جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اقدامات قبل از ارتودنسي چيست؟

اغلب اوقات روش‌هاي خاصي قبل، حين يا بعد از درمان ارتودنسي لازم است. در همه موارد، معاينه كامل پريودنتال قبل از درمان ارتودنسي ضروري است تا هم بيماري پريودنتال رد شود و هم مشخص شود كه آيا هر نوع پيوند بافت نرم لازم است.

بيماري پريودنتال:

بايد قبل از هرگونه درمان ارتودنسي درمان شود، در غير اين صورت درمان ارتودنسي ممكن است بيماري لثه و از دست دادن استخوان را تشديد كند. علاوه بر اين، پيوند بافت نرم ممكن است قبل، در حين يا گاهي بعد از درمان ارتودنسي درمان شود. يك معاينه كامل پريودنتال مشخص خواهد كرد كه چه نيازهاي پريودنتال قبل از شروع درمان ارتودنسي ضروري است.

در برخي موارد، دندان‌ها قادر به ورود به دهان نيستند و زير لثه پنهان مي‌مانند و در استخوان فك گير مي‌كنند. تنها روش پايين آوردن اين دندان‌ها انجام قرار گرفتن در معرض تاج است.

بيشتر بخوانيد :

نقش پريودنتيست:

پريودنتيست شما محل دندان پنهان‌شده را ارزيابي مي‌كند و آن را در معرض قرار دادن يك دكمه كوچك قرار مي‌دهد (مانند يك براكت در مهاربندها) كه ارتودنتيست مي‌تواند با استفاده از آن دندان را به موقعيت صحيح بكشد.

فرنكتومي روشي است كه پريودنتيست شما به آرامي بافت عضلاني را كه لب شما را به لثه مي‌چسباند يا در قسمت جلويي تحتاني يا قسمت جلويي جلوي دهان شما كوتاه مي‌كند. اين اتصال عضلاني گاهي خيلي پايين قرار مي‌گيرد و دربسته شدن فاصله بين دو دندان جلويي شما تداخل ايجاد مي‌كند. اين روش سريع است و به بهبودي كمي يا بدون نياز دارد.

فيبروتومي مي تواند هم‌زمان يا بعد از درمان ارتودنسي انجام شود. متخصص ارتودنسي شما براي تعيين زمان تكميل اين كار از نزديك با پريودنتيست همكاري مي كند. اگر دندان هاي شما قبل از مهاربندها به شدت چرخانده شده يا از جاي خود قرار گرفته باشد، اين نگراني وجود دارد كه عود كند – به اين معني كه دندان ها مي خواهند به همان جايي كه قبل از بريس ها بودند برگردند. براي جلوگيري از اين اتفاق، يك روش ساده به نام فيبروتومي به جلوگيري از اين مشكل كمك مي كند. هدف از اين روش شل شدن آرام فيبرهايي است كه دندان شما را به استخوان فك متصل مي كنند. اين به تشكيل الياف جديدي كمك مي كند كه فشار زيادي را براي تلاش براي بازگرداندن دندانهاي شما به وضعيت قبلي خود ندارند.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۷:۴۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :