جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

قيمت ايمپلنت دندان ۱۴۰۰

قيمت ايمپلنت دندان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل تغيير چنداني نكرده است، اگر به دنبال اين هستيد كه كاشت دندان خود را بصورت ايمپلنت انجام دهيد مي توانيد از خدمات دندانپزشكي ما بهره مند شويد قيمت ايمپلنت دندان در سال ۱۴۰۰ در كلينيك دندانپزشكي سيمادنت بسيار مناسب است و به بهره گيري از پرسنل و كادر متخصص ايمپلنت دندان با بهترين كيفيت ممكن كاشته مي شود و رضايت شما را به دنبال خواهد داشت.

قيمت دندان مصنوعي با پايه ايمپلنت

ممكن است برخي از افراد بي دندان باشند و توصيه دندانپزشك اين است كه اين افراد روش دندان مصنوعي با پايه ايمپلنت را انجام دهند، اين افراد براي پر كردن جاي خالي دندانها از دندان هاي مصنوعي ساده استفاده مي كنند كه داراي مشكلاتي از جمله: پايين آمدن قدرت جويدن و حرف زدن، تحليل لثه ها، و حتي در بعضي افراد ايجاد درد و زخم در لثه ها اما شما مي توانيد با دندان مصنوعي با پايه ايمپلنت تمام اين مشكلات را حل نماييد و مانند قبل به راحتي حرف بزنيد و در جويدن غذا هم مشكلي نخواهيد داشت. اين نوع درمان كه اوردنچر هم نام دارد نصبت به بقيه ايمپلنت ها به صرفه ترمي باشد.

قيمت دندان مصنوعي با پايه ايمپلنت(اوردنچر) هم مانند بقيه روش هاي ايمپلنت بستگي به عوامل مختلفي دارد، براي مثال تعداد پايه ايمپلنت و جنس دست دندان ها از عوامل موثر بر هزينه هستند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

عوامل موثر در قيمت ايمپلنت دندان ۱۴۰۰

عوامل مختلفي در تعيين قيمت ايمپلنت دندان در سال ۱۴۰۰ موثر هستند يكي از اين عوامل نوع ايمپلنت است، از آنجا كه انواع مختلفي از ايمپلنت هاي دندان وجود دارد و توسط برندها و شركت هاي مختلفي توليد مي شود لذا قيمت ايمپلنت دندان نيز متفاوت خواهد بود. يكي ديگر از موارد تاثيرگذار در قيمت ايمپلنت دندان در سال ۱۴۰۰ استفاده از ليزر است در صورتي كه از ليزر براي ايمپلنت استفاده شود در اين صورت هزينه ها نسبت به روش معمولي بيشتر خواهد بود. عواملي ديگر مانند استخوان هاي فك كه ممكن است نيازمند اقدامات ديگري نيز پيش از ايمپلنت باشد نيز در تعيين قيمت نهايي موثر هستند. از عوامل موثر ديگر مي توان به موارد زير اشاره كرد.

عوامل موثر بر قيمت كاشت دندان

  • كشورسازنده ايمپلنت
  • جنس ايمپلنت و نوع متريال
  • دندانپزشك متخصص ايمپلنت دندان

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۳:۵۷ توسط:netware موضوع:

5 روش ارزان ديگر براي سفيد كردن دندان ها كدامند؟

دو روشي كه در بالا به آن ها پرداخته شد تقريبا بهترين روش ها براي درخشان كردن طرح لبخند شما هستند اما اگر تمايلي نداريد با كمك بليچينگ دندان هاي خود را سفيد كنيد مي توانيد 9 روش ساده و خانگي زير را براي اين منظور امتحان كنيد.

1. مراقب چيزهايي كه مي‌خوريد باشيد

بهتر است كه مصرف نوشيدني هايي كه رنگدانه دار هستند و يا بيشتر باعث لكه روي دندان ها مي شوند را كمتر كرده يا ترك كنيد. مثلا قهوه يكي از اين نوشيدني ها است. نمي توانيد مصرف اين خوراكي ها و نوشيدني ها را ترك كنيد؟ اگر بيش از حد به آن ها وابسته هستيد سعي كنيد از ني آن ها را بنوشيد و يا بعد از مصرفشان دهان خود را با آب بشوييد.

2. از خمير دندان سفيد كننده استفاده كنيد

خميردندان هايي وجود دارد كه در آن ها مواد سفيد كننده و ساينده وجود دارد كه به سفيد شدن دندان ها كمك مي كند. آن ها را مي توان به مدت 1 هفته استفاده كرد تا كم كم دندان ها سفيد شوند.

3. غذاهاي طبيعي سفيد كننده دندان بخوريد

باور كنيد يا نه، اما برخي غذاها مي توانند به تميز كردن يا سفيد شدن دندان هاي شما كمك كنند. مثلا برخي ميوه ها و سبزيجات ترد مثل سيب، هويج و كرفس مي توانند براي شما چنين كاري انجام دهند. همچنين محصولات لبني گزينه هاي مناسبي هستند. زيرا به مقابله با اسيدهاي موجود در دهان شما كمك كرده و ميناي دندان شما را نيز تقويت مي كنند.

4. از دهانشويه استفاده كنيد

دهانشويه براي كاهش تجمع باكتري ها و طراوت بخشيدن به نفس عالي است. علاوه بر اين، مي تواند ظاهر دندان هاي شما را بهبود بخشد. براي گرفتن بهترين نتيجه، از دهانشويه حاوي پراكسيد هيدروژن استفاده كنيد.

5. با جوش شيرين مسواك بزنيد

جوش شيرين يك ساينده ملايم است كه مي تواند به از بين بردن لكه هاي سطحي كمك كند. به عبارت ديگر، مي تواند دندان هاي شما را سفيدتر كند. هرچه غلظت جوش شيرين بيشتر باشد قطعا موثرتر خواهد بود.

بيشتر بخوانيد : لمينت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۲:۴۶ توسط:netware موضوع:

انواع كراس بايت

كراس بايت زماني اتفاق مي افتد كه يك يا چند دندان فك پاييني دندان هاي فك بالايي را همپوشاني كند.

در حالت عادي دندان هاي فك بالايي بايد كمي دندان هاي فك پاييني را بپوشانند.

در صورتي كه اين وضعيت بطور معكوس اتفاق بيفتد يعني يك يا چند دندان فك پاييني يك يا چند دندان فك بالايي را همپوشاني كند  “بايت معكوس يا كراس بايت “ اتفاق افتاده است .

كراس بايت جلويي دندان

كراس بايت عقب دندان

كراس بايت يك طرفه و دو طرفه

كراس بايت جلويي

اين حالت زماني ايجاد مي شود كه يك يا چند دندان پايين جلوتر از دندان هاي بالايي قرار بگيرد .

علت بروز اين مشكل در اثر بزرگي فك پايين و كوچكي فك بالا  و يا كمبود فضا  به خاطر شلوغي دندان ها است .

كراس بايت جلويي يا قدامي اگر به موقع درمان نشود باعث تحليل لثه و اختلال شديد در رشد فك مي شود .

كراس بايت خلفي (پسين )

در اين نوع اختلال بايت ، قوس دنداني بالايي و آرواره باريك است و ممكن است يك طرفه يا دو طرفه باشد .

اين حالت اگر در دوران رشد درمان نشود بعد از گذشت زمان مشكل ساختاري ايجاد مي كند و منجر به عدم تقارن اسكلتي مي گردد .

كراس بايت يك طرفه

اين نوع از كراس بايت باعث اختلال در رشد  يك طرف از قوس دنداني مي شود .

در اين حالت قوس دنداني فك بالا باريك مي شود كه در اثر عاداتي مانند مكيدن انگشت شست يا پستانك در دوران كودكي بوجود مي آيد .

انسداد راه هوايي فوقاني نيز از ديگر عوارض كراس بايت يك طرفه مي باشد .

كراس بايت يك دنداني

اين بيماري ممكن است تنها در يك دندان باشد كه در اين حالت متخصص ارتودنسي براي به حركت دادن آن از براكت يا نگهدارنده استفاده مي كند .

اگر اين اختلال بايت در چند دندان باشد ارتودنتيست از وسيع كننده كام استفاده مي كند .

علت ديگري كه ممكن است باعث اختلال در رويش يك دندان  شود ، تراكم در قوس فك بالا است .

هنگامي كه دندان هاي دائمي تمايل به ظاهر شدن دارند و دندان هاي شيري هنوز نيفتاده اند ” ظاهر شدن دندان دائمي در حضور دندان هاي شيري ” مي تواند منجر به كراس بايت شود .

منابع :

https://www.orthodentist.ir/

https://www.orthoblog.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۲:۴۹ توسط:netware موضوع:

فوايد ارتودنسي دندان در بزرگسالان

موارد ذكر شده تا قبل از اين عنوان مربوط به مزاياي ارتودنسي كودكان بود اما اكنون نوبت بررسي مزاياي اين درمان در بزرگسالان مي رسد. 5 تا از مزاياي اين درمان در بزرگسالان عبارتند از:

1. باعث كاهش خطر پوسيدگي دندان ها مي شود

از بزرگترين مزاياي ارتودنسي براي بزرگسالان كاهش خطر پوسيدگي دندان و بيماري لثه است. ازدحام بيش از حد دندان ها،كج بودنشان و ساير مشكلات مشابه باعث مي شود كه نتوان دندان ها را به راحتي تميز كرد و حتي بخش هايي اساسي دندان را نتوان مسواك زد. اين مهم باعث تشكيل پلاك دندان مي شود كه در نهايت منجر به پوسيدگي دندان ها و همچنين بروز بيماري لثه مي شود. درمان ارتودنسي بزرگسالان مي تواند با صاف كردن دندان ها باعث كاهش خطر اين مشكلات شود.

2. اعتماد به نفس افراد را بيشتر مي كند

درمان زودرس ارتودنسي ظاهر و اعتماد به نفس شما را بهبود مي بخشد. دندانهاي صاف نشانه اي از سلامتي دهان و دندان و همچنين داشتن يك لبخند سالم است.  اقدام به درمان ارتودنسي نامرئي و يا سراميكي ميتواند به شما كمك كند تا در جامعه و مخصوصا محل كار اعتماد به نفس بيشتري داشته باشيد

3. تميز كردن دندان ها پس از ارتودنسي آسانتر است

از ديگر فوايد ارتودنسي دندان اين است كه پس از انجام آن و خارج كردن كامل دستگاه ها از دهان دندان ها در سر جاي اصلي خود در فك قرار مي گيرند. همين امر تميز كردن دندان ها را راحت تر كرده و در نتيجه باعث افزايش طول عمر در دندان ها مي شود .

4. پس از ارتودنسي مشكلات گوارشي برطرف مي شود

در حالت طبيعي در دندان هاي منظم هر دندان بالا با دو دندان پايين در تماس است . در حالت غير عادي كه دندان ها روي هم افتاده و يا فاصله دار هستند هر دندان بالا با دو دندان پايين در تماس نيست. در نتيجه غذا ها خوب آسياب نمي شوند و به خوبي با بزاق دهان تركيب نمي گردنند. يكي از فوايد ارتودنسي دندان اين است كه مي تواند با ايجاد هماهنگي بين دندان هاي بالا و پايين  عملكرد  آسيا كردن و جويدن را ارتقا ببخشد .

ارتودنسي مي تواند تماس هاي دندان ها را به وضعيت عادي و مناسب تبديل كند. همچنين نظم دندان ها را به حالت عادي برگرداند. در نتيجه آن عمل جويدن به درستي صورت گرفته و به تبع مشكلات گوارشي نيز برطرف مي شود .

5. ارتودنسي مي تواند مشكلات عضلاني را در سيستم جونده درمان  كند .

يكي ديگر از فوايد ارتودنسي دندان اين است كه علاوه بر  برطرف كردن مشكلات گوارشي و هضم غذا مي تواند مشكلات عضلاني را در سيستم جونده را نيز درمان كند .اگر شخصي بدليل كوچك بودن فك مشكلاتي داشته باشد. يا با داشتن عادات نامناسب و غلط هميشه با دندان هاي يك سمت غذا بجود. اين فرد در اثر مرور زمان عضلات يك سمت از صورت او بزرگتر از سمت ديگر مي شود .همچنين صورت و چانه او نامتقارن و نا موزون مي شود.به همين دليل چون صورت هميشه در روابط اجتماعي  مركز توجه قرار دارد بايستي نسبت به رفع اين موضوع اقدام لازم را به عمل آيد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۶:۰۹ توسط:netware موضوع:

7 تا از مزاياي ارتودنسي دندان براي كودكان

قبل از اينكه فوايد ارتودنسي دندان در بزرگسالان را بررسي كنيم ابتدا اجازه دهيد تا مزاياي ارتودنسي را ابتدا در كودكان، نوجوانان و جوانان بررسي كنيم. 8 تا از مهم ترين مزاياي اين درمان براي اين اقشار عبارتند از:

1. جلوگيري از كج درآمدن دندان ها در آينده

اين امر به تعيين پيش آگهي بهتر در خصوص نحوه شكل گيري دندان هاي دائمي كودكان كمك مي كند. يك درمان زودرس و اوليه ارتودنسي (مرحله اول ارتودنسي دو مرحله ايي) باعث مي شود دندان هاي دائمي به درستي تراز شوند و سلامت دهاني مناسبي را براي كودكان ايجاد كنيم.

2. جلوگيري از بروز آسيب به الگوي رشد طبيعي فك

برخي از عادات مضر در كودكان وچك باعث مي شود كه الگوي طبيعي رشد فك به هم خورده و مشكلات ارتودنسي ايجاد شود. برخي از اين عادات مانند مكيدن انگشت شست يا  ريفلاكس بلع اشتباه مي توانند باعث شكل گيري معضلات رشد در فك ها شوند. براي جلوگيري از آسيب رسيدن به فك و دندان ها بايد ارتودنسي ثابت يا متحرك انجام داد و از تعداد بيشتري فوايد ارتودنسي دندان بهره مند شد.

3. درمان انواع مال اكلوژن ها

از فوايد و مزاياي ارتودنسي دندان مي توان به برطرف كردن مشكلاتي از قبيل اوربايت، كراس بايت، و آندربايت اشاره كرد كه باعث درد و اختلال در عملكرد فك مي شود. درمان زودرس ارتودنسي باعث اصلاح رشد فك ها و اكستروژن زودرس دندان ها مي شود كه به حل زود هنگام اين مشكلات كمك مي كند.

4. كمك به هدايت رشد فك

انواع ارتودنسي دندان شامل ارتودنسي متحرك، نامرئي و ثابت رشد فك را درآمدن دندان هاي دائمي در حال جوانه زدن آن ها هدايت مي كند. از آنجا كه فك كودكان نرم است و به راحتي قابل تغيير وضعيت است، متخصص ارتودنسي كودكان به راحتي با ابزار مختلف رشد فكر ا هدايت كرده تا دندان هاي دائمي بدون دردسر از لثه بيرون بزنند.

5. به وسيع شدن كام دهان كمك مي كند

از ديگر فوايد ارتودنسي دندان كمك به وسيع كردن سقف دهان است. برخي از كودكان فك كوچكي دارند و اگر دندان هاي دائمي در بيايند به راحتي در همان ابتدا كج مي شوند. اما يك متخصص ارتودنسي خوب با كمك پالاتال اكسپندرها كاري مي كند كه سقف دهان وسيع شده و دندان ها به خوبي در بيايند.

6. كاهش خطر وارد شدن آسيب به دندان هاي دائمي بيرون آمده

مزاياي ارتودنسي دندان خطر آسيب رسيدن به دندان هاي بيرون زده را كاهش مي دهد. بريس ارتودنسي براي بچه ها و درمان هاي زودرس با تراز كردن صحيح دندان هاي بيرون زده، احتمال آسيب ديدن دندان ها را كاهش مي دهد.

7. هزينه ارتودنسي در آينده را كاهش مي دهد

ارتودنسي يكي از گرانقيمت ترين پروسه هاي دندانپزشكي است. اما اگر در سال هاي اوليه زندگي رو به اين درمان بياوريم هزينه ارتودنسي در آينده به شدت كاهش ميابد. بنابراين لازم است كه در كودكي حتما به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۱:۴۷ توسط:netware موضوع:

روند جاگذاري لمينت دندان

روند ساخت لمينيت دندان شامل چند مرحله است

مرحله ى اول : طى جلسه اى آماده سازي هاى لازم بر روى دندان هاى مورد نظر بادقت و ظرافت در حد چند دهم ميليمتر بر روى دندان ها صورت مى گيرد.

مرحله ى دوم : در اين جلسه كه شامل قالب گيرى از دندانهاى هردو فك مى باشد( حتى در صورت انجام لمينيت براى دندانهاى فقط يك فك)

سپس ادامه ى كار به جلسه ى بعد كه معمولاً حدود يك هفته طول مى كشد موكول مى شود.

در اين بين قالب ها به لابراتوار دندانپزشكى ارسال شده و در لابراتوار لمينيت ها به شكل پوسته هاى نازك سراميكى ساخته شده و در كوره پخته مى شوند و يا بر روى بلوك هاى سراميكى تراشيده مى شوند تا لمينيت هاى سراميكى با شفافيت و براقى و نهايت زيبايى و تشابه با بافت ميناى دندانى تهيه شوند.

درجلسه ى دوم ملاقات، لمينيت ها بر روى دندان ها قرار گرفته و توسط سمانهاى رزينى به سطح دندان با اتصال بسيار قوى چسبانده مى شوند. به طورى كه در صورت اجراى صحيح تمام مراحل لمينيت ها كاملاً با دندان يكپارچه شده و هيچ درز و نا هموارى وجود نخواهد داشت و مى توان مانند دندانهاى معمولى براى تميز كردنشان از نخ دندان استفاده كرد.

بديهي است در ايجاد طبيعى ترين نما و امانت دارى در برابر سلامت بافت ها، مهارت و دقت دندانپزشك (متخصص ترميم و زيبايي دندان ) و همكارى لابراتوار متبحر و همچنين استفاده ى صحيح از مواد مناسب بسيار موثر و حايز اهميت است.

بيشتر بخوانيد : ترميم و زيبايي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۹:۳۵ توسط:netware موضوع:

سوالات رايج درباره مراقبت‌هاي حين و بعد از ارتودنسي

چه مدت بايد از نگه‌دارنده‌ها استفاده كرد؟

اين موضوع به شرايط بيمار و ميزان نياز به تثبيت ناشي از طول و روش درمان ارتودنسي بستگي دارد.

گاهي اوقات فرايند تثبيت نتيجه، سال‌ها طول مي‌كشد.

مادامي كه از نگه‌دارنده استفاده مي‌كنيد، مي‌بايست مرتباً به ارتودنتيست خود مراجعه كنيد.‌

زمان مراجعه براي هر جلسه، توسط ارتودنتيست تعيين مي‌شود.

در ادامه به سوالات متداول ارتودنسي و مراقبت‌هاي حين استفاده از بريس‌هاي ارتودنسي مي پردازيم :

آيا مي‌توانم با بريس ورزش كنم؟

بله؛ به علاوه، خود بريس‌ها در هنگام وارد آمدن ضربه به دهان به حفظ دندان‌ها كمك مي‌كنند.

البته، بايد يك محافظ لثه نيز بپوشيد.

همچنين توصيه مي‌شود در هنگام دوچرخه‌سواري، رولر اسكيتينگ يا اسكيت بردينگ و امثال آن و در طول هر فعاليتي كه احتمال برخورد داشته يا در طول ورزش‌هاي سريع نيز از محافظ لثه استفاده كنيد.

آيا مي‌توانيم در حين پوشيدن بريس ساز بزنم؟

اكثر افراد مي‌توانند بدون هيچ مشكلي سازهاي بادي را بنوازند.

بريس‌هاي متحرك را مي‌توان برداشته و بدون هيچ مشكلي بعد از پايان تمرين موسيقي آن‌ها را سر جايشان قرار داد.

البته، نوازندگان حرفه‌اي نمي‌توانند نت‌ها، خصوصاً نت‌هاي بالا، را با شفافيت لازم اجرا كنند،

كه اين مشكل نيز به مرور زمان بهبود مي‌يابد. در اكثر موارد بعد از برداشتن دستگاه ارتودنسي دندان هم مدتي طول مي‌كشد

تا شخص به نبود بريس يا نگه‌دارنده عادت كند.

چه موقع بايد به پزشك مراجعه كرد؟

از آنجا كه رعايت بهداشت دهان و دندان براي گرفتن نتيجه مطلوب از درمان ارتودنسي ضروري است،

لطفاً براي چكاپ و تميز كردن دندان‌ها و جلوگيري از عوارض ارتودنسي، به طور مرتب به دندان پزشكتان مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۴:۱۴ توسط:netware موضوع:

سفيد شدن دندان‌ها با بليچينگ

اگر دندان‌هايتان دچار تغيير رنگ شده به طوري كه زيبايي طرح لبخندتان را به خطر انداخته، مي توانيد روش‌هاي دندانپزشكي موثري كه باعث سفيد شدن دندان ها مي شود را امتحان كنيد. اين روش  ها در كوتاه ترين زمان ممكن و با هزينه اي بسيار مناسب دندان هايي كه دچار تغيير رنگ شده اند را سفيد مي كنند و نتايجشان تا بيش از 1 سال دوام دارد. اين روش ها با نام بليچينگ دندان شناخته مي شود كه در اين مقاله به طور كامل مورد بررسي قرار گرفته اند.

بليچينگ دندان چيست؟

بليچينگ دندان يك روش رايج و امروزي دندانپزشكي به منظور سفيد كردن دندان ها است. در اين روش از مواد شيمايي براي سفيد تر كردن دندان ها استفاده مي شود. روند كار به اين شكل است كه ژلي حاوي مواد سفيد كننده بر روي دندان ها قرار مي گيرد، مواد سفيد كننده فعال شده و به سفيد كردن دندان ها كمك مي كنند.

بيشتر بخوانيد : كامپوزيت دندان

انواع روش بليچينگ به منظور سفيد كردند دندان ها چيست؟

روش هاي زيادي وجود دارند كه از مواد شيمايي براي سفيد شدن دندان ها اسفاده مي كنند اما ما آن ها را در دو دسته زير قرار مي دهيم:

بليچينگ در مطب دندانپزشكي يا آفيس

بليچينگ در خانه و منزل

آفيس بليچينگ

اگر بخواهيم در مطب دندانپزشكي دندان ها را سفيد كنيم اصطلاحا ميگوييم كه بليچينگ دندان در مطب صورت گرفته و به آن آفيس بليچينگ نيز گفته مي شود. دندانپزشك براي اينكه دندان ها را سفيد كند از ژل سفيد كننده حاوي ماده هيدروژن پراكسيد يا كاربامايد پراكسيد استفاده مي كند. او اين ژل را به سطح دندان ها اعمال مي كند و با نور يا ليزر، عوامل سفيد كننده موجود در ژل را فعال مي كند.

ژل سفيد كننده، بعد از فعال شدن توسط نور، به از بين بردن رنگدانه هاي غير طبيعي و تيره روي سطح دندان ها كمك مي كند. اينكار در يك جلسه صورت مي گيرد و ممكن است 3 تا 4 بار ژل به مدت 10 دقيقه روي دندان ها قرار بگيرد.

هوم بليچينگ

كيت هايي وجود دارد كه تمام آنچه براي سفيد كردن دندان ها در خانه وجود دارد را در خود جاي داده است. در اين كيت ها ژل سفيد كننده، پلاك ها يا قالب هاي آماده دنداني، و دستگاه نور مخصوص وجود دارد.

ژل هاي هوم بليچينگ دندان، حاوي همان مواد سفيد كننده اي هستند كه در آفيس بليچينگ وجود دارد اما غلظت بسيار كمتري دارند. هزينه بليچينگ دندان در منزل مقداري از هزينه كلينيكي آن بيشتر است. همچنين كارايي كمتري دارد.

هزينه بليچينگ دندان چقدر است؟

بسته به اينكه با چه روشي قصد داريد دندان هايتان را سفيد كنيد هزينه ها هم متغيير خواهد بود. مثلا هزينه بليچ در مطب از 1.5 ميليون به بالا است. و هزينه بليچ در خانه مي تواند بيشتر از 800 هزار تومان باشد. براي اطلاع از هزينه بليچينگ دندان بايد از نزديك با متخصص و دندانپزشك خودتان مشورت كنيد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۶:۰۵ توسط:netware موضوع:

سفيد شدن دندان‌ها با بليچينگ

اگر دندان‌هايتان دچار تغيير رنگ شده به طوري كه زيبايي طرح لبخندتان را به خطر انداخته، مي توانيد روش‌هاي دندانپزشكي موثري كه باعث سفيد شدن دندان ها مي شود را امتحان كنيد. اين روش  ها در كوتاه ترين زمان ممكن و با هزينه اي بسيار مناسب دندان هايي كه دچار تغيير رنگ شده اند را سفيد مي كنند و نتايجشان تا بيش از 1 سال دوام دارد. اين روش ها با نام بليچينگ دندان شناخته مي شود كه در اين مقاله به طور كامل مورد بررسي قرار گرفته اند.

بليچينگ دندان چيست؟

بليچينگ دندان يك روش رايج و امروزي دندانپزشكي به منظور سفيد كردن دندان ها است. در اين روش از مواد شيمايي براي سفيد تر كردن دندان ها استفاده مي شود. روند كار به اين شكل است كه ژلي حاوي مواد سفيد كننده بر روي دندان ها قرار مي گيرد، مواد سفيد كننده فعال شده و به سفيد كردن دندان ها كمك مي كنند.

بيشتر بخوانيد : كامپوزيت دندان

انواع روش بليچينگ به منظور سفيد كردند دندان ها چيست؟

روش هاي زيادي وجود دارند كه از مواد شيمايي براي سفيد شدن دندان ها اسفاده مي كنند اما ما آن ها را در دو دسته زير قرار مي دهيم:

بليچينگ در مطب دندانپزشكي يا آفيس

بليچينگ در خانه و منزل

آفيس بليچينگ

اگر بخواهيم در مطب دندانپزشكي دندان ها را سفيد كنيم اصطلاحا ميگوييم كه بليچينگ دندان در مطب صورت گرفته و به آن آفيس بليچينگ نيز گفته مي شود. دندانپزشك براي اينكه دندان ها را سفيد كند از ژل سفيد كننده حاوي ماده هيدروژن پراكسيد يا كاربامايد پراكسيد استفاده مي كند. او اين ژل را به سطح دندان ها اعمال مي كند و با نور يا ليزر، عوامل سفيد كننده موجود در ژل را فعال مي كند.

ژل سفيد كننده، بعد از فعال شدن توسط نور، به از بين بردن رنگدانه هاي غير طبيعي و تيره روي سطح دندان ها كمك مي كند. اينكار در يك جلسه صورت مي گيرد و ممكن است 3 تا 4 بار ژل به مدت 10 دقيقه روي دندان ها قرار بگيرد.

هوم بليچينگ

كيت هايي وجود دارد كه تمام آنچه براي سفيد كردن دندان ها در خانه وجود دارد را در خود جاي داده است. در اين كيت ها ژل سفيد كننده، پلاك ها يا قالب هاي آماده دنداني، و دستگاه نور مخصوص وجود دارد.

ژل هاي هوم بليچينگ دندان، حاوي همان مواد سفيد كننده اي هستند كه در آفيس بليچينگ وجود دارد اما غلظت بسيار كمتري دارند. هزينه بليچينگ دندان در منزل مقداري از هزينه كلينيكي آن بيشتر است. همچنين كارايي كمتري دارد.

هزينه بليچينگ دندان چقدر است؟

بسته به اينكه با چه روشي قصد داريد دندان هايتان را سفيد كنيد هزينه ها هم متغيير خواهد بود. مثلا هزينه بليچ در مطب از 1.5 ميليون به بالا است. و هزينه بليچ در خانه مي تواند بيشتر از 800 هزار تومان باشد. براي اطلاع از هزينه بليچينگ دندان بايد از نزديك با متخصص و دندانپزشك خودتان مشورت كنيد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۴:۴۶ توسط:netware موضوع:

چرا بليچينگ دندان در مطب دندانپزشك ارزانترين روش سفيد شدن دندان ها است؟

دلايل زيادي داريم كه چرا بليچينگ دندان بسيار كم هزينه تر از روش هاي ديگر براي سفيد كردن دندان ها است. البته ذكر اين نكته لازم است كه منظور از هزينه و ارزان بودن، صرفا پول نيست. ما زمان و ساير عوامل ديگر را نيز مد نظر داريم. به طور كلي دست كم 4 دليل براي اينكه چرا بليچينگ دندان ارازن ترين روش سفيد كردن دندان است وجود دارد كه در ادامه توضيح داده شده اند.

1. در كوتاه ترين  زمان ممكن انجام مي شود

روش هاي سفيد كردن دندان (سنتي و خانگي) همگي در دراز مدت منجر به سفيد شدن جزئي دندان ها مي شود. هيچ روش خانگي با يك بار استفاده نمي تواند سفيد شدن دندان هايتان را تضمين كند اما با روش بليچينگ و كمتر از 1 ساعت مي توانيد بالاي 1 سال دندان هايتان را سفيد و درخشان كنيد. اين موضوع هم در زمان شما صرفه جويي مي كند و هم در هزينه.

روش هاي دندانپزشكي ديگر مانند لمينت و ونير كامپوزيت با اينكه مي توانند لايه هايي از جنس سراميك و كامپوزيت سفيد را روي دندان ها بكشند اما متاسفانه در چند جلسه و با هزينه بيشتر انجام مي شوند.

2. نسبت به روش هاي ترميم هاي زيبايي بسيار ارزان تر است

روش هاي ترميم دندانپزشكي اغلب منجر به سفيد به نظر رسيدن دندان ها مي شود. مثلا ما لمينت دندان و ونير كامپوزيت را داريم كه نماي لبخند ما را سفيد و درخشان مي كنند. اما هزينه اي كه قرار است براي اصلاح طرح لبخند با لمينت و ونير كامپوزيت پرداخت كنيد خيلي بيشتر از هزينه بليچينگ دندان در مطب و يا حتي در خانه است.

دندانپزشكان توصيه مي كنند كه اگر انتظارات شما از سفيد بودن دندان ها منطقي باشد و فقط بخواهيد چند پرده دندان ها را سفيد كنيد، بهترين روش قطعا بليچينگ دندان ها است. اما اگر دوست داريد دندان ها بيش از حد سفيد شوند بايد بدانيد كه بليچينگ جوابگو نيست و بايد به فكر روش هاي ديگر مثل لمينت دندان و ونير كامپوزيت باشيد. در نظر داشته باشيد كه هزينه لمينت دندان تقريبا 2 برابر هزينه بليچينگ دندان است.

3. ماندگاري بالايي دارد

اغلب روش هاي سفيد كردن دندان ها موقتي هستند و حتي اگر دندان ها را سفيد كنند ماندگاري بالايي ندارد. همين باعث مي شود كه شما هزينه زيادي بپردازيد تا بتوانيد با اين روش ها دندان ها را سفيد كرده و سفيد نگاه داريد.

اما زماني كه بليچينگ مي كنيد يك بار هزينه اي پرداخت مي كنيد و تا چند ماه يا حتي براي چند سال دندان هايتان سفيد خواهد ماند. اين باعث صرفه جويي در هزينه هاي  شما خواهد شد.

4. كيفيت سلامت دهان و دندان را افزايش مي دهد

زماني كه دندان ها بليچينگ مي شود به دليل اينكه در يك چشم بر هم زدن سفيد مي شوند و نتايج آن نيز دست كم براي چند ماه ادامه دارد، افراد تصميم مي گيرند كه براي سفيد ماندن دندان ها بيشتر تلاش كنند. آن ها بيشتر مسواك مي زنند، هر غذايي نمي خورند و خلاصه حواسشان بر روي بيشتر شدن مدت زمان بليچينگ دندان متمركز است. همين باعث مي شود بهداشت دهان و دندان و درنتيجه سلامت آن بالاتر برود.

هر زمان كه بهداشت دهان و دندان بيشتر رعايت شود در درازمدت دندان ها سالمتر خواهند بود براي مثال كمتر دچار پوسيدگي مي شوند و اين يعني كاهش هزينه هاي ترميم و درمان دندانپزشكي.

5. هيچ آسيبي به دندان ها نمي رساند

روش‌هاي زيادي وجود دارد كه منجر به سفيد شدن دندان ها مي شود اما اغلب اين روش ها اصولي نيست و مي تواند منجر به آسيب دائمي به دندان ها شود. مثلا شستشوي مكرر دندان ها با جوش شيرين يكي از روش هاي خانگي سفيد كردن دندان ها است. اما اگر اينكار به درستي انجام نشود يا مكررا انجام شود مي تواند به ميناي دندان آسيب بزند.

ترميم ميناي دندان با روش‌هاي دندانپزشكي نيز هزينه زيادي در بر دارد و درنتيجه اينكار هيچ سودي براي شما نخواهد داشت. اما بليچينگ دندان با روش دندانپزشكي مي تواند نتايج موثر داشته باشد و هيچ آسيبي به آن ها وارد نمي كند.

بيشتر بخوانيد: ايمپلنت دندان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۷:۵۴ توسط:netware موضوع: