جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي كودك يعني چي؟

در حقيقت يك نوع از درمان هاي دندان پزشكي ارتودنسي كودكان مي باشد كه در اين نوع درمان متخصص ارتودنسي سعي مي كند كه مستئل و ناهنجاري هاي مربوط به موقعيت فك و دندان ها را برطرف نمايد.هدف دندانپزشك از انجام اين درمان اين مي باشد كه دندان ها را به شكلي تنظيم كند تا مجموعه دندان هاي بالا و پايين در هماهنگي كامل باهم قرار بگيرند.خوشبختانه در كودكان اين امكان وجود دارد كه بتوان ناهنجاري هاي مربوط را با استفاده از دستگاه هاي ارتودنسي و بدون اينكه نيازي به جراحي باشد ،درمان نمود.

استفاده از مداخلات ارتودنسي اوليه (ارتودنسي كودكان ) داراي چه مزايايي مي باشد؟

يك تفاوت عمده اي كه ميان ارتودنسي كودكان و بزرگسالان وجود دارد اين مي باشد كه پروتكل هاي درماني ك.دكان به صورت طبيعي پيشگيرانه تر مي باشند.به غير از هدف هاي رايج ارتودنسي متخصص ارتودنسي كودكان ،عادت هاي غلط و مشكلات اوليه كه مي تواند موجب به وجود آمدن عارضه هاي جدي تر در آينده شود را نيز شناساي نموده و مي تواند آن ها را در زمان مناسب درمان نمايد.

از انجايي كه مشكلات ارتودنسي كودكان زودتر و به موقع تشخيص داده مي شود لذا به انجام يك روش حداقل تهاجمي در حال حاضر كمك نموده و مانع از انجام يك جراحي سخت و دشوار در آينده مي شود.بنابراين بهتر مي باشد كه كودكان در سنين پايين به وسيله متخصص ارتودنسي مورد معاينه قرار گيرند تا متخصص به والدين كودك اطلاع دهد كه آيا فرزند او نيازي به ارتودنسي دارد يا نه؟

چون دندان ها و فك هاي كودكان در حال رشد مي باشند در نتيجه ارتودنسي كودكان ،به آساني مي تواند شكل بگيرد.ولي در بزرگسالان به خاطر ساختار عصبي _عضلاني پيشرفته آنها ،فرد بايد درد بيشتري را در طول درمان متحمل شود.ولي بايد اشاره داشته باشيم كه مهمترين مزيت لرتودنسي كودكان برخورداري از لبخندي زيبا در بزرگسالي خواهد بود.

بيشتر بخوانيد : دندان درد

ساير مزاياي ارتودنسي كودكان:

كاهش دادن نياز به درمان هاي آينده،مانند جراحي هاي سخت

مانع شدن از ضعف هاي رشدي در فك و دندان كودكان و اصلاح نمودن اختلالاتي مانند (TMJ)

شناسايي و پيشگيري از گسترده شدن بيشتر عادت هاي غلط مانند مكيدن انگشت و زبان و تنفس دهاني

قيمت و هزينه ارتودنسي كودكان

يكي از درمان هايي كه در كلينيك دندانپزشكي براي منظم كردن دندان ها انجام مي دهند . ارتودنسي است كه بر دو نوع ارتودنسي متحرك و ارتودنسي ثابت انجام مي شود . اما معيار هايي براي تعيين هزينه ارتودنسي وجود دارد به ويژه براي كودكان كه در مرحله رشد نيز قرار دارند .هزينه و قيمت ارتودنسي براي كودكان بر اساس وضعيت دندان هاي فرد بستگي دارد . مانند اينكه ارتودنسي براي يك يا دوتا دندان هزينه پايين تر به نسبت ارتودنسي براي تمامي دندان هاست . همچنين هزينه ارتودنسي ثابت با هزينه ارتودنسي متحرك متفاوت مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۹:۱۳ توسط:netware موضوع:

طول عمر دندان لمينت شده چه قدر است ؟

در بيشتر موارد افراد سوال ميكنند كه ممكن است لمينت از دندان جدا شود و يا در مرور زمان پوسيده شود كه بايد گفت لمينت كه به درستي نصب شود و طراحي دقيقي داشته باشد هيچوقت از دندان جدا نميشود ولي اگر به درستي نصب و طراحي نشود احتمال جداشدنش وجود داشته.

اگر محيط دهان با تغييرات گرما و سرما روبرو شود باعث جداشدن لمينت شده و بايد كارهاي مراقبتي لازم را انجام داد تا از آسيب رسيدن به آن جلوگيري گردد.

از گاز زدن و جويدن ته ديگ ها و ميوه هاي سفت بايد خودداري كرد و مراقبت هاي لازم آن انجام گيرد تا عمر لمينت دندان افزايش پيدا كند.

دنداني كه روي آن ترميم لمينت دندان انجام شده به همان اندازه پوسيده ميشود كه دندان طبيعي ميپوسد و به همان اندازه كه به دندان طبيعي اهميت بهداشتي داده ميشود بايد به دندان درمان شده نيز داد تا سالم بماند.

لمينت به عنوان پوششي است كه فقط روي دندان را در بر گرفته و اگر بهداشت دهان رعايت نشود باعث ايجاد پلاك ميكروبي در آن شده و پوسيده شود و بايد آن را از پشت ترميم كرد .

در برخي افراد پوسيدگي دندان هاي جلويي قبلا اتفاق افتاده است و اگر روي دندان هاي جلويي لمينت انجام شودباعث كم كردن ميزان پوسيدگي دندان شده و با استفاده از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از پوسيدگي هاي دندان پيشگيري كرد.

لمينت دندان در واقع به منظور ايجاد دندان هايي زيبا و خوش فرم به كار گرفته مي شود . افراد زيادي هستند كه آرزوي داشتن يك لبخند زيبا به واسطه داشتن دندان هايي بد شكل و رنگ برايشان تبديل به يك افسانه شده است. با پيشرفت روز افزون علم پزشكب خوشبختانه در زمينه دندانپزشكي نيز تغيير و تحولات زيادي انجام شده و امروزه با معجزه اي به نام لمينت شما براحتي مي توانيد دندان هايي زيبا و خوش فرم و خوش رنگ را تجربه نماييد.اما در زير به تعربف جامع تري در مورد لمينت دندان پرداخته ايم كه خواندن ان خالي از لطف نخواهد بود:

قبل از اينكه بخواهيم دقيقا توضيح دهيم كه لمينت چيست و اصولا چه افرادي لازم است تا از ان استفاده نمايند و شايد مهمترين سوالي كه در ذهن شما هم آمده است قيمت لمينت دندان چقدر است و….ابتدا توضيح خواهيم داد كه آيا لمينت دندان آسيبي به دندان هاي مي رساند يا خير ؟

موادي هم رنگ با دندان كه براي اصلاح فرم دندان ها و همچنين بستن بخش هايي كه بين آنها زياد فاصله افتاده و حتي براي هم رنگ كردن بخش هايي از دندان مورد استفاده قرار مي گيرد را لمينت مي گويند.لامينت در واقع از دو جنس ساخته مي شود : يا كامپوزيت هستند و در مطب ساخته مي شوند و يا از جنس سراميكي مي باشند.با توجه به اينكه توسط لمينت دندان مي توان دندان هايي فوق العاده زيبا را ايجاد كرد كه در ان كمترين تراش بروي دندان صورت گرفته لذا شايد اولين راه و طرح درماني در جهت از بين بردن شكل و فرم بد دندان چيزي جز لمينت نباشد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۱:۳۹ توسط:netware موضوع:

قيمت بليچينگ

قيمت  و هزينه بليچينگ  دندان در منزل ( هوم بليچينگ)

روش‌ ديگر بليچينگ سفيد كردن دندان ها در خانه يا منزل مي‌باشد . قيمت اين فرايند بلچينگ نسبت به قيمت بليچينگ در مطب كمتر است و هزينه آن حدودا دو ميليون تومان ( 2.000.000 تومان) ميباشد .كه زير نظر متخصص و توسط بيمار در منزل انجام مي شود. در اين روش دندان پزشك از دندان هاي شما ، قالب دقيقي تهيه ميكند و از روي قالب تهيه شده تري هاي پلاستيكي نازك و شفافي (مانند شكل زير) ساخته ميشود . اين قسمت اكثرا به لابراتوار ها سپرده ميگردد ،ولي در مطب ها و كلينيك هاي تخصصي زيبايي در داخل خود مطب انجام مي شود. در اين تري پلاستيكي فضاي مناسب بين دندان و وسيله پلاستيكي پيشبيني شده كه ژل‌هاي بليچينگ را طبق دستور پزشك در آن قرار ميدهيد . در نهايت پس از گذشت چند هفته و پس از استفاده از ژل مربوطه طبق دستور العمل دندانپزشك ، دندانها به سفيدي مورد نظر مي‌رسند . ژل مورد استفاد ه در اين روش بين ۱۶ تا بيست درصد غلظت دارند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ترميم و زيبايي دندان

قيمت آفيس بليچينگ

آفيس بليچينگ دندان  به دليل درمان موثر تر و سريعتر داراي قيمت بالاتري نسبت به هوم بليچينگ ميباشد و هزينه آن چهار ميليون تومان (4.000.000 تومان) ميباشد.

قيمت آفيس و هوم بليچينگ

نكته پاياني كه توجه شما را آن جلب ميكنيم اينست كه بليچينگ موفق  اكثرا از درمان آفيس بليچينگ بعنوان استارتر (شروع كننده) و هوم بليچينگ بعنوان تثيبت كننده ،تشكيل ميگردد . بنابر اين توصيه كلي اين است كه يا از هر دو روش استفاده كنيد و يا اگر مي خواهيد يك روش را انتخاب كنيد هوم بليچينگ هر چند سخت تر است و اثرات آن دير تر مشاهده مي شود ، اما در نهايت مطلوب تر است.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۶:۱۰ توسط:netware موضوع:

قيمت ارتودنسي عامل تصميم گيري در درمان ارتودنسي

اما يكي از مهم‌ترين عواملي كه مي‌تواند بر تصميم شما در مورد انجام ارتودنسي براي صاف كردن دندان‌ها و يا صرف نظر كردن از آن تأثير زيادي داشته باشد، هزينه‌ ارتودنسي است.

هرچند ممكن است هزينه سيم كشي دندان و قيمت ارتودنسي در نگاه اول خيلي زياد به نظر برسد، اما مطمئن باشيد كه در قبال فوايد و مزاياي زياد آن، بدون به همراه داشتن عوارض ارتودنسي، اصلاً هزينه بالايي نيست. در واقع ارتودنسي دندان مي‌تواند در درازمدت به صرفه‌جويي در هزينه‌هاي شما كمك زيادي كند.

براي مثال همين دندان‌هاي شلوغ و نامرتب شما و يا دنداني كه افتاده است و يا ناهنجاري‌هاي فك كه استفاده از سيم كشي دندان را براي شما ضروري مي‌سازد، اگر به‌موقع و با روش مناسب مورد درمان قرار نگيرد، مي‌تواند در آينده باعث پوسيدگي دندان‌ها و از دست رفتن تعداد بيشتري از آنها شود.

همه ما خيلي خوب مي‌دانيم كه مراجعه مكرر به متخصص ارتودنسي براي درمان پوسيدگي دندان و يا كشيدن دندان‌هاي پوسيده و كاشت دندان‌‌هاي جديد تا چه حد مي‌تواند براي ما هزينه به همراه داشته باشد.

علاوه بر آن، بيماري‌هاي مزمن دهان و دندان مي‌تواند در آينده منجر به بروز مشكلات شديدتري براي سلامتي شما از قبيل چاقي، سوء تغذيه، ديابت و بيماري‌هاي قلبي شود.

اينها همگي بيماري‌ها و عوارض خطرناكي هستند كه براي تأثير مخرب آنها بر سلامتي و كيفيت زندگي شما به هيچ وجه نمي‌توان قيمتي تعيين كرد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ثابت

حداقل هزينه ارتودنسي

پيش از آن كه به حداقل هزينه ارتودنسي بپردازيم، بهتر است از عوامل موثر بر هزينه ارتودنسي(قيمت ارتودنسي)، آگاهي بيابيم؛ چرا كه به عنوان مثال حداقل هزينه ارتودنسي نامرئي با حداقل هزينه ارتودنسي سراميكي و حتي حداقل هزينه ارتودنسي فك بالا و حداقل هزينه ارتودنسي فك پايين با هم متفاوت است.

منبع :https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۳:۰۷ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي (لينگوال)

يكي از روش هاي درمان ارتودنسي كه به طرح لبخندي زيبا مي پردازد و سبب تراز شدن دندان ها مي شود، ارتودنسي لينگوال مي باشد. اين روش جزئي از درمان ارتودنسي ثابت بوده كه بريس هاي آن مشابه با بريس هاي ارتودنسي ثابت ساده مي باشد. تفاوت اين است كه به جاي قرار گرفتن براكت ها بر سطح رويي دندان ها، اين بريس ها در قسمت پشتي دندان ها قرار مي گيرند. اين روش به دليل آنكه در ديد نيست، مي تواند نوعي از ارتودنسي نامرئي باشد. در واقع مي توان گفت تنها مزيت آن مخفي بودن براكت ها مي باشد وگرنه معايب بسياري دارد. اين روش ارتودنسي هم براي بيمار و هم براي ارتودنتيست دشوار خواهد بود.

ارتودنسي به روش لينگوال براي چه كساني مناسب است؟

افرادي كه تمايل دارند درمان ارتودنسي آن ها از اطرافيان مخفي بماند، مي توانند از ارتودنسي لينگوال استفاده كنند. اما اين روش براي همه مناسب و قابل استفاده نمي باشد. برخي از بيماران كه اوربايت بسيار شديدي دارند، احتمال دارد با نصب اين براكت ها دچار مشكلات شديد تري شوند. به هر حال متخصص ارتودنسي بهترين روش درمان را براي بيمار انتخاب خواهد كرد.

هزينه ارتودنسي لينگوال

به طور كلي هزينه درمان علاوه بر روش درمان، تحت تاثير عوامل متعددي مي باشد. برخي از عوامل مانند شدت ناهنجاري، تعداد مراجعات به كلينيك دندانپزشكي، موقعيت جغرافيايي كلينيك، بيمه و دستمزد دندانپزشك، همگي بر قيمت نهايي ارتودنسي تاثير گذارند. در جلسه اول معاينه، دندانپزشك مدت زمان درمان و حدود قيمت را براي شما شرح خواهد داد، اما قبل از آن ميانگين قيمت ارتودنسي لينگوال را در محدوده مورد نظر خود به دست آوريد. به طور معمول اين روش ارتودنسي، هزينه بالاتري نسبت به ديگر روش ها دارد كه به علت تخصصي ساخته شدن آن ها در لابراتوار مي باشد. قيمت اين روش ارتودنسي براي يك فك حدود 6 ميليون تومان تا بيش از 10 ميليون تومان مي باشد.

مراحل ارتودنسي لينگوال

مراحل ارتودنسي لينگوال به اين صورت است كه در جلسه اول، دندانپزشك قالب پلاستيكي از دندان هاي بيمار تهيه مي كند و پس از آن قالب تهيه شده را براي ساخت براكت هاي مخصوص هر دندان به لابراتوار ارسال مي كند. براي از دست نرفتن شكل براكت ها، تكنسين هاي لابراتوار آن ها را به حالت موم مي سازند و در محفظه پلاستيكي قرار مي دهند. تقريبا مي توان گفت اين روش به تهيه ژله و سفت شدن آن شباهت دارد. در جلسه دوم، دندانپزشك به پشت دندان ها چسب مخصوص زده و براكت ها را بدون محفظه پلاستيكي در قسمت پشتي دندان ها قرار مي دهد. اين سيم ها با وارد كردن فشار ملايمي سبب هدايت دندان ها به سمت جايگاه صحيح مي شوند.

انواع بريس هاي لينگوال

متخصص ارتودنسي با توجه اولويت بيمار و شرايط مناسب، بهترين و مناسب ترين برند را انتخاب مي كند. برخي از برند هاي ارتودنسي لينگوال عبارتند از:

بريس هاي نامشخص

اين بريس ها به صورت كاملا شخصي طراحي مي شوند. براكت ها در طلا قالب گيري شده و شكل دندان را به خود مي گيرند و سيم ها بر اساس نياز بيمار تهيه مي شوند.

IBRACES

اين بريس ها با تكنولوژي روز ساخته شده اند و توسط متخصصين آموزش ديده به وسيله تكنولوژي CAD/CAM طراحي شده اند.

IN-OVATION

اين بريس ها ناراحتي كمتر و درمان سريع تر نسبت به بقيه بريس ها دارند. استفاده از اين بريس ها دندان ها را به تدريج در محل صحيح قرار مي دهد.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۳:۱۰ توسط:netware موضوع:

سن مناسب براي ارتودنسي بزرگسالان چه زمانيست؟

بهتر است بدانيد كه تا زماني كه دندان در دهان فرد وجود دارد ، مي‌توان درمان ارتودنسي دندان را انجام داد .

بنابراين در پاسخ به سوال چه زماني نياز به ارتودنسي داريم ؟

بايد گفت سن مناسب ارتودنسي و سن مناسب براي ارتودنسي بزرگسالان را به ­طور دقيق نمي­‌توان مشخص كرد .

همان­طور كه ارتودنسي در سن 30 سالگي ممكن است، ارتودنسي بالاي 30 سال نيز قابل انجام است

و پاسخ سوال آيا ارتودنسي در سن 40 سالگي امكان پذير است نيز، “بله” است .

البته مشخصا سن مناسب براي ارتودنسي بزرگسالان را مي­‌توان دقيق­تر بررسي و آن را مشخص كرد.

انجمن ارتودنسي آمريكا توصيه مي­‌كند كه اولين ويزيت ارتودنسي با مشاهده اولين مشكل ارتودنسي انجام شود.

همچنين، اين معاينه بايد قبل از 7 سالگي توسط دكتر متخصص ارتودنسي كودكان انجام شود.

با توجه به مواردي كه درباره سن مناسب براي ارتودنسي بزرگسالان، ارتودنسي در سن 30 سالگي و ارتودنسي بالاي 30 سال گفتيم،

سن مناسب ارتودنسي براي شروع درمان ارتودنسي در 7 سالگي توسط دكتر متخصص ارتودنسي كودكان مي­تواند ضروري نباشد.

اما معاينه دقيق و زودهنگام، در تعيين بهترين زمان شروع درمان و كاهش عوارض ارتودنسي موثر است.

علاوه بر آن، چنين معاينه‌ه­اي در سن مناسب ارتودنسي، باعث تشخيص به موقع مشكلات شده و فرصت زيادي براي درمان فراهم مي­‌كند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

از كجا بدانيم چه زماني نياز به ارتودنسي داريم ؟

در پاسخ به سوال از كجا بدانيم چه زماني نياز به ارتودنسي داريم ؟ بايد گفت زماني كه با موارد زير رو به رو شديد به متخصص ارتودنسي مراجعه نماييد :

  • زماني كه به لبخند زيباتري نياز داريد .
  • حس كرديد بهبود دندان هايتان اعتماد به نفش شما را زياد مي كند .
  • در زمان 7 سالگي فرزند خود را به چك آپ اوليه نبرده ايد .
  • فرزند شما عادات دهاني مانند مكيدن انگشت دارد .
  • زماني كه دندان هاي بالاي شما ندادن هاي پايين را كاملا پوشانده است .
  • دندان هاي اضافي داريد .
  • دندان هاي شما نامرتب و يا جابه جا رشد كرده اند .
  • دندان هاي بيرون زده و يا كج داريد و يا يكي از دندان هايتان اصلا بيرون نيامده .
  • دندان قروچه مي كنيد .
  • شكافي در لب و يا كام داريد .
  • دندان هاي شما از هم فاصله دارند .
  • در جويدن و يا تكلم شما اختلال بوجود آمده .
  • لبخند لثه اي داريد .
  • مرتب گونه و يا زبانتان را گاز مي گيريد .
  • لب هاي خود را به راحتي نمي توانيد ببنديد .
  • دندان هاي شما درست روي هم قرار نمي گيرد.
  • فاصله زياد بين دندان هاي بالا و پايين .

منبع : https://www.orthoblog.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۹:۰۴ توسط:netware موضوع:

آيا مي توان بدون عمل جراحي شكل بيني را تغيير داد؟

بله چنين امكاني وجود دارد. اين روش دقيقا مشابه از بين بردن خطوط و چين و چروك پوستي با بوتاكس و فيلرها است با اين تفاوت كه در بيني استفاده مي شود. طي اين روش مواد مايعي تحت عنوان فيلر بيني به زير پوست بيني تزريق مي شود تا موقتا شكل بيني به حالتي كه ما دوست داريم تبديل شود.

تزريق فيلر به بيني چگونه انجام مي شود؟

طي اين روش يك ماده تزريقي شبيه ژل (معمولاً اسيد هيالورونيك) در زير پوست شما در مناطقي كه مي خواهيد خطوط يا حجم صاف تري ايجاد كنيد، قرار داده مي شود. در اين روش گاهي از بوتاكس نيز استفاده مي شود.

ماده پركننده در لايه هاي عمقي پوست قرار مي گيرد و قادر است شكل بيني را آنطور كه مي خواهيم تا نزديك 3، 4  يا 6 ماه حفظ كند.

روش تغيير شكل بيني بيني بدون جراحي در مقايسه با عمل زيبايي بيني بسيار ساده است.

شما ابتدا با پزشك مشورت مي كنيد و تحت معاينه و ارزيابي قرار مي گيريد.

شما روي تخت دراز مي كشيد (يا به صورت نيمه نشسته)

ناحيه بيني بي حس مي شود

فيلر به محل مورد نظر تزريق مي شود.

كل مراحل ممكن است بين 15 تا 45 دقيقه طول بكشد

شما به خانه باز مي گرديد

در عمل بيني بدون جراحي به كجاي بيني تزريق مي شود؟

محل تزريق فيلر بيني طي اين روش نوك بيني، پل بيني و دو طرف بيني خواهد بود. پس از اين نواحي براي اصلاح كامل فرم آن به هر بخشي كه لازم باشد تزريق انجام داده مي شود.

به طور كلي اهداف تزريق به بيني شامل موارد زير مي شود:

صاف كردن برجستگي هاي كوچك بيني

برجسته كردن نوك بيني

حجم داده به بيني هاي استخواني و كوچك

بلند كردن نوك بيني هايي كه دچار افتادگي تيپ هستند

صاف كردن خطوط و چين هاي احتمالي در بيني

عوارض عمل بيني بدون جراحي

براي اغلب افراد تنها عارضه اي كه ممكن است ايجاد شود ورم و مقداري قرمزي در ناحيه بيني است كه بعد از يكي دو روز فروكش مي كند. ساير عوارض جانبي احتمالي عبارتند از:

كبودي در محل تزريق

تورم

جابجايي مواد پركننده به اطراف ناحيه تزريق

حالت تهوع

بيشتر بخوانيد : بيمه عمل بيني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۳:۱۵ توسط:netware موضوع:

تفاوت بليچينگ و لمينت چيست؟

بليچينگ دندان يك روشي ساده براي سفيد كردن دندان است كه از مواد سفيد كننده مانند كارباميد پراكسايد و هيدروژن پراكسايد استفاده ميكند و به اين صورت عمل ميكند كه لكه هاي روي دندان را به قسمتهاي كوچكتر تقسيم و سپس پراكنده ميكند در نتيجه رنگ دندان‌ها روشن‌تر مي‌شود.

در لمينت دندان قالبي سراميكي كه ضخامتي حدود 6 ميليمتر دارد متناسب با قالب دندان ساخته شده و بر روي دندان قرار داده مي‌شود.لمينت دندان ضخامتهاي متنوعي دارد كه ميتواند كمتر از 6ميليمتر و يا بيشتر باشد.در ليمنيت هدف اصلي پوشاندن عيبهاي دنداني مانند تغيير رنگ دندان، شكستن دندان و فاصله‌ي بين دنداني است.در حاليكه در بليچينگ هدف فقط سفيد كردن دندان مي‌باشد.

تفاوت هزينه‌ي بليچنگ و لمينت دندان

قيمت بليچينگ دندان با توجه به تعداد دندان ها و تغيير رنگ دندان ميتواند متغير باشد.ولي هزينه لمينت دندان به صورت هر واحد دندان محاسبه مي‌شود.

يكي ديگر از سوالات متداول مراجعه كنندگان به كلينيك در مورد معايب و مضرات بليچينگ و لمينت است.به همين منظور در ادامه معايب هر كدام از اين روش‌ها را برايتان آورده‌ايم.

معايب بليچينگ دندان

با اين تفاسير بليچينگ بر روي تمام دندان‌ها عملكرد خوبي ندارد مثلاً براي دندان‌هايي كه داراي لكههاي قهوه‌اي هستند و يا بر اثر مصرف دارو يا جراحت دنداني تغيير رنگ داده اند اصلاًروش مناسبي نيست.بنابراين بهتر است حتماً براي انتخاب راه بهتر سفيد كردن با متخصص كلينيك مشاوره كنيد.

بليچينگ دندان به اين علت كه ضرري به دندان نمي‌رساند يكي از بهترين روش‌هاي سفيدكردن دندان نسبت به روش‌هاي ديگر است.

 معايب لمينت دندان

 مثل بسياري از خدمات ترميم دندان، نسبت به گرما و سرما حساسيت دارد و باعث دندان درد مي شود كه معمولا بعد از مدتي از بين مي‌رود.

ممكن است با مصرف بيش از حد نوشابه، سيگار، قليون و يا قهوه، لمينت رنگ بگيرد؛ پس هميشه مثل دندان طبيعي از آن مراقبت كنيد.

 در بيشتر موارد، دندان تراشيده مي‌شود و امكان بازگشت به حالت اوليه وجود ندارد، پس بايد نسب به انجام اين كار مطمئن باشيد و پزشك خوبي را انتخاب كنيد.

 در صورتي كه پزشك به درستي كار خود را انجام ندهد و يا چسب بي كيفيت استفاده كند، امكان دارد كه لمينت جدا و يا شكسته شود.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۰۹ توسط:netware موضوع:

چگونه طرح لبخند زيبايي داشته باشيم؟

داشتن لبخند زيبا يكي از معيار هاي اصلي جذابيت چه در خانم ها و چه در آقان محسوب مي شود. اما چگونه مي توان لبخند خود را اصلاح كرد؟ يا اين سوال كه اصلا روش هاي اصلاح طرح لبخند كدامند و چطور مي توان همانند يك ستاره سينمايي لبخندي جذاب داشت؟ اينها سوالاتي هستند كه تا انتهاي اين مطلب به آنها پاسخ خواهيم داد.

طرح لبخند چيست ؟

مهمترين بخش صورت هر فرد كه در اولين برخورد نظر افراد را به خود جلب مي كند، دندان هاي او است. پس به عنوان يكي از مهم ترين فاكتور هاي زيبايي صورت وجود هرگونه عيب و نقص در اين بخش مي تواند باعث شود كه يكي از معيار هاي زيبايي را از دست بدهيد. وجود دندان هايي سفيد، هم اندازه باعث مي شود طرح لبخند شما جذاب به نظر  برسد. ويژگي هايي كه براي طرح لبخند زيبا در نظر گرفته شده اند از استاندارد ترين ويژگي هاي يك لبخند زيبا هستند.در يك طرح لبخند زيبا، خط لب بالا مي بايست از محل اتصال دندان با لثه ها عبور كند. همچنين فاصله مياني بين بخش هاي تيز دندان به يك نسبت از دندان هاي عقبي نسبت به دندان هاي جلويي افزايش پيدا كند. همچنين هنگام لبخند زدن نبايد لثه فرد ديده شود. البته طرح لبخند زيبا فقط همين چند مورد ذكر شده نيست و عوامل ديگري هم در زيبايي لبخند افراد نقش دارند كه در ادامه به معرفي روش هاي اصلاح طرح لبخند كه در وب سايت كلينيك دندانپزشكي مبين به صورت كامل توضيح داده شده اند مي پردازيم.

كامپوزيت دندان

يكي از روش هاي اصلاح طرح لبخند استفاده از كامپوزيت است. كامپوزيت دندان كه با نام هاي ونير كامپوزيت و لمينت كامپوزيت هم شناخته مي شود از جمله روش هاي اصلاح طرح لبخند است. نكته اي كه وجود دارد اين است كه استحكام و جنس كامپوزيت دندان در زيباسازي لبخند تاثيير بسزايي دارد . كامپوزيت دندان روشي كم هزينه اي است و در آن دندان شما تراش داده نمي شود. در گذشته براي سفيد كردن دندان ها از روكش استفاده مي شد كه مستلزم تراش قسمت زيادي از دندان بود. اما امروزه با پيشرفت روش هاي نوين، بخصوص كامپوزيت دندان نيازي به تراش دندان نبوده و كامپوزيت روي دندان فرد چسبانده مي شود.

ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان يا كاشت دندان  روشي است كه براي جايگزين كردن يك دندان مصنوعي بجاي دنداني كه از دست رفته، به كار رفته و در استخوان فك قرار مي­گيرد. جنس پايه هاي ايمپلنت تيتانيوم خالص است و به شكل پيچ مي­باشد. روكش هايي به جاي تاج دندان روي اين ريشه هاي مصنوعي قرار مي­گيرد تا جاي خالي دنداني كه افتاده، پر شود. قطر ايمپلنت ها ۳ تا ۵ ميلي متر و طول آنها ۸ تا ۱۶ ميلي متر است. مدت زماني كه طول ميكشد تا ايمپلنت ها محكم به استخوان فك بچسبند، براي بيماران مختلف بسته به شرايط آنها، متفاوت است.

لمينت دندان

از ديگر روش هاي موثر در اصلاح طرح لبخند لمينت دندان است. لمينت دندان ها در دو نوع لمينت سراميكي دندان و لمينت كامپوزيتي دندان وجود دارند كه نوع لمينت كامپوزيتي دندان به دليل انتخاب نوع رنگ و ضخامت كه معمولا ۵/۰ ميلي متر است و همچنين عدم نياز به تراش دندان بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد. از ديگر مزاياي لمينت كامپوزيتي ميتوان به اصلاح طرح خنده و فرم دهي آن با توجه به فيزيك صورت اشاره كرد. همچنين شما مي­توانيد از خدمات ترميم كه به راحتي توسط متخصص انجام مي­شود بهره بگيريد. اگر قصد داريد از لمينت استفاده كنيد، پيشنهاد مي­شود در ابتدا از تجربه پزشك متخصص انتخابي اطمينان خاطر داشته باشيد. زيرا علاوه بر استفاده از مواد خوب و با كيفيت براي ساخت قلب هاي لمينت ، اين تجربه دكتر شما است كه مي­تواند زيبايي و جلوه خاصي به صورت شما بدهد. در غير اينصورت دهان و دندان هاي شما آسيب جدي خواهند ديد. همچنين عمر ماندگاري لمينت نيز به اين عوامل بستگي دارد كه معمولا ۷ تا ۱۰ سال است اما شما مي­توانيد با مراقبت و رعايت نكات بهداشتي و سلامت دهان و دندان اين طول عمر را بيشتر كنيد. عدم استعمال دخانيات، گاز نزدن به مواد غذايي سفت، نشكستن تخمه و آجيل و غيره مي­تواند در داشتن لمينت هاي همواره زيبا و ماندگار به شما كمك كند.

منبع : دندانپزشكي شبانه روزي تاج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۹:۴۴ توسط:netware موضوع:

مختصر و مفيد در رابطه با متخصص ارتودنسي

 

متخصص ارتودنسي دندانپزشكي است كه پس از گذراندن دوره تخصصي آكادميك جداگانه اي بعد از دوره دندانپزشكي عمومي قادر به درمان بي نظمي هاي دنداني و ناهنجاري هاي فكي مي باشد. به تعريف ديگر ارتودنتيست يا متخصص ارتودنسي دندانپزشكي است كه پس از گذراندن دوره ۶ ساله عمومي و چند سال كسب تجربه باليني، يك دوره تخصصي تمام وقت سه ساله را سپري كرده و با اتمام يك پايان نامه تحقيقاتي در زمينه ارتودنسي قادر به تشخيص و درمان اصولي ناهنجاري هاي دنداني فكي به منظور برقراري تناسب و زيبايي دندانها و فكين مي باشد.

تفاوت بين دندانپزشك عمومي با متخصص ارتودنسي چيست؟

كليه متقاضياني كه قصد انجام ارتودنسي دندان دارند، بايد به اين نكته توجه فرمايند كه در زمان مراجعه به پزشك، به‌عنوان “متخصص ارتودنسي” بر سر در مطب دندان‌پزشكي توجه فرمايند. اين نكته از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. برخي از افراد ترجيح مي‌دهند ارتودنسي دندان خود را به دندان‌پزشك عمومي بسپارند. پايين‌تر بودن هزينه ارتودنسي دندان‌پزشكان عمومي، اصلي‌ترين عامل اين تمايل به‌حساب مي‌آيد؛ اما بايد به اين نكته توجه داشت كه در صورت درمان نادرست ارتودنسي توسط دندان‌پزشك عمومي، دوره درمان در بيمار به ميزان چشم‌گيري افزايش مي‌بايد. بر طبق آمار كسب‌شده بسياري از افرادي كه براي درمان ناهنجاري‌هاي دهان و دندان به دندان‌پزشك مراجعه كرده‌اند، نه‌تنها مشكلشان رفع نشده است بلكه با ناهنجاري‌هاي جديدي روبه‌رو شده‌اند. لذا به‌منظور جلوگيري از وقوع احتمالات و رسيدن به‌تناسب و زيبايي ميان اجزاي صورت و داشتن خنده‌اي زيبا، دندان‌هاي خود را به يك متخصص ارتودنسي بسپاريد!

چطور ميتوانيم متخصص ارتودنسي را از دندانپزشك عمومي افتراق دهيم؟

به‌منظور تشخيص درست دندان‌پزشك از متخصص ارتودنسي، كليدواژه: “متخصص ارتودنسي” را بر سر درب مطب دندان‌پزشك جستجو نماييد و از مراجعه به مطب دندان‌پزشكاني كه بر تابلوي دندان‌پزشكي خود، عناويني هم چون: ارتودنسي و زيبايي را درج نموده‌اند، پرهيز نماييد. چنين دندان‌پزشكاني تخصص آكادميكي درزمينه ارتودنسي ندارند.

منابع :

http://www.orthodr.ir/

https://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۳:۱۶ توسط:netware موضوع: