جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مختصر و مفيد در رابطه با متخصص ارتودنسي

 

متخصص ارتودنسي دندانپزشكي است كه پس از گذراندن دوره تخصصي آكادميك جداگانه اي بعد از دوره دندانپزشكي عمومي قادر به درمان بي نظمي هاي دنداني و ناهنجاري هاي فكي مي باشد. به تعريف ديگر ارتودنتيست يا متخصص ارتودنسي دندانپزشكي است كه پس از گذراندن دوره ۶ ساله عمومي و چند سال كسب تجربه باليني، يك دوره تخصصي تمام وقت سه ساله را سپري كرده و با اتمام يك پايان نامه تحقيقاتي در زمينه ارتودنسي قادر به تشخيص و درمان اصولي ناهنجاري هاي دنداني فكي به منظور برقراري تناسب و زيبايي دندانها و فكين مي باشد.

تفاوت بين دندانپزشك عمومي با متخصص ارتودنسي چيست؟

كليه متقاضياني كه قصد انجام ارتودنسي دندان دارند، بايد به اين نكته توجه فرمايند كه در زمان مراجعه به پزشك، به‌عنوان “متخصص ارتودنسي” بر سر در مطب دندان‌پزشكي توجه فرمايند. اين نكته از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. برخي از افراد ترجيح مي‌دهند ارتودنسي دندان خود را به دندان‌پزشك عمومي بسپارند. پايين‌تر بودن هزينه ارتودنسي دندان‌پزشكان عمومي، اصلي‌ترين عامل اين تمايل به‌حساب مي‌آيد؛ اما بايد به اين نكته توجه داشت كه در صورت درمان نادرست ارتودنسي توسط دندان‌پزشك عمومي، دوره درمان در بيمار به ميزان چشم‌گيري افزايش مي‌بايد. بر طبق آمار كسب‌شده بسياري از افرادي كه براي درمان ناهنجاري‌هاي دهان و دندان به دندان‌پزشك مراجعه كرده‌اند، نه‌تنها مشكلشان رفع نشده است بلكه با ناهنجاري‌هاي جديدي روبه‌رو شده‌اند. لذا به‌منظور جلوگيري از وقوع احتمالات و رسيدن به‌تناسب و زيبايي ميان اجزاي صورت و داشتن خنده‌اي زيبا، دندان‌هاي خود را به يك متخصص ارتودنسي بسپاريد!

چطور ميتوانيم متخصص ارتودنسي را از دندانپزشك عمومي افتراق دهيم؟

به‌منظور تشخيص درست دندان‌پزشك از متخصص ارتودنسي، كليدواژه: “متخصص ارتودنسي” را بر سر درب مطب دندان‌پزشك جستجو نماييد و از مراجعه به مطب دندان‌پزشكاني كه بر تابلوي دندان‌پزشكي خود، عناويني هم چون: ارتودنسي و زيبايي را درج نموده‌اند، پرهيز نماييد. چنين دندان‌پزشكاني تخصص آكادميكي درزمينه ارتودنسي ندارند.

منابع :

http://www.orthodr.ir/

https://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۲:۵۸ توسط:netware موضوع:

ترميم همرنگ دندان

ترميم قدامي و خلفي همرنگ دندان

پوسيدگي دندان يكي‌ از بيماري هاي‌ رايج دهان و دندان مي باشد كه‌ بايستي درمان شود، چرا‌ كه عدم درمان پوسيدگي دندان منجر به‌ گسترش پوسيدگي دندان و حتي از دست دادن دندان خواهد شد. تا سالهاي اخير براي درمان پوسيدگي دندان از آمالگام بعنوان ماده مستحكم اما تيره رنگ استفاده مي شد. امروزه با پيشرفت تكنولوژي، بيشتر از مواد كامپوزيتي يا فيشور سيلانت ها و ليزر دندان استفاده مي شود و بيشتر افراد ترجيح مي دهند، دندان هايي يكدست ( همرنگي مواد و دندان ) داشته باشند، بنابراين استفاده بيشتر از مواد همرنگ دندان رايج شده‌ است.

ترميم دندان همرنگ با فيشورسيلانت

فيشورسيلانت مواد همرنگ دندان است‌ كه‌ براي پركردن دندان و محدود كردن سطحي پوسيدگي دندان كاربرد دارد. فيشورسيلانت سبب جلوگيري‌ از رشد پوسيدگي دندان مي شود. عموماً از فيشورسيلانت ها براي دندان 6 و بعضاً دندان هاي e‌ و d‌ استفاده مي شوند. فيشورسيلانت ها‌ با پركردن سطح جونده و شيارهاي دندان هاي‌ مذكور (كه منبع تجمع مواد غذايي و فعاليت ميكروبي‌هستند)، از ادامه و گسترش پوسيدگي جلوگيري مي كنند .با توجه‌ به ماندگاري 3-4 ساله فيشورسيلانت ها، بهترين‌ زمان استفاده‌ از فيشورسيلانت قبل‌ از پوسيده‌ شدن دندان است‌ كه‌ در كودكان و نوجوانان نيز مي توان‌ از اين مواد همرنگ دندان استفاده‌ نمود.

مزاياي استفاده از فيشورسيلانت

جلوگيري از پوسيدگي دندان

قابليت استفاده هم‌ براي دندان هاي‌ شيري و هم دندان هاي‌ دائمي

مدت زمان كوتاه انجام و اجرا و درد بسيار كم

عدم نياز به بي حسي

ترميم همرنگ دندان

بيشتر بخواتنيد :

ترميم همرنگ دندان با مواد كامپوزيت

كامپوزيت  دندان بعنوان مواد همرنگ دندان با قابليت پركنندگي، جايگزين بخش هاي از دست رفته دندان مي شود. اين مواد به لحاظ ظاهري و مشخصات فيزيكي با ساختار اصلي دندان مطابقت داشته، بطوريكه دندان ترميم شده‌ در نهايت از استحكام كافي و زيبايي برخوردار مي شود.

مزاياي استفاده از مواد كامپوزيت

پر كردن دندان با استفاده از اين مواد، مقاومت بالايي دارند و از نظر زيبايي بسيار مورد پسند بيماران قرار مي گيرند. خصوصا اگر دندان هاي جلويي نياز به ترميم و پر كردن داشته باشند، همواره از مواد كامپوزيتي استفاده مي گردد.

اين مواد سبب تقويت بافت باقي مانده دندان مي شوند.

سبب حفظ حداكثر مقدار دندان مي گردند.

منبع : تاج دنتال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۸:۱۷ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي لينگوال يا ارتودنسي مخفي؟

ارتودنسي لينگوال يا ارتودنسي مخفي؟ ارتودنسي لينگوال يا ارتودنسي مخفي يكي از روش‌هاي ارتودنسي نامرئي به شمار مي رود. ارتودنسي لينگوال يا ارتودنسي مخفي؟ براكت اين نوع ارتودنسي عمدتاً شبيه به براكت هاي معمول است با اين تفاوت كه در پشت دندان‌ها قرار مي‌گيرد ، به اين ترتيب اطرافيان متوجه تحت درمان ارتودنسي بودن بيمار نمي‌شوند.

ارتودنسي لينگوال چيست؟

در واقع در ارتودنسي لينگوال ، براكت هاي ارتودنسي از پشت روي دندان چسبانده مي شود و ديد از جلو وجود ندارد ؛ اين درمان براي افرادي خاص كه در موقعيت هاي اجتماعي نمي خواهند براكت ها ديده شوند مورد استفاده است.

شكي نيست كه داشتن لبخندي زيبا و جذاب ارزش تحمل ناراحتي زودگذر را دارد. علي رغم بهبود چشمگيري كه ارتودنسي به دست مي‌دهد، برخي به دليل جلب توجه احتمالي و شرمساري از ديده شدن سيم‌ها و بريس در شروع درمان، نسبت به درمان آن ترديد دارند، ارتودنسي لينگوال راه‌ حل مناسبي براي اين افراد است. در هر حال براي تعيين روش ارتودنسي مناسب بايد به متخصص ارتودنسي مراجعه كرد.

زيبايي و رضايت حاصل از ارتودنسي، ارزش آن را دارد تا سختي‌ها را به جان بخريم.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

مزاياي ارتودنسي لينگوال :

مزيت اصلي ارتودنسي لينگوال مخفي بودن آن است ( نوعي ارتودنسي نامرئي ) ، تنها در صورتي كه فردي با دقت و موشكافي به داخل دهان نگاه كند، اگر بريس روي دندان‌هاي پايين باشد، ممكن است متوجه آن بشود ، در هر حال ارتودنسي لينگوال به راحتي قابل تشخيص نيست.

بنابراين اگر تن به ارتودنسي نمي‌دهيد، چون به نظرتان با پلاك و سيم كشي در دهان داشتن مايه تمسخر اطرافيان مي‌شويد، ارتودنسي لينگوال يا ارتودنسي مخفي نقطه پاياني را بر نگراني‌هاي شما خواهد گذاشت.

بيشتنر بخوانيد : ارتودنسي ثابت

افراد مناسب براي انجام ارتودنسي لينگوال

بهترين و در واقع يگانه روش تعيين مناسب بودن ارتودنسي از پشت دندان مراجعه به متخصص ارتودنسي و مشاوره با ايشان است.

همپوشاني شديد دندان‌ها (اور بايت عمودي عمقي) هنگام جويدن يا روي هم گذاشتن دندان‌ها، نيروهاي شديدي را به براكت‌ها وارد مي‌كند و آنها را به جلو مي‌راند.

در مجموع اكثر بزرگسالان و نوجوانان كانديداي ايده‌آل اين نوع ارتودنسي مخفي محسوب مي‌شوند.

برخي متخصصان بيان كرده‌اند كه بايت (قرار گرفتن دندان‌ها روي يكديگر) بايد در وضعيت مناسبي باشد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۱:۲۱ توسط:netware موضوع:

عوامل موثر بر هزينه ارتودنسي در تهران

هزينه ارتودنسي مانند هر خدمت دندانپزشكي ديگري به فراخور مورد بيمار، سن، نوع و زمان درمان و مهارت، تبحر و تخصصي متخصص ارتودنسي ، متفاوت خواهد بود. لذا مراجعه به مشاوره دندانپزشكي و انتخاب بهينه ترين نوع درمان و اجتناب از مراجعه به افراد غير متخصص و غير حرفه اي، تا حد زيادي هزينه ارتودنسي را كاهش داده و مانع از هدر رفتن زمان و هزينه ارتودنسي شما خواهد شد.

هزينه ارتودنسي دندان بدون دريافت مشاوره و ويزيت اوليه قابل ارائه نخواهد بود از اينرو هزينه درمان بر اساس نوع مشكل، بررسي نياز به جراحي يا كشيدن دندان و همچنين وضعيت سلامت دهان و دندان هر بيمار متفاوت است. هر چقدر اين ويزيت در دوران كودكي و همزمان با مسير توسعه رشد دنداني صورت بگيرد طول درمان و هزينه ارتودنسي نيز كاهش مي ‌يابد.

اگر اين سوال براي شما مطرح است، تنها نيستيد! ميزان هزينه متداول‌ترين سوال افرادي است كه به دنبال رسيدن به لبخندي زيبا و دندان‌هاي مرتب و منظم هستند. بايد به خاطر داشته باشيد كه يك لبخند زيبا قابل قيمت‌گذاري نيست و نتايج داشتن دندان‌هاي مرتب و منظم، فراتر از زيبايي بوده و روي سلامت جسمي و رواني شما تاثير بي‌نظيري دارد. در اين مقاله، هزينه درمان ارتودنسي و عوامل موثر بر آن را مرور مي‌كنيم.

هزينه ارتودنسي دندان ها بي شك بدون ويزيت اوليه قابل ارائه نخواهد بود . و همينطور در ناهنجاري هاي مختلف

و عوامل ديگر هزينه درمان در بيماران مختلف متفاوت مي باشد .

در بر آورد كردن هزينه درمان ارتودنسي عوامل بسياري بر آن تاثير گذار مي باشند كه به شرح زير مي باشد :

نوع ناهنجاري بيمار

نحوه و روش درمان پشنهاد شده و انتخابي

مدت زمان درمان

سن بيمار

شدت ناهنجاري دهان و دندان بيمار

نوع دستگاه به كار برده شده براي درمان

جراعي و يا عدم نياز به جراحي

كشيدن دندان ها

سلامت دندان ها

هزينه ارتودنسي همچنين بر اساس ميزان مشكل مي ‌تواند متغير باشد به طوريكه ممكن است دندان به كشيدگي دندان يا جراحي، پيش از نصب براكت ها يا سيم‌ ها در دهان نياز داشته باشد و يا ممكن است به مدت چند ماه نياز به استفاده از نگهدارنده وجود داشته باشد. از اينرو بر اساس ميزان تلاش صورت گرفته در طول دوره ارتودنسي دندان، هزينه متغير خواهد بود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي چيست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۳:۰۵ توسط:netware موضوع:

چه افرادي به درمان‌هاي ارتودنسي دندان نياز دارند؟

ارتودنسي دندان چيست؟ (تعريف ساده ارتودنسي دندان)

ارتودنسي يا ارتودانتيكس (Orthodontics) يكي از تخصص‌هاي رشته دندانپزشكي است كه به پيشگيري، تشخيص و اصلاح يا درمان ناهنجاري‌هاي دنداني و فكي مي‌پردازد. متخصصان اين رشته كه با نام متخصص ارتودنسي دندان يا ارتودنتيست شناخته مي شوند با موقعيت طبيعي، منظم و هماهنگ دندان ها و فك ها سروكار دارند و قادرند هر نوع موقعيت غير طبيعي دندان‌ها (در حالت ساده، كج بودن دندان‌ها) و فك‌ها را شناسايي و اصلاح مي‌كنند.

به عبارت بسيار بسيار ساده‌تر، ما در رشته ارتودنسي براي صاف و منظم كردن دندان‌هاي افراد و تراز كردن فك آن‌ها، تلاش مي‌كنيم تا در نهايت طرح لبخند افراد را به شكلي هنرمندانه و علمي، زيباتر از آنچه كه هست كنيم.

بيشتر بخوانيد :

يك متخصص ارتودنسي  كارش رفع نامنظمي‌هاي دنداني، موقعيت نامناسب دندان‌ها و فكين است. بنابراين هر كسي، هر نوع مشكلي در اين خصوص داشته باشد، مي‌تواند براي درمان به متخصص ارتودنسي مراجعه كند.

اما لزوماً قرار نيست به خاطر هر مشكلي (در نظم و موقعيت دندان‌ها) حتما درمان را شروع كنيم. زيرا اغلب، مشكلاتِ جزئي را مي‌توان بدون اينكه درمان شوند تا آخر عمر به حال خود رها كرد. اما همين مشكلات، اگر جدي باشند، يا براي زيبايي و عملكرد دهان، دندان و صورت مشكل ايجاد كنند، بايد حتما درمان شوند.

به طور خلاصه و بدون توضيح بيشتر، هر كسي كه مشكلات زير را داشته باشد مي‌تواند براي درمان، اصلاح و خلاصه برطرف كردنشان به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كند:

وجود فاصله بين دندان ها (اسپيسينگ يا )

جلو بودن دندان‌هاي فك بالا نسبت به فك پايين (اوربايت)

جلو بودن دندان‌هاي پايين نسبت به فك بالا (برعكس حالت فوق، آندربايت)

ازدحام و شلوغي دندان ها (كراودينگ)

وجود فاصله بين دندان‌هاي جلو (در فك بالا و پايين) حين بسته بودن دهان (اوپن بايت)

انحراف فك از خط مياني

جلوزدگي دندان‌هاي فك بالا با وجود موقعيت مناسب فك‌ها (اورجت)

رويش نامناسب دندان‌ها مخصوصاً دندان نيش

قرار گرفتن تعدادي از دندان‌ها در يك فك، پشت دندان هاي فك ديگر با وجود هماهنگ بودن فك ها (كراس بايت)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۹:۱۲ توسط:netware موضوع:

ونير كامپوزيت فك بالا و پايين طي در يك جلسه

ونير كامپوزيت يا ونير مستقيم دندان، يك رويكرد محافظه كارانه در تقويت و بهبود لبخند شما است. در اين روش از مواد رزين رنگي دندان براي اتصال به دندان شما استفاده مي‌شود و به ما اين امكان را مي‌دهد تا دندان‌هاي خود را تغيير شكل دهيم و حتي سفيدتر كنيم. اين درمان شامل حداقل نياز به آماده‌سازي يا بدون آماده‌سازي دندان و قابل برگشت است. ونير كامپوزيت در يك جلسه انجام مي‌شود و بسته به تعداد دندان‌هايي كه به ونير نياز دارند، مي‌تواند بين 45 دقيقه تا چند ساعت طول بكشد. ونير كامپوزيت اغلب به اين دليل انجام مي‌شود كه چند دندان وجود دارد كه با بقيه دندان‌ها هماهنگ نيستند يا شما ظاهر آن را دوست نداريد. اين روش بدون نياز به هرگونه آماده‌سازي دندان يا تأثيرگذاري بر دندان طبيعي است. دندانپزشكان مي‌توانند اين ونيرها را روي يك يا چند دندان قرار دهند.

چه كسي مي‌تواند ونير كامپوزيت داشته باشد؟

تقريباً همه. مي‌توان از ونير كامپوزيت براي اهداف زير استفاده كرد؛

بهبود ظاهر دندان‌ها.

محافظت از سطح دندان‌ها.

تغيير رنگ دندان‌ها، معمولا سفيدتر مي‌شوند.

صاف و تراز كردن دندان‌ها.

بستن شكاف بين دندان‌ها يا بزرگ‌تر كردن آنها.

براي ترميم قسمت‌هاي تراشيده يا شكسته دندان.

دوام ونيرهاي كامپوزيتي چقدر است؟ آيا به اندازه ونير پرسلن است؟

گفته مي‌شود، دوام ونيرهاي كامپوزيت به طور متوسط ​​3 تا 5 سال است در صورتي كه ونير پرسلن حدود 7-10 سال دوام مي‌آورند. با اين حال، ممكن است تغييرات زيادي در رابطه با هر دو نوع وجود داشته باشد. ما شاهد بوده‌ايم كه چند ونير كامپوزيت بيش از 10 سال نيز دوام داشته‌اند، همان‌طور كه ممكن است ونيرهاي پرسلن چند سال بيشتر دوام نياورند. بنا بر تجربه ما، با رعايت بهداشت و نگهداري بهداشت دهان و دندان، ونيرهاي دندان مي‌توانند ماندگاري بسيار طولاني‌تري داشته باشند.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان

آيا ونيرهاي كامپوزيت به راحتي مي‌شكنند؟

خير. ونيرهاي كامپوزيت به راحتي نمي‌شكنند و يا حداقل مانند ونير پرسلن نمي‌شكنند. ونير كامپوزيت به دلايل مختلفي مي‌تواند خراشيده شود كه معمولاً در اثر گاز زدن و جويدن غذاي سفت و چسبناك و دندان قروچه رخ مي‌دهد. اما حتي در صورت شكستن نيز معمولاً ونيرهاي كامپوزيت به راحتي در يك جلسه تعمير مي‌شوند. اين مورد با ونيرهاي چيني مشابه نيست.

روكش كامپوزيت و بروكسيم

بروكسيم يا دندان قروچه مي‌تواند سلامتي دهان و دندان شما را تحت تأثير قرار دهد. اين وضعيت مي‌تواند منجر به انواع مشكلات جدي از جمله آسيب دندان، فرسايش دندان و اختلال در مفصل گيجگاهي فكي (TMD) شود.

ونيرهاي كامپوزيتي يا هر نوع درمان زيبايي دندان تا زماني كه موفق به درمان دندان قروچه خود نشويد، توصيه نمي‌شود. اگر ونير بر روي دندان بيمار مبتلا به بروكسيم درمان نشده قرار بگيرد، فشار بيش از حد مي‌توانند در مدت زمان كمي به ونيرها آسيب وارد كنند و منجر به ترك، شكستگي يا دررفتگي شود.

اگر دندان‌هايتان را مي چسباند يا دندان قروچه مي‌كنيد، در مورد يك دستگاه دهاني سفارشي با پزشك خود صحبت كنيد. اين دستگاه نگهبانان دهان به گونه‌اي طراحي شده است كه دندان‌ها را كمي از هم دور نگه داشته و از فشار بيش از حد محافظت مي‌كند. استفاده از اين دستگاه در هنگام شب مي‌تواند خطر عوارض را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد دندانپزشكي بارداري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۵۳ توسط:netware موضوع:

تكنينك ارتودنسي نامرئي

تكنيك اينويزالاين (Invisalign technique) يا ارتودنسي نامرئي يا پلاك هاي شفاف در 24 ساعت فقط در زمان هنگام مسواك زدن Brushing بايد بكار برده شود. در زماني كه پلاك ها پوشيده و جابجا مي شوند، دندان ها به مرور حركت داده مي شوند تا وقتي كه فرم مورد نظر را بگيرند. اكثر بيماران در رده سني بالا كه احتياج به ارتودنسي دارند از انجام ارتودنسي تنها به اين دليل كه علاقه مند نيستند محل كارشان براكت ها و سيم هايشان مشاهده شوند,پرهيز مي كنند. اينويزيلاين يا پلاك هاي نامرئي قادر است اين مشكل را برطرف كند. بكار بردن اين سيستم براي بيمار آسان است به گونه اي كه اكثر افراد به سرعت فراموش مي كنند كه از آن استفاده كرده اند.در اين تكنيك دستگاه ارتودنسي از پلاستيك فاقد رنگ ساخته شده كه همه سطح دندانها را پوشش مي دهد و به وسيله  متقاضي گذاشته و برداشته مي شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

فوايد استفاده از ارتودنسي نامرئي:

اكثر مشكلات ارتودنسي مانند دندانهاي شلوغ، فاصله بين دندان ها، كراس بايت، اور بايت و اپن بايت را مي توان بااين تكنيك برطرف كرد.

نامرئي بودن مهمترين ويژگي اينويزيلاين مي باشد.

سهولت در استفاده راحت و تاثير كمتر آن بر فعاليت هاي روزانه.

آسيب كمتر به دندان، لثه, نواحي مختلف دهان و گونه.

دندان ها را به سهولت مي توانيد مسواك بزنيد و نخ دندان استفاده كنيد اما در روشهايي كه براكت فلزي هست مسواك زدن سخت تر است.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

ساخت پلاك هاي اينويزالاين يا ارتودنسي نامرئي يا پلاك هاي شفاف به چه صورت است ؟

پس از تعيين روش درمان يك قالب از فك فوقاني وتحتاني بيمار ايجاد مي شود بعد با يك برنامه ي درماني ويژه  با كمك يك نرم افزار سه بعدي پلاك هاي شفاف ارائه مي شود و با اسكنر سه بعدي اين پلاك ها توليد مي شود.اين نرم افزار نتيجه مطلوب را به متخصص ارتودنسي ارائه مي دهد.

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۲:۵۴ توسط:netware موضوع:

ترميم دندان‌هاي جلو با كامپوزيت

ترميم كامپوزيت (كه به آن پيوند يا روكش نيز گفته مي‌شود) يك روش ترميم دندان است كه براي بازگرداندن عملكرد، يكپارچگي و شكل دندان استفاده مي‌شود. از دست دادن ساختاري دندان به طور معمول در اثر پوسيدگي يا ضربه خارجي ايجاد مي‌شود، اما اين امر همچنين مي‌تواند از طريق شكل گيري دندان باشد. اين ماده از همان رزين استفاده شده براي ماده پر كننده سفيد دندان ساخته شده و بيشتر در دندان‌هاي جلويي استفاده مي‌شود آنهايي كه هنگام لبخند زدن نشان داده مي‌شوند.

چرا بايد از روكش دندانپزشكي استفاده كنم؟

روكش دندان يكي از راحت ترين و مقرون به صرفه ترين روش‌هاي زيبايي دندان است كه هدف آن اصلاح نقص‌هاي جزئي از جمله:

  • تقويت شكل و رنگ دندان
  • طولاني شدن طول دندان
  • ترميم دندان‌هاي خراب، ترك خورده، تراش خورده يا لكه دار
  • از بين بردن شكاف بين دندان‌ها

مزاياي ترميم دندان جلو با كامپوزيت

پيوند دندان داراي مزاياي بسياري است. اين يك روش درماني همه كاره است و تقريباً براي هر نوع ترميم دندان قابل استفاده است. مزاياي اصلي روكش دندان شامل موارد زير است:

  • ارزان تر از گزينه‌هاي ديگر مانند تاج و ونير است
  • يك روش با حداقل تهاجم
  • مي‌تواند حفره‌ها و ساير اشكال آسيب دندان را درمان كند، گسترش پوسيدگي را محدود مي‌كند
  • دندان را تقويت مي‌كند
  • فوايد زيبايي
  • فقط به مقدار كمي ميناي دندان نياز است تا از دندان خارج شود
  • شكاف‌ها را برطرف مي‌كند

بيشتر بخوانيد :

آيا گزينه‌هاي ديگري براي ترميم دندان وجود دارد؟

تصميم گيري بين پيوند و ساير روش‌هاي درماني ترميمي، مسئله هزينه و راحتي است. پيوند دندان سريع، ساده و مقرون به صرفه است. دندان‌پزشك مي‌تواند به شما كمك كند تا بهترين گزينه را براي بودجه و سبك زندگي خود پيدا كنيد.

اگر دندان‌هاي شما آسيب زيادي ديده باشد، دندان‌پزشك مورد تأييد شما ممكن است گزينه‌هاي ديگري مانند روكش را پيشنهاد كند. پيوند دندان يك درمان برگشت پذير است در حالي كه روكش‌ها به طور دائمي به دندان متصل مي‌شوند. ونيرها اغلب براي دندان‌هاي جلويي توصيه مي‌شوند. تاج دندان همچنين گزينه خوبي براي دندان شكسته است كه بايد به طور كامل ترميم شود.

اگر به سادگي به دنبال لبخند روشن و دندان‌هاي سفيدتر هستيد، ممكن است دوست داشته باشيد كه سفيد كردن دندان( بليچينگ دندان ) را امتحان كنيد. محصولات سفيد كننده اي كه توسط متخصص دندانپزشكي استفاده مي‌شوند مي‌توانند نتايج سريع شما را براي لبخندي درخشان به همراه داشته باشند.

هزينه ترميم دندان جلو با كامپوزيت

قيمت ترميم دندان بر اساس عوامل مختلفي از جمله وضعيت دندانپزشكي شما و مقدار دندان‌هايي كه به باندينگ نياز دارند متفاوت است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۰:۲۵ توسط:netware موضوع:

در اصلاح طرح لبخند چه خصوصياتي مهم است؟

دندان‌ها نقش مهم و غير قابل انكاري در زيبايي صورت شما بازي مي‌كنند. اما چه خصوصياتي از دندان‌ها در زيبايي لبخند موثرتر است و كدام يك از اين خصوصيات در اصلاح طرح لبخند قابل تغيير است. برخي از اين خصوصيات را با هم مرور مي‌كنيم:

رنگ دندان

رنگ دندان شايد موثرترين خصوصيت دندان‌هاي زيبا و لبخند جذاب باشد. از دندان‌هايي كه بر اثر مصرف دخانيات يا نوشيدن مداوم قهوه و چاي زرد شده اند نمي‌شود انتظار طرح لبخندي زيبا داشت. در اصلاح طرح لبخند رنگ دندان‌ها از طريق روش‌هايي مانند لمينت، بليچينگ و ... تغيير مي‌كند و پزشك شما با توجه به رنگ پوست، رنگ لثه و رنگ طبيعي دندانتان، رنگي مناسب براي دندان شما انتخاب مي‌كند.

ترتيب دندان‌ها

در طراحي لبخند دندان‌هاي كج، بد فرم و يا با فاصله زياد از طريق ارتودنسي، لمينت و ... اصلاح مي‌شود.

دندان‌هاي افتاده

دندان‌هاي افتاده علاوه بر تاثير منفي بر زيبايي، ممكن است باعث پوسيدگي دندان‌هاي ديگر شود. اصلاح طرح لبخند با ايمپلنت يا پروتز اين مشكل را حل مي‌كند.

تقارن دندان‌ها

در خاطر داشته باشيد كه در طراحي لبخند تعريفي براي لبخند زيبا وجود دارد. اين تعريف ممكن است براي هر فرد تغيير كند، اما براي مثال دو دندان بالا در لبخند معلوم شود و يا نسبت عرض به طول مشخص است. البته اصلاح طرح لبخند موارد ديگري مانند طول دندان ها، خط لبخند، شكل گونه و لب‌ها و ... شامل مي‌شود و مي‌توان هر فعاليتي كه در نهايت به داشتن لبخندي زيبا‌تر منتهي مي‌شود را جزئي از طراحي لبخند دانست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۶:۲۹ توسط:netware موضوع:

تعرفه و پرداخت هزينه هاي ارتودنسي

هزينه درمان ارتودنسي شما بسته به نيازهاي فردي تان و طرح درمان متغير خواهد بود. كاركنان ما  و متخصص ارتودنسي با شما هزينه درمان و هر گزينه از برنامه پرداخت را بحث خواهند كرد، طوريكه شما بتوانيد بهترين انتخاب را براي خود و لبخند تان داشته باشيد. ما براي ايجاد برنامه پرداختي كه متناسب با بودجه شما باشد با شما همكاري خواهيم كرد، و مي دانيم كه قبل از شروع درمان چه انتظاري داريد.

هزينه ارتودنسى به فاكتورهاى بسيارى بستگى دارد ز قبيل :

هزينه ارتودنسى – بستگي به شدت نامرتبى دندان ها،

هزينه ارتودنسى – ناهنجارى هاى دندانى

هزينه ارتودنسى – اسكلتالى،

هزينه ارتودنسى – همكارى بيمار،

هزينه ارتودنسى – طول درمان،

هزينه ارتودنسى – نياز به جراحي ،

هزينه ارتودنسى – كشيدن يا نكشيدن دندان ،

هزينه ارتودنسى – ابزار و وسايل مورد استفاده

هزينه ارتودنسى –  نوع براكتها

هزينه ارتودنسى –  ارتودنسي نامريي

هزينه ارتودنسى –  ازپشت دندان

هزينه ارتودنسى – ديمون

هزينه ارتودنسى –   توسط دندانپزشك عمومي يا  دانشجوي رزيدنت سال اخر و يا متخصص ارتودنسي

هزينه ارتودنسى – كليه كارهاي درماني توسط پزشك متخصص انجام مي شود يا توسط پرستارها و دستياران

هزينه ارتودنسى – در مطب يا در درمانگاه

هزينه ارتودنسى – تعداد فاز درماني بيمار

هزينه ارتودنسى – نوع نگهدارنده پايان كار

هزينه ارتودنسى – شرايط خاصي كه حين درمان براي بيمار گاهي اوقات بوجود مي آيد (مانند بارداري و ….)

هزينه ارتودنسى – بيماران پيش فعال و داراي شرايط خاص كه همكاري بيمار به حداقل مي رسد

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك

كه برخى از اين موارد بعد از مشاوره اوليه بيمار با متخصص ارتودنسى در مطب مشخص مى شود. پس از مشاوره و اطلاع از هزينه ارتودنسي  مقدارى از هزينه بصورت پيش پرداخت و الباقى هزينه به صورت اقساط پرداخت مى شود.

پيش از شروع درمان ارتودنسى(براكت گذارى) متخصص ارتودنسى شما طرح درمان را به شما مى گويد و با شما جزييات مهم را مانند سوابق پزشكى، دندانپزشكى، كشيدن دندان، ترميم دندان هاى پوسيده شده، طرح درمان، ريتينرها، هزينه  ارتودنسي و شرايط پرداخت در ميان مى گذارد.

متخصص ارتودنسى باتوجه به روند درمان ارتودنسى با همكارى بيمار ممكن است درمان شما را (در صورت امكان) زودتر از موعد مقرر به پايان برساند.

هزينه ارتودنسى نامريى بيشتر از هزينه ارتودنسى ثابت و هزينه ارتودنسى زبانى ( از پشت دندان) بيشتر از هزينه ارتودنسى نامريى مى باشد .البته ارتودنسى نامريى و لينگوال در ناهنجاريهاي خفيف قابل اجرا مي باشد .

منبع : http://www.orthodr.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۹:۰۸ توسط:netware موضوع: