جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

لمينت هاي دنداني و همه چيز درمورد آنها

لمينت نيز همانند ونير كامپوزيت يكي از پركاربرد ترين و محبوب ترين روش هاي زيباسازي طرح لبخند است كه امروزه افراد بسيار زيادي در سراسر دنيا از آن استفاده مي‌كنند و طرفداران بسياري نيز دارد. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را درمورد آن به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

انواع لمينت هاي دنداني

رايج ترين انواع لمينت دندان، آن هايي هستند كه از جنس سراميك يا پرسلين دندانپزشكي هستند. آن ها ضخامتي بين 0.5 تا 0.7 ميلي متر دارند. براي نصبشان بايد مقدار كمي از ميناي دندان در جلو تراشيده شود.

از چند سال پيش، سازندگان ونيرهاي دنداني تصميم گرفتند براي كاهش آسيب وارد شده به ميناي دندان قبل از نصب لمينيت دندان، لمينت هايي طراحي كنند كه بسيار بسيار نازك باشند و براي نصبشان نيازي به تراشيدن دندان نباشند.

نام اين لمينت هاي بدون تراش لومينيرز است. آن ها ضحامتي به اندازه 0.3 ميلي متر دارند و براي نصبشان نيازي به آسيب ديدن دندان نيست. تنها مشكل اين نوع لمينيت ها امكان ايجاد تحريك و حساسيت لثه است.

اگر تبليغات بنري يا نمونه هاي موجود در شبكه هاي اجتماعي را ديده باشيد، احتمالا به كررات با نام لمينت متحرك و شكل و ظاهر آن آشنا شده ايد. اين ها در واقع لمينت هاي موقت و مناسبتي هستند كه از پلاستيك هاي فشرده شده ساخته شده اند. در ساخت آن ها هيچ سراميك يا ماده دندانپزشكي ديگري استفاده نمي شود و هر كسي مي تواند آن ها را سفارش دهد.

تفاوت لمينت دندان و ساير روش هاي زيباسازي

به دليل اينكه هر 3 درمان ذكر شده جزء درمان هاي رايج و جديد دندانپزشكي هستند و از نظر كاربرد همپوشاني هايي با هم دارند، ممكن است به صورت اشتباه لمينت، بليچينگ، كامپوزيت و روكش دندان يكي خوانده شوند يا افراد متوجه تفاوت هاي آن ها نباشند. در ادامه به بررسي تفاوت هاي كامپوزيت، بليچينگ و روكش با لمينت دندان پرداخته شده است.

كامپوزيت ونير و لمينت هر دو از اعضاي خانواده ونيرهاي دنداني هستند. آن ها هر دو اهداف مشتركي دارند اما از نظر جنس، كيفيت، مشخصات ظاهري و نحوه آماده سازي با هم بسيار متفاوت هستند. لمينيت ها معمولاً در لابراتوار ساخته مي شوند بنابراين نوعي ترميم غيرمستقيم هستند اما ونيرهاي كامپوزيتي مستقيم بوده و 0 تا 100 آن در مطب دندانپزشك انجام مي شود.

بليچينگ دندان نوعي روش سفيد كردن دندان ها در دندانپزشكي است. در اين روش با كمك مواد شيميايي دندان ها را چند پرده يا چند درجه از آنچه كه هست سفيدتر مي كنند. بليچينگ تفاوت زيادي با لمينت سراميكي دندان دارد و اصولا تنها يك روش موقت براي سفيد كردن دندان است. به جز اين هيچ كدام از مزاياي ديگر لمينت ها را ندارد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مقاله خواستيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لمينت دندان و تفاوتش با ساير روش هاي زيباسازي دندان را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۵:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :