جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نحوه ساخت ايمپلنت

ايمپلنت دندان يك نوع جراحي مخصوص دندان و فك مي باشد كه مي تواند جايگزين بسيار خوبي براي دندان هاي آسيب ديده و يا دندان هايي كه از بين رفته اند و نياز به كشيدن دارند باشد.

ايمپلنت دندان چيست؟

ايمپلنت از چند بخش تشكيل شده كه قسمتي كه به ريشه دندان وصل مي شود حالت فلزي پيچ مانند دارد و داخل فك و لثه پيچ مي شود كه در سر آن دندان مصنوعي كه شبيه دندان واقعي شما به نظر مي‌رسند و جنس بسيار با كيفيتي دارند قرار مي گيرد. همچنين ايمپلنت يك روش جايگزين براي دندان هاي مصنوعي و يا بريج مي باشد.

بيشتر بخوانيد :

براي ساختن ايمپلنت ابتدا فلزي به نام تيتانيوم را حرارت مي دهند و به اندازه اي آن را گرم مي كنند تا به درجه مورد نظر برسد.

بعد از آن به اندازه قطر مورد نظر ايمپلنت از فلز آلياژ تيتانيوم آب شده استفاده مي‌كنند تا شروع به ساخت مفتول آن بكنند، بعد از اين كه مفقتول ساخته شد به همان اندازه كه قرار است ايمپلنت طول داشته باشد آن را مي شكنند و سپس سطح داخلي و بيروني آن را تراش مي دهند.

در مرحله بعدي پودر مخصوصي را كه فقط يك مرتبه قابل استفاده است را وارد مخزن مخصوص آن مي كنند و پس از آن عمل سندبلاست فلز آلومينيوم اكسيد به كار گرفته مي شود كه اين عمل سطح جانبي ايمپلنت دندان را تا ۴۰۰ برابر بيشتر مي‌كند.

بعد از اين كه اين مرحله انجام شد بايد تيتانيوم اسيدشويي شود كه براي اين امر نياز به زمان و بودجه تقريباً بالايي است. پس از اسيد شويي، ايمپلنت را را به طور خيلي تميز و با دقت مي شويند و آن را بسته بندي مي كنند و براي استريل كردن آماده اش مي كنند.

در آخر سريال مخصوصي به آن ها داده مي شود و براي فروش به بازار مربوط به خودشان فرستاده مي‌شود.

حتما بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۹:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :