جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا امكان تغيير چهره پس از ارتودنسي وجود دارد؟

درمان ارتودنسي (ارتودنسي ثابت ، ارتودنسي متحرك ، ارتودنسي نامرئي و...) مي‌تواند تأثير زيادي بر چهره افراد بگذارد و شكل و صورت آن ها را عوض كند. زماني كه دندان ها و فك جابه جا شود، بقيه ويژگي هاي يك صورت نيز عوض مي شود. وقتي كه دندان‌ها و فك ها نظم خاصي به خود گرفته است شما تنها از لبخند زيبا بي نصيب نمي شويد. بلكه تمام شكل و صورت از جذابيت بيشتري برخوردار خواهند شد.

تاثير ارتودنسي بر زيبايي لبخند

يكي از تاثيرات بارز دندان بر زيبايي چهره افراد، در هنگام خنديدن و لبخند زدن است كه دندان ها ديده مي شود. هشت دنداني كه در فك بالا دهان قرار دارند در صورت ارتودنسي شدن، منجرب به زيبايي دهان افراد مي شود.

تاثير ارتودنسي بر فك

تاثير ارتودنسي دندان روي دو فك ها، يكسان نيست. در ارتودنسي با جابه جايي دندان ها فك ها نيز تغييراتي در آن ها ايجاد مي شود. به نحوي كه ارتباط نزديكي با يكديگر داشته و با جابه جايي دندان ها بالا، فك نيز تغيير مي كند اما به اين صراحت نمي توان در مورد فك پايين صحبت كرد و انتظار اين جابه جايي را در اين فك داشت.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان

تاثير ارتودنسي بر بيني

ارتودنسي با جابه جايي دندان ها و فك ها مي تواند موقعيت لب ها را تغيير دهد و به بهتر شدن چهره افراد كمك نمايد. اين درمان مي تواند روي اندازه بيني هم تاثيرگذار است و باعث تناسب صورت بهتر و زيباتر بعد از ارتودنسي گردد. ولي به صورت مستقيم بر زيبايي بيني موثر نيست. نكته كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه اگر قصد جراحي بيني خود را داريد لازم است قبل از آن به ارتودنسي دندان ها بپردازيد؛ زيرا تغيير در قرارگيري لب ها پس از ارتودنسي مي تواند بر بيني شما براي عمل جراحي موثر است يا اگر كه فرصت كافي نداريد بهتر است كه اين موضوع را با جراح بيني خود در ميان بگذاريد تا در هنگام عمل به اين موضوع دقت كند.

تاثير ارتودنسي بر فرم لب

در صورت نداشتن دندان هاي مرتب، احتمال دارد در اثر مشكلات لب‌ ها به راحتي روي هم قرار نگيرند و با ارتودنسي اين معضل درمان گردد. متخصصين ارتودنسي اين توانايي را دارد لب هاي جلو آمده را خوش شكل و آن ها را به طرف داخل مي برد و مي تواند لب را از حالت ابتدايي بيمار بهتر نمايد. به طوري كه تغيير لب در ارتودنسي به عنوان يكي از مسائل بيماران با ارتودنسي شناخته مي شود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۲:۵۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :