جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

در دوران كرونا چگونه درد دنان خود را التيام بخشيم؟

اگر دندان شما به شدت به گرما يا سرما حساس باشد، اين موضوع ممكن است نشانه پوسيدگي دندان باشد و آنتي بيوتيك ها به بهبود درد آن كمكي نمي كنند. اگر پوسيدگي شديد است تا قبل از مراجعه به مطب دندانپزشك اقدامات زير را در خانه انجام دهيد:

دندان هاي خود را با خمير دندان حاوي فلورايد تميز مسواك بزنيد.

از مصرف غذاهاي بسيار شيرين (حاوي قند و شكر) خودداري كنيد

اگر دندان شما به دنبال پوسيدگي دچار ترك خوردگي و يا حفره شده، ميتوانيد با مراجعه به داروخانه و خريد مواد موقت پر كننده دندان درد دندان خود را كاهش دهيد.

يك خمير دندان مخصوص دندان هاي حساس خريداري كنيد. خمير دندان را مستقيماً روي ناحيه آسيب ديده بماليد و تا مدتي به آن آب نزنيد.

ژل بي حس كننده نيز ميتواند به كاهش درد دندان در دوره كرونا كمك كند.

همچنين اگر درد دندان شديد است، شستشو دهان با آب سرد مي تواند درد را كاهش دهد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد پركردن دندان به اين صفحه مراجعه كنيد.

بيشتر بدانيد:

درد دندان عقل (نهفته و نيمه نهفته)

دندان عقل نهفته يا نيمه نهفته ميتواند لثه را تحت تاثير قرار دهد. در واقع دردي كه تجربه ميشود، بيشتر مربوط به بافت لثه است. اين درد پس از جويدن مواد غذايي بدتر ميشود. حين تميز كردن دندان هاي نهفته از مسواك هاي نرم استفاده كنيد و فشاري به لثه و دندان وارد نكنيد.

استفاده از محصولات بهداشت دهان و دندان مانند دهانشويه به كاهش درد كمك مي كند اما از استفاده بيش از حد آن (بيش از يك هفته) پرهيز كنيد. زيرا ممكن است باعث لك شدن دندان شود. دهانشويه هاي گرم نمكي همچنين مي توانند به كاهش درد كمك كنند.

اگر در بلع، صحبت كردن مشكل  داريد و يا تورم صورت يا گونه را تجربه ميكنيد و يا حتي در باز كردن دهان مشكل داريد حتما با دندانزپزشك خود تماس بگيريد. اگر مشكل عفونت دندان داشته باشيد بايد آنتي بيوتيك مصرف كنيد.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :