جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي نامرئي (لينگوال)

يكي از روش هاي درمان ارتودنسي كه به طرح لبخندي زيبا مي پردازد و سبب تراز شدن دندان ها مي شود، ارتودنسي لينگوال مي باشد. اين روش جزئي از درمان ارتودنسي ثابت بوده كه بريس هاي آن مشابه با بريس هاي ارتودنسي ثابت ساده مي باشد. تفاوت اين است كه به جاي قرار گرفتن براكت ها بر سطح رويي دندان ها، اين بريس ها در قسمت پشتي دندان ها قرار مي گيرند. اين روش به دليل آنكه در ديد نيست، مي تواند نوعي از ارتودنسي نامرئي باشد. در واقع مي توان گفت تنها مزيت آن مخفي بودن براكت ها مي باشد وگرنه معايب بسياري دارد. اين روش ارتودنسي هم براي بيمار و هم براي ارتودنتيست دشوار خواهد بود.

ارتودنسي به روش لينگوال براي چه كساني مناسب است؟

افرادي كه تمايل دارند درمان ارتودنسي آن ها از اطرافيان مخفي بماند، مي توانند از ارتودنسي لينگوال استفاده كنند. اما اين روش براي همه مناسب و قابل استفاده نمي باشد. برخي از بيماران كه اوربايت بسيار شديدي دارند، احتمال دارد با نصب اين براكت ها دچار مشكلات شديد تري شوند. به هر حال متخصص ارتودنسي بهترين روش درمان را براي بيمار انتخاب خواهد كرد.

هزينه ارتودنسي لينگوال

به طور كلي هزينه درمان علاوه بر روش درمان، تحت تاثير عوامل متعددي مي باشد. برخي از عوامل مانند شدت ناهنجاري، تعداد مراجعات به كلينيك دندانپزشكي، موقعيت جغرافيايي كلينيك، بيمه و دستمزد دندانپزشك، همگي بر قيمت نهايي ارتودنسي تاثير گذارند. در جلسه اول معاينه، دندانپزشك مدت زمان درمان و حدود قيمت را براي شما شرح خواهد داد، اما قبل از آن ميانگين قيمت ارتودنسي لينگوال را در محدوده مورد نظر خود به دست آوريد. به طور معمول اين روش ارتودنسي، هزينه بالاتري نسبت به ديگر روش ها دارد كه به علت تخصصي ساخته شدن آن ها در لابراتوار مي باشد. قيمت اين روش ارتودنسي براي يك فك حدود 6 ميليون تومان تا بيش از 10 ميليون تومان مي باشد.

مراحل ارتودنسي لينگوال

مراحل ارتودنسي لينگوال به اين صورت است كه در جلسه اول، دندانپزشك قالب پلاستيكي از دندان هاي بيمار تهيه مي كند و پس از آن قالب تهيه شده را براي ساخت براكت هاي مخصوص هر دندان به لابراتوار ارسال مي كند. براي از دست نرفتن شكل براكت ها، تكنسين هاي لابراتوار آن ها را به حالت موم مي سازند و در محفظه پلاستيكي قرار مي دهند. تقريبا مي توان گفت اين روش به تهيه ژله و سفت شدن آن شباهت دارد. در جلسه دوم، دندانپزشك به پشت دندان ها چسب مخصوص زده و براكت ها را بدون محفظه پلاستيكي در قسمت پشتي دندان ها قرار مي دهد. اين سيم ها با وارد كردن فشار ملايمي سبب هدايت دندان ها به سمت جايگاه صحيح مي شوند.

انواع بريس هاي لينگوال

متخصص ارتودنسي با توجه اولويت بيمار و شرايط مناسب، بهترين و مناسب ترين برند را انتخاب مي كند. برخي از برند هاي ارتودنسي لينگوال عبارتند از:

بريس هاي نامشخص

اين بريس ها به صورت كاملا شخصي طراحي مي شوند. براكت ها در طلا قالب گيري شده و شكل دندان را به خود مي گيرند و سيم ها بر اساس نياز بيمار تهيه مي شوند.

IBRACES

اين بريس ها با تكنولوژي روز ساخته شده اند و توسط متخصصين آموزش ديده به وسيله تكنولوژي CAD/CAM طراحي شده اند.

IN-OVATION

اين بريس ها ناراحتي كمتر و درمان سريع تر نسبت به بقيه بريس ها دارند. استفاده از اين بريس ها دندان ها را به تدريج در محل صحيح قرار مي دهد.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۳:۱۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :