جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

فوايد ارتودنسي دندان در بزرگسالان

موارد ذكر شده تا قبل از اين عنوان مربوط به مزاياي ارتودنسي كودكان بود اما اكنون نوبت بررسي مزاياي اين درمان در بزرگسالان مي رسد. 5 تا از مزاياي اين درمان در بزرگسالان عبارتند از:

1. باعث كاهش خطر پوسيدگي دندان ها مي شود

از بزرگترين مزاياي ارتودنسي براي بزرگسالان كاهش خطر پوسيدگي دندان و بيماري لثه است. ازدحام بيش از حد دندان ها،كج بودنشان و ساير مشكلات مشابه باعث مي شود كه نتوان دندان ها را به راحتي تميز كرد و حتي بخش هايي اساسي دندان را نتوان مسواك زد. اين مهم باعث تشكيل پلاك دندان مي شود كه در نهايت منجر به پوسيدگي دندان ها و همچنين بروز بيماري لثه مي شود. درمان ارتودنسي بزرگسالان مي تواند با صاف كردن دندان ها باعث كاهش خطر اين مشكلات شود.

2. اعتماد به نفس افراد را بيشتر مي كند

درمان زودرس ارتودنسي ظاهر و اعتماد به نفس شما را بهبود مي بخشد. دندانهاي صاف نشانه اي از سلامتي دهان و دندان و همچنين داشتن يك لبخند سالم است.  اقدام به درمان ارتودنسي نامرئي و يا سراميكي ميتواند به شما كمك كند تا در جامعه و مخصوصا محل كار اعتماد به نفس بيشتري داشته باشيد

3. تميز كردن دندان ها پس از ارتودنسي آسانتر است

از ديگر فوايد ارتودنسي دندان اين است كه پس از انجام آن و خارج كردن كامل دستگاه ها از دهان دندان ها در سر جاي اصلي خود در فك قرار مي گيرند. همين امر تميز كردن دندان ها را راحت تر كرده و در نتيجه باعث افزايش طول عمر در دندان ها مي شود .

4. پس از ارتودنسي مشكلات گوارشي برطرف مي شود

در حالت طبيعي در دندان هاي منظم هر دندان بالا با دو دندان پايين در تماس است . در حالت غير عادي كه دندان ها روي هم افتاده و يا فاصله دار هستند هر دندان بالا با دو دندان پايين در تماس نيست. در نتيجه غذا ها خوب آسياب نمي شوند و به خوبي با بزاق دهان تركيب نمي گردنند. يكي از فوايد ارتودنسي دندان اين است كه مي تواند با ايجاد هماهنگي بين دندان هاي بالا و پايين  عملكرد  آسيا كردن و جويدن را ارتقا ببخشد .

ارتودنسي مي تواند تماس هاي دندان ها را به وضعيت عادي و مناسب تبديل كند. همچنين نظم دندان ها را به حالت عادي برگرداند. در نتيجه آن عمل جويدن به درستي صورت گرفته و به تبع مشكلات گوارشي نيز برطرف مي شود .

5. ارتودنسي مي تواند مشكلات عضلاني را در سيستم جونده درمان  كند .

يكي ديگر از فوايد ارتودنسي دندان اين است كه علاوه بر  برطرف كردن مشكلات گوارشي و هضم غذا مي تواند مشكلات عضلاني را در سيستم جونده را نيز درمان كند .اگر شخصي بدليل كوچك بودن فك مشكلاتي داشته باشد. يا با داشتن عادات نامناسب و غلط هميشه با دندان هاي يك سمت غذا بجود. اين فرد در اثر مرور زمان عضلات يك سمت از صورت او بزرگتر از سمت ديگر مي شود .همچنين صورت و چانه او نامتقارن و نا موزون مي شود.به همين دليل چون صورت هميشه در روابط اجتماعي  مركز توجه قرار دارد بايستي نسبت به رفع اين موضوع اقدام لازم را به عمل آيد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۶:۰۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :