جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

لامينت(لمينت)

موارد تشكيل دهنده لمينت دندان از پرسلن بوده  كه لايه اي  با ضخامتي كم و نازك مي باشد كه مستقيماً بر روي دندان در دندانپزشكي زيبايي  چسبانده مي شود موارد استفاده از لمينت در مواقعي است كه دندان ها داراي فوصل  در بين آنها بوده و يا اينكه  تغيير رنگ در آنها به گونه اي است كه با  روش هاي سفيد كننده دندان جوابي قابل قبول نمي گيرند.كه استفاده از اين روش براي ايجاد زيبايي لبخند بسيار مورد پسند در بين افراد واقع شده است.

استفاده از روش هاي مختلف از جمله روش هاي ذكر شده در بالا جهت رفع  نامرتبي و يا  تغيير رنگ دندان ها  جهت بازسازي دندان ها و لثه و  ايجاد زيبايي در لبخند شما  تنها يك هدف  به دنبال دارد و آن هم حفظ سلامت دندان ها و ايجاد نظم در آنها بوده  كه رازي همچون سلامتي را به همراه دارد.از طرفي مي توان گفت با توجه به اينكه اصلاح طرح لبخند و يا ترميم و  دندان ها با وجود اينكه با مراجعه به دندانپزشكي زيبايي  هزينه آور بوده  و با  زماني كه  به خود اختصاص مي دهد پر دردسر  نيز مي باشد.پس توصيه ما به شما  مراقبت شديد از دندان هايتان مي باشد  تا از بروز آسيب ديدگي در آنها جلوگيري شود.

با  وجود اينكه مراقبت هاي لازم را انجام داديد اما باز هم دندان ها دچار آسيب ديدگي شدند مي توانيد سريعاً به دندانپزشك مراجعه كرده  و دندان هايتان را مورد معالجه قرار دهيد تا از آسيب ديدگي بيشتر جلوگيري شود.و بيمار بايد ين نكته را بداند كه  دندان پزشك دوست او  و دندان هاي او بوده  و تنها هدفش خدمت كردن مي باشد و دندانپزشك نيز بايد بداند بيمار به وي جهت دستيبابي به سلامت دندان هايش نياز دارد و فردي مورد اعتماد براي اوست.

جدا از اين هر فرد بايد اين مسأله را در نظر داشته باشد كه علاوه بر مراقبت هايي كه براي دندان هايش انجام مي دهد بايد حداقل دو بار در سال به دندانپزشك  مراجعه كرده تا از سلامت دندان ها ي خود اطمينان  حاصل كند.

بيشتر بخوانيد : هزينه لمينت دندان  در سال 1400 چه قدر است ؟

يكي از مهمترين شاخه هاي رشته دندانپزشكي مربوط مي شود به دندانپزشكي زيبايي . منظور از اين اصطلاح اين است كه براي بالابردن عملكرد دندان ها و همچنين بهبود يافتن ميزان زيبايي انها عملياتي صورت مي پذيرد تا به اين هدف نزديك تر شود.در واقع مي توان اينگونه عنوان كرد كه يك دندانپزشك در واقع علاوه بر اينكه بايد داراي علم كافي باشد بايد يك هنرمند نيز باشد. تلفيقي از علم و هنر در دندانپزشك مي تواند منجر به كاري با كيفيت در خروجي شود.علاوه بر اينكه هدف از دندانپزشكي بالا بردن سلامت دهان و دندان است هدف بعدي ان بالا بردن ميزان زيبايي خنده نيز مي باشد.

البته بايد گفت كه رشته دندانپزشكي زيبايي به صورت تخصصي نداريم و عملا گروهي از دندانپزشكان خودشان در اين شاخه در حال فعاليت هستند.مثلا در امريكا هيچگاه اين رشته به عنوان يك رشته رسمي در دانشگاه شناخته نشد .در اين ميان دو تخصص بسيار مهم وجود دارد كه نمي توان ميان انها و مباحث زيبايي دندان ها ارتباطي قائل نشد. اين دو تخصص عبارتند از ارتودنسي و پروتزهاي دنداني.براي تخصص گرفتن در اين رشته ها بايد در ابتدا مدرك دندانپزشكي داشته باشيد و سپس به مدت سه سال نيز به ادامه تحصي در ان رشته بپردازيد.

از جمله مواردي كه در دندانپزشكي ترميم و زيبايي صورت مي پذيرد مي توان به درمان هاي بيليچينگ و يا سفيد كردن دندان ها اشاره كرد.البته امروزه شاهد هستيم كه براي سفيد كردن دندان ها در داروخانه حتي بدون نسخه پزشك داروهاي زيادي وجود دارد اما كاري كه يك دندانپزشك در اين زمينه انجام مي دهد به مراتب تخصصي تر و داراي ماندگاري بالاتري خواهد بود.

منبع : كلينيك دندانپزشكي قيطريه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۶:۳۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :