جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي و عمل بيني

آيا شما هم دوست داريد بدايند كه مي شود در زمان عمل بيني هم ارتودنسي نمود؟ براي پاسخ به اين پرسش با ما همراه باشيد تا از ارتودنسي و عمل بيني با هم بيشتر بدانيد…

تعريف كوتاهي از ارتودنسي

ارتودنسي دو نوع است. ارتودنسي ثابت و متحرك.ارتودنسي از براكت ها و كش و سيم تشكيل شده است.ارتودنسي به اجزايي كه به صورت نگيني هستند و به هم متصل اند گفته مي شود و به اين نگين ها براكت گفته مي شود.

ارتودنسي و عمل بيني

يكي از شايع ترين عمل هاي زيبايي در ايران، عمل بيني است. اين نوع عمل يكي از شايع ترين عمل ها مي باشد و براي برطرف كردن  مشكلات مختلف بيني به كار مي‌رود. همچنين باعث بهبود يافتن چهره فرد مي شود.يكي از شايع ترين سوالاتي كه در دوران عمل زيبايي بيني پرسيده مي شود اين است كه آيا مي شود در دوران عمل بيني ارتودنسي هم انجام داد؟(با ما همراه باشيد)

آيا در درمان، ارتودنسي اولويت دارد يا عمل بيني؟

عمل بيني در دو موقعيت انجام مي شود.موقعيت اول براي كساني است كه بيني آن ها دچار شكستگي يا انحراف شده است.مورد دوم براي كساني است كه از بيني خود راضي نيستند و براي زيبايي بيني شان از عمل بيني استفاده مي كنند.

توصيه ما به شما درمورد اولويت در درمان ارتودنسي و عمل بيني اين است كه، اگر شما در موقعيت اول قرار داريد حتما بايد اول عمل بيني خود را انجام دهيد چون در اولويت قرار دارد؛ اما اگر در موقعيت دوم قرار داريد اول بايد ارتودنسي خود را انجام دهيد و بعد از آن عمل بيني خود را شروع كنيد.

حتما بخوانيد :

 

 

 

آيا مي توان ارتودنسي و عمل بيني را هم زمان انجام داد؟

يكي از رايج ترين و بيشترين سوالاتي كه پرسيده مي شود اين است كه آيا مي توانيم ارتودنسي و عمل بيني را همزمان انجام دهيم؟در طول مدت زماني كه شما از ارتودنسي استفاده مي كنيد، لب هاي شما حالت و شكل مي گيرد. براي انجام دادن عمل بيني هم، دكتر ها بعد از معاينه بيني تان به لب هايتان دقت مي كنند. ارتودنسي هم وقتي كه دندان ها باعث حركت دندان هاي شود، قابليت اين را دارد كه بر روي فرم لب ها تاثير بگذارد. به همين دليل بهتر است كه بيمار بعد از آن كه موقعيت لب ها و فكش تنظيم و تثبيت شد  عمل هاي زيبايي خود را انجام دهد.

چرا انجام ارتودنسي قبل از عمل زيبايي بيني باعث صرفه جويي در هزينه مي شود؟

شما در واقع با هزينه ي كم ارتودنسي، يك لبخند زيبا و سالم خواهيد داشت و بعد آن فقط يك بار عمل زيبايي بيني را انجام مي‌دهيد؛ ولي اگر عمل زيبايي بيني را جلوتر و قبل از درمان ارتودنسي انجام دهيد، شما در آخر به يك عمل روژين و يا ترميم عمل بيني هم نياز پيدا مي كنيد كه دوباره براي آن بايد هزينه اي جداگانه پرداخت كنيد.

 

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۴:۳۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :