جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

طول عمر دندان لمينت شده چه قدر است ؟

در بيشتر موارد افراد سوال ميكنند كه ممكن است لمينت از دندان جدا شود و يا در مرور زمان پوسيده شود كه بايد گفت لمينت كه به درستي نصب شود و طراحي دقيقي داشته باشد هيچوقت از دندان جدا نميشود ولي اگر به درستي نصب و طراحي نشود احتمال جداشدنش وجود داشته.

اگر محيط دهان با تغييرات گرما و سرما روبرو شود باعث جداشدن لمينت شده و بايد كارهاي مراقبتي لازم را انجام داد تا از آسيب رسيدن به آن جلوگيري گردد.

از گاز زدن و جويدن ته ديگ ها و ميوه هاي سفت بايد خودداري كرد و مراقبت هاي لازم آن انجام گيرد تا عمر لمينت دندان افزايش پيدا كند.

دنداني كه روي آن ترميم لمينت دندان انجام شده به همان اندازه پوسيده ميشود كه دندان طبيعي ميپوسد و به همان اندازه كه به دندان طبيعي اهميت بهداشتي داده ميشود بايد به دندان درمان شده نيز داد تا سالم بماند.

لمينت به عنوان پوششي است كه فقط روي دندان را در بر گرفته و اگر بهداشت دهان رعايت نشود باعث ايجاد پلاك ميكروبي در آن شده و پوسيده شود و بايد آن را از پشت ترميم كرد .

در برخي افراد پوسيدگي دندان هاي جلويي قبلا اتفاق افتاده است و اگر روي دندان هاي جلويي لمينت انجام شودباعث كم كردن ميزان پوسيدگي دندان شده و با استفاده از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از پوسيدگي هاي دندان پيشگيري كرد.

لمينت دندان در واقع به منظور ايجاد دندان هايي زيبا و خوش فرم به كار گرفته مي شود . افراد زيادي هستند كه آرزوي داشتن يك لبخند زيبا به واسطه داشتن دندان هايي بد شكل و رنگ برايشان تبديل به يك افسانه شده است. با پيشرفت روز افزون علم پزشكب خوشبختانه در زمينه دندانپزشكي نيز تغيير و تحولات زيادي انجام شده و امروزه با معجزه اي به نام لمينت شما براحتي مي توانيد دندان هايي زيبا و خوش فرم و خوش رنگ را تجربه نماييد.اما در زير به تعربف جامع تري در مورد لمينت دندان پرداخته ايم كه خواندن ان خالي از لطف نخواهد بود:

قبل از اينكه بخواهيم دقيقا توضيح دهيم كه لمينت چيست و اصولا چه افرادي لازم است تا از ان استفاده نمايند و شايد مهمترين سوالي كه در ذهن شما هم آمده است قيمت لمينت دندان چقدر است و….ابتدا توضيح خواهيم داد كه آيا لمينت دندان آسيبي به دندان هاي مي رساند يا خير ؟

موادي هم رنگ با دندان كه براي اصلاح فرم دندان ها و همچنين بستن بخش هايي كه بين آنها زياد فاصله افتاده و حتي براي هم رنگ كردن بخش هايي از دندان مورد استفاده قرار مي گيرد را لمينت مي گويند.لامينت در واقع از دو جنس ساخته مي شود : يا كامپوزيت هستند و در مطب ساخته مي شوند و يا از جنس سراميكي مي باشند.با توجه به اينكه توسط لمينت دندان مي توان دندان هايي فوق العاده زيبا را ايجاد كرد كه در ان كمترين تراش بروي دندان صورت گرفته لذا شايد اولين راه و طرح درماني در جهت از بين بردن شكل و فرم بد دندان چيزي جز لمينت نباشد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۱:۳۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :