جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

متخصص ارتودنسي در شمال تهران

دكتر هادي درويش پور در شمال، مركز و غرب تهران مطب ارتودنسي فعال دارند. تمام مطب هاي دكتر درويش پور به جديدترين تكنولوژي ها و تجهيزات مدرن حوزه دندانپزشكي و ارتودنسي دندان مجهز هستند و اين موضوع در خصوص مطب شمال تهران بيشتر صادق است. چنانچه تمايل داريد كه در مطب ارتودنسي در شمال تهران دكتر درويش پور، تحت درمان ارتودنسي قرار بگيريد، مي توانيد از طريق فرم تماس سايت، اقدام به دريافت نوبت آنلاين به همراه تخفيف ويژه كنيد. ادامه مقاله را هم حتما بخوانيد تا بتوانيد بر اساس نكات مندرج در آن بهترين متخصص ارتودنسي تهران يا هر ناحيه ديگر را بهتر پيدا كنيد.

چرا براي انتخاب متخصص ارتودنسي بايد حساسيت به خرج داد؟

به دو دليل بايد در انتخاب متخصص ارتودنسي دقت كرد.

اول اينكه درمان ارتودنسي جزء پرهزينه ترين درمان هاي دندانپزشكي است و در هر صورت براي اينكه دندان هاي صاف و يكدست داشته باشيد لاجرم بايد يك هزينه اي هم بپردازيد.

دوم اينكه، شما، چه نزد بهترين متخصص ارتودنسي در شمال تهران يا بهترين نقطه تهران برويد و چه در مجهزترين كشور دنيا در حوزه دندانپزشكي، درمان ارتودنسي يك پروسه زمانبر و طولاني است.جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون اواع روش هاي ارتودنسي اينجا كليك كنيد.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي در كرج

4 نكته كه بايد حين انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي در شمال تهران به آن ها توجه كرد

1. دندانپزشكي انتخابي شما حتما بايد متخصص ارتودنسي باشد

در هر شهر و ناحيه اي تعدادي دندانپزشك عمومي و متخصص وجود دارند كه ممكن است بسته به موقعيت و نياز مراجعان هر نوع درمان دندانپزشكي انجام دهند. در شمال تهران نيز چنين چيزي صادق است. اما متخصص انتخابي شما حتما بايد يك دندانپزشك متخصص ارتودنسي باشد نه يك دندانپزشك عمومي يا يك متخصص زيبايي و ترميمي و ….

2. به جز مدرك، تجربه و مهارت بسيار مهم است

به خاطر هزينه و زمان طولاني درمان ارتودنسي، تنها يك متخصص باتجربه بالا انتخاب كنيد. قطعا متخصصي كه طي چندين سال چندين هزار مورد نامنظمي دنداني را برطرف كرده تجربه و مهارت بيشتري دارد.

3. بدون مشاهده تصاوير قبل و بعد درمان را شروع نكنيد

آلبوم تصاوير قبل و بعد متخصص را ببينيد. اگر نتايج قبل و بعد درمان قابل توجه و تحسين برانگيز بود مي توانيد روي شروع درمان تمركز كنيد.

4. براي اطمينان بيشتر نظرات مراجعان را حتما جويا شويد

تا خودتان يك چيز را تجربه نكنيد و با زبان خود آن را بازگو نكنيد، هزاران مشاهده و پرس و جو و تحقيق ، نمي تواند درك شفاف و درستي از آن چيز ارائه دهد. به طور مشابه تا خودتان درمان ارتودنسي انجام ندهيد نمي توانيد درباره نوع درمان، متخصص يا مطب ارتودنسي نظر دهيد.

منبع www.orthodoctor.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۰:۴۰ توسط:netware موضوع:

انواع ترميم دندان : روش هاي مورد استفاده در دندانپزشكي ترميمي

پر كردن دندان

از پر كردن دندان زماني استفاده مي شود كه يكي يا تعدادي از دندان ها دچار پوسيدگي شده باشند. زماني كه شخصي به بهداشت دهان و دندان خود رسيدگي نكند، مواد غذايي ريزي كه لابلاي دندان ها گير ميكنند باعث تجمع باكتري ها ميشوند. اين تجمع باعث اسيدي شدن سطح دندان مي شود. به مرور زمان با تشكيل پلاك، ميناي دندان دچار فرسايش مي شود و ميگويند دندان پوسيده يا نزديك به مرگ است.

اگر پوسيدگي دندان باعث سوراخ شدن دندان شود نيز ميگويند حفره دندان ايجاد شده است. هر حفره نيز فرصتي به باكتري ها ميدهد تا وارد پالپ دندان يا مغز آن شوند. باكتري ها ميتوانند باعث عفونت پالپ و در نتيجه مرگ آن شوند.

بعد از عصب كشي يا درمان ريشه، اگر دندان هنوز سالم باشد يك دندانپزشك ترميمي اقدام به پر كردن دندان مي كند. پر كردن دندان از ارزانترين روش هاي ترميم دندان پوسيده محسوب مي شود. موادي كه به عنوان پر كننده در براي دندان پوسيده مورد استفاده قرار مي گيرد متنوع هستند اما مهمترين آن ها عبارتند از:

آمالگام نقره

رزين هاي كامپوزيت

و فلزاتي مانند طلا و نقره

بيشتر بدانيد:

تاج دندان

تاج دندان يكي از انواع ترميم دندان است كه به شكل بخش خارجي دندان واقعي ما است كه روي دندان قرار مي گيرد. تاج ها معمولا براي تقويت و محافظت از ساختار دندان شما استفاده مي شود. ما در دندانپزشكي ترميمي يا ترميم دندان براي اهداف زير از تاج دندان استفاده ميكنيم:

محافظت از تمام دندان

بازگردنداندن يا حفظ عملكرد دندان

حفظ ظاهر و زيبايي دندان

تاج دندان معمولا همراه با ساير روش هاي دندانپزشكي ترميمي مانند پل دنداني و ايمپلنت دندان و زماني كه آسيب شديدي به دندان وارد شده باشد مورد استفاده قرار ميگيرند. تاج دندان معمولاً از جنس سراميك و پرسلين ساخته مي شوند. اما از فلزاتي مانند طلا و نقره نيز مي توان جهت ساخت آن ها استفاده كرد.

پل دنداني

از يك پل با بريج دندانپزشكي براي جايگزيني يك يا چند دندان از دست رفته استفاده مي شود. ما چندين نوع پل در حوزه دندانپزشكي ترميم دندان پوسيده داريم كه مهمترين آن ها عبارتند از:

پل ساده معمولي

مريلند

پل بر پايه ايمپلنت

اين دستگاه هاي دندانپزشكي معمولا ارزانترين روش ترميم يا جايگزيني دندان هستند. (در مقايسه با ايمپلنت دندان).

ايمپلنت هاي دنداني

ايمپلنت ها از جمله انواع ترميم دندان و رايجترين روش هايي هستند كه در دندانپزشكي ترميم دندان مورد استفاده قرار ميگيرند. ايمپلنت دندان همچنين بهترين روش براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته است.(جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ايمپلنت دندان دندان به اين صفحه مراجعه كنيد)

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۳:۳۷ توسط:netware موضوع:

تخصص هاي موجود در رشته دندانپزشكي كدامند؟

پس از آن كه دانشجويان، دوره دندانپزشكي عمومي را گذراندند، بايد يك دوره دو ساله طرح را در شبكه­هاي بهداشت شهر ها و روستاها طي كنند. سپس مي توانند در آزمون هاي تخصص دندانپزشكي شركت كرده و در يكي از رشته هاي تخصصي دندانپزشكي به تحصيل بپردازند.

تخصص دندانپزشكي، شامل ده رشته تخصصي به شرح زير است:

متخصص ترميمي

متخصص روت كانال

متخصص لثه يا پريو

متخصص پروتزهاي دنداني

متخصص جراحي هاي فك و صورت

متخصص تشخيص بيماري ها و ناهنجاري ها

متخصص پاتولوژي دندانپزشكي

متخصص دندانپزشكي اطفال( جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دندانپزشكي اطفال به اين صفحه مراجعه كنيد.)

متخصص انجام ارتودنسي

متخصص راديولوژي

طول دوره تخصص چقدر است؟

دندانپزشك پس از گذراندن دوره دندانپزشكي عمومي، انجام دادن دوره طرح، شركت در آزمون تخصص، كسب نمره لازم و قبولي در يكي از ده رشته تخصص دندانپزشكي، به عنوان دانشجوي تخصص مشغول به تحصيل مي شود. طول دوره تحصيل در رشته تخصص، به رشته تحصيلي بستگي داشته و بين سه تا پنج سال است. دندانپزشك در اين دوره، مهارت ها و توانايي­ هاي لازم در حوزه كاري مربوط به نوع تخصص خود را كسب مي كند و پس از آن در يك حوزه كاري خاص، مشغول به فعاليت مي شود.

بيشتر بخوانيد :

بورد تخصصي يعني چه و چه دندانپزشكي مي تواند بورد تخصصي داشته باشد؟

پس از اين كه دندانپزشك در يكي از دوره هاي تخصصي دندانپزشكي تحصيل نمود، بايد در يك  آزمون جامع تحت عنوان بورد تخصصي شركت كند. امتحان مربوط به بورد تخصصي به دو صورت شفاهي و كتبي برگزار مي شود. در صورتي كه دندانپزشك متخصص، نمره قبولي در اين آزمون ها را كسب كند، به او بورد تخصصي اعطا خواهد شد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۵:۵۴ توسط:netware موضوع:

در دوران كرونا چگونه درد دنان خود را التيام بخشيم؟

اگر دندان شما به شدت به گرما يا سرما حساس باشد، اين موضوع ممكن است نشانه پوسيدگي دندان باشد و آنتي بيوتيك ها به بهبود درد آن كمكي نمي كنند. اگر پوسيدگي شديد است تا قبل از مراجعه به مطب دندانپزشك اقدامات زير را در خانه انجام دهيد:

دندان هاي خود را با خمير دندان حاوي فلورايد تميز مسواك بزنيد.

از مصرف غذاهاي بسيار شيرين (حاوي قند و شكر) خودداري كنيد

اگر دندان شما به دنبال پوسيدگي دچار ترك خوردگي و يا حفره شده، ميتوانيد با مراجعه به داروخانه و خريد مواد موقت پر كننده دندان درد دندان خود را كاهش دهيد.

يك خمير دندان مخصوص دندان هاي حساس خريداري كنيد. خمير دندان را مستقيماً روي ناحيه آسيب ديده بماليد و تا مدتي به آن آب نزنيد.

ژل بي حس كننده نيز ميتواند به كاهش درد دندان در دوره كرونا كمك كند.

همچنين اگر درد دندان شديد است، شستشو دهان با آب سرد مي تواند درد را كاهش دهد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد پركردن دندان به اين صفحه مراجعه كنيد.

بيشتر بدانيد:

درد دندان عقل (نهفته و نيمه نهفته)

دندان عقل نهفته يا نيمه نهفته ميتواند لثه را تحت تاثير قرار دهد. در واقع دردي كه تجربه ميشود، بيشتر مربوط به بافت لثه است. اين درد پس از جويدن مواد غذايي بدتر ميشود. حين تميز كردن دندان هاي نهفته از مسواك هاي نرم استفاده كنيد و فشاري به لثه و دندان وارد نكنيد.

استفاده از محصولات بهداشت دهان و دندان مانند دهانشويه به كاهش درد كمك مي كند اما از استفاده بيش از حد آن (بيش از يك هفته) پرهيز كنيد. زيرا ممكن است باعث لك شدن دندان شود. دهانشويه هاي گرم نمكي همچنين مي توانند به كاهش درد كمك كنند.

اگر در بلع، صحبت كردن مشكل  داريد و يا تورم صورت يا گونه را تجربه ميكنيد و يا حتي در باز كردن دهان مشكل داريد حتما با دندانزپزشك خود تماس بگيريد. اگر مشكل عفونت دندان داشته باشيد بايد آنتي بيوتيك مصرف كنيد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۹ توسط:netware موضوع:

متخصص ارتودنسي در غرب تهران

دكتر هادي درويش پور متخصص ارتودنسي در شمال، مركز و غرب تهران مطب ارتودنسي دارند و از تجهيزات به روز همراه با كادر با اخلاق و حرفه اي بهره مي برند. اگر در غرب تهران و براي درمان ناهماهنگي دندان هاي خود به دنبال متخصص ارتودنسي هستيد مي توانيد با مراجعه به مطب ارتودنسي غرب تهران دكتر درويش پور يك دوره درمان استاندارد را آغاز كنيد. با دريافت نوبت آنلاين از سايت مي توانيد از مشاوره رايگان و 5 درصد تخفيف در هزينه ارتودنسي بهره مند شويد براي اينكه بتوانيد با اطلاعات كامل بهترين متخصص ارتودنسي در غرب تهران يا هر ناحيه ديگر را پيدا كنيد ادامه مقاله را بخوانيد.

قبل از مراجعه به بهترين متخصص ارتودنسي خوب بايد توجه داشت كه انواع درمان هاي ارتودنسي دندان هم زمان‌بر است و هم نسبت به ساير روش‌هاي دندانپزشكي هزينه نسبتا بالاتري دارد، انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب بسيار مهم است. اين صفحه حاوي چند نكته ساده  و كوتاه براي انتخاب يك متخصص ارتودنسي است كه از لحظه آغاز درمان تا واپسين روزهاي ارتودنسي و حتي بعد از آن بتواند با شما همراه باشد. در ادامه 4 نكته جهت انتخاب چنين متخصصي براي شما درج شده است. و در نهايت آدرس يكي از مطب هاي دكتر درويش پور متخصص ارتودنسي در غرب تهران جهت دسترسي آسان و سريع براي ساكنان غرب تهران قرار داده شده است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي انتخاب متخصص ارتودنسي اصفهان

1. مدرك تخصصي، تجربه و افتخارات متخصص را چك كنيد

بهتر است كه براي انجام ارتودنسي دندان‌هاي خود، به جاي مراجعه به يك دندانپزشك عمومي يا يك متخصص گمنام، به دندانپزشكي كه داراي تخصصي ارتودنسي دندان است، تجربه بالايي دارد و در زمينه علمي، عملي و سوابق پژوهشي كارنامه پرباري دارد مراجعه كنيد.

2. هميشه و همه جا در، درسترس بودن هميشه مهم است

در دسترس بودن يعني هميشه و از هر لحاظ متخصص در دسترس شما باشد. شما بايد بتوانيد با جستجو در شبكه هاي اجتماعي، در اينترنت، در فلان منظقه خاص و … او را به راحتي پيدا كنيد. مثلا ممكن است مطبش در يك منطقه باشد كه از هر طرف و هر نقطه از شهر به خوبي به آنجا دسترسي داشته باشيد.

4. جو مطب متخصص را ارزيابي كنيد

در ابتدا هم گفتيم كه درمان ارتودنسي ارتودنسي (چه ارتودنسي ثابت، نامرئي و متحرك) درمان هاي طولاني مدتي هستند و ممكن است از 6 ماه تا 3 سال به مطب برويد. پس معقولانه است كه به راحتي و آسايش خود در مطب متخصص باشيد. هزينه ارتودنسي هم بسيار مهم است. يك متخصص ارتودنسي خوب هواي بيمارانش را دارد، برنامه هاي متنوعي پرداخت دارد و اگر لازم باشد قسط بندي مي كند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد انواع روش هاي درمان ارتودنسي اينجا كليك كنيد.

5. بازخورد بيماران و مراجعان را جويا شويد

اينترنت، شبكه هاي اجتماعي، سايت ها تحليل متخصصان و … همگي بستري براي شما فراهم ميكنند كه بتوانيد درباره يك متخصص ارتودنسي خوب اطلاعات زيادي به دست بياوريد و مخصوصا نظرات و بازخوردهاي بيماران يك متخصص خاص را جويا شويد. يك متخصص ارتودنسي خوب همواره در كانال هاي اجتماعي، سايت ها و حتي در اجتماع با بازخوردهاي خوبي معرفي ميشود.

رفرنس: www.orthodentist.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۶:۲۸ توسط:netware موضوع:

براي هر مشكل دندان به كدام متخصص مراجعه كنيم؟

متخصصان دندانپزشكي در واقع  همان دندانپزشكان عمومي هستند كه چند سال ديگر به صورت تخصصي براي برخي شرايط و مسائل خاص دهان و دندان آموزش دريافت كرده اند. تا علاوه بر مشكلات عمومي دندان به صورت تخصصي به درمان مشكلات جدي تر دندان ها بپردازند.

تخصص هاي زيادي در دندانپزشكي وجود دارد كه هر كدام براي مشكلات و مباحث خاصي آموزش دريافت كرده اند. در اين مقاله مفتخريم تا شما را 5 نوع از تخصص هاي دندانپزشكي آشنا كنيم .

دندانپزشكي اطفال: متخصص دندانپزشكي بچه ها

دندانپزشكان اطفال يا (Pediatric Dentist) درست مانندن متخصصان اطفال كه به شرايط و مشكلات بهداشتي و سلامتي كودكان ميپردازند، مسئول ارائه خدمات دندانپزشكي به اطفال، كودكان و نوجوانان هستند. دندانپزشك اطفال متخصصي است آشنايي كامل با مسائل و مشكلات كودكان دارند و با طوري آموزش ديده اند كه نيازهاي اين قشر از جامعه را شناسايي كرده و به بهترين شكل ممكن پاسخگوي نيازهاي دهان و دندان آن ها باشند. دندانپزشكان كودكان به كودك شما كمك مي‌كنند تا در درازمدت در مسير داشتن دندان هايي مقاوم، سالم و لبخندي زيبا قرار بگيرند.

پريودنتيست: متخصص لثه

دندانپزشكي پريودنتال يا (Periodontal dentistry) بر روي پيشگيري، تشخيص و درمان بيماري هايي كه بر لثه ها تأثير مي‌گذارد يا ساير ساختارهايي كه دندان را پشتيباني مي كنند تمركز دارد. متخصص پريودنتيست يا (Periodontists) مراحل اوليه بيماري لثه را تشخيص داده و درمان مي كنند. آن ها براي برطرف كردن بيماري هاي شديد لثه و ترميم ظاهر لبخند شما جراحي هاي جزئي نيز انجام مي دهند. اگر احيانا به بيماري مربوط به بافت لثه ها مبتلا شده باشيد، ممكن است دندانپزشك عمومي شما را به يك متخصص پريودنتيست ارجاع دهد.

ارتودنتيست: متخصص تراز كردن دندان ها

ارتودنسي  يا (Orthodontics) تخصصي از دندانپزشكي است كه به اصلاح ناهماهنگي بين دندان ها و فك مي پردازد. اگر فك شما به درستي تراز نباشد، و تناسب طبيعي بين فك، دهان و دندان هاي شما برقرار نباشد، احتمالا شما به يك متخصص ارتودنسي ارجاع داده خواهيد شد. به عبارت ساده تر اگر دندان هاي شما كج يا ناهموار باشد، ممكن است يك متخصص ارتودنسي را ببينيد.

بيشتر بخوانيد :

اندودنتيست: متخصص كانال ريشه

در داخل دندان هاي ما معابر كوچكي مانند غار به نام كانال وجود دارد كه حاوي بافت زنده و حساسي به نام پالپ، رگ هاي خوني و عروق عصبي هستند. متخصصان آندودنتيست يا (Endodontists) در تشخيص و درمان مسائل درون دندان ها مخصوصا بافت نرم پالپ تخصص دارند. به عنوان مثال، اگر پالپ (tooth’s pulp) دندان شما آلوده و عفوني شود، ممكن است شما نيازمند درمان كانال ريشه باشيد. اگر دندانپزشك عمومي شما معتقد است كه بايد تغييراتي بر روي كانال ريشه شما دندان شما صورت بگيريد، ممكن است توصيه كند براي معالجه به يك متخصص اندودنتيست مراجعه كنيد.

جراح دهان و فك و صورت: متخصص جراحي دهان و دندان

اين متخصص بر روي درمان مشكلات مربوط به بافت هاي سخت و نرم صورت، دهان و فك متمركز است. البته بايد بدانيد كه شما براي انجام هر نوع جراحي دهان نيازي به يك جراح دهان نداريد. جراح دهان و فك و صورت يا (Oral and Maxillofacial Surgeon) در معالجاتي و شيوه هاي درماني كه به روش هاي پيچيده يا سطح عميق آرام بخشي نياز دارند اقدام ميكنند.

رفرنس : www.orthodr.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۴:۱۶ توسط:netware موضوع:

همه چيز درباره ارتودنسي و متخصص ارتودنسي در آمل

چرا بايد ارتودنسي كنيم؟

به طور معمول بيشتر افراد از دندانها كج و روي هم رته برخوردارهستند كه با درمان ارتودنسي صاف و يكدست مي شوند. ارتودنسي درواقع دندان را به جهت درست حركت مي دهد و اين حركت دندانها باعث مي شود كه صاف و يكدست شوند و ظاهر دندان ها را بهتر كنند. متخصص ارتودنسي در آمل يا متخصص ارتودنسي در مازندران و يا در ساير شهر ها علاوه بر بهبود بخشيدن به ظاهر دندان ها باعث مي شوند تميز كردن دندان ها راحت تر شود.

برخي از افراد داراي دندان هاي رو به جلوهستند كه خوشايند به نظر نمي رسند و همين طور احتمال زيادي وجود دارد كه اين دندان ها دچار خرابي و آسيب ديدگي شوند. تنها راهيكه مي تواند آنها را از خرابي احتمالينجات دهد ارتودنسي است. با بهترين متخصص ارتودنسي در آمل يا متخصص ارتودنسي در مازندران يا ساير شهر ها مي توانيد دندان ها را حركت دهيد و به جاي درست خود برگردانيد.

در برخي ديگر از افراد فك بالايي و پاييني اشان در جاي درست قرار نگرفته است و موجب به هم ريختن ظاهر دندانها مي شود و همين طور در زمان گاز زدن دچار مشكل مي شوند، با انجام ارتودنسي هر دو مشكل حل مي شود و فرد ديگر دچار مشكل نمي شود.

بنابراين اگريكي از مشكلاتي كه در بالا ب آن اشاره كرديم را داريد بايستي براي انجام ارتودنسي اقدام كنيد.

بيشتر بخوانيد: متخصص ارتودنسي مشهد

چه كسي ارتودنسي را انجام ميدهد؟

ممكن است دنداپزشك شما خود ارتودنسي انجام دهد يا ممكن است به شما پزشكي معرفي كند كه فوق تخصص داشته باشد. متخصص ارتودنسي ممكن است در بيمارستان ها يا كلينيك هاي دنداپزشكي باشد. به اين افراد دكتر ارتودنسي كار يا  ارتودنتيست ميگويند.

متخصصين ارتودنسي مهم ترين كاري كه انجام ميدهند اين است كه ابتدا دندان هاي شما را معاينه مي كنند. اين معاينه شامل نگاه سطي و عمقي به دندان هاي شما و همين طور برسي عكس دندان كه با استفاده از اشعه x انجام مي شود، است. دكتر معالج بعد از معاينه به ساختن مدل پلاستيكي دندان هاي شما مي پردازد.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي در كرج

آيا لزومي به كشيدن دندان براي ايجاد جاي كافي در فك وجود دارد؟

اگر دندان هاي شما روي هم هستند و جاي كافي براي دندان شما وجود نداشته باشد، شما نياز پيدا مي كنيد كه دندان زيري دائمي خود را بكشيد تا جا براي دندان رويي وجود داشته باشد. اگر چنين مشكلي داشته باشيد حتما تيم ارتودنسي ما را از اين مشكل آگاه مي كنند. در برخي موارد زير با به كار گيري روشي متفاوت و موثر از درمان، فضاي كافي و مناسب ايجاد خواهد شد.

رفرنس : www.orthoinfo.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۵:۲۷ توسط:netware موضوع:

پاسخ به سوالات رايج در رابطه با لامينت دندان

لمينت دندان چيست؟

لمينت ها نوعي ونير دنداني هستند. آن ها پوسته ها يا لايه هاي نازك و هم رنگ دندان هستند كه توسط متخصص ترميمي و زيبايي دندان يا ساير دندانپزشكان به سطح جلوي دندان ها متصل مي شوند. از اين لايه هاي نازك كه مخصوص هر شخص و هر دنداني ساخته ميشوند براي اصلاح طرح لبخند و بهبود ظاهر دندان ها استفاده مي شود.

بهترين كانديد لمينت دندان چه كساني هستند؟

از اين ونيرهاي دنداني براي بهبود و زيبايي دندان هاي افرادي كه در يكي از وضعيت هاي زير قرار دارند استفاده مي شود:

  • ترك خوردن دندان ها
  • لب پر شدن دندان
  • تغيير رنگ دندان ها به شرطي كه با هيچ روشي برطرف نشود
  • كج شدن جزئي دندان ها
  • شلوغي دندان ها (به عنوان روش جايگزين ارتودنسي دندان ميتوان لمينت كرد)
  • وجود فاصله بين دندان ها (بيش از ۰.۵ ميلي متر)

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد انواع ونير دندان به اين صفحه مراجعه كنيد.

 قيمت لمينت دندان چقدر است؟

قيمت ونير پرسلين در كشري مانند آمريكا با بهترين متريال از ۹۲۵ دلار تا ۲۵۰۰ دلار است اما به طور متوسط حدود ۱۵۰۰ دلار براي هر دندان هزينه بر مي دارد. ما در يك مقاله مجزا به جزئيات قيمت لمينت دندان پرداخته ايم چنانچه مايل هستيد باز محدوده قيمت اين ونير دنداني مطلع شويد كافيست روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

اين روش دندانپزشكي ترميمي و زيبايي به طور كلي نياز به چندين مراجعه دارد. اگر نياز به ويزيت بيشتر باشد يا چندين لمينيت دندان لازم باشد ، هزينه كلي شما ممكن است افزايش يابد.

بيشتر بدانيد: دندانپزشكي بارداري

آيا نصب لمينيت دندان درد دارد؟

بسياري از دندانپزشكان و متخصصان ترميمي و زيبايي نوعي بي حسي را براي قسمت اول فرآيند آماده سازي و نصب آن ها در نظر مي گيرند. هنگامي كه بي حس شديد، نبايد دردي احساس كنيد. اما اكثر افرادي كه دو تا چهار لمينت نصب مي كنند بعد از نصب، درد كمي تجربه خواهند كرد كه خيلي زود برطرف مي شود.

آيا ونير لمينت به دندان آسيب مي رساند؟

ونير پرسلن به هيچ وجه به دندان هاي طبيعي شما آسيب نمي رساند. در واقع، اين ونيرها دندان هاي طبيعي شما را از پوسيدگي بيشتر و همچنين آسيب هاي ديگر محافظت مي كند.

آيا لمينت دندان دچار تغيير رنگ مي شود؟

هرچند كه لمينت مشابه ميناي دندان طراحي مي شود اما يك مزيت بزرگ در مقايسه با ميناي دندان دارد. ساختار مينا متخلخل است و به همين خاطر زود دچار تغيير رنگ و لكه مي شود. اما لمينت ها صاف و يكدست هستند و به سختي لكه مي گيرند يا تغيير رنگ مي دهند.

منبع : tajdentalclinic


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۴:۵۹ توسط:netware موضوع:

۵ علامتي كه نشان مي دهد شما به دندان مصنوعي نياز داريد

ديگر به دندانپزشك مراجعه نمي كنيد!!

در سنين بالا حداقل دو بار مراجعه به دندانپزشك ترميمي خوب براي تضمين سلامت دهان و دندان ضروري است. زيرا اينكار از پوسيدگي دندان جلوگيري مي كند. با اين حال بسياري از افراد در سنين بالا ديگر تمايلي به مراجعه به مطب دندانپزشك ندارند. در چنين شرايطي مشكلات دهان و دندان كه خواه يا ناخواه با افزايش سن بيشتر خود را نشان ميدهند شديد پيدا ميكنند و احتمال از دست رفتن دندان ها بيشتر مي شود.

هر شش ماه يكبار، مراجعه به دندانپزشك به شم اطمينان مي دهد كه هر مشكلي را قبل از جدي شدن تشخصي داده و ترميم كنيد. همين باعث ميشود ا آخر عمر دندان هاي طبيعي خود را حظ كنيد. اما اگر مراجعه نكنيد احتمالا خيلي زود نيازمند دندان مصنوعي خواهيد شد.

از دست دادن دندان ها

در صورت از دست دادن دندان (چه به دليل پوسيدگي دندان و يا آسيب ديدگي) دندان مصنوعي منطقي ترين جايگزين است. بر اساس شرايط شما ممكن است به دندان مصنوعي كامل يا جزئي نياز داشته باشيد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون پوسيدگي دندان اينجا كليك كنيد.

از دست دادن دندان به دليل بيماري لثه (جنجويت يا پريودنتيت) و پوسيدگي دندان قابل اجتناب است، بنابراين اگر مي خواهيد نيازمند دندان مصنوعي نباشيد حتما از دندان هاي خود مراقبت كنيد. ولي اگر به دليل آسيب ديدگي و يا هر مساله ديگري دندان هاي خود را از دست داده ايد، يك دست دندان مصنوعي پارسيل مي تواند از جابجايي دندان هاي سالم و باقي مانده شما به سمت جاي خالي دندان از دست رفته جلوگيري كند.

فاصله بين دندان هاي شما زياد شده است

ايجاد فاصله زياد مابين دندان ها ميتواند منجر به كج شدن آن ها شود. جابجايي و كج شدن دندان ها ميتواند تاثير منفي روي استخوان فك بگذارد.

جابجايي دندان ها مي تواند منجر از بين رفتن استخوان به دليل بيماري لثه باشد.  نبود حتي يك دندان ميتواند باعث شود كه استخوان خيلي زودتر تحليل برود كه اين براي سلامتي شما اصلا خبر خوبي نيست. با جايگزين كردن دندان با ارزانترين روش جايگزين دندان يعني دندان مصنوعي ميتواند به سادگي شما را از آسيب به استخوان مصون كند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون روش هاي بست فاصله بين دندان ها اينجا كليك كنيد.

شما مشكل گفتاري (اداي صحيح كلمات) و يا مشكل جويدن داريد

ممكن است احساس كنيد كه از دست دادن چند دندان لزوماً به معناي تهيه دندان مصنوعي نيست. زيرا با خود فكر خواهيد كرد كه شما مي توانيد با وجود مقدار كمي فاصله بين دندان ها همچنان به صورت عادي زندگي كنيد.

با اين حال، از دست رفتن دندان مخصوصا در جلوي دهان مي تواند بر گفتار، توانايي جويدن، اعتماد به نفس و سلامت جسمي شما نيز تأثير بگذارد. اگر به دليل كمبود دندان (يا نبود دندان) مجبوريد رژيم غذايي خود را محدود كنيد و هرچيزي نخوريد، ممكن است كم كم متوجه شويد سلامتي شما رو به افول است .

ساختار صورت شما تغيير پيدا كرده است

گاهي اوقات با وجود از دست رفتن يك يا چند دندان، براي گفتار و توانايي جويدن غذا هيچ مشكلي به وجود نمي آيد. اما در سنين بالا، تغييراتي در بدن و مخصوصاً در صورت رخ مي دهد كه فقدان چند دندان، مي تواند شدت اين تغييرات را بيشتر كند.

بيشتر بخوانيد :

 بليچينگ دندان

اصلاح طرح لبخند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۷:۵۲ توسط:netware موضوع:

بهترين متخصص ترميمي و زيبايي دندان در تهران

با توجه به اينكه استقبال مردم كشورمون از روش هاي زيبايي و ترميم دندان رو به افزايش است و شمار افرادي كه در تهران به مراكز و كلينيك هاي ترميمي و زيبايي بسيار زياد است، دندانه تصميم گرفت كه از بين متخصصان خود تهراني در اين زمينه ۱۰ نفر را انتخاب كند. اگر شما هم نيازمند چنين متخصصي هستيد و دوست داريد كه بهترين را پيدا كنيد، حتما ليست بهترين متخصص ترميمي و زيبايي دندان را مشاهده كنيد. آدرس و مشخصات تماس اين متخصصان در ذيل نامشان درج شده است.

ليست بهترين متخصص ترميمي و زيبايي در تهران

بدون هيچ توضيحات ديگر ۱۰ تا از برترين هاي تهران در زمينه دندانپزشكي ترميم و زيبايي دندان را در ليست زير ببينيد. فقط توجه كنيد كه اين ليست در حال به روزرساني است و هنوز كامل نشده است.

كلينيك دندانپزشكي ايده آل

ايده آل كلينيك بهترين متخصص ترميمي و زيبايي تهران نيست اما يكي از كلينيك هاي برتر در اين زمينه است كه تمام خدمات دندانپزشكي از ترميم و زيبايي گرفته تا ايمپلنت دندان و ارتودنسي دندان را انجام ميدهد. اين مركز تعدادي از حضور گروهي متخصصان بهره ميبرد كه هر كدام به تنهايي بهترين متخصص ترميمي و زيبايي تهران هستند.

مجموعه دندانپزشكي آرتمان درمان

آرتمان درمان يك مجموعه بينظير دندانپزشكي است كه تمركز اصلي آن دندانپزشكي پيشگيرانه است و متخصصان آن در زمينه ترميم و زيبايي بسيار باتجربه و ماهر هستند. گروه آرتمان با حضور متخصصان دندانپزشكي از سال ۱۳۸۱ به ارائه خدمات درماني با رويكرد پيشگيرانه (بي‌نياز شدن از درمان) و محافظه‌كارانه (تعهد به بافت طبيعي دندان) پرداخته است. خدمات تخصصي ارائه شده در اين مركز دندانپزشكي شامل موارد زير مي شود:

درمان‌هاي ترميمي زيبايي توسط متخصص دندانپزشكي ترميمي و زيبايي

درمان ريشه يا روت كانال‌تراپي توسط اندودنتيست (متخصص درمان ريشه)

درمان‌هاي لثه و استخوان توسط پريودنتيست (متخصص جراحي لثه)

درمان‌هاي پروتز توسط پروتزيست (متخصص پروتز دندان)

قيطريه، نبش خيابان خراساني، ساختمان پزشكان قيطريه، طبقه ۲

دكتر ماهور قرباني

دكتر ماهور قرباني يكي از خوب هاي ترميم و زيبايي دندان در تهران هستند كه به همراه همسرشان دكتر خضري (متخصص ارتودنسي دندان در تهران) در كلينيك دُر مشغول به خدمات رساني به مراجعان تهراني هستند. در كرج نيز يك مطب تخصصي دارند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد خدمات ترميم و زيبايي دندان كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۰۱ توسط:netware موضوع: