جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مختصر و مفيد در رابطه با متخصص ارتودنسي

 

متخصص ارتودنسي دندانپزشكي است كه پس از گذراندن دوره تخصصي آكادميك جداگانه اي بعد از دوره دندانپزشكي عمومي قادر به درمان بي نظمي هاي دنداني و ناهنجاري هاي فكي مي باشد. به تعريف ديگر ارتودنتيست يا متخصص ارتودنسي دندانپزشكي است كه پس از گذراندن دوره ۶ ساله عمومي و چند سال كسب تجربه باليني، يك دوره تخصصي تمام وقت سه ساله را سپري كرده و با اتمام يك پايان نامه تحقيقاتي در زمينه ارتودنسي قادر به تشخيص و درمان اصولي ناهنجاري هاي دنداني فكي به منظور برقراري تناسب و زيبايي دندانها و فكين مي باشد.

تفاوت بين دندانپزشك عمومي با متخصص ارتودنسي چيست؟

كليه متقاضياني كه قصد انجام ارتودنسي دندان دارند، بايد به اين نكته توجه فرمايند كه در زمان مراجعه به پزشك، به‌عنوان “متخصص ارتودنسي” بر سر در مطب دندان‌پزشكي توجه فرمايند. اين نكته از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. برخي از افراد ترجيح مي‌دهند ارتودنسي دندان خود را به دندان‌پزشك عمومي بسپارند. پايين‌تر بودن هزينه ارتودنسي دندان‌پزشكان عمومي، اصلي‌ترين عامل اين تمايل به‌حساب مي‌آيد؛ اما بايد به اين نكته توجه داشت كه در صورت درمان نادرست ارتودنسي توسط دندان‌پزشك عمومي، دوره درمان در بيمار به ميزان چشم‌گيري افزايش مي‌بايد. بر طبق آمار كسب‌شده بسياري از افرادي كه براي درمان ناهنجاري‌هاي دهان و دندان به دندان‌پزشك مراجعه كرده‌اند، نه‌تنها مشكلشان رفع نشده است بلكه با ناهنجاري‌هاي جديدي روبه‌رو شده‌اند. لذا به‌منظور جلوگيري از وقوع احتمالات و رسيدن به‌تناسب و زيبايي ميان اجزاي صورت و داشتن خنده‌اي زيبا، دندان‌هاي خود را به يك متخصص ارتودنسي بسپاريد!

چطور ميتوانيم متخصص ارتودنسي را از دندانپزشك عمومي افتراق دهيم؟

به‌منظور تشخيص درست دندان‌پزشك از متخصص ارتودنسي، كليدواژه: “متخصص ارتودنسي” را بر سر درب مطب دندان‌پزشك جستجو نماييد و از مراجعه به مطب دندان‌پزشكاني كه بر تابلوي دندان‌پزشكي خود، عناويني هم چون: ارتودنسي و زيبايي را درج نموده‌اند، پرهيز نماييد. چنين دندان‌پزشكاني تخصص آكادميكي درزمينه ارتودنسي ندارند.

منابع :

http://www.orthodr.ir/

https://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۳:۱۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :