جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع روش هاي بستن فاصله بين دندان ها

آيا از فاصله‌ي زياد بين دندان‌هاي خود ناراضي هستيد؟ با روش‌هاي بستن فاصله بين دندان ها در دندانپزشكي زيبايي به راحتي مي‌توان اين فاصله را از بين برد.

اگر فاصله‌ي بين دو دندان به نحوي باشد كه بتوان به راحتي نخ دندان را از لابه‌لاي دو دندان رد كرد، فاصله دو دندان طبيعي است. اما وقتي كه اين فاصله از ضخامت نخ دندان بيشتر شده و گاهي به چند ميليمتر مي‌رسد، نماي زيبايي ندارد.

اگر فرم دندان‌هاي شما به نحوي است كه دندان‌ها فاصله زيادي با هم دارند، مي‌توان  با كمك بهترين متخصص ترميم و زيبايي از روش‌هاي بستن فاصله بين دندان ها استفاده كرد.

ارتودنسي دندان ها

بهترين و مطمئن‌ترين روش براي بستن فاصله بين دندان ها استفاده از روش ارتودنسي است. در اين روش ريشه‌ي دندان‌ها به جايگاه مناسب خود هدايت مي‌شوند.

ايمپلنت يا كاشت دندان

يكي از روش‌هاي ايمن اصلاح طرح لبخند براي بستن فاصله بين دندان ها ايمپلنت  دندان يا كاشت دندان است. اين روش براي كساني مناسب است كه يك دندان خود را از دست داده‌اند و اكنون بين دندان‌ها فاصله ايجاد شده است.

در اين روش يك پيچ تيتانيومي در لثه قرار مي‌گيرد. براي فك بالا بعد از گذشت 5 ماه و براي فك پايين بعد از 3 ماه اين پيچ با استخوان فك پيوند مي‌خورد. در طي اين مدت نبايد هيچ ضربه‌اي به اين پيچ وارد شود. بعد از مقاوم شدن كامل پيچ، قسمت تاج روي آن قرار مي‌گيرد.

بريج دنداني

يكي ديگر از روش‌هاي بستن فاصله بين دندان‌ها استفاده از پروتز دندان است. اين روش حالت نمادين و ظاهري دارد. به طوري كه يك روكش در قسمت فضاي خالي قرار مي‌گيرد. اين روكش هيچ پايه‌اي ندارد.

براي استفاده از بريج بايد دو دندان اطراف فضاي خالي روكش شوند. روكش اين دو دندان به يك روكش براي قسمت خالي، متصل مي شود.

روكش كردن دندان

يكي ديگر از روش‌‌هاي رايج براي بستن فاصله بين دندان ها با توجه پايين بودن هزينه لمينت دندان استفاده از روش روكش كردن است. در اين روش از روكش‌‌هاي ونير، سراميكي يا كمپوزيتي استفاده مي‌شود. اين روش زماني استفاده مي‌شود كه دندان‌ها از نظر ظاهري شكل زيبايي نداشته باشند.از طرفي بين دندان ها فاصله‌اي به اندازه‌ي 2 ميليمتر ايجاد شده باشد. با قرار دادن روكش بر روي دندان‌ها اين فاصله از بين مي‌رود. از سوي ديگر دندان‌‌هاي آسيب‌ديده نيز ترميم مي‌شوند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون روش هاي درمان فاصله بين دندان ها كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۸:۳۴ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي و لاغري صورت

چه رابطه اي بين ارتودنسي و لاغري صورت وجود دارد؟ براي دانستن نكات ارتودنسي و لاغري صورت، تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد.

ارتودنسي و لاغري صورت

از درمان ارتودنسي دندان ميتوان براي اصلاح ظاهر دندانهاي بيماران اطفال و هم بزرگسالان استفاده كرد. بريس ها مي توانند چندين مسئله دنداني از جمله ازدحام بيش از حد دندانها در دهان، عدم تطابق نامناسب دندان ها، فاصله و حتي مشكلات سو انسداد مانند اوربيت و آندربايت را اصلاح كنند.

با اين وجود، اگرچه مشاهده اينكه بريس ها مي توانند بر روي ظاهر دندان هاي شما تأثير بگذارند واضح است، اما ممكن است متوجه نشويد كه اين امر تأثير شديدي در نوع نگاه صورت شما خواهد داشت. مشكلات ارتودنسي باعث مي شود لب ها، گونه ها و حتي چانه شما ناهموار به نظر برسد. در اين مقاله چند روش معرفي مي كنيم كه با استفاده از آن ها، بريس ها مي توانند صورت و فك شما را بهبود بخشيده و تحت تأثير قرار دهند:

به بهبود چهره هاي نامتقارن كمك مي كند

مشكلات شديد ازدحام و فاصله بين دندانها مي تواند باعث شود چهره و صورت شما نامتقارن به نظر برسد. ممكن است يك طرف صورت شما بلندتر از طرف ديگر باشد يا اينكه ناهموار بودن لب ها را مشاهده كنيد. در بسياري از موارد، بريس ها مي توانند به بهبود ظاهر شما كمك كنند و باعث مي شوندكم و بيش برجسته به نظر برسند. بريس ها باعث بهبودي تقارن ظاهر كلي شما مي شود و مي تواند اعتماد به نفس شما را تقويت كند.

حتما بخوانيد :

·         ارتودنسي اقساطي

·         ارتودنسي سراميكي

اعث تراز شدن فك شما مي شود

هنگامي كه دندان شما دچار اوربايت است، اين مسئله در نحوه قرارگيري فك شما تأثير مي گذارد. براي بيماراني كه آندر بايت دارند، فك آنها به سمت خارج امتداد مي يابد. زيرا دندان ها نامرتب هستند.بريس ها مي توانند نامرتب بودن دندان ها و فك را اصلاح كرده و فك را به وضعيت مطلوبي برگردانند.

اين امر نه تنها براي ظاهر صورت مفيد است، بلكه مي تواند در بهبود مشكلات مربوط به اوربايت و كمبود لبه ها نيز كمك كند.اگر متوجه شديد كه دندان هاي خود را بر روي هم  ميسابيد يا جويدن غذا به دليل مشكل انسداد براي شما دشوار است، بريس ها مي توانند ضمن بهبود هم راستا بودن فك، مشكل را برطرف كنند.

استخوان هاي گونه و فك هاي متمايزتري ايجاد مي كند

برخي از شرايط ارتودنسي، به ويژه آندربايت و اوربايت، مي تواند باعث مشكلاتي در فك و گونه شما شود. فاصله ناموزون دندان ها ممكن است باعث شود گونه هاي شما بيش از آنكه برجسته شوند، فرورفته باشند. حتي ممكن است متوجه شويد كه لب هاي شما به دليل نحوه قرارگيري دندان هايتان بسيار نازك يا برجسته به نظر مي رسند.

 

منبع 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۳:۴۹ توسط:netware موضوع:

انواع ارتودنسي بدون سيم نامرئي

ارتودنسي هاي نامرئي عبارتند از:

۱ – ارتودنسي سراميكي شفاف

اين نوع ارتودنسي ساده ترين و منظم ترين نوع ارتودنسي بدون سيم است و دليل آن اين است كه بسيار شبيه به بريس هاي فلزي معمولي است، با اين تفاوت كه مزيت آن اين است كه بجاي استفاده از رنگ فلز تيره، رنگ سراميكي با رنگ عاجي كه بسيار نزديك به رنگ دندان هاي طبيعي شما است ساخته  مي شود.در اين مورد، تشخيص اين نوع  بريس از دور براي مخاطبان شما دشوار است مگر اينكه از فاصله بسيار نزديك كه قابل مشاهده است آن را ببينند.

۲ – ارتودنسي شفاف INVISALIGN

اين نوع ارتودنسي بدون سيم علاوه بر گرانتر بودن، يكي از مهمترين و موثرترين و شفاف ترين انواع ارتدونسي است.بزرگترين مزيت ارتودنسي شفاف اين است كه به راحتي در خانه نصب و برداشته مي شود. زيرا يك قالب پلاستيكي شفاف است كه مطابق با شكل دندان شما ساخته شده و هر زمان كه بخواهيد، مي توانيد آن را به عنوان روكش، روي دندان خود بگذاريد.

حتما بخوانيد :

 ارتودنسي خفيف 

ارتودنسي چند دندان 

۳ – ارتودنسي نامرئي

اين نوع ارتودنسي شفاف در نظر گرفته نمي شود؛ اما مي توان آن را به ليست افزود. زيرا يكي از انواع ارتودنسي است كه قابل مشاهده نيست.دليل اصلي اين امر اين است كه پزشك به جاي دندان خارجي، ارتودنسي كاملاً طبيعي را در قسمت داخلي دندان قرار مي دهد و بنابراين دندان هاي شما كاملاً طبيعي به نظر مي رسند و ارتودنسي در حين قرار دادن آن در داخل دهان، ديده نمي شود. زيرا آن را بطور كامل در داخل دهان قرار مي دهند. هزينه آن نيز زياد است زيرا به بسياري از فناوري هاي رايانه اي بستگي دارد تا بهترين تناسب را براي شما ايجاد كند.

منبع

 

رفرنس 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۱:۱۰ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي بدون سيم همان ارتودنسي شفاف است؟

ارتودنسي بدون سيم يكي ديگر از گزينه هاي درماني است كه براي درست كردن دندان ها ي كج و نامرتب استفاده مي شود. اولين چيزي كه هنگام ذكر ارتودنسي به ذهن خطور مي كند ارتودنسي فلزي معمولي است كه برخي از افراد با شكل ظاهري و رنگ آن مشكل دارند . به اين دليل كه لبخندشان را زشت مي كند. ارتودنسي بدون سيم، يك راه حل خوبي است كه براي تنظيم و صاف كردن دندان ها و غلبه بر نقص و ظاهر شرم آور ارتودنسي معمولي مورد استفاده قرار مي گيرد.

دليل استفاده از ارتودنسي نامرئي

دليل اين امر اين است كه برخي افراد به دليل اينكه تمايل ندارند ظاهر ارتودنسي شان مشخص شود، از اين روش درماني استفاده مي كنند. ارتودنسي معمولي فلزي، احساس خجالت در فرد به وجود مي آورد و در برخي موارد مي تواند منجر به اين شود كه فرد در مكان هاي عمومي و شلوغ نتواند لبخند بزند. همچنين با افزايش سن، احساس خجالت در حضور در مكان هاي عمومي، رويدادهاي اجتماعي و گاهي اوقات در همان محل كار افزايش مي يابد.

حتما بخوانيد : ارتودنسي كوتاه مدت

ارتودنسي بدون سيم يا ارتودنسي شفاف چيست؟

ارتودنسي بدون سيم يا ارتودنسي نامرئي، نوعي درمان براي دندان هاي نامرتب است و مي تواند مشكلات دنداني نظير دندان هاي كج، ناهماهنگ و فاصله دار را مرتب كند و آنها را به يك رديف دندان زيبا با ظاهر طبيعي تبديل كند تا شما بتوانيد اعتماد به نفس خود را در هنگام لبخند بدست بياوريد.بزرگترين تفاوت ارتودنسي شفاف نسبت به ارتودنسي معمولي اين است كه به هيچ عنوان ديده نمي شود، به طوري كه گاهي اوقات هيچكسي متوجه آن نمي شود.

قيمت ارتودنسي شفاف

مطمئناً قيمت ارتودنسي شفاف با توجه به كيفيت، شكل و اندازه آن متفاوت است و همچنين با توجه به پزشكي كه با آن صحبت كرده ايد و قصد معالجه شما را دارد و جايي كه قصد تهيه بريس هاي خود را داريد متفاوت است.برخي از افراد به استفاده از بريس هاي مخلوط روي مي آورند. به طوري كه ارتودنسي شفاف فقط روي دندان هاي جلويي انجام مي شود و بريس هاي فلزي براي پوشاندن بقيه دندان ها كه ديده نمي شوند استفاده مي شود و تا حدودي هزينه كل را كاهش مي دهد.آخرين و پرطرفدارترين نوع ارتودنسي، Invisalign است كه در ليست ارتودنسي بدون سيم  قرار مي گيرد؛ اما به دليل عوامل مختلفي از جمله استفاده از فن آوري هاي رايانه اي، عمدتاً اين نوع ارتودنسي، گرانترين نوع نسبت به ارتودنسي هاي مختلف ديگر است.

منبع

 

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۵:۱۷ توسط:netware موضوع:

ليفت لثه چيست؟

آيا خط لثه تان بسيار پايين يا بسيار بالا تر از حد معمول قرار دارد؟ آيا هنگام لبخند زدن بيشتر لثه هايتان پيدا مي شود و اعتماد به نفس لازم براي خنديدن را نداريد؟ در اين صورت ليفت لثه گزينه ي ايده آلي براي شما محسوب مي شود.

ليفت لثه كه به آن جينجيوكتومي(gingivectomy) نيز مي گويند، جزء خدمات ترميم و زيبايي دندان بوده كه از طريق تناسب خط لثه باعث اصلاح طرح لبخند وافزايش اعتماد به نفس فرد مي شود.

علت عدم تناسب لثه ها چيست؟

عوامل متعددي مي تواند باعث پايين يا بالا بودن لثه ها باشد. لثه هايي كه بخش بزرگي از دندان ها را مي پوشانند باعث كوچك به نظر رسيدن دندان ها مي شوند. اين مشكل اغلب ناشي از نوعي بيماري خاص، مصرف برخي داروها و يا ژنتيك فرد مي باشد.

لثه هاي عقب رفته معمولا دندان ها را بلند تر از حد معمول نشان مي دهند و ناشي از تحليل رفتن لثه ها مي شوند. اين شرايط زماني اتفاق مي افتد كه بافت لثه عقب نشيني كند به طوري كه ريشه ي دندان نمايان شود. تحليل لثه ها نه تنها باعث بلند ديده شدن دندان ها مي شود، بلكه مي تواند مشكلاتي مانند كرم خوردگي و حتي افتادن دندان را نيز به دنبال داشته باشد. همچنين تحليل لثه ها مي تواند از علائم بيماري پريودنتيت باشد كه عبارت است از ضعيف شدن ساختار هاي حمايتي دندان (لثه ها و استخوان).

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان چگونه انجام مي شود ؟

 ليفت لثه چگونه انجام مي شود؟

قبل از شروع روند ليفت لثه، دندانپزشك جلسه ي مشاوره اي با بيمار مي گذارد تا وي را از نحوه انجام كار و مشكلات و غيره آگاه كند و خواسته هاي بيمار را بشنود. همچنين در اين جلسه ممكن است دندانپزشك با خودكار محل قرارگيري خط لثه، پس از ليفتينگ را علامت گذاري كند    تا بيمار بتواند تا حدودي از نتيجه نهايي مطلع شود.

ليفت لثه معمولا در يك جلسه انجام مي گيرد و با بي حسي كردن موضعي بافت هاي نرم دهان آغاز مي شود و سپس با اثر كردن بي حسي، كار تراش دادن و شكل دهي به لثه ها آغاز مي شود. اين كار ممكن است با تيغ جراحي يا ليزر انجام گيرد كه استفاده از ليزر يا الكتروسرجري به دليل بهبودي بسيار سريع بافت ها، به شدت توصيه مي شود و ما در ادامه به توضيح اين روش مي پردازيم.

در برخي موارد، كار به اينجا ختم نمي شود و لازم است دندانپزشك لثه ها را از استخوان جدا كند، و پس از تراش دادن استخوان، بار ديگر آنها را بالاتر از جاي قبلي قرار دهد.

برخلاف ديگر جراحي هاي دهان و دندان، پس از ليفت لثه نيازي به چند روز استراحت در خانه يا خوردن مسكن هاي قوي نيست. لثه ها ممكن است پس از الكتروسرجري يا ليزر دچار درد و ورم شده و كمي حساس شوند اما مانع خوردن يا آشاميدن بيمار نمي شوند. برخي بيماران كه كمي احساس درد مي كنند، مي توانند از يك مسكن خفيف مانند ايبوپروفن استفاده كنند.

بهتر است بيمار تا چند روز از تحريك لثه ها با مصرف غذاهاي سفت، تند و چسبنده خودداري كند تا لثه ها بتوانند به طور كامل بهبود پيدا كنند. همچنين سعي كنيد به آرامي مسواك بزنيد و از نخ دندان نيز تا حد امكان استفاده نكنيد. مي توانيد در اين مدت براي جلوگيري از عفونت لثه ها، از دهان شويه هاي آنتي باكتريال استفاده كنيد.

منبع

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۷:۳۸ توسط:netware موضوع:

چند مورد از مهمترين مشكلات دندان كودكان كه بايد جدي گرفت كدامند؟

پوسيدگي دندان كودكان

اصلي ترين، شايع ترين و پر بحث ترين مشكل دندان در كودكان كه نيازمند توجه فوري و پيشگيري است، پوسيدگي دندان در كودكان است. به دلايل مختلفي دندان كودكان راحت تر دچار پوسيدگي مي شود و به همين علت بايد در همان سنين كودكي و زماني كه اولين دندان هاي شيري در مي آيند به منظور پيشگيري و آموزش هاي لازم به دندانپزشك متخصص اطفال و كودكان مراجعه كنيم.

حساسيت دندان ها

يكي ديگر از مشكلات دندانپزشكي كودكان كه نسبتاً شايع است حساسيت دندان ها است. اگر متوجه شده ايد كه شما با خوردن غذاها يا نوشيدني هاي سرد و گرم يا تنفس در هواي سرد  و گرم مشكلاتي در دندان خود تجربه مي كند احتمالا دندان هايش حساس هستند.

براي پيشگيري از حساسيت دندان ها در كودكان از راه حل هايي مانند فيشور سيلانت يا فلورايد تراپي استفاده مي شود. با اين روش ها حساسيت دندان به عنوان يكي از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كاملا قابل درمان و كنترل است.

حتما بخوانيد : ارتودنسي دندان چيست ؟

بيماري لثه

بيماري لثه چند مرحله دارد كه اولين مرحله آن با التهاب لثه همراه است. يه اين مرحله از بيماري جنجويت اطلاق مي شود كه اغلب به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و تجمع پلاك ايجاد مي شود. و مي تواند به آسيب استخوان و از دست رفتن دندان منجر شود.

با افزايش توليد و تجمع پلاك و تبديل شدن آن به تارتار (انباشت سفت و سخت شده پلاك دندان) لثه قرمز و متورم ميشود و ممكن است علائم دگيري مانند بوي بد دهان، خونريزي از لثه و يا حساسيت دندان ايجاد شود.( جهت كشس اطلاعات بيشتر پيرامون علل و درمان بوي بد دهان كليك كنيد.)

مشكلات و معضلات افتادن دندان ها شيري

براي اغلب بچه ها شل شدن و افتادن دندان ها يك فرآيند جالب و مهيج است. آن ها طي يك فرآيند كاملا طبيعي دندان ها موقت و شيري خود را به مرور زمان از دست داده تا دندان هاي دائمي جايگزين شوند.

اغلب كودكان دندان شيري را بدون علائم آزاردهنده خاصي از دست مي دهند و مشخصا بدون درد اين فرآيند را تجربه مي كنند. اما گاهي اوقات ممكن است تاخير در افتادن دندان و يا زودتر از موعد افتادن دندان هاي شيري مشكلات دندانپزشكي كودكان را بيشتر كند.

بنابراين اگر كودك شما در مدت زمان از دست دادن دندان هاي شيري مشكلاتي مانند درد و يا موارد مشابه را تجربه مي كنند حتما از دندانپزشك كودكان خود كمك بگيريد.

بسياري از كودكان از دندانپزشكي مي ترسند

ترس و اضطراب كودكان البته ارتباط مستقيمي با دهان و دندان ندارد و يك مشكل فرعي دندانپزشكي در كودكان نيست. با اين حال، همين ترس مي تواند روي مراجعات منظم و برنامه ريزي شده كودكان به مطب دندانپزشكي تاثير منفي بگذارد.

اين مساله به عنوان يكي از رايج ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان، ممكن است نياز به اقدامات جدي تر مانند درمان ريشه دندان يا عصب كشي دندان، كشيدن دندان، پر كردن دندان و …. را كه قاعدتا بايد فوري انجام شوند به تعويق بي اندازد.

رفرنس

منبع : كلينيك دندانپزشكي دنيا دنتال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۱:۵۷ توسط:netware موضوع:

دندانپزشك كودكان چه خدماتي را ارائه مي دهد؟

1- روكش‌هاي استيل ضد زنگ

روكش‌هاي استيل ضد زنگ به منظور بازسازي دندان‌هايي كه پوسيدگي شديد دارند و نيز براي نگه داشتن پُركردگي‌هاي سفيد رنگ دندان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اگر پوسيدگي‌ دندان‌هاي قسمت عقب دهان درمان نشود، ممكن است آسيب‌هاي شديدي به مينا، عاج و حتي عصب (مغز) اين دندان‌ها وارد شود. در چنين مواردي دندان‌هاي آسيب‌ديده را نمي‌توان با مواد همرنگ دندان پُر كرد، بلكه بايد حتماً از روكش‌هايي از جنس استيل ضد زنگ براي بازسازي و ترميم آن‌ها استفاده كرد. اين روكش‌هاي نقره‌اي رنگ كه مطابق با شكل دندان كودك ساخته مي‌شود، بر روي دندان‌هاي شيري كودك چسبانده مي‌شود تا از آسيب‌ديدگي بيشتر اين دندان‌ها جلوگيري كند تا زمان طبيعي افتادن آنها فرا برسد.

2- پر كردن با مواد همرنگ دندان

از روش پر كردن با مواد همرنگ دندان براي ترميم دندانهاي جلو يا عقب دهان و يا هر قسمتي كه از نظر زيبايي ظاهري اهميت داشته باشد، استفاده مي‌شود. كامپوزيت‌ دندان نيز براي ترميم دندان‌هاي شكسته يا قسمت‌هاي پوسيده دندان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. رنگ مواد كامپوزيتي به گونه‌اي تنظيم مي‌شود كه حداكثر نزديكي را با رنگ طبيعي دندان‌ها داشته باشد.

3-درمان ارتودنسي پيشگيري

براي بررسي وضعيت رشد دهان و دندان كودك شما هيچ گاه زود نيست. متخصص دندانپزشك كودكان مي‌تواند هر گونه مشكل يا ناهنجاري از قبيل شلوغي، بي‌نظمي يا كجي دندان‌ها و يا مشكلات فك را خيلي زود تشخيص بدهد و درمان‌ها و مداخلات لازم را براي هدايت دندان‌ها در همان زمان در آمدن و رشد اوليه آن‌ها انجام دهد. ارتودنسي پيشگيري مي‌تواند از بروز مشكلات شديدتر و نياز به استفاده از درمان‌هاي پيچيده‌تر در آينده جلوگيري كند.

حتما بخوانيد : دندانپزشكي بارداري

4- كشيدن دندان

كشيدن دندان فقط به عنوان آخرين گزينه در مواردي كه شدت آسيب‌ديدگي دندان خيلي زياد باشد، استفاده مي‌شود. اگر يكي از دندان‌هاي آسياب شيري كودك كشيده شود، در جاي خالي آن يك نگهدارنده قرار داده مي‌شود.

5- عصب‌كشي    

عصب‌كشي دندان روشي براي درمان عفونت اعصاب و رگ‌هاي خوني در مغز دندان است. اين عمل معمولاً به دو دليل براي كودكان لازم مي‌شود: يكي به خاطر پوسيدگي شديد دندان (خرابي دندان) و ديگري به خاطر مصدوميت يا شكستگي دندان‌ها.

6-كشيدن دندان

كشيدن دندان فقط به عنوان آخرين گزينه در مواردي كه شدت آسيب‌ديدگي دندان خيلي زياد باشد، استفاده مي‌شود. اگر يكي از دندان‌هاي آسياب شيري كودك كشيده شود، در جاي خالي آن يك نگهدارنده قرار داده مي‌شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دندانپزشكي كودكان اينجا كليك كنيد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۵:۳۰ توسط:netware موضوع:

روش هاي جراحي زيبايي لثه چه هستند ؟

براي يك طرح لبخند لثه اي، يا خط لثه ناهموار و نازيبا، راه حلي هست؟

آيا با ليزر مي توان مشكل لبخند لثه اي رو درمان كرد؟

آيا جراحي زيبايي لثه با ليزر انجام ميشه؟

زماني كه نياز به مراجعه نزد يك جراح لثه باشه، از روش جراحي زيبايي لثه با ليزر يك روش آرام و ايمن استفاده ميشه.

از اين جراحي براي تغيير ظاهر لبخند بيمار به كار گرفته مي شه.

لبخندهاي لثه اي يا خط لبخندهاي ناهموار، ممكنه سريعا و راحت با ليرز دندانپزشكي درمان شوند.

تحليل لثه هم به راحتي و بدون مشكلي با روش هاي غير جراحي درمان مي شود.

برخي از اين مشكلات رو متخصص مي تواند انجام دهد.

بيشتر كردن طول تاج دندان براي لبخندهاي لثه اي يا دندان هاي كوتاه :

اولين جراحي تعلق مي گيره به دندان ها يا لبخندهاي لثه اي كه خيلي كوتاه به نظر مي رسند و به راحتي تنها در يك جلسه ويزيت با ليزر درمان مي شوند.

بافت اضافي لثه برداشته مي شود و گاها استخوان فك اضافي، به خاطر اينكه بيش از اندازه طبيعي دندان بيرون زده.

ري كانتور لثه براي هموار كردن خط لثه :

از برخي روش هاي مشابه به عنوان افزايش طول تاج استفاده ميشه.

در اين روش جراحي لثه بافت لثه برداشته ميشه و بافت استخواني اطراف آن شكل داده ميشه كه هماهنگ تر و متوازن تر به نظر ميرسه.

ري كانتور لثه همچنين به عنوان بخشي از آمادگي براي جايگذاري پرسلين ونير ها انجام ميشه.

روش هاي درماني غير جراحي براي تحليل لثه :

تحليل لثه يا جينجيوال، يك مشكلي است كه در آن ريشه هاي دندان بيرون زده.

به خاطر مشكلات زيبايي لثه، تحليل لثه هم يك ياز اولين علائم بيماري لثه مي باشد.

در نتيجه از يك روش غير جراحي زيبايي لثه استفاده ميشه و به طور جزيي از متدهاي از تهاجمي براي پيوند بافت لثه براي پوشش ريشه هاي بيرون زده استفاده ميشه.

بستن فاصله بين دندان ها :

فاصله اي بين دندان هاي جلويي مي باشد، مي تواند به خاطر بخش ضخيمي از بافت لثه كه فرنوم نام دارد باشد.

فرنوم طبيعتا بالاي خط لثه مي نشيند، اما در برخي موارد روي پاييني ها هم مي نشيند و دندان ها جلويي رو هل مي دهد.

روش فرنكتومي هم جز روش هاي جراحي زيبايي لثه ست.

براي برداشتن اين بافت انجام ميشه و در نتيجه فاصله بين دندان ها بسته ميشه.

فرنكتومي براي بيماراني كه پيچش زبان دارند :

همچنين اين روش جراحي براي برداشتن فرنوم زير زبان انجام ميشه، زمانيست كه اين پيچش براي گفتار و يا حركات زبان مشكل ايجاد مي كنه.

درمان لثه هاي متورم يا بزرگ شده :

همچنين لثه هايي كه بزرگ و متورم مي شوند، درمان مي شوند.

معمولا در بيماراني كه يكسري دارو مصرف مي كنند، مثلا داروهاي فشار خون، رخ مي ده.

در نتيجه لثه ها تغيير شكل داده مي شوند و ظاهرشان طبيعي تر ميشه و تميز كردنشون راحت تر.

رفرنس

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۹:۱۳ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي و عمل بيني

آيا شما هم دوست داريد بدايند كه مي شود در زمان عمل بيني هم ارتودنسي نمود؟ براي پاسخ به اين پرسش با ما همراه باشيد تا از ارتودنسي و عمل بيني با هم بيشتر بدانيد…

تعريف كوتاهي از ارتودنسي

ارتودنسي دو نوع است. ارتودنسي ثابت و متحرك.ارتودنسي از براكت ها و كش و سيم تشكيل شده است.ارتودنسي به اجزايي كه به صورت نگيني هستند و به هم متصل اند گفته مي شود و به اين نگين ها براكت گفته مي شود.

ارتودنسي و عمل بيني

يكي از شايع ترين عمل هاي زيبايي در ايران، عمل بيني است. اين نوع عمل يكي از شايع ترين عمل ها مي باشد و براي برطرف كردن  مشكلات مختلف بيني به كار مي‌رود. همچنين باعث بهبود يافتن چهره فرد مي شود.يكي از شايع ترين سوالاتي كه در دوران عمل زيبايي بيني پرسيده مي شود اين است كه آيا مي شود در دوران عمل بيني ارتودنسي هم انجام داد؟(با ما همراه باشيد)

آيا در درمان، ارتودنسي اولويت دارد يا عمل بيني؟

عمل بيني در دو موقعيت انجام مي شود.موقعيت اول براي كساني است كه بيني آن ها دچار شكستگي يا انحراف شده است.مورد دوم براي كساني است كه از بيني خود راضي نيستند و براي زيبايي بيني شان از عمل بيني استفاده مي كنند.

توصيه ما به شما درمورد اولويت در درمان ارتودنسي و عمل بيني اين است كه، اگر شما در موقعيت اول قرار داريد حتما بايد اول عمل بيني خود را انجام دهيد چون در اولويت قرار دارد؛ اما اگر در موقعيت دوم قرار داريد اول بايد ارتودنسي خود را انجام دهيد و بعد از آن عمل بيني خود را شروع كنيد.

حتما بخوانيد :

 

 

 

آيا مي توان ارتودنسي و عمل بيني را هم زمان انجام داد؟

يكي از رايج ترين و بيشترين سوالاتي كه پرسيده مي شود اين است كه آيا مي توانيم ارتودنسي و عمل بيني را همزمان انجام دهيم؟در طول مدت زماني كه شما از ارتودنسي استفاده مي كنيد، لب هاي شما حالت و شكل مي گيرد. براي انجام دادن عمل بيني هم، دكتر ها بعد از معاينه بيني تان به لب هايتان دقت مي كنند. ارتودنسي هم وقتي كه دندان ها باعث حركت دندان هاي شود، قابليت اين را دارد كه بر روي فرم لب ها تاثير بگذارد. به همين دليل بهتر است كه بيمار بعد از آن كه موقعيت لب ها و فكش تنظيم و تثبيت شد  عمل هاي زيبايي خود را انجام دهد.

چرا انجام ارتودنسي قبل از عمل زيبايي بيني باعث صرفه جويي در هزينه مي شود؟

شما در واقع با هزينه ي كم ارتودنسي، يك لبخند زيبا و سالم خواهيد داشت و بعد آن فقط يك بار عمل زيبايي بيني را انجام مي‌دهيد؛ ولي اگر عمل زيبايي بيني را جلوتر و قبل از درمان ارتودنسي انجام دهيد، شما در آخر به يك عمل روژين و يا ترميم عمل بيني هم نياز پيدا مي كنيد كه دوباره براي آن بايد هزينه اي جداگانه پرداخت كنيد.

 

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۴:۳۴ توسط:netware موضوع:

ملاك هاي انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب در كرج چيست؟

هيچ شخصي نمي تواند به طور قطع به شما بگويد كه يك متخصص ارتودنسي خوب در كرج كيست؛ زيرا معيارهاي موجود براي يك متخصص ارتودنسي خوب به طور قطع به نتيجه مورد انتظار شما از انجام درمان بستگي دارند. در اين مقاله ما تنها چند نكته را به شما آموزش مي دهيم كه مي توانيد با كمك آن ها يك متخصص ارتودنسي مناسب براي خود پيدا كنيد. برخي از ملاك هاي انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب در شهر كرج عبارتند از:

  • معيارهايي كه يك دندانپزشك ارتودنسي خوب بايد داشته باشد.
  • معيارهايي كه يك كلينيك دندانپزشكي خوب بايد داشته باشد.
  • معيارهايي كه كاركنان يك كلينيك دندانپزشكي خوب بايد داشته باشند.

يك ارتودنتيست مناسب چه ويژگي هايي دارد؟

يك متخصص ارتودنسي خوب بايد داراي مدرك دكتري عمومي دندانپزشكي باشد و در رشته تخصصي ارتودنسي يك دوره تخصص را گذرانده باشد. يك دندانپزشك ارتودنسي خوب و مناسب بايد سابقه كار و فعاليت در زمينه ارتودنسي داشته باشد. او بايد دلسوز بيماران خود باشد و در برابر سوالات و نگراني هاي آن ها با صبر و حوصله برخورد كند و به خوبي پاسخگو باشد. يك دندانپزشك ارتودنسي مناسب بايد همواره پيگير ادامه درمان و شرايط بيمارش باشد و بررسي كند كه آيا روند درماني به خوبي پيش مي رود يا خير؛ هم چنين يك دندانپزشك ارتودنسي خوب بايد با اخلاق باشد و نيازها و توقعات بيماران را در اولويت قرار داده و به خوبي به آن ها پاسخ دهد.

حتما بخوانيد :

ارتودنسي رايگان 

ارتودنسي فوري 

يك كلينيك ارتودنسي خوب چه ويژگي هايي دارد؟

يك مطب ارتودنسي خوب و مناسب احتمالا با لوازم به روز و پيشرفته تجهيز است و در اين كلينيك، براي انجام درمان از تكنولوژي روز دندانپزشكي دنيا استفاده مي شود. انجام يك ارتودنسي كم درد و موثرتر مي تواند با استفاده از ابزار و لوازم پبشرفته براي انجام ارتودنسي همراه باشد؛ همچنين يك كلينيك دندانپزشكي خوب و مناسب، هميشه اطلاعات خود را در زمينه ارتودنسي به روز مي كند و روش هاي جديد و متنوعي را براي انجام اين كار اجرا مي كند. يك كلينيك ارتودنسي خوب بهتر است با بروشورهاي آموزشي درباره ارتودنسي و مراقبت هاي آن تجهيز شده باشد.

كاركنان يك مطب ارتودنسي خوب چه ويژگي هايي دارند؟

كاركنان و كارمنداني كه در يك مطب ارتودنسي خوب كار مي كنند هميشه به نيازهاي بيماران توجه دارند و تمامي فعاليت هاي خود را در راستاي افزايش رضايت و آسايش بيماران تنظيم مي كنند. آنان دلسوز بوده و به خوبي به سوالات بيماران و مراجعين پاسخ مي دهند. كاركنان يك كلينيك ارتودنسي خوب، خوش برخورد هستند و هميشه با مهرباني، ادب و احترام با مراجعين برخورد مي كنند.

منابع :

http://www.orthodr.ir/

http://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۹:۴۸ توسط:netware موضوع: