جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي بدون سيم همان ارتودنسي شفاف است؟

ارتودنسي بدون سيم يكي ديگر از گزينه هاي درماني است كه براي درست كردن دندان ها ي كج و نامرتب استفاده مي شود. اولين چيزي كه هنگام ذكر ارتودنسي به ذهن خطور مي كند ارتودنسي فلزي معمولي است كه برخي از افراد با شكل ظاهري و رنگ آن مشكل دارند . به اين دليل كه لبخندشان را زشت مي كند. ارتودنسي بدون سيم، يك راه حل خوبي است كه براي تنظيم و صاف كردن دندان ها و غلبه بر نقص و ظاهر شرم آور ارتودنسي معمولي مورد استفاده قرار مي گيرد.

دليل استفاده از ارتودنسي نامرئي

دليل اين امر اين است كه برخي افراد به دليل اينكه تمايل ندارند ظاهر ارتودنسي شان مشخص شود، از اين روش درماني استفاده مي كنند. ارتودنسي معمولي فلزي، احساس خجالت در فرد به وجود مي آورد و در برخي موارد مي تواند منجر به اين شود كه فرد در مكان هاي عمومي و شلوغ نتواند لبخند بزند. همچنين با افزايش سن، احساس خجالت در حضور در مكان هاي عمومي، رويدادهاي اجتماعي و گاهي اوقات در همان محل كار افزايش مي يابد.

حتما بخوانيد : ارتودنسي كوتاه مدت

ارتودنسي بدون سيم يا ارتودنسي شفاف چيست؟

ارتودنسي بدون سيم يا ارتودنسي نامرئي، نوعي درمان براي دندان هاي نامرتب است و مي تواند مشكلات دنداني نظير دندان هاي كج، ناهماهنگ و فاصله دار را مرتب كند و آنها را به يك رديف دندان زيبا با ظاهر طبيعي تبديل كند تا شما بتوانيد اعتماد به نفس خود را در هنگام لبخند بدست بياوريد.بزرگترين تفاوت ارتودنسي شفاف نسبت به ارتودنسي معمولي اين است كه به هيچ عنوان ديده نمي شود، به طوري كه گاهي اوقات هيچكسي متوجه آن نمي شود.

قيمت ارتودنسي شفاف

مطمئناً قيمت ارتودنسي شفاف با توجه به كيفيت، شكل و اندازه آن متفاوت است و همچنين با توجه به پزشكي كه با آن صحبت كرده ايد و قصد معالجه شما را دارد و جايي كه قصد تهيه بريس هاي خود را داريد متفاوت است.برخي از افراد به استفاده از بريس هاي مخلوط روي مي آورند. به طوري كه ارتودنسي شفاف فقط روي دندان هاي جلويي انجام مي شود و بريس هاي فلزي براي پوشاندن بقيه دندان ها كه ديده نمي شوند استفاده مي شود و تا حدودي هزينه كل را كاهش مي دهد.آخرين و پرطرفدارترين نوع ارتودنسي، Invisalign است كه در ليست ارتودنسي بدون سيم  قرار مي گيرد؛ اما به دليل عوامل مختلفي از جمله استفاده از فن آوري هاي رايانه اي، عمدتاً اين نوع ارتودنسي، گرانترين نوع نسبت به ارتودنسي هاي مختلف ديگر است.

منبع

 

رفرنس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۵:۱۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :