جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چند مورد از مهمترين مشكلات دندان كودكان كه بايد جدي گرفت كدامند؟

پوسيدگي دندان كودكان

اصلي ترين، شايع ترين و پر بحث ترين مشكل دندان در كودكان كه نيازمند توجه فوري و پيشگيري است، پوسيدگي دندان در كودكان است. به دلايل مختلفي دندان كودكان راحت تر دچار پوسيدگي مي شود و به همين علت بايد در همان سنين كودكي و زماني كه اولين دندان هاي شيري در مي آيند به منظور پيشگيري و آموزش هاي لازم به دندانپزشك متخصص اطفال و كودكان مراجعه كنيم.

حساسيت دندان ها

يكي ديگر از مشكلات دندانپزشكي كودكان كه نسبتاً شايع است حساسيت دندان ها است. اگر متوجه شده ايد كه شما با خوردن غذاها يا نوشيدني هاي سرد و گرم يا تنفس در هواي سرد  و گرم مشكلاتي در دندان خود تجربه مي كند احتمالا دندان هايش حساس هستند.

براي پيشگيري از حساسيت دندان ها در كودكان از راه حل هايي مانند فيشور سيلانت يا فلورايد تراپي استفاده مي شود. با اين روش ها حساسيت دندان به عنوان يكي از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كاملا قابل درمان و كنترل است.

حتما بخوانيد : ارتودنسي دندان چيست ؟

بيماري لثه

بيماري لثه چند مرحله دارد كه اولين مرحله آن با التهاب لثه همراه است. يه اين مرحله از بيماري جنجويت اطلاق مي شود كه اغلب به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و تجمع پلاك ايجاد مي شود. و مي تواند به آسيب استخوان و از دست رفتن دندان منجر شود.

با افزايش توليد و تجمع پلاك و تبديل شدن آن به تارتار (انباشت سفت و سخت شده پلاك دندان) لثه قرمز و متورم ميشود و ممكن است علائم دگيري مانند بوي بد دهان، خونريزي از لثه و يا حساسيت دندان ايجاد شود.( جهت كشس اطلاعات بيشتر پيرامون علل و درمان بوي بد دهان كليك كنيد.)

مشكلات و معضلات افتادن دندان ها شيري

براي اغلب بچه ها شل شدن و افتادن دندان ها يك فرآيند جالب و مهيج است. آن ها طي يك فرآيند كاملا طبيعي دندان ها موقت و شيري خود را به مرور زمان از دست داده تا دندان هاي دائمي جايگزين شوند.

اغلب كودكان دندان شيري را بدون علائم آزاردهنده خاصي از دست مي دهند و مشخصا بدون درد اين فرآيند را تجربه مي كنند. اما گاهي اوقات ممكن است تاخير در افتادن دندان و يا زودتر از موعد افتادن دندان هاي شيري مشكلات دندانپزشكي كودكان را بيشتر كند.

بنابراين اگر كودك شما در مدت زمان از دست دادن دندان هاي شيري مشكلاتي مانند درد و يا موارد مشابه را تجربه مي كنند حتما از دندانپزشك كودكان خود كمك بگيريد.

بسياري از كودكان از دندانپزشكي مي ترسند

ترس و اضطراب كودكان البته ارتباط مستقيمي با دهان و دندان ندارد و يك مشكل فرعي دندانپزشكي در كودكان نيست. با اين حال، همين ترس مي تواند روي مراجعات منظم و برنامه ريزي شده كودكان به مطب دندانپزشكي تاثير منفي بگذارد.

اين مساله به عنوان يكي از رايج ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان، ممكن است نياز به اقدامات جدي تر مانند درمان ريشه دندان يا عصب كشي دندان، كشيدن دندان، پر كردن دندان و …. را كه قاعدتا بايد فوري انجام شوند به تعويق بي اندازد.

رفرنس

منبع : كلينيك دندانپزشكي دنيا دنتال


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۱:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :