جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي سريع دندان

ارتودنسي؛ همانطور كه مي‌دانيد، ارتودنسي بهترين روش اصلاح نا هنجاري هايي است كه در دهان و دندان براي افراد مشكلاتي را درست مي‌كند. ما امروز در اين مطلب علاوه بر اينكه مي‌خواهيم شما را با ارتودنسي بيشتر آشنا كنيم، قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را هم در زمينه ارتودنسي سريع دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه ارتودنسي سريع دندان چيست و چه كاربردي دارد. با ما همراه باشيد.

مدت زمان ارتودنسي

در حالت عادي اگر بخواهيد با روش هاي رايج و معمول ارتودنسي, دندانهاي ناصاف و كج خود را صاف كنيد احتمالا به بيش از 1 سال زمان نياز داريم. يعني طول دوره ارتودنسي ما 1 يا بيشتر از يك سال خواهد بود.

با اين حال در حوزه ارتودنسي بزرگسالان ما روش هاي درماني داريم كه ممكن است طي تنها چند ماه مشكلات را برطرف كرده و منجر به صاف شدن دندان ها شود. با خواندن ادامه مقاله با اين روش  ها كه موسوم به ارتودنسي سريع هستند بيشتر آشنا خواهيد شد.

درمان هاي سريع ارتودنسي

در حالي كه درمان ارتودنسي ثابت با بريس هاي فلزي و معمولي مي تواند يك سال يا بيشتر طول بكشد، چند روش درماني وجود دارد كه امكان تسريع در روند صاف شدن دندان ها را براي ما فراهم مي آورد. اين روش ها غالبا از نوع ارتودنسي نامرئي يا ارتودنسي متحرك هستند و براي بزرگسالان در نظر گرفته ميشوند.

اين روش ها به بزرگسالان اين امكان را ميدهند كه در يك مدت زمان كوتاه صاحب دندان هايي صاف شده و خيلي زود اعتماد به نفس و زيبايي لبخند خود را باز ميابند.

از ميان چندين روش مختلف ارتودنسي سريع 3 روش رايج و پرطرفدار عبارتند از:

  1. ارتودنسي ويلكودنتيك (Wilckodontics®)
  1. اينويزيلاين يا (Invisalign®)
  2. ارتودنسي (FAAB) يا (Fast Acting Adult Braces)

ارتودنسي سريع به روش FAAB

ارتودنسي سريع بزرگسالان تحت عنوان FAAB گزينه خوبي براي افرادي است كه مي خواهند يك روش ارتودنسي سريع داشته باشند. متخصص ارتودنسي دندان در اين روش به جاي اينكه تمام دندانهاي بيمار را صاف كند، بريس هاي بزرگسالان با سرعت بالا فقط روي دندانهاي قدامي (جلويي) نصب ميكند. در واقع اين, ارتودنسي دندان هاي جلو است كه در معرض ديد هستند. به عبارتي با اين روش تنها دندان هاي كج كه در جلو دهان وجود دارند صاف ميشوند براي همين مدت زمان آن نيز كمتر است.

ارتودنسي سريع با اين روش ممكن است كمتر از 10 ماه به طول بيانجامد. يكي از معايب ارتودنسي با اين روش (يعني ارتودنسي يك يا چند دندان يا دندان هاي جلو) اين است كه چون ساير دندان ها كج هستند دوباره ممكن است نتيجه درمان با شكست مواجه شده و دندان ها صاف شده كج شوند.

كلام آخر

ارتودنسي سريع هم پس يكي ديگر از روش هاي ارتودنسي است كه خود به روش هاي مختلفي انجام مي‌شود. ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تمامي آن چيزي كه به نظر بايد براي ارتودنسي سريع دندان به شما مي‌گفتيم را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۵:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :