جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي طرح لبخند چيست و چگونه لبخند شما را زيبا مي كند؟

طبيعتا هيچ چيز زيباتر از لبخند دلنشين با دندان هاي رديف و جذاب مانند مرواريد درخشان،  نيست و از همين روي، اصلاح و ارتودنسي طرح لبخند روي لبخندتان تاثير به سزايي مي گذارد. بايد يك نكته را در نظر بگيريد كه لازمه لبخند جذاب، دندان هاي زيبا است. اصلي ترين وظيفه ارتودنسي رفع ناهنجاري ها و مشكلات دندان پزشكي است كه هدف اصلي اين روش، اصلاح بدفرمي دهان و دندان و خلق لبخندي گيرا است.

ارتودنسي طرح لبخند چيست؟

اصلاح طرح لبخند يعني هماهنگي دندان ها با اجزاي صورت كه شامل فرم، اندازه و ارتفاع صورت و لب ها، سايز بيني و فاصله بين دو چشم يا مردمك مي شود. ارتودنسي طرح لبخند مي كوشد تا تمام اين پارامترها را در نظر بگيرد و آن ها را اصلاح كند و در نهايت، لبخندي زيبا و دلنشين را براي شما به ارمغان بياورد. اين روش ماندگاري و بقاي زيادي دارد و علاوه بر زيبايي ظاهري‌تان، مشكلات دهان و دندان هايتان را رفع و سلامت آن ها را در پي دارد.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان

چه عواملي بر نحوه لبخند زدن شما تاثير مي گذارد؟

براي شروع يك آينه مقابلتان بگيريد و در حالي كه لبخند مي زنيد، به آن نگاه كنيد. چه چيزهايي توجه شما را جلب مي كنند؟ رنگ، فاصله و هماهنگي دندان ها و همچنين هماهنگي دندان ها با فك و صورت از جمله اجزايي هستند كه به چشم مي آيند. آيا اين اجزا هماهنگي و زيبايي مورد نظرتان را دارند؟ اگر چنين نيست كه بايد به اولين ارتودنتيست مراجعه كنيد و مشكلات دندان هايتان را با او در ميان بگذاريد. او با توجه بر علم زيبايي شناسي بهترين روش را به شما پيشنهاد خواهد كرد.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي ثابت

·         ارتودنسي نامرئي

روش هاي مختلف براي اصلاح طرح لبخند

متخصص ارتودنسي تان به بررسي دندان‌ها و صورت تان و همه عواملي كه بر لبخند زدنتان تاثير مي گذارند، مي پردازد و از راهكارهاي مختلفي براي اصلاح اين بدفرمي‌ها و طراحي لبخندتان استفاده مي‌كند. به طور مثال، اگر يكي از دندان هايتان با ديگري فاصله زيادي دارد يا يكي از آن ها افتاده، متخصص ارتودنسي ‌تان براي جاي خالي دندان هايتان از ايمپلنت يا كاشت دندان جديد استفاده مي كند. پس نگران نباشيد! ارتودنتيست شما بعد از رعايت تناسب بين دندان هايتان چهره شما را جذاب و دوست داشتي تر مي كند و به لبخندتان زيبايي خاصي ارزاني مي كند.

معمولا، اصلاح طرح لبخند روش هاي مختلفي دارد و ممكن است تركيب كلي از چندين روش باشد كه برخي از آن ها شامل موارد زير مي شود:

لمينت يا كامپوزيت

بيلچينگ يا سفيد كردن دندان ها

روكش كردن دندان‌ها

بريج

ايمپلنت

ارتودنسي طرح لبخند: در ادامه به توضيحات بيشتر به اين روش مي پردازيم…

برخي از افراد دندان هاي نامرتب و نامتناسبي دارند كه بعد از انجام ارتودنسي بهترين نتيجه را به دست مي آورند. در اين روش دندان هايي كه روي هم قرار گرفته اند يا بينشان فاصله افتاده است را به راحتي مي توانيد اصلاح كنيد. در روش ارتودنسي طرح لبخند براكت ها يا بريس هاي نامرئي و بريس هاي شفاف سراميكي به آرامي روي دندان‌هايتان قرار مي گيرند و آن ها را متناسب و صاف مي كنند. بعد از گذاشتن بريس ها، سيم‌هاي ارتودنسي را از درون براكت‌ها رد مي كنند كه باعث آساني حركات دندان‌ها مي‌شود.  اين دستگاه ها به صورت ثابت يا در جهات مختلف كار گذاشته مي شوند و تركيبي ايده آل ايجاد مي كنند. همچنين، بد فرمي و ناهماهنگي بين دندانها در اين روش درمان مي كنند و فاصله بين دندان ها را از بين مي برند.

مي توان به جرات گفت كه از بهترين روش هاي ترميم و اصلاح طرح لبخند استفاده از اين روش است؛ زيرا هيچ گونه تغييري در سطح دندان ها به وجود نمي آورد و بدفرمي و كجي را بهبود مي بخشد. شما با انجام روش ارتودنسي به بهترين شكل به دندان هايتان زيبايي مي بخشيد. مي توانيد با خيال راحت در هر مجلسي حضور پيدا كنيد با اعتماد به نفس بيشتر لبخند بزنيد و زيباتر ديده شويد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۲:۴۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :