعه به وبسايت خوب تهران دنتال است كه به صورت تخصصي در اين زمينه فعاليت دارد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۸:۲۷ توسط:netware موضوع:

شاهكار كيا موتورز و لوازم يدكي هيونداي النترا

هيونداي و كيا موتورز هر دو از خودرو سازان برتر ژاپني هستند. ما امروز در اين مطلب علاوه بر اينكه قصد داريم شما را با شاهكار كيا، استينگر آشنا كنيم، قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لوازم يدكي هيونداي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

استينگر

استينگر 2021 در واقع نسخه تكامل يافته 2020 است و به گونه اي طراحي شده تا بتواند با رقباي هم رده خود دست و پنجه بي اندازد. در اين مقاله با موشخصات موتوري، تصاوير و نكات برجسته رونمايي اين خودرو نسل جديد و آينده دار آشنا خواهيد شد. چنانچه به ماشين هاي كره اي و مخصوصا محصولات كيا علاقمند هستيد شما را به خواندن اين مقاله دعوت مي‌كنيم.

آپشن هاي استينگر

مشابه نسخه قبلي اين ماشين جذيذ، ما يك مانيتو 8 اينچي داريم كه البته مشتري ها ميتوانند به صورت سفارشي درخواست نصب مانيتور 10.5 اينچي براي اين ماشين را به جاي مانيتور پيشفرض بدهند. اين مانيتور جديد در اغلب ماشين هاي هم رده و رقيب وجود دارد اما نمايشگر استاندارد كيا استينگر 8 اينچي است.

فروش استينگر جديد

اين ماشين چندي پيش رونمايي شد و قرار بر اين است كه اواخر سال 2020 ميلادي و پيش از شروع سال جديد كم كم به فروش برسد. لازم به ذكر است كه رونمايي اين ماشين در خود كشور كره از همان ابتداي سال 2020 آغاز شد ولي هنوز وارد بازار جهاني نشده است.

معرفي النترا

موتوري كه به النترا ان لاين نيرو ميبخشد يك موتور 1.6 ليتري از نوع توربوشارژ جي دي آي يا (GDI) است. البته بكار بردن اين موتور در سري جديد ان لاين چيز جديدي نيست زيرا نمونه هاي قديمي ديگر نيز از همين موتر بهره ميبرند. قدرت اين موتور 201 اسب بخار است و گشتاور آن نيز 265 نيوتون متر است. مجموعه اين امكانات و هماهنگي آن ها با يك گيربكس 6 سرعته (البته دستي نه اتوماتيك) يا نمونه دو كلاچه باعث حركت چرخ ها در جلو ميشود.

نسخه N LINE در نماي جانبي هم تفاوت هايي با نسخه هاي استاندارد النترا دارد. تغييرات ركاب اسپرت در نماي جانبي، مشكي شدن قاب دورتا دور آينه ها، وجود رينگ هايي با قطر حدودا 18 اينچي ساخته شده از آلياژ با پره هايي به رنگ نقره اي نيز در نوع خود قابل توجه هستند.

عرضه النترا ان لاين

يكي ازمهمترين نكات و البته در نوع خود جالب توجه، امكان افزودن آپشن هاي جديد جهت شخصي سازي النترا است. به عبارتي، هيونداي به شما اجاه ميدهد كه ماشين جديد خود را با كمك خريد قطعات النترا جديد با لگوي N مزين كنيد. البته هنوز مشخص نيست كه اين قطعات يا لوازم يدكي النترا منقوش به لگوي n چه قطعاتي هستند يا از كدام مراكز قابل خريداري هستند.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه كيا استينگر و هيونداي النترا و لوازم يدكي آن در اختيار شما قرار دهيم. اگر از يك خودرو كره اي استفاده مي‌كنيد و قصد تهيه لوازم يدكي آن را داريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۴:۲۸ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي متحرك يا نامرئي، بهترين روش اصلاح دندان ها

ارتودنسي يكي از بهترين روش هاي اصلاح ناهنجاري هاي دهان و دندان است كه امروزه بسياري از افراد در جهان با اين روش در حال درمان هستند. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي متحرك در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي متحرك

به طور كلي مي توان گفت كه خود ارتودنسي يك شاخه تخصصي در رشته دندانپزشكي است. اقداماتي كه در اين شاخه انجام مي شود شامل ارزيابي، تشخيص و اصلاح يا درمان مشكلات مختلف دنداني مانند كج بودن دندان ها و ناصاف بودنشان، شلوغي دندان ها، جلو بودن يكي از فك ها و …. است. براي رفع يا كاهش برخي از اين موارد، مي توان به بيمار يك وسيله ثابت يا قابل جابجايي و متحرك داد.

دستگاه هاي ثابت ارتودنسي براي اينكه بتوانند مشكل شما را حل كنند بايد تا پايان دوره درمان به دندان هاي شما متصل باشند. به درمان با اين دستگاه ها ارتودنسي ثابت مي‌گويند. از طرف ديگر، دستگاه‌هاي متحرك متنوع هستند و مي‌توانند حين درمان از دندان و دهان شما خارج شده و باز مورد استفاده قرار بگيرند. به درمان با كمك دستگاه‌هاي متحرك نيز ارتودنسي متحرك گفته مي‌شود.

ارتودنسي متحرك يا ثابت

پاسخ به اين سوال مستقيما به شخص بيمار، مشكل او و  شدت مشكلش بستگي دارد. همانطور كه گفتيم ارتودنسي ثابت مي‌تواند مشكلات متوسط تا شديد و جدي را برطرف كند ولي ارتودنسي متحرك تنها مي‌تواند مشكلات جزئي تا متوسط را حل كند. بنابراين بسته به مشكل شما، يك متخصص ارتودنسي خوب قادر است بهترين نوع درمان را براي شما مشخص كند.

اما هميشه قرار نيست بين اين دو نوع درمان، تضاد و يا تفاوت وجود داشته باشد. دستگاه‌هاي متحرك و ثابت مي‌توانند مكمل هم باشند. بعد از دوره درمان با دستگاه‌هاي ثابت، شما حتما بايد دستگاه هاي متحركي چون ريتينر استفاده كنيد. به عبارتي استفاده از ارتودنسي متحرك مي‌تواند يك مرحله درماني مجزا (از مراحل ارتودنسي) بعد از دستگاه هاي ثابت باشد.

ارتودنسي اينويزيلاين

اينويزيلاين ها جديدترين دستگاه هاي ارتودنسي متحرك هستند كه مي‌توانند تعداد زيادي از مشكلات دندان‌ها، از جمله وجود فاصله بين دندان ها، كج بودن و يا روي هم خوابيدن دندان ها، عقب يا جلو بودن آن ها و برخي مشكلات ديگر كه چندان شديد نيستند را حل كند.

به استفاده از اين دستگاه ها، ارتودنسي نامرئي نيز گفته مي‌شود. برخلاف ارتودنسي ثابت كه ما تنها از تعدادي دستگاه ثابت مثل بريس ارتودنسي ثابت و آن هم تا پايان دوره درمان براي اصلاح موقعيت دندان ها استفاده مي‌كنيم، اگر بخواهيم دندان‌هاي مشكل دار شما را با كمك اين نوع ارتودنسي متحرك اصلاح كنيم، بايد از تعدادي اينويزيلاين استفاده كنيم.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۳۱ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي سريع دندان

ارتودنسي؛ همانطور كه مي‌دانيد، ارتودنسي بهترين روش اصلاح نا هنجاري هايي است كه در دهان و دندان براي افراد مشكلاتي را درست مي‌كند. ما امروز در اين مطلب علاوه بر اينكه مي‌خواهيم شما را با ارتودنسي بيشتر آشنا كنيم، قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را هم در زمينه ارتودنسي سريع دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه ارتودنسي سريع دندان چيست و چه كاربردي دارد. با ما همراه باشيد.

مدت زمان ارتودنسي

در حالت عادي اگر بخواهيد با روش هاي رايج و معمول ارتودنسي, دندانهاي ناصاف و كج خود را صاف كنيد احتمالا به بيش از 1 سال زمان نياز داريم. يعني طول دوره ارتودنسي ما 1 يا بيشتر از يك سال خواهد بود.

با اين حال در حوزه ارتودنسي بزرگسالان ما روش هاي درماني داريم كه ممكن است طي تنها چند ماه مشكلات را برطرف كرده و منجر به صاف شدن دندان ها شود. با خواندن ادامه مقاله با اين روش  ها كه موسوم به ارتودنسي سريع هستند بيشتر آشنا خواهيد شد.

درمان هاي سريع ارتودنسي

در حالي كه درمان ارتودنسي ثابت با بريس هاي فلزي و معمولي مي تواند يك سال يا بيشتر طول بكشد، چند روش درماني وجود دارد كه امكان تسريع در روند صاف شدن دندان ها را براي ما فراهم مي آورد. اين روش ها غالبا از نوع ارتودنسي نامرئي يا ارتودنسي متحرك هستند و براي بزرگسالان در نظر گرفته ميشوند.

اين روش ها به بزرگسالان اين امكان را ميدهند كه در يك مدت زمان كوتاه صاحب دندان هايي صاف شده و خيلي زود اعتماد به نفس و زيبايي لبخند خود را باز ميابند.

از ميان چندين روش مختلف ارتودنسي سريع 3 روش رايج و پرطرفدار عبارتند از:

  1. ارتودنسي ويلكودنتيك (Wilckodontics®)
  1. اينويزيلاين يا (Invisalign®)
  2. ارتودنسي (FAAB) يا (Fast Acting Adult Braces)

ارتودنسي سريع به روش FAAB

ارتودنسي سريع بزرگسالان تحت عنوان FAAB گزينه خوبي براي افرادي است كه مي خواهند يك روش ارتودنسي سريع داشته باشند. متخصص ارتودنسي دندان در اين روش به جاي اينكه تمام دندانهاي بيمار را صاف كند، بريس هاي بزرگسالان با سرعت بالا فقط روي دندانهاي قدامي (جلويي) نصب ميكند. در واقع اين, ارتودنسي دندان هاي جلو است كه در معرض ديد هستند. به عبارتي با اين روش تنها دندان هاي كج كه در جلو دهان وجود دارند صاف ميشوند براي همين مدت زمان آن نيز كمتر است.

ارتودنسي سريع با اين روش ممكن است كمتر از 10 ماه به طول بيانجامد. يكي از معايب ارتودنسي با اين روش (يعني ارتودنسي يك يا چند دندان يا دندان هاي جلو) اين است كه چون ساير دندان ها كج هستند دوباره ممكن است نتيجه درمان با شكست مواجه شده و دندان ها صاف شده كج شوند.

كلام آخر

ارتودنسي سريع هم پس يكي ديگر از روش هاي ارتودنسي است كه خود به روش هاي مختلفي انجام مي‌شود. ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تمامي آن چيزي كه به نظر بايد براي ارتودنسي سريع دندان به شما مي‌گفتيم را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۵:۵۲ توسط:netware موضوع: