جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ونير كامپوزيت فك بالا و پايين طي در يك جلسه

ونير كامپوزيت يا ونير مستقيم دندان، يك رويكرد محافظه كارانه در تقويت و بهبود لبخند شما است. در اين روش از مواد رزين رنگي دندان براي اتصال به دندان شما استفاده مي‌شود و به ما اين امكان را مي‌دهد تا دندان‌هاي خود را تغيير شكل دهيم و حتي سفيدتر كنيم. اين درمان شامل حداقل نياز به آماده‌سازي يا بدون آماده‌سازي دندان و قابل برگشت است. ونير كامپوزيت در يك جلسه انجام مي‌شود و بسته به تعداد دندان‌هايي كه به ونير نياز دارند، مي‌تواند بين 45 دقيقه تا چند ساعت طول بكشد. ونير كامپوزيت اغلب به اين دليل انجام مي‌شود كه چند دندان وجود دارد كه با بقيه دندان‌ها هماهنگ نيستند يا شما ظاهر آن را دوست نداريد. اين روش بدون نياز به هرگونه آماده‌سازي دندان يا تأثيرگذاري بر دندان طبيعي است. دندانپزشكان مي‌توانند اين ونيرها را روي يك يا چند دندان قرار دهند.

چه كسي مي‌تواند ونير كامپوزيت داشته باشد؟

تقريباً همه. مي‌توان از ونير كامپوزيت براي اهداف زير استفاده كرد؛

بهبود ظاهر دندان‌ها.

محافظت از سطح دندان‌ها.

تغيير رنگ دندان‌ها، معمولا سفيدتر مي‌شوند.

صاف و تراز كردن دندان‌ها.

بستن شكاف بين دندان‌ها يا بزرگ‌تر كردن آنها.

براي ترميم قسمت‌هاي تراشيده يا شكسته دندان.

دوام ونيرهاي كامپوزيتي چقدر است؟ آيا به اندازه ونير پرسلن است؟

گفته مي‌شود، دوام ونيرهاي كامپوزيت به طور متوسط ​​3 تا 5 سال است در صورتي كه ونير پرسلن حدود 7-10 سال دوام مي‌آورند. با اين حال، ممكن است تغييرات زيادي در رابطه با هر دو نوع وجود داشته باشد. ما شاهد بوده‌ايم كه چند ونير كامپوزيت بيش از 10 سال نيز دوام داشته‌اند، همان‌طور كه ممكن است ونيرهاي پرسلن چند سال بيشتر دوام نياورند. بنا بر تجربه ما، با رعايت بهداشت و نگهداري بهداشت دهان و دندان، ونيرهاي دندان مي‌توانند ماندگاري بسيار طولاني‌تري داشته باشند.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان

آيا ونيرهاي كامپوزيت به راحتي مي‌شكنند؟

خير. ونيرهاي كامپوزيت به راحتي نمي‌شكنند و يا حداقل مانند ونير پرسلن نمي‌شكنند. ونير كامپوزيت به دلايل مختلفي مي‌تواند خراشيده شود كه معمولاً در اثر گاز زدن و جويدن غذاي سفت و چسبناك و دندان قروچه رخ مي‌دهد. اما حتي در صورت شكستن نيز معمولاً ونيرهاي كامپوزيت به راحتي در يك جلسه تعمير مي‌شوند. اين مورد با ونيرهاي چيني مشابه نيست.

روكش كامپوزيت و بروكسيم

بروكسيم يا دندان قروچه مي‌تواند سلامتي دهان و دندان شما را تحت تأثير قرار دهد. اين وضعيت مي‌تواند منجر به انواع مشكلات جدي از جمله آسيب دندان، فرسايش دندان و اختلال در مفصل گيجگاهي فكي (TMD) شود.

ونيرهاي كامپوزيتي يا هر نوع درمان زيبايي دندان تا زماني كه موفق به درمان دندان قروچه خود نشويد، توصيه نمي‌شود. اگر ونير بر روي دندان بيمار مبتلا به بروكسيم درمان نشده قرار بگيرد، فشار بيش از حد مي‌توانند در مدت زمان كمي به ونيرها آسيب وارد كنند و منجر به ترك، شكستگي يا دررفتگي شود.

اگر دندان‌هايتان را مي چسباند يا دندان قروچه مي‌كنيد، در مورد يك دستگاه دهاني سفارشي با پزشك خود صحبت كنيد. اين دستگاه نگهبانان دهان به گونه‌اي طراحي شده است كه دندان‌ها را كمي از هم دور نگه داشته و از فشار بيش از حد محافظت مي‌كند. استفاده از اين دستگاه در هنگام شب مي‌تواند خطر عوارض را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد دندانپزشكي بارداري


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :