جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اولين ويزيت ارتودنسي

طبيعي است كه براي انجام هر كاري در اولين بار نگران باشيد. اگر قبلا به متخصص ارتودنسي مراجعه نكرده‌ايد، تعجب آور نيست كه به دنبال دانستن مراحلي كه در اين ويزيت اتفاق مي‌افتد، باشيد. در اينجا چگونگي اولين ملاقات شما توضيح داده شده است.

همانند تمام مراجعات به ساير پزشكان، همواره ثبت اطلاعاتي ابتدايي وجود خواهد داشت كه بايد قبل از شروع كار، انجام شود. اين كار با پر كردن فرم‌هايي در محل پذيرش هنگام ورود شما انجام مي‌شود. اين فرم‌ها براي مواردي نظير نام، آدرس، شماره تلفن، اطلاعات بيمه، سابقه سلامتي شما، سابقه دندانپزشكي‌تان و توضيح مختصري از آنچه كه در طول درمان به دنبال آن هستيد، تكميل مي‌شوند. اگر شما زير 18 سال هستيد، بايد يك سرپرست قانوني همراه داشته باشيد.

بيشتر بخوانيد :

پس از اتمام امورات پرونده، يكي از اعضاي كاركنان، مجموعه‌اي از تست‌هاي تشخيصي را از شما مي‌گيرد تا به متخصص ارتودنسي كمك كند كه مناسب‌ترين درمان براي شما را انتخاب كند. اين تست‌ها معمولا شامل تصاوير و اشعه ايكس مي‌باشند. برخي از مشكلات به اشعه ايكس نياز ندارند و بيماران اندكي، از سوي دندانپزشك خود كپي به همراه مي‌آورند. در صورت وجود هر گونه سوال در مورد نياز به اشعه ايكس اضافي، متخصص ارتودنسي به كاركنان آنچه را كه لازم است اطلاع مي‌دهد. اشعه ايكس به متخصص ارتودنسي كمك مي‌كند تا سلامت و موقعيت دندان‌ها، استخوان‌ها، ريشه‌ها و فك‌ها را مشاهده كند. برخي از تصميمات حين درمان وجود دارند كه بدون اشعه ايكس قابل انجام نيست. هدف از اين تصاوير نه تنها ثبت مكاني است كه دندان‌هاي شما در ابتداي درمان قرار دارند، بلكه براي كمك به ارزيابي مشخصات شما، وضعيت قرارگيري لب‌ها و تقارن صورت است.

با تكميل پرونده‌هاي تشخيصي، يك دقيقه طول خواهد كشيد تا شما و متخصص ارتودنسي با يكديگر آشنا شده و نگراني‌هاي خود را مورد بحث قرار دهيد. سپس او چهره، لب‌ها، لثه‌ها، دندان‌ها و فك شما را بررسي مي‌كند تا تعيين كند كه چه چيزي خوب، و چه چيزي بهتر مي‌تواند باشد. پس از آنكه مشكلات شناسايي شدند، متخصص ارتودنسي‌ تمام گزينه‌هاي احتمالي درمان شما را توضيح مي‌دهد و سپس يكي از مواردي را كه براي شما مناسب‌تر است توصيه مي‌كند. معمولا پس از معاينه شما چهار نتيجه وجود خواهد داشت.

بيشتر بخوانيد : قيمت ارتودنسي چه قدر است ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۹:۰۵ توسط:netware موضوع:

روش‌هاي ارتودنسي پيشگيري

ما خدمات چندين روش ارتودنسي پيشگيري را ارائه مي‌دهيم، كه برخي از آن‌ها مي‌توانند براي شما مناسب باشند، از جمله

رويش هدايت شده

اگر درمان همزمان با شروع رويش دندان‌هاي جلويي، كه معمولاً در شش سالگي شروع مي‌شود، انجام گيرد مي‌توان از شلوغي دندان‌ها جلوگيري كرده يا آن را به حداقل رساند. اين كار معمولاً با ايجاد فضاي اضافي براي دندان‌ها انجام مي‌شود؛ روشي كه به دندان‌ها اجازه مي‌دهد به طور طبيعي هم‌تراز شوند.

كشيدن زود هنگام دندان‌ها

گاهي اوقات يك دندان شيري در زمان مناسب نمي‌افتد، و در مواردي ديگري هم اين دندان‌ها اصلاً نمي‌افتند. در چنين مواردي، از آنجا كه دندان شيري هنوز نيفتاده، دندان دائمي در وضعيت نامناسبي رشد مي‌كند. اگر چنين شود، دكتر خديوي توصيه مي‌كند كه دندان كشيده شود تا دندان دائم فضاي كافي داشته و به شكل مناسبي رشد كند.

بيشتر بخوانيد :

مكيدن شست

مكيدن شست مي‌تواند باعث شود كه فك يا نوك دندان‌هاي بالايي رو به جلو رشد كنند. اين وضعيت مي‌توان باعث حالتي جدي از اوربايت شود كه نيازمند درمان ارتودنسي است. دستگاه‌هاي مخصوصي كه ما از آن‌ها استفاده مي‌كنيم باعث مي‌شوند كودك تمايلش را به اين عادت از دست داده و ديگر نيازي به انجام درمان‌هاي پرهزينه‌تر ارتودنسي در آينده  و تقبل قيمت ارتودنسي پيشگيري نباشد.

هدگيرهاي ارتودنسي

هدگير ارتودنسي يك وسيله پيشگيري است براي اصلاح نحوه انطباق دندان‌هاي آسياب بالا و پايين با يكديگر به كار مي‌رود. از اين دستگاه مي‌توان براي ايجاد فضاي اضافي براي دندان‌هاي دائمي نيز استفاده كرد. اين هدگير معمولاً در خانه و شب‌ها موقع خواب پوشيده مي‌شود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۰:۲۵ توسط:netware موضوع:

چه روش‌هاي درماني براي ارتودنسي در كودكان به كار مي‌رود؟

تحقيقات بسيار گسترده‌اي در زمينه ارتودنسي كودكان دو مرحله‌اي انجام شده است. موثرترين روش‌هاي درمان براي فاز اول، كه تاكنون در اين تحقيقات مشخص شده‌اند،  عبارتند از:

وسيع كننده كام– توسعه دادن قوس دنداني موجب مي‌شود كه دندان‌هاي جديد فضاي كافي براي رشد داشته باشند. در صورتي‌كه دندان‌ها فضاي كافي براي رشد نداشته باشند ممكن است هرگز از لثه بيرون نزنند و يا به شكل كج رشد كنند. توسعه‌ي كام همچنين از جا به جا شدن فك پايين جلوگيري مي‌كند و در صورت عدم انجام ارتودنسي پيشگيري ممكن است فك پايين در هنگام رشد به يك طرف متمايل شود.

انقطاع فك بالا- در اغلب موارد علت جلو آمدن دندان‌هاي فك پايين اين است كه فك بالايي به اندازه‌ي كافي به سمت جلو رشد نكرده است.  در كودكان برعكس ارتودنسي بزرگسالان مي‌توان به سادگي استخوان‌هاي فك را تغيير شكل داد. انقطاع فك بالا موجب مي‌شود كه فك بالايي به طور صحيح به سمت جلو رشد داشته باشد تا كودك در سن جواني با مشكل عدم هماهنگي قرارگيري فك بالا و پايين روي هم، رو به رو نشود و فك پاييني جلوتر از فك بالايي قرار نداشته باشد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

ارتودنسي جزئي. ممكن است در كودكان 7 تا 9 سال اگر دندان‌هاي جلو شلوغ و نامرتب باشند، روي تعدادي از دندان‌ها براكت ارتودنسي گذاشته شود. اين دندان‌ها معمولا به سرعت (ظرف 3 تا 6 ماه) مرتب مي‌شوند و علاوه بر اين كه دندان‌ها جلو شكل ظاهري بهتري پيدا مي‌كنند، فضاي كافي براي رشد دندان‌هاي عقب نيز ايجاد مي‌شود.

نگهدارنده‌ي فضا- نگهدارنده‌هاي فضا، وسايل ارتودنسي منفعلي هستند كه در صورتي كه در زمان دست به كار گرفته شوند، موجب مي‌شوند دندان‌هاي دائمي خلفي بسيار صاف‌تر و به شكل طبيعي رشد كنند

بسياري از دندانپزشكان عمومي درگير انجام درمان‌هاي مربوط به مشكلات لثه و بهداشت دهان هستند. اين دندانپزشكان معمولا براي تشخيص و انجام درمان‌هايي مانند ازتودنسي پيشگيري آموزش نديده‌اند. مشكلاتي كه عدم درمان آن‌ها موجب مي‌شود انجام ارتودنسي در آينده بسيار سخت و پيچيده و زمان‌بر باشد. بهترين كار اين است كه برا انجام معاينه به پزشك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد تا تصميم درست را در اين مورد بگيرد و بدين منظور به دندانپزشك عمومي مراجعه نكنيد تا در صورت نياز شما را به متخصص مربوطه ارجاع دهد، چرا كه ممكن است دندانپزشك عمومي نتواند مشكلات مربوط در اين زمينه را به درستي تشخيص دهد.

بيشتر بخوانيد : قيمت ارتودنسي چه قدر است؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۶:۰۱ توسط:netware موضوع:

خصوصيات ارتودنسي چيست؟

ارتودنسي تخصص دندانپزشكي است كه مسئول مطالعه، پيشگيري، تشخيص و درمان شكل غير طبيعي، موقعيت و عملكرد دندان‌ها و فك است. متخصص ارتودنسي با استفاده وسايلي كه دارد ناهنجاري‌هاي فك و دندان‌هاي شما بر طرف مي‌كند. متخصصان ارتودنسي با توجه به شدت ناهنجاري بيماري و بررسي ديگر مشكلات احتمالي از دو روش درمان استفاده مي‌كنند.

 

متخصصان ارتودنسي مي‌توانند از روش ارتودنسي متحرك يا ثابت براي درمان اين ناهنجاري‌ها استفاده كنند. ارتودنسي ثابت، همان ارتودنسي قدمي است كه براكت ها، بريس فلزي و سيم داخل دهان چسبانده مي‌شود. اين وسايل معمولا به مدت 18 تا 24 ماه بايد در دهان بيماران قرار بگيرند. اين ارتودنسي هزينه پايين تري براي بيمار به همراه دارد و تاثير بسيار بيشتري دارد؛ اما عيب اصلي آن ظاهر آن است. ارتودنسي ثابت بسيار جلب توجه مي‌كند و بعضي افراد ممكن است علاقه نداشته باشند كه بقيه بدانند آن‌ها از ارتودنسي استفاده كرده‌اند.

 

اما ارتودنسي متحرك را شما مي‌توانيد هنگام غذا خوردن، مسواك زدن و… از دهان خارج كنيد. ارتودنسي متحرك يا ارتودنسي نامرئي  بسيار منعطف است. اين ارتودنسي ناراحتي كمتري براي بيماران ايجاد مي‌كند. همچنين بيمار لازم نيست از رژيم غذايي بسيار سختي پيروي كند. اين روش ارتودنسي بسيار براي درمان ناهنجاري‌هاي فك مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين روش درمان در اصلاح فك بسيار كاربردي است و نتايج بسيار درخشاني را بر جاي گذاشته است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۹:۱۱ توسط:netware موضوع:

آيا امكان تغيير چهره پس از ارتودنسي وجود دارد؟

درمان ارتودنسي (ارتودنسي ثابت ، ارتودنسي متحرك ، ارتودنسي نامرئي و...) مي‌تواند تأثير زيادي بر چهره افراد بگذارد و شكل و صورت آن ها را عوض كند. زماني كه دندان ها و فك جابه جا شود، بقيه ويژگي هاي يك صورت نيز عوض مي شود. وقتي كه دندان‌ها و فك ها نظم خاصي به خود گرفته است شما تنها از لبخند زيبا بي نصيب نمي شويد. بلكه تمام شكل و صورت از جذابيت بيشتري برخوردار خواهند شد.

تاثير ارتودنسي بر زيبايي لبخند

يكي از تاثيرات بارز دندان بر زيبايي چهره افراد، در هنگام خنديدن و لبخند زدن است كه دندان ها ديده مي شود. هشت دنداني كه در فك بالا دهان قرار دارند در صورت ارتودنسي شدن، منجرب به زيبايي دهان افراد مي شود.

تاثير ارتودنسي بر فك

تاثير ارتودنسي دندان روي دو فك ها، يكسان نيست. در ارتودنسي با جابه جايي دندان ها فك ها نيز تغييراتي در آن ها ايجاد مي شود. به نحوي كه ارتباط نزديكي با يكديگر داشته و با جابه جايي دندان ها بالا، فك نيز تغيير مي كند اما به اين صراحت نمي توان در مورد فك پايين صحبت كرد و انتظار اين جابه جايي را در اين فك داشت.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان

تاثير ارتودنسي بر بيني

ارتودنسي با جابه جايي دندان ها و فك ها مي تواند موقعيت لب ها را تغيير دهد و به بهتر شدن چهره افراد كمك نمايد. اين درمان مي تواند روي اندازه بيني هم تاثيرگذار است و باعث تناسب صورت بهتر و زيباتر بعد از ارتودنسي گردد. ولي به صورت مستقيم بر زيبايي بيني موثر نيست. نكته كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه اگر قصد جراحي بيني خود را داريد لازم است قبل از آن به ارتودنسي دندان ها بپردازيد؛ زيرا تغيير در قرارگيري لب ها پس از ارتودنسي مي تواند بر بيني شما براي عمل جراحي موثر است يا اگر كه فرصت كافي نداريد بهتر است كه اين موضوع را با جراح بيني خود در ميان بگذاريد تا در هنگام عمل به اين موضوع دقت كند.

تاثير ارتودنسي بر فرم لب

در صورت نداشتن دندان هاي مرتب، احتمال دارد در اثر مشكلات لب‌ ها به راحتي روي هم قرار نگيرند و با ارتودنسي اين معضل درمان گردد. متخصصين ارتودنسي اين توانايي را دارد لب هاي جلو آمده را خوش شكل و آن ها را به طرف داخل مي برد و مي تواند لب را از حالت ابتدايي بيمار بهتر نمايد. به طوري كه تغيير لب در ارتودنسي به عنوان يكي از مسائل بيماران با ارتودنسي شناخته مي شود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۲:۵۵ توسط:netware موضوع:

نكات مهم كه بايد قبل از بليچينگ دندان بدانيد

 پودر هاي شيميايي بسياري تا به حال وارد بازار شده اند كه توانايي سفيد كردن دندان ها را دارند، اما بايد عواقب آن ها را نيز پذيرفت. محصولات زيادي براي بليچينگ دندان ها در داروخانه ها وسوپرماركت ها ارائه مي شود كه غلظتي كمتر از ده درصد دارند و نمي توان از آنها براي درمان استفاده نمود.

 رنگ دندان به عوامل ژنتيكي، محيط رشد و نمو كودكان و آب آشاميدني منطقه محل زندگي بستگي دارد.

 در روش بليچينگ از يك ماده مؤثر سفيد كننده كه بر روي ميناي دندان عوارض سوء و مخرب نداشته باشد استفاده مي شود.

 با روش بليچينگ مواردي از زردي دندان ها را مي توان سفيد كرد كه دندان ها مشكلات پاتولوژيك يا تكاملي نداشته باشند.

 با روش بليچينگ نمي توان نواحي رنگ پريده بر روي سطح دندان ناشي از مشكلات ساختاري بوجود آمده در مراحل تشكيل دندان يا پوسيدگي دنداني يا نواحي رنگي به دلايل مشكلات و شرايط حين رشد بيمار، را درمان كرد.

 براي سفيد كردن دندان دندانپزشك قالبهايي متناسب با قوس فكي درست مي كند و ماده مؤثر را درون قالب قرار مي دهد ، در اين روش فرد بايد در طول روز چند ساعت قالب ها را بر روي دندان ها قرار دهد تا بعد از سه هفته دندان ها درجاتي سفيدتر شوند.

 يا دانپزشك در مطب با انواع دستگاههاي تاباننده نور بر روي ماده مؤثر سفيد كننده كه حاوي گيرنده هاي نوري است عمل سفيد كردن دندان ها را انجام دهد.

 روش هاي سفيد كردن دندان ها در مطب، ممكن است نيازبه تكرار داشته باشد.

 در روش سفيد كردن دندان ها در مطب، بايد با مواد خاصي ، تمامي بافتهاي نرم دهاني مانند لثه ها، زبان، مخاط لب و گونه پوشانده شود تا از بروز سوختگي شيميايي آنها جلوگيري گردد.

 در برخي افراد ممكن است بليچينگ دندان پس از مدتي سبب بروز تحريكات عصب دندان و افزايش حساسيت در دندان ها شود.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۸:۳۱ توسط:netware موضوع:

روش هاي درماني براي اصلاح طرح لبخند در كلينيك دندانپزشكي

روش‌هاي مختلفي براي زيباسازي دندان‌ها وجود دارد. كامپوزيت ‌دندان , لمينت، ايمپلنت دندان , بليچينگ  دندان , جراحي لثه و فك بخشي از روش هايي است كه متخصصان دندان براي داشتن لبخندي زيبا انجام مي‌دهند. در نهايت براي داشتن لبخندي زيبا و مقرون به صرفه بودن هزينه اصلاح طرح لبخند بهتر است به كلينيك تخصصي دندانپزشكي اصلاح طرح لبخند مراجعه كنيد و خدمات را به صورت حرفه اي از همان مجموعه دريافت نماييد.

اصلاح طرح لبخند لثه اي به كمك ليفت لثه

بسياري از افراد هنگامي كه دندان‌هاي دائمي آنها رشد مي‌كنند لثه به خوبي عقب نمي‌رود و اين شرايط باعث مي‌شود فرد از لبخند لثه‌اي خود راضي نباشد. در اينجاست كه به كمك ليفت لثه مشكل اين افراد را بر طرف مي‌كنيم. يكي ديگر از خدمات ترميم و زيبايي دندان ليفت لثه است كه با ايجاد تناسب خط لثه باعث اصلاح طرح لبخند و افزايش اعتماد به نفس فرد مي‌شود.

جراحي ليفت لثه يك جراحي زيبايي دندان و لبخند است. در طي اين جراحي بافت لثه برداشته مي‌شود و به اين صورت قسمت بيشتري از دندان‌ها نمايان شده و اين باعث بلندتر ديده شدن دندان‌ها مي‌شود. بنابراين افرادي كه از لبخند لثه‌اي خود راضي نيستند، جراحي ليفت لثه يا كانتورينگ لثه بهترين گزينه براي اين افراد است. اين فرايند زيبايي دندان‌ها، مي‌تواند ناهمواري‌هاي لثه را اصلاح كند و لبخند رضايت بخشي را به فرد هديه كند.

ارتودنسي دندان در اصلاح طرح لبخند

ارتودنسي درماني طولاني مدت بوده كه بيشتر از آنكه جنبه زيبايي داشته باشد ، جنبه درمان دارد. اين درمان انواع مختلف دارد و براي هر بيمار بنا به نظر پزشك اصلاح طرح لبخند برنامه ريزي مي شود.

ونيرهاي دنداني در اصلاح طرح لبخند

ونيرهاي دنداني ، براي برطرف كردن نواقص ظاهري دندان ها مورد استفاده قرار مي گيرند. اگر دنداني ميناي فرسوده و يا شكستگي و ترك خوردگي داشته باشد ، از ونيرهاي دنداني استفاده مي شود. جنس ونير دندان مي تواند كامپوزيت يا سراميك باشد. ونير دنداني لايه نازكي است كه روي دندان قرار مي گيرد تا سفيدي و شفافيت ايجاد كند.

 گاهي اوقات نامرتبي دندان ها را مي توان با ونيرهاي دنداني اصلاح كرد. البته به خاطر داشته باشيد كه در بيشتر موارد با ارتودنسي  موارد رفع مي شوند و ونيرهاي دنداني تنها بخش هاي كوچكي را پوشش مي دهند.

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي بارداري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۰:۴۹ توسط:netware موضوع:

سوالات متداول در مورد ترميمي دندان

آيا ماده آمالگام مقاوم تر از ماده پركننده همرنگ دندان است

خيلي ها به اشتباه تصور مي‌كنند آمالگام مقاوم‌تر از ديگر پركننده هاست. اما انتخاب ماده پركننده بر اساس شرايط دندان صورت مي گيرد.

تفاوت آمالگام با كامپوزيت در چيست

در حالت كلي ميتوان گفت آمالگام داراي استحكام و دوام بيشتري است و معمولا براي دندان هاي عقب استفاده مي شود، اما در مقابل كامپوزيت داراي رنگي زيبا همرنگ دندان است كه معمولا براي ترميم دندان جلو استفاده مي شود.

آيا پر كردن دندان حساسيت زا است

در برخي موارد بسيار نادر احتمال حساسيت به خاطر جيوه موجود در آمالگام وجود دارد.

پر كردن دندان چقدر دوام دارد

دوام و ماندگاري پر كردن دندان به ماده انتخابي بستگي دارد. به طور كلي بين ۳ الي ۷ سال از دندان پر كرده با انجام مراقبت هاي لازم مي توان استفاده نمود.

دليل قهوه اي شدن يا تغيير رنگ رنگ شدن دندان پر شده چيست

كامپوزيت دندان نسبت به ديگر مواد پركننده بعد از مدتي تغيير رنگ مي دهد كه هر چقدر دندانپزشك در اين زمينه حرفه اي تر باشد احتمال رنگ پذيري كامپوزيت كمتر خواهد بود. همچنين انجام مراقبت هاي دهان و دندان دز اين قضيه بسيار تاثيرگذار است.

كلينيك دندانپزشكي خوب براي ترميم دندان در تهران

كلينيك شبانه روزي تاج دنتال جنت آباد با بهره گيري از بهترين مواد ترميمي دندان و استافده از بهترين متخصصين ترميم دندان همواره به صورت شبانه روزي در خدمت همشهريان عزيز مي باشد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۵:۱۷ توسط:netware موضوع:

عاداتي كه دندان هاي كودكان را خراب ميكند

برخي از مهم ترين عادات مضري كه مي تواند به سلامت دندان هاي كودك آسيب برساند شامل؛

مكيدن انگشتان: معمولا كودكان بعد از رويش دندان هاي دائمي خود، انگشتان خود را مي مكند. مكيدن انگشت مي تواند باعث لق شدن و انحراف دندان هاي كودك از جاي خود شود.

دندان قروچه: ساييدن دندان ها به هم يا دندان قروچه در اثر فشار عصبي و مشكل بد خوابيدن ايجاد مي شود. خودداري از جويدن غذاهاي سفت در طول روز، درد دندان و آسيب ناشي از دندان قروچه را كم مي كند.

جويدن ناخن: هنگامي كه ديديد كودك ناخن يا هر چيز ديگري را مي جود بهتر است به جاي آن آدامس هاي بدون قند را به او بدهيد. آدامس هاي بدون قند باعث ترشح زياد بزاق مي شوند و از بوي بد دهان و پوسيدگي دندان ها جلوگيري مي كنند.

سخت مسواك زدن: مسواك زدن بخشي از رعايت بهداشت دهان و دندان است، اما نبايد سفت و محكم مسواك زده شود. اين نوع مسواك زدن باعث از بين رفتن ميناي دندان، تحريك لثه ها، حساس شدن دندان ها نسبت به سرما و گرما و حتي ايجاد سوراخ هايي در دندان مي شود.

در صورت ديدن اين موارد حتما سعي در رفع عادت داشته باشيد و به كلينيك دندانپزشكي كودكان و با  دندانپزشك اطفال مشورت كنيد.

بيشتر بخوانيد :

مشكلات دندانپزشكي كودكان نسبت به بزرگسالان نيازمند خدمات دندانپزشكي متفاوتي هست. براي همه پدر و مادر ها هيچ چيزي مهم تر از فرزند نيست. بخشي از مسئوليت والدين رعايت نكات بهداشتي براي جلوگيري از بروز مشكلات و بيماري هاي مربوط به دندان كودكان است. خوشبختانه دندانپزشك اطفال تخصص هاي لازم براي مراقبت و جلوگيري بيماري هاي مربوط به دهان و دندان را دارد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۹:۳۸ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي خوب در كرج

مراكز ارتودنسي در تمام شهر تهران و ساير نقاط ايران موجود است، كه تمامشان به حل كردن مشكلات و پيچيدگي هاي دندان توسط ارتودنسي مي پردازند؛ اما چه چيزي باعث مي ‌شود كه يك مركز ارتودنسي به يك جاي موفق تبديل شود و بيماران بسياري از ساير نقاط شهر به آنجا روي بياورند؟در اين مقاله به طور كامل بررسي مي شود.

دلايل موفقيت ارتودنسي ها عبارت اند از

  • زيبايي شناسي بيمار
  • در طول درمان نگرش حساس نسبت به بيمار داشته باشد.
  • جزئيات گرا بودن
  • با صبوري كار كردن
  • پشتكار داشتن
  • برنامه ريزي درست و اجرا

بايد بگوييم كه مراكز ارتودنسي در كرج تمام اين موارد را دارد، به اين دليل است كه به يكي از مناطق موفق در حوزه دندانپزشكي و ارتودنسي تبديل شده است. در ادامه به توضيحات موارد عنوان شده مي‌ پردازيم.

زيبايي شناسي

يكي از ويژگي هاي اصلي يك ارتودنسي خوب اين است كه تاثير قابل توجهي در درمان بيمار ايجاد مي كند. متخصصان ارتودنسي وظيفه دارند به مردم يك لبخند مورد نيازشان را هديه دهند و باعث شوند كه بيماران احساس خوبي نسبت به خودشان داشته باشند، حتي اگر زيبايي ظاهري آن ها با مشكلات و ناهنجاري هايشان از بين رفته باشد. اين پزشكان بايد نقايص بيمار را بدانند و با قضاوت زيبايي شناختي در مورد آن ها مشكلات را برطرف كنند، اين ويژگي در بهبود وضعيت بيمار و بازيابي اعتماد و نفس او بسيار مفيد است و باعث مي شود كه نتيجه درمان مثبت شود.

نگرش حساس به بيمار

افرادي كه در مورد زيبايي و ظاهر دندان خود آگاهي بيشتري دارند، تحت عمل درماني ارتودنسي قرار مي گيرند. كار ارتودنتيست دقيقا اين است كه با نشان دادن حساسيت ها آن ها را رفع كند. زماني فرا مي رسد كه بيمار ممكن است از عنوان كردن مشكلات دنداني خودش خجالت بكشد؛ اما متخصص ارتودنسي بايد هميشه سخنان خود را با آن ها بازگو كند.

جزئيات گرا بودن

ارتودنسي خوب در كرج يكي از خصوصياتي كه پزشكانش دارند، اين است كه جزئيات گرا هستند؛ در واقع اين ارتودنتيست ها به دنبال هر روش كاملي براي اصلاح لبخند ها و مشكلات جزئي از جمله اندازه گيري فاصله بين دندان ها، طول و عرض دندان و رنگ و شكل آن باشند. آنها با كوچكترين تغييراتي كه در دندان ‌ها انجام مي ‌شود، مي ‌توانند ظاهر دندان را به شدت بهبود بخشيده و بيمار را خوشحال تر كنند. همچنين باعث مي شود اعتماد به نفس بيمار بالاتر برود و مي تواند در صحبت كردن، لبخند زدن و جويدن احساس راحتي بيشتري كنند، ويژگي برتر ارتودنتيست حرفه اي اين است كه تمركز بسيار زيادي روي جزئيات كوچك داشته باشد.

چگونه مي شود يك ارتودنتيست ماهر شد؟

كار كردن و تبديل شدن به يك متخصص ارتودنسي ماهر، صبر و تحملي براي مقابله با هر نوع شرايطي را مي ‌طلبد؛ به اين دليل زمان درمان اغلب مي‌تواند ساعت هاي طولاني زمان ببرد تا نتيجه را براي بيمار موفقيت آميز و رضايت‌بخش كند. همچنين براي بيماران نيز صدق مي‌ كند. صبور باشيد؛ زيرا برخي از درمان ها براي تنظيم دندان ها و ساختار صورت در يك راستاي مناسب يك هنر سخت است؛ همانطور كه در قبل گفتيم پزشكان ارتودنسي در مناطق شرقي تهران تمام اين موارد را دارند و به اين دليل است كه به ارتودنسي خوب در كرج تبديل شده ند. حالا كه اين خصوصيات را كه ذكر شد، مشاهده كرديد، مي توانيد به راحتي مشكل دنداني خود را به يك پزك ماهر بسپاريد و در طول درمان بدون استرس به موفقيت نزديك شويد.

آيا هزينه ي ارتودنسي در منطقه كرج مناسب است؟

ارتودنسي هاي موجود در منطقه كرج با داشتن سال ها تجربه در زمينه دندانپزشكي مي ‌توانند بسيار خوب در رفع مشكل و ناهنجاري هاي دندان و فك بيمار كمك كنند. همچنين آن ها برنامه هاي درماني مقرون به صرفه را هم به شما اعلام مي كنند.

پشتكار داشتن ارتودنسي هاي موفق

بهترين متخصصان ارتودنسي كساني هستند كه پشتكار دارند، آن ها كارهاي زيادي انجام مي دهند و بسياري از اقدامات شان ممكن است موفقيت آميز نباشد؛ يك ارتودنسي خوب تلاش مي‌كند و استقامت به خرج مي‌ دهد و پشتكار دارد.

برنامه ريزي و اجرا

افراد كمي هستند كه در ارائه دادن روش ارتودنسي ناموفق هستند. بايد بگوييم كه اين كار نياز به تجربه و تحليل، برنامه ريزي، تمرين و اجرا دارد. ارتودنتيست هاي موفق بايد بتوانند به خوبي نسبت به مشكل و ناهنجاري هاي فرد يك برنامه ريزي دقيق از روند طول درمان ارائه كنند و پس از آن شروع درمان را شروع كنند. بي شك تمام ارتودنسي هاي موجود در كل جهان بايد داراي خصوصياتي كه در اين مقاله گفته شد و در مورد آن ها به شما توضيح داديم را داشته باشند.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۵:۰۹ توسط:netware موضوع: