جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكاتي كه قبل از خريد جواهر بايد بدانيد

جواهر چيست؟

جواهر همان طلاست با اين تفاوت كه روي آن سنگ و نگين قيمتي سوار مي‌شود. در واقع اين سنگ‌ها و نگين‌ها هستند كه طلا و جواهر را از هم متمايز مي‌كنند. در واقع، براي ساخت يك جواهر ابتدا براي آن قالب طلايي (پايه‌ي جواهر) ساخته مي‌شود تا در مراحل بعدي، نگين و سنگ بر روي آن قرار دهند.

جواهرات ممكن است از طيف گسترده‌اي از مواد ساخته شوند. سنگ‌هاي قيمتي و مواد مشابه مانند كهربا و مرجان، فلزات گرانبها، مهره‌ها و پوست‌ها به طور گسترده در ساخت جواهر استفاده مي‌شوند و در اين ميان الماس از بيشترين اهميت در ساخت جواهر برخوردار است.

در گذشته جواهر مصارف مختلفي از جمله رفع بلا و جلوگيري از آسيب شيطان داشت. اغلب مردم دوران باستان بر اين باور بودند كه جواهرات قدرت اثبات بي‌گناهي دارند يا مي‌توانند پيشگويي كنند.

بيشتر بخوانيد :

جالب است بدانيد كه در گذشته‌هاي دور، دسته‌بندي جواهرات فقط از روي رنگ آنها صورت مي‌گرفت؛ به اين شكل كه به تمامي جواهراتِ به رنگ قرمز ياقوت، به جواهرات سبزرنگ، زمرد و به جواهرات آبي‌رنگ، ياقوت كبود مي‌گفتند. اما در حال حاضر، به طور كلي ۴ نوع سنگ قيمتي (الماس، زمرد، ياقوت كبود و ياقوت قرمز) و تعداد زيادي سنگ‌هاي نيمه‌قيمتي همچون آميتيس، سيترين، توپاز و… داريم؛ كه پياده شدن اين سنگ‌ها روي زيورآلات طلا آنها را به جواهر تبديل مي‌كند.

خريد طلا نگين‌دار مي‌تواند قوانين خاص خود را داشته باشد و بسته به نوع نگين و وزن آن، بر روي قيمت طلا تاثير بگذارد.

– از جواهر‌فروشي‌هايي خريد كنيد كه معتبر باشند و جنس خريداري شده را تضمين كنند. جواهر‌فروشي‌هاي معتبر هنگام فروش، تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختي شما را كسر مي‌كنند، اما در غير اين صورت، هنگام فروش جواهر، ممكن است ضرر زيادي متحمل شويد.

– درست است كه سنگ و نگين‌هاي زينتي بر زيبابي قطعه‌ي طلا تاثير بسياري دارد، ولي قيمت محصول را هم تا حد زيادي افزايش مي‌دهد. در نتيجه، در زمان فروش مبلغ بسيار پايين‌تري در انتظار شماست. بعلاوه، ممكن است به دليل شناخت كم، سنگ و نگين تقلبي خريده باشيد كه در اين صورت بيشتر ضرر خواهيد كرد.

– حتماً از فروشنده فاكتور دريافت كنيد. فاكتور براي فروش جواهرات بسيار مهم است زيرا ثابت مي‌كند كه طلا و جواهر شما سرقتي و جعلي نيست.

منبع : گالري طلا و جواهر كيش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۹:۰۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :