جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

معمول ترين روش هاي ارتودنسي

متخصصين ارتودنسي دندانپزشكاني هستند كه براي اصلاح تراز دندان و مشكلات گذشته تلاش مي ‌كنند تا يك لبخند كامل و بدون نقص را به شما بدهند. در اينجا ما تعدادي از رايج‌ ترين روش ‌هاي درمان را كه متخصصان ارتودنسي انجام مي ‌دهند ذكر مي‌كنيم، كه عبارت اند از:

  • ارتودنسي هاي سنتي
  • ترمز هاي زباني
  • ارتودنسي اينويزيلاين
  • نگهدارنده هاي پس از درمان

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي هاي سنتي

اين ارتودنسي ها از نوع فلزي هستند و هنوز هم يك نوع ارتودنسي محبوب در درمان سراسر دنيا محسوب مي ‌شوند؛ به اين دليل كه مي‌ توانند طيف زيادي از مشكلات را تحت پوشش درماني خودشان قرار دهند. اين ارتودنسي شامل سيم، براكت و كش هاي لاستيكي است كه به كمك همديگر باعث ايجاد فشار روي دندان شده و آن ها را حركت مي دهد.

ترمز هاي زباني

ارتودنسي هاي زباني همانند ارتودنسي هاي ثابت هستند با تفاوت اينكه در داخل دهان و پشت دندان نصب مي شوند و به هيچ وجه قابل مشاهده نيستند.

ارتودنسي اينويزيلاين

اين يك روش بسيار موثر براي درمان مشكلات خفيف تا متوسط دندان و فك شما است كه به جاي براكت و سيم هاي فلزي از يك تراز كننده شفاف استفاده مي شود كه بسيار پرطرفدار است. به اين دليل است كه به آن ارتودنسي اينويزيلاين يا نامرئي مي گويند. وقتي آن ها را روي دندان نصب مي كنيد، هيچ كسي نمي‌ تواند متوجه درمان شما شود. چون به هيچ عنوان ديده نمي شوند.

الاستيك ارتودنسي

يكي از لوازم بسيار پركاربرد در ارتودنسي سنتي يا فلزي است، كه در زماني كه نياز به كشش و فشار زيادي داريم، اين كش هاي الاستيك مي توانند كمك كننده باشند و براي رفع مشكلات فك و تراز دندان ها استفاده مي شوند. الاستيك ارتودنسي مي ‌تواند فك شما را به جلو و عقب بكشد تا روند ترازبندي دندان سريع تر و بهتر انجام شود و همچنين شما مي توانيد براي جذاب تر شدن و زيباتر شدن ارتودنسي خود الاستيك ارتودنسي را از نوع رنگي استفاده كنيد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۴:۰۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :