جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي طرح لبخند چيست و چگونه لبخند شما را زيبا مي كند؟

طبيعتا هيچ چيز زيباتر از لبخند دلنشين با دندان هاي رديف و جذاب مانند مرواريد درخشان،  نيست و از همين روي، اصلاح و ارتودنسي طرح لبخند روي لبخندتان تاثير به سزايي مي گذارد. بايد يك نكته را در نظر بگيريد كه لازمه لبخند جذاب، دندان هاي زيبا است. اصلي ترين وظيفه ارتودنسي رفع ناهنجاري ها و مشكلات دندان پزشكي است كه هدف اصلي اين روش، اصلاح بدفرمي دهان و دندان و خلق لبخندي گيرا است.

ارتودنسي طرح لبخند چيست؟

اصلاح طرح لبخند يعني هماهنگي دندان ها با اجزاي صورت كه شامل فرم، اندازه و ارتفاع صورت و لب ها، سايز بيني و فاصله بين دو چشم يا مردمك مي شود. ارتودنسي طرح لبخند مي كوشد تا تمام اين پارامترها را در نظر بگيرد و آن ها را اصلاح كند و در نهايت، لبخندي زيبا و دلنشين را براي شما به ارمغان بياورد. اين روش ماندگاري و بقاي زيادي دارد و علاوه بر زيبايي ظاهري‌تان، مشكلات دهان و دندان هايتان را رفع و سلامت آن ها را در پي دارد.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان

چه عواملي بر نحوه لبخند زدن شما تاثير مي گذارد؟

براي شروع يك آينه مقابلتان بگيريد و در حالي كه لبخند مي زنيد، به آن نگاه كنيد. چه چيزهايي توجه شما را جلب مي كنند؟ رنگ، فاصله و هماهنگي دندان ها و همچنين هماهنگي دندان ها با فك و صورت از جمله اجزايي هستند كه به چشم مي آيند. آيا اين اجزا هماهنگي و زيبايي مورد نظرتان را دارند؟ اگر چنين نيست كه بايد به اولين ارتودنتيست مراجعه كنيد و مشكلات دندان هايتان را با او در ميان بگذاريد. او با توجه بر علم زيبايي شناسي بهترين روش را به شما پيشنهاد خواهد كرد.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي ثابت

·         ارتودنسي نامرئي

روش هاي مختلف براي اصلاح طرح لبخند

متخصص ارتودنسي تان به بررسي دندان‌ها و صورت تان و همه عواملي كه بر لبخند زدنتان تاثير مي گذارند، مي پردازد و از راهكارهاي مختلفي براي اصلاح اين بدفرمي‌ها و طراحي لبخندتان استفاده مي‌كند. به طور مثال، اگر يكي از دندان هايتان با ديگري فاصله زيادي دارد يا يكي از آن ها افتاده، متخصص ارتودنسي ‌تان براي جاي خالي دندان هايتان از ايمپلنت يا كاشت دندان جديد استفاده مي كند. پس نگران نباشيد! ارتودنتيست شما بعد از رعايت تناسب بين دندان هايتان چهره شما را جذاب و دوست داشتي تر مي كند و به لبخندتان زيبايي خاصي ارزاني مي كند.

معمولا، اصلاح طرح لبخند روش هاي مختلفي دارد و ممكن است تركيب كلي از چندين روش باشد كه برخي از آن ها شامل موارد زير مي شود:

لمينت يا كامپوزيت

بيلچينگ يا سفيد كردن دندان ها

روكش كردن دندان‌ها

بريج

ايمپلنت

ارتودنسي طرح لبخند: در ادامه به توضيحات بيشتر به اين روش مي پردازيم…

برخي از افراد دندان هاي نامرتب و نامتناسبي دارند كه بعد از انجام ارتودنسي بهترين نتيجه را به دست مي آورند. در اين روش دندان هايي كه روي هم قرار گرفته اند يا بينشان فاصله افتاده است را به راحتي مي توانيد اصلاح كنيد. در روش ارتودنسي طرح لبخند براكت ها يا بريس هاي نامرئي و بريس هاي شفاف سراميكي به آرامي روي دندان‌هايتان قرار مي گيرند و آن ها را متناسب و صاف مي كنند. بعد از گذاشتن بريس ها، سيم‌هاي ارتودنسي را از درون براكت‌ها رد مي كنند كه باعث آساني حركات دندان‌ها مي‌شود.  اين دستگاه ها به صورت ثابت يا در جهات مختلف كار گذاشته مي شوند و تركيبي ايده آل ايجاد مي كنند. همچنين، بد فرمي و ناهماهنگي بين دندانها در اين روش درمان مي كنند و فاصله بين دندان ها را از بين مي برند.

مي توان به جرات گفت كه از بهترين روش هاي ترميم و اصلاح طرح لبخند استفاده از اين روش است؛ زيرا هيچ گونه تغييري در سطح دندان ها به وجود نمي آورد و بدفرمي و كجي را بهبود مي بخشد. شما با انجام روش ارتودنسي به بهترين شكل به دندان هايتان زيبايي مي بخشيد. مي توانيد با خيال راحت در هر مجلسي حضور پيدا كنيد با اعتماد به نفس بيشتر لبخند بزنيد و زيباتر ديده شويد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۲:۴۳ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي سريع دندان چگونه انجام ميشود ؟

توضيحات دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران در اين باره :

ارتودنسي سريع دندان براي درمان موارد اعوجاج، ظهور و كراس بايت در طي يك هفته با استفاده از فن‌آوري‌ها و ابزارهاي مدرن استفاده مي‌شود. اين گزينه جايگزين روش‌هاي معمول ارتودنسي است كه دستيابي به نتايج و درمان مدت‌زمان زيادي طول مي‌كشد. .

شكي نيست كه هر متخصص ارتودنسي دوست دارند سرعت درمان ارتودنسي را تسريع كند، زيرا زمان كوتاه‌تر درمان به‌وضوح به نفع بيماران و ارتودنسي است. هيچ روش ارتودنسي مانند استفاده از بريس يا نگهدارنده در كمتر از چند ماه قابل اتمام نيست، اما طي پنج سال گذشته چندين روش براي سرعت بخشيدن به درمان مانند كورتيكوتومي و ارتعاش ايجادشده است كه توسط برخي از ارتودنسي استفاده مي‌شود. همچنين روش ديگري به نام ارتودنسي فوري وجود دارد كه لبخند شمارا حداكثر در طي يك تا 3 جلسه زيبا و براق مي‌كند اما اين روش دندان‌هاي كج يا هر نوع انسداد شما را ترميم نمي‌كند. اين فقط يك روش زيبايي است و براي برخي از بيماران كه نمي‌توانند از بريس يا ساير اعمال ارتودنسي قابل‌مشاهده يا طولاني‌مدت يا مانند بازيگران جراحي دندان استفاده كنند، استفاده مي‌شود.

مزايا

مزيت اين روش اين است كه بيماران نتايج فوري را به دست مي‌آورند و همچنين اين روش طولاني‌مدت طراحي‌شده است.

مزاياي ديگر عبارت‌ اند از:

ظاهر واقع بينانه.

قابليت تطبيق رنگ.

مقاومت در برابر لكه.

ارتودنسي سريع دندان گزينه بسيار مناسبي براي رفع مشكلات دندانپزشكي زير است:

دندان‌هاي شكسته.

دندان‌هاي ترك‌خورده.

دندان‌هاي لكه‌دار و بدرنگ.

مشكلات فاصله بين دندان‌ها.

دندان‌هاي كج و ناهموار به شرطي كه همراه موارد بالا باشد.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي نامرئي

معايب ارتودنسي سريع دندان

ارتودنسي سريع به فرايندهاي جزئي جراحي نياز دارد كه معمولا توسط پريود نتي است (متخصص لثه)، حدود يك هفته پس از قرارگيري بريس ها روي دندان‌ها، انجام مي‌شود.

اين فرايند جراحي جزئي و سرپايي كه تحت بي‌حسي موضعي انجام مي‌شود، در استخوان‌ها و لثه‌هايي كه دندان‌ها را در جاي خود نگه مي‌دارند تغيير ايجاد مي‌كند كه اجازه مي‌دهد دندان‌ها سريع‌تر به محل درست خود هدايت شوند. جراحي عموم همان‌قدر درد و ناراحتي به وجود مي‌آورد كه پاك‌سازي دندان‌ها ناراحت‌كننده است. بااين‌حال، كاملا عادي است كه برخي بيماران با ارتودنسي سريع درد خفيفي را تجربه كنند كه علت آن‌هم حركت دندان‌ها سريع‌تر از زماني است كه از بريس هاي سنتي استفاده مي‌شود.

انواع ارتودنسي فوري

درروش ارتودنسي فوري سه فن رايج استفاده مي‌شود ازجمله:

ونير پرسليني.

روكش پرسليني و زيركونيا.

باندينگ دندان.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۵:۵۹ توسط:netware موضوع:

شاخصه هاي بارز متخصص ترميم و زيبايي دندان تهران

بهترين متخصص  ترميم دندان تهران چه كسي است؟ تمامي دانش آموخته هاي رشته هاي تخصصي دندانپزشكي، متخصص ترميم و زيبايي دندان، پروتز هاي دنداني، ايمپلنت و ساير موارد زيبايي هستند؛ كه شما مي‌توانيد براي درمان هاي لمينت، ونير كامپوزيت و ترميم لبخند خود، به  كلينيك هاي دندانپزشكي آن ها مراجعه كنيد و از تخصص آنان بهره‌مند شويد. امروزه طيف گسترده اي از كلينيك هاي ترميم و زيبايي دندان در تهران، در دسترس هستند؛ كه شما براي انتخاب بهترين متخصص ترميم و زيبايي دندان در تهران بايد به چند نكته توجه داشته باشيد.

خدمات رساني كلينيك

يكي از مهمترين ويژگي هايي كه يك كلينيك دندانپزشكي در تهران بايد داشته باشد اين است كه بتواند خدمات متناسب و درستي به بيمار بدهد و به عبارتي، بيمار محور باشد. اين بدان معني است كه خواسته‌ ها و اهداف شما بايد در اولويت قرار بگيرند؛ همچنين كاركنان اين كلينيك بايد بتوانند رضايت شما را جلب كنند و به سخنان و خواسته هاي شما احترام بگذارند. به اين ترتيب شما مي‌توانيد به نتايج بهتر در ترميم و زيبايي در تهران، دست يابيد.

سابقه دندانپزشك ترميم و زيبايي

سابقه خوب دندانپزشك ترميم و زيبايي دندان از مواردي است كه مراجعه كنندگان بايد بايد به دقت آن را بررسي كنند. شما دندان پزشك خود را چه براي موارد ترميم دندان و چه براي موارد زيبايي، بايد به گونه اي انتخاب كنيد كه بعدا از انتخاب آن پشيمان نشويد. انتخاب يك دندانپزشك با سابقه بسيار خوب و رضايت بخش مي تواند بهترين گزينه در اين زمينه باشد. شما مي توانيد براي اين كار از نظرات ساير افراد مراجعه كننده، بهره‌مند شويد و به نتيجه مورد نظر برسيد.

بيشتر بخوانيد :

تجربه و تخصص دندانپزشك ترميمي و زيبايي در تهران

تخصص ترميم و تخصص زيبايي دندان، هر دو از شاخه هاي دندانپزشكي عمومي به شمار مي‌روند كه در آن ها علاوه بر مطالعات دندان پزشكي عمومي چند ساله، آموزش تخصصي در زمينه زيبايي يا ترميم هم انجام مي شود.

دندانپزشكي كه تجربه زيادي در زمينه دندانپزشكي زيبايي و ترميمي دارد، و زمان  زيادي را صرف اين تخصص كرده است، احتمال موفقيت اش در دندانپزشكي زيبايي و ترميمي بيشتر  مي‌شود؛ همچنين استفاده از فناوري هاي جديد توسط متخصص ترميم و زيبايي دندان  تهران، در برخي از كلينيك هاي خوب دندانپزشكي،براي درمان آسان تر بيماران و افزايش سرعت روند درمان و دستيابي به نتيجه بهتر، يكي از مزيت هاي كلينيك دندانپزشكي به شمار مي‌رود.

نوع درمان دندان پزشكي

اولين چيزي كه باعث تغيير هزينه مراقبت از دندان و كارهاي ترميم و زيبايي آن مي‌شود، نوع درمان آن توسط دندانپزشك است. به عنوان مثال درمان هاي ساده مانند كشيدن دندان در مقايسه با درمان هاي ويژه تر مانند درمان ريشه، هزينه كمتري دارند. درمان ريشه دندان نياز به دقت و مهارت بالايي دارد و زمان بيشتري صرف مي‌كند؛ همچنين ممكن است در طول درمان، از درمان هاي ديگر هم كمك گرفته شود.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت اباد

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۰:۲۲ توسط:netware موضوع:

چه دندونپزشكايي جراحي كاشت ايمپلنت دندان انجام ميدن؟

اساساً سه تا دندانپزشك هستند كه به صورت تخصصي و حرفه اي كار ايمپلنت دندون رو انجام ميدن. دندانپزشك عمومي، جراحان دهان و دندان و متخصصان لثه و جراحي ايمپلنت

واقعا دندانپزشك عمومي ميتونه جراحي ايمپلنت انجام بده؟

دندانپزشك عمومي و يا يك دندانپزشك ترميمي خوب دم دست ترين دندانپزشكه. شما هر مشكلي داشته باشيد احتمالا اول ميريد به مطب يه دندانپزشك عمومي. اغلب اوقات اين دندونپزشك يا خودش آموزش ديده و واجد شرايط كاشت ايمپلنته و يا اينكه شما رو به يك متخصص دندانپزشكي كه به صورت ويژه ايمپلنت ميكاره ارجاع ميده.

بعضي از دندانپزشكان عمومي مي تونن و آموزش هاي لازم رو ديدن كه جراحي ايمپلنت انجام بدن. مثلا اگر براي كاشت ايمپلنت شما پيچيدگي خاصي وجود نداشته باشه در ساده ترين حالت دندانپزشك عمومي ميتونه بهتون كمك كنه.

اما اگه مورد شما كمي پيچيده س و يا دوست داريد تخصصي تر و بي دردسر عمل كنيد، بهتره به جاي انتخاب اون دسته از دندانپزشكان عمومي آموزش ديده، بريد و يه متخصص لثه و ايمپلنت يا يه جراح دهان و دندان براي خودتون انتخاب كنيد.

بيشتر بخوانيد :

لمينت دندان

بليجينگ دندان

جراح دهان و دندان ميتونه بهترين متخصص ايمپلنت دندان باشه

جراح دهان و دندان احتمالاً بهترين متخصص ايمپلنت دندان هستش چونكه ايمپلنت رو با جراحي ميكاره و جراحي هم راست كار اين متخصص هست. اين جراحان با تبحر خاصي كه دارن قادرند به صورت كاملا ايمن و بيخطر عمل رو انجام بدن و شما رو صاحب دندان جديد كنند.

به جز اين، اگه قبل از انجام عمل جراحي كاشت ايمپلنت به پيوند استخوان نياز داشته باشيد، اين جراح ميتونه خودش به تنهايي عمل كاشت پيوند استخوان يا سينوس ليفت و … رو انجام بده.

و در نهايت جراح دهان، فك و صورت بيشتر از دندانپزشك عمومي و متخصص لثه و پريو آموزش ديدن بنابراين براي اطمينان مي تونيد براي كاشت ايمپلنت جراح دهان، فك و صورت پيدا كنيد.

پريودنتيست يا متخصص لثه هم يكي از تخصصاش كاشت ايمپلنته

كاشت ايمپلنت اينطوري كه پايه يا فيكسچر ايمپلنت با عبور از لثه داخل استخوان فك كاشته ميشه. و چون لثه و استخوان هم به نوعي در حيطه كاري متخصص پريو هست، اين متخصص ميتونه با حداقل عوارض و درصد موفقيت بالا اين عمل رو انجام بده.

منبع : تاج دنتال كلينيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۲:۱۱ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي كاربردي چه مشكلاتي را درمان مي كند؟

ابتدا ارتودنسي كاربردي را مورد مقايسه قرار مي دهيم .

تفاوت زيادي بين درمان ارتودنسي و درمان ارتودنسي كاربردي وجود دارد.

درمان ارتودنسي فقط صاف كردن دندان است.

در حالي كه درمان ارتودنسي كاربردي تغيير شكل دادن و جابجا كردن فك بالا و فك پايين با هماهنگي دندان ها است.

بديهي است كه درمان ارتودنسي كاربردي پيچيده تر و دشوار تر است.

ارتودنسي كاربردي به وسيله استفاده از دستگاه هاي ارتودنسي متحرك (دستگاههاي فانكشنال ) باعث تحريك رشد در فك بالا و فك پايين مي شوند.

ارتودنسي كار بردي مي تواند به شرط اجراي همه جانبه و استفاده درست مشخصات صورت و ظاهر صورت را ارتقا ببخشد.

همچنين درمان ارتودنسي كاربردي مي تواند زيبايي ظاهر ي را بهبود بخشد و باعث هماهنگي بين اجزا صورت شده و لبخند زيبا ايجاد كند.

درمانهاي ارتودنسي كاربردي قبل از بلوغ بهترين نتيجه را در بر دارد .

ارتودنسي كاربردي قادر است بسياري از مشكلات پزشكي را حل وفصل كند

مشكلاتي كه ارتودنسي كاربردي مي تواند برطرف كند عبارتند از :

·         اختلالات گيجگاهي فكي

·         سردرد ميگرني

·         درد گردن شانه و پشت

·         سر گيجه

·         زنگ زدن در گوش

·         مشكلات شنوايي

·         انسداد راه هوايي فوقاني

·         تنفس دهاني

·         اختلات خواب / آپنه خواب

·         و كاهش مشكلات ديگر.

درمان كوچكي فك پايين به وسيله ارتودنسي كاربردي

در صورتي كه چانه و  فك پايين كوچك و ضعيف باشد و يا رشد آن كمتر از مقدار معمول باشد اين افراد هم تمايل و هم احتياج دارند كه چانه قوي تري داشته باشند.

اغلب اوقات سنگيني فك بالا و تماس بيش از حد فك بالا با فك پايين باعث آزردگي مفاصل فك پايين مي شود.

اين بيماري مي تواند باعث :

·         اختلالات گيجگاهي فكي

·         سردرد هاي ميگرني

·         كليك كردن مفاصل

و بسياري از علائم ديگر شود.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي كامل 

ارتودنسي فانكشنال 

ناتواني در تنفس موثر باعث آپنه خواب مي شود     

ناتواني فك مي تواند باعث فشار آوردن به راه هاي هوايي در گلو شده و ناتواني در تنفس موثر اغلب مي تواند باعث گردد تا افراد از آپنه خواب و اختلال خواب رنج ببرند.

اگر راه هوايي فوقاني تنفس/دهان دچار انسداد شود مي تواند باعث اختلال خواب / آپنه خواب در كودكان و بزرگسالان شود.

تنفس ضعيف و تبادل اكسيژن فقير مي تواند باعث غلظت كمتر اكسيژن در سيستم گردش خون شود.

در اين صورت قلب بايد سخت تر كار كند تا خون و اكسيژن كافي را بتواند به اندام هاي حياتي مانند مغز برساند.

اين مي تواند باعث بسياري از بيماري هاي مختلف در افراد  مانند فشار خون بالا و بيماري هاي قلبي شود.

با گذشت زمان، قلب بزرگ مي شود و باعث يك بيماري به نام نارسايي قلبي مي شود بسياري از اين افراد در اثر يك حمله قلبي در خواب خود مي ميرند.

درمان ارتودنسي كاربردي براي كوچكي فك

بسياري از بيماران به دنبال درمان ارتودنسي دندان به دليل ازدحام دندان ها و كجي و روي هم افتادگي دندان ها هستند.

اين اتفاق زماني مي افتد كه شما فك كوچك را از يكي از والدين و دندان هاي درشت را از يكي ديگر از والدين به ارث مي بريد.

در اين صورت شما براي درمان با دو ديدگاه مواجه خواهيد شد.

دندان پزشك شما براين باور است كه فك كوچك در اثر ژنتيك به وجود آمده است و شكل دهان را نبايد تغيير داد.

بنابراين از دهان شما 4 دندان را استخراج مي كند.

پيشنهاد متخصص ارتودنسي شما براي استفاده از دستگاه فانكشنال

ديدگاه ديگر مربوط به ارتودنتيست شما است كه او درمان ارتودنسي كاربردي را به شما پيشنهاد مي كند.

ارتودنتيست شما براين باور است كه ساختار اسكلتي صورت را مي توان با دستگاه فانكشنال به شكل و موقعيت ايدآل و هماهنگ تغيير داد.

به اين ترتيب هنگامي كه فك باز تر مي شود فضاي بيشتري در دهان به وجود مي آيد.

همچنين بدون اينكه هيچ دنداني از دهان خارج شود دندان ها به خوبي در فضاي ايجاد شده جاگير مي شوند.

بعدا به وسيله ارتودنسي دندان از وسط هم تراز خواهند شد .

به وسيله ارتودنسي كاربردي با حركت فك بالا و فك پايين ظاهر صورت در موقعيت ايدآل خود قرار مي گيرد.

اين عمل به روي سلامت مفاصل تاثير به سزايي خواهد گذاشت.

با استفاده از لوازم ارتودنسي كاربردي به طور دائم البته قبل از بلوغ مي توان فك پايين را رو به جلو تغيير موقعييت داد و به اين ترتيب جريان هوا كارامد تر و اكسيژن مناسب تر در سيستم گردش خون به گردش در خواهد آمد.

منبع : https://www.orthoblog.ir/

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۴:۱۲ توسط:netware موضوع:

اورژانس ارتودنسي

اورژانس ارتودنسي تنها در چند مورد اضطراري  واقعي براي درمان هاي ارتودنسي وجود دارد. يا به عبارتي اورژانس ارتودنسي عبارتند از :

آسيب به دندان ، صورت و يا دهان

عفونت يا تورم لثه ، دهان  و يا صورت

ناراحتي يا درد شديد و غير قابل كنترل در اين مناطق

در هر يك از شرايط بالا شما بايد در اسرع وقت به دنبال رفتن به اتاق اورژانس ارتودنسي باشيد.

به طور كلي  دندانپزشكاني كه براي اورژانس ارتودنسي كار مي كنند آموزش ديده اند كه مسئوليت رسيدگي به طيف وسيعي از مشكلات دهان و دندان را به عهده بگيرند.

آنها مي توانند به احتمال زياد ابزارهاي تشخيصي و بيهوشي و درمان را كه شما نياز داريد برايتان  بكار ببرند.

براي مثال اگر دندان شما شكسته شده باشد دندانپزشك اورژانس مي تواند اين مشكل را فوري برايتان درمان كند و دندان شكسته شما را ترميم كند.

به همين ترتيب در مواقع درد يا تورم شديد كه نشانه اي از عفونت يا بيماري است در بخش اورژانس ارتودنسي ويزيت خواهيد شد.

پس از آن شما بايد به فكر گرفتن يك وقت اورژانسي از متخصص ارتودنسي خود باشيد .

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان

مراجعه به اورژانس ارتودنسي هنگام شكستن و شل شدن لوازم ارتودنسي

التهاب لب ها و گونه ها

در آغاز درمان ارتودنسي دندان، بخش هايي از براكت ها و سيم  قوس دار ارتودنسي شما ممكن است باعث التهاب در بافت هاي نرم لب ها و گونه ها ي شما شوند .

لب ها ممكن است در طول ماه هاي پاييز و زمستان خشك شوند .

براي كاهش خشكي لب شما مي توانيد از وازلين و يا نرم كننده هاي ديگري استفاده كنيد .

براي رفع التهاب در روزهاي اول درمان ارتودنسي ممكن است ارتودنتيست شما برايتان موم مخصوصي تجويز كند .

اين موم باعث از بين رفتن سوزش بافت نرم دهان شما مي شود .

اگر ناراحتي و سوزش هنوز هم بعد از چند روز مشكل ساز است حتما با مطب متخصص ارتودنسي خود تماس حاصل كنيد .

مراجعه به اورژانس ارتودنسي هنگام شكستن و شل شدن لوازم ارتودنسي

اگر بخشي از يك دستگاه شكسته شده مانند:

سيم قوس دار ارتودنسي

براكت

باند

در صورتي كه قادريد  سعي كنيد آنرا برداريد  برداشته و كنار بگذاريد.

تا در ملاقات خود با اردتودنتيست تان آنرا نشان دهيد.

اگر اين امكان پذير نيست ، سعي كنيد براي پوشش بخش هايي از دستگاه كه باعث التهاب شده اند از موم ارتودنسي كه  در شروع درمان از ارتودنتيست خود دريافت كرده ايد استفاده كنيد.

در موارد اضطراري  و اورژانس ارتودنسي هر گونه:

مواد نرم مانند آدامس

گاز

يك گلوله پنبه

يا حتي سيلكون

ممكن است براي شما قابل استفاده باشد.

اگر قسمتي از سيم از براكت شما بيرون زده و باعث خراش و آزردگي در ناحيه گونه و لثه شده است.

شما مي توانيد سيم بيرون زده را با يك پاك كن كه درانتهاي مداد قرار  گرفته است به سر جاي اصلي خود ببريد.

به عنوان آخرين راه  چاره  شما ممكن است سعي كنيد سيم بيرون زده را با يك برش ناخن گيركه قبلا ضد عفوني شده است بيرون بياوريد.

خارج كردن اضافه سيم بيرون زده باعث كاهش تحريك پذيري شده  و در نهايت پس از چند روز خراش گونه و لثه شما التيام  خواهد يافت.

لطفا توجه داشته باشيد كه براكت شل شده و برخي از شكستگي هاي ايجاد شده دستگاه شامل موارد اورژانس ارتودنسي هستند و هميشه بايد فورا تعمير شود.

حتي اگر براي شما ناراحتي ايجاد نكنند .

اگر نگهدارنده ارتودنسي خود را  گم كرده ايد و يا شكسته ايد ترديد نكنيد.

شما بايد  فورا به منظور اورژانس ارتودنسي با متخصص ارتودنسي خود تماس حاصل نماييد.

 

بيشتر بخوانيد :

روش هاي ارتودنسي جديد  

ارتودنسي طرح لبخند 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۵:۲۸ توسط:netware موضوع:

مزاياي درمان ارتودنسي

مزاياي درمان ارتودنسي بسيار است.

در اينجا ما به توضيح تعدادي از اين مزايا مي پردازيم.

70 درصد از مردم به خدمات ارتودنسي نياز دارند.

اين گزارشي بود كه چندي پيش از خبر گزاري فارس پخش شد .

بر اساس مطالعات جهاني صورت گرفته و آمار بدست آمده مشخص شده است كه دو سوم از جمعيت جهاني يا از هر سه نفر، دو نفر به دريافت مشاوره و درمان هاي ارتودنسي دندان نياز دارند .

يعني نزديك به 70 درصد از جامعه جهاني مشكل ارتودنسي دارند.

از اين افراد 30 درصد  به طور قطع نيازمند دريافت خدمات ارتودنسي هستند .

براساس آمار منتشر شده از اين گزارش عده كمي از افراد جامعه به درمان ارتودنسي نياز ندارند.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي

در ادامه به چند مورد از مزاياي ارتودنسي اشاره خواهيم كرد :

درمان لبخند لثه اي

لبخند لثه اي زماني است كه شما لبخند مي زنيد و بافت لثه شما نمايان مي شود.

اغلب بيماران از داشتن اين نوع لبخند ناراحت هستند.

آنها مي گويند اين باعث مي شود كه احساس خوبي نداشته باشند يا لبخند شان كمتر جذاب باشد.

ما خبر خوبي براي اين افراد داريم.

لبخند لثه اي در بيشتر موارد قابل درمان است.

يك متخصص ارتودنسي  در ابتدا منبع اينكه چه چيزي سبب نمايش لبخند لثه اي شده است را پيدا مي كند.

پس از اينكه منبع اين عارضه كشف شد درمان ارتودنسي دندان آغاز مي شود.

درمان دندان هاي شلوغ

دندان هاي شلوغ و پر تراكم اثر منفي و ناخوشايندي بر زيبايي لبخند شما دارد، وقتي كه شما يك لبخند زيبا داريد بيشتر مي خنديد.

اگر لبخند شما تحت تاثير دندان هاي شلوغ  و متراكم قرار بگيرد، شما ناچاريد كمتر بخنديد.

مطالعات نشان داده اند كه افرادي كه داراي دندان هاي مرتب و زيبايي هستند با نشاط ترند، اين افراد شادتر، قابل اعتمادتر و هوشمندتر از افرادي كه دندان هاي پر جمعيت و كج دارند، نشان مي دهند، دندان هاي شلوغ يكي از شايعترين مشكلات درمان ارتودنسي هستند.

انتخاب يك متخصص ارتودنسي ماهر مي تواند شما را به بهترين درمان با توجه به وضعيت و نيازهاي منحصر به فرد شما راهنمايي كند.

درمان دندان هاي كج

دندان كج را مي توان به وسيله درمان ارتودنسي صاف كرد و معايب ديگر دندان ها هم به وسيله اين درمان به طور كامل برطرف مي شود.

به طور خلاصه اين درمان مي تواند شامل هماهنگي مجدد دندان ها شود.

درمان دندان قروچه با ارتودنسي

سايش دندان ها به هم يا همان دندان قروچه در موارد شديد ممكن است تبديل به يك مشكل جدي براي شما شود، اين مهم است كه دندان پزشك خود را از سايش شبانه دندان خود آگاه كنيد.

او مي تواند با توجه ويژه به دندان هاي شما نگاه كند و به نشانه هاي آسيب ميناي دندان بپردازد، در بسياري از مردم دندان قروچه آنقدر خفيف است كه به درمان خاصي نياز ندارد، اگر آسيب جزئي باشد يك دندان پزشك مي تواند براي شما يك پروتز محافظ شب نيز بسازد و آن را   داخل دهانتان كار بگذارد، كه در واقع همان ارتودنسي متحرك است.

درمان تنفس دهاني

تنفس دهاني مي تواند طيف وسيعي از مشكلات را در بر بگيرد.

اين مشكلات مي تواند از سردرد گرفته تا خواب نامنظم و رشد نامناسب فك باشد.

همچنين عدم همخواني دندان ها با يكديگر از ديگر مشكلات بوجود آمده به وسيله تنفس دهاني است.

اگر فرزند شما تنفس دهاني دارد درمان ارتودنسي مي تواند تاثير مثبتي بر راه هاي هوايي كه منجر به بهبود تنفس و زندگي سالم مي شود بگذارد.

بيشتر بخوانيد :

 

ارتودنسي خفيف 

ارتودنسي شيشه اي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۵ توسط:netware موضوع:

فلورايدتراپي چيست؟

فلورايدتراپي يه روش پيشگيرانه و خيلي ساده در هر كلينيك دندانپزشكي است . طي يه جلسه ميان، و فلورايد رو به صورت موضعي روي دندان ها قرار مي دن تا مقاومت دندونا در برابر پوسيدگي بيشتر بشه.

دندونپزشك اول سطح دندان ها رو تميز مي كنه (با مسواك و خمير دندون مخصوص) و بعدش مياد فلورايد رو به صورت ژل و يا وارنيش به سطح دندون ها اعمال مي كنه. بعد از اينكه اين كار انجام شد كودك نبايد تا دست كم نيم ساعت چيزي بخوره تا يا دهانش رو شستشو بده تا فلورايد كاملا جذب دندون ها بشه.

اين پروسه با اينكه براي بزرگسالان هم ميتونه در نظر گرفته بشه اما بيشتر براي كودكان و توسط دندانپزشك كودكان و نوجوانان انجام ميشه.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دندانپزشكي اطفال و كودكان كليك كنيد.

چه زماني بايد فلورايد درماني انجام بديم؟

همونطور كه بالاتر هم اشاره كرديم، درمان با فلورايد بيشتر براي بچه ها و نوجوانان انجام ميشه. اما در هر سن و سالي هم با هدف خاصي اينكار انجام ميشه.

مثلا براي بچه هايي كه زير ۶ سال سن دارن براي محافظت از دندان هاي شيري و صد البته مقاوم سازي بخش هايي از دندان دائمي كه كم كم دارن از لثه بيرون ميزنن از فلورايد تراپي استفاده ميشه.

براي بچه هايي كه بين ۶ تا ۱۶ سال سن دارن هم براي حفظ دندان هاي دائمي از پوسيدگي فلورايد كابرد داره

درمان با فلورايد در شرايطي كه احتمال پوسيدگي زياده

البته اگر دندون شما پوسيده باشه و يا در معرض پوسيدگي قرار داريد احتمالا به جز درمان فلورايد دندونپزشكتون به شما ژل مخصوص فلورايد ميده تا به طور منظم توي خونه استفاده كنيد. شرايط و موقعيت هاي زير همگي مي تونن خطر پوسيدگي دندان رو افزايش بدن:

مصرف بيش از حد مواد مخدر يا الكل

اختلال خوردن

بهداشت ضعيف دهان و دندان

عدم مراقبت حرفه اي دندانپزشكي

رژيم غذايي نامناسب

خشكي دهان يا كاهش بزاق

ضعيف بودن ميناي دندان

بيشتر بخوانيد : كامپوزيت دندان

عوارض فلورايدتراپي چيه؟

خود فلورايد اصلا هيچ عارضه اي نداره اما هرچيزي رو بيش از حد يا با روش نادرست استفاده كنيم قطعا برامون عوارض داره. اين يعني ما نمي تونيم بيش از حد يا تحت هر شرايطي فلورايدتراپي انجام بديم.

مصرف اشتباهي يا دوز زياد اين ماده ميتونه در موارد نادر باعث مسموميت با فلورايد بشه و بهتره بدونيم كه قرار مصرف بيش از اندازه از اين ماده در طولان مدت مي تونه عوارضي مثل اخلال در رشد استخوان و دندان كودكان خردسال بشه. براي همينه كه بيشتر خمير دندان هايي كه براي كودكان ساخته ميشه فلورايد كمي داره.

در هر صورت مصرف مقادير بيش از اندازه توصيه شده از فلورايدتراپي ميتونه عوارض زير رو داشته باشه:

لك افتادن دندان هاي دائمي

ايجاد لكه سفيد روي دندان ها

مشكلات هموستاز استخوان

مشكلات استخواني ديگر

منبع : https://www.artmandarman.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۳:۱۵ توسط:netware موضوع:

بهترين روش اصلاح و ترميم دندان ها كدام است؟ ونير و كاشت ايمپلنت

به طور كلي بايد گفت ايمپلنت دندان جايگزين دندان از دست رفته يا جاي خالي دندان مي‌شوند؛ در حالي كه ونيرهاي دنداني فقط براي اصلاح نواقص ظاهري دندانهاي طبيعي وزيباتر شدن طرح لبخند مورد استفاده قرار مي گيرند.

مقايسه ونير هاي دنداني با ايمپلنت

•           دوام و طول عمر ونيرهاي سراميكي حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است و پس از اين مدت نياز به جايگزين شدن دارند؛ در صورتي كه ايمپلنت هاي دندان يك راه حل دائمي هستند كه حدود ۲۵ تا ۳۰ سال دوام مي آورند.

•           ونيرهاي سراميكي فقط به سطح روي دندان مي چسبند در حالي كه پايه هاي ايمپلنت در يك عمل جراحي مختصر داخل استخوان فك كاشته مي شوند و پايه محكمي براي قرار گرفتن تاج دندان ايجاد مي كنند.

•           در صورتي كه ونيروهاي دنداني به خوبي با دندان ها پيوند نخورند احتمال جابجايي آنها وجود دارد. در اين شرايط از خط لثه خارج شده و مشكلاتي را مانند پوسيدگي دندان ها و بيماري هاي لثه ايجاد خواهند كرد. احتمال اينكه پايه ايمپلنت نيز به درستي با استخوان فك جوش نخورد و نتوان تاج دندان پروتزي را روي آن سوار كرد وجود دارد.

•           هر دو روش ايمپلنت دندان و ونير هاي دنداني در نهايت ظاهري كاملا شبيه دندان طبيعي خواهند داشت.

ونير دندان يا ايمپلنت دندان: كدام يك بهتر است؟

ايمپلنت دندان و ونير هاي دنداني ( ونير كامپوزيت يا كامپوزيت دندان ) هر دو با هدف اصلاح طرح لبخند طراحي شده اند. با اين وجود تفاوت هايي نيز بين آن ها از لحاظ زيبايي و درماني وجود دارد كه مي تواند روي تصميم گيري شما اثر گذار باشد. هر كدام از اين روشها مزايا و معايب خود را دارند و بايد از لحاظ زيبايي، عملكرد، نحوه نصب و هزينه مقايسه شوند.

شايد از اين مطلب هم خوشتان بيايد ...! قيمت ونير كامپوزيت

روش كاشت ايمپلنت يكي از جديدترين روش هايي است كه وارد دندانپزشكي زيبايي و درماني شده است. از لحاظ درماني، پايه ايمپلنت به جاي ريشه دندان طبيعي قرار مي گيرد و عملكردي دقيقا شبيه ريشه دندان در استخوان فك ايفا مي كند و موجب رشد و استحكام بيشتر آن مي‌شود. اين پست تيتانيومي حدوداً بين ۳ تا ۶ ماه با استخوان فك جوش مي خورد و به عنوان بخشي از استخوان فك عمل مي كند. در اين مرحله تاج دندان سراميكي روي ايمپلنت سوار مي شود حتي مي توان چند تاج را روي يك پايه ايمپلنت سوار كرد تا جاي دندان هاي خالي بيمار پر شده و طرح لبخند او اصلاح شود.

اما ونير ها، پوست هاي نازكي هستند كه ضخامت آنها كمتر از يك ميلي متر است و از سراميك يا مواد كامپوزيتي ساخته مي شوند. وانير هاي دنداني، رنگ و شكل هاي مختلفي دارند كه مي‌توان منطبق ترين نوع را با دندانهاي طبيعي بيمار انتخاب كرد. برخلاف ايمپلنت هاي دنداني، ونيرها فقط جنبه زيبايي دارند و معمولا بر روي دندان هاي جلويي نصب مي شوند. در صورتي كه ايمپلنت هاي دنداني را مي توان به جاي تمام دندان هاي از دست رفته يا حتي دندان‌هاي عقبي فك بالا يا پايين نيز كاشت.

براي انتخاب بين ونير هاي دندان و ايمپلنت دندان بايد به اين نكته توجه كنيد كه هر چند ايمپلنت‌هاي دندان هزينه هاي بالايي دارند اما زيبايي، راحتي و طول عمر ايمپلنت هاي دنداني ارزش سرمايه گذاري را دارد. امروزه ايمپلنت هاي فوري بسيار سريعتر از ونير هاي دنداني سراميكي نصب مي شوند. البته توجه به اين نكته نيز مهم است كه ايمپلنت هاي دنداني جايگزين دندان هاي از دست رفته مي شوند در صورتيكه ونيرهاي دنداني فقط براي پوشاندن ظاهر دندان هايي كه داراي نقص هاي كوچكي هستند؛ به كار مي روند.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۶:۴۰ توسط:netware موضوع:

بوي بد دهان يا هاليتوزيس

بوي بد دهان يا تنفس بدبو آزار دهنده بوده و بعضي اوقات باعث اضطراب مي‌شود. با اينكه داروخانه‌ها پر از آدامس‌ها، خوشبوكننده‌ها، دهانشويه‌ها و ساير محصولات جهت درمان بوي بد دهان هستند اما بيشتر اين محصولات تاثيري موقتي داشته و درماني دائمي محسوب نمي‌شوند. بعضي غذاها، بيماري‌ها يا عادات خاص باعث بدبويي دهان ‌مي‌شوند. در بيشتر مواقع مي‌توان بوي بد دهان را با حفظ بهداشت دهان و دندان بهبود بخشيد، اما در ساير موارد براي درمان اين مشكل بايد به دندانپزشك  ترميمي خوب  يا پزشك مراجعه نمود.

بوي بد دهان ناشي از چيست يا علل آن كدامند؟

بوي بد دهان ممكن است منشأ داخل دهاني يا خارج دهاني داشته باشد، گرچه عوامل داخل دهاني بسيار شايع‌تر هستند. بوي بد دهان عمدتاً در اثر فعاليت و تكثير باكتري‌هاي داخل دهاني است كه منجر به توليد مولكول‌هاي شيميايي مي‌شود كه حاوي سولفور است و بوي ناخوشايندي دارند.

بيشتر بخوانيد :

ايمپلنت دندان

لمينت دندان

۱. دندان‌ها و لثه‌ها

شايع‌ترين دلايل بوي نامطبوع دهان را بايد در لثه‌ها و دندان‌ها يافت.

باقي‌ ماندن پلاك ميكروبي روي دندان باعث ايجاد پوسيدگي دندان مي‌شود كه در صورت پيشرفت و ايجاد حفره به محلي مملو از باكتري و محصولات باكتريايي تبديل مي‌شود كه خود از عوامل بوي بد دهان است. پيشرفت پوسيدگي به نوبه خود باعث التهاب و عفونت ريشه‌ها و ايجاد آبسه‌هاي دنداني خواهد شد كه خود از ديگر عوامل بوي بد دهان خواهد بود.

۲. خشكي دهان

بزاق از تركيب‌هاي بسيار با ارزشي است كه دهان را به طور دائم تميز مي‌كند. همچنين بزاق تركيب‌هاي حاصل از باكتري‌هاي پوسيدگي‌زا را خنثي و به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي‌كند. بنابراين يكي از عوارض كمبود بزاق مي‌تواند بوي بد دهان باشد. كم آب شدن بدن به هر دليلي مانند تشنگي و گرسنگي طولاني يا مصرف برخي داروها مي‌تواند باعث خشكي دهان شود.

۳. سيگار

دود سيگار به علت بوي تند تركيب شيميايي آن باعث خشكي دهان و همچنين مستعد كردن محيط براي ايجاد بيماري‌هاي لثه مي‌شود.

۴. زبان

سطح زبان مملو از پرزهاي چشايي است كه طبعاً بين پرزها، شيارها و فضاهايي تشكيل مي‌شود به طوري كه عمق اين شيارها خصوصاً در قسمت عقب زبان بسيار بيشتر است. اين فضاها منطقه مناسبي براي رشد و تكثير باكتري‌هاي گرم منفي است كه باعث بوي بد دهان مي‌شوند.

۵. بيماري‌هاي سيستميك

در افراد مبتلا به ديابت حالتي به نام كتواسيدوز ديابتي وجود دارد كه در آن بدن قادر به شكستن گلوكز و استفاده از آن به‌عنوان مهمترين منبع انرژي نيست. در اين حالت بدن شروع به شكستن چربي مي‌كند و به دنبال آن در بدن يك ماده شيميايي به نام كتون توليد مي‌شود كه منجر به توليد نفس نامطبوع در بيماران ديابتي مي‌شود.

منبع : https://www.tajdentalclinic.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۸:۰۲ توسط:netware موضوع: