جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكاتي كه قبل از خريد طلا بايد بدانيد

قيمت طلا در ايران در نوسان است و به طور روزانه و گاهاً ساعتي از طريق اتحاديه به طلا فروشان اعلام مي‌شود. بنابراين هنگام خريد بايد به قيمت روز طلا دقت كنيد.

– به اجرت ساخت طلا توجه داشته باشيد. اجرت ساخت در واقع قيمتي است كه علاوه بر وزن طلا بابت ساخت آن پرداخت مي‌شود. بعضي طلاها كم اجرت هستند و برخي ديگر اجرت بيشتري دارند. يكي از اين دلايل اين امر مي‌تواند به خاطر جديد بودن طرح و تازه بودن كالكشن آن طرح خاص از طلا باشد. طلاهايي كه با ماشين و در تيراژ بالا ساخته مي‌شوند، مزد ساخت پايين‌تر و آنهايي كه كار دست و محدود‌تر است، مزد ساخت بالاتري دارند.

– درصد سود طلافروشان ۱۲ درصد است كه شامل ۵ درصد ماليات ارزش افزوده و ۷ درصد سود فروشنده است.

– حواستان باشد كه طلاي دست دوم را به جاي طلاي دست اول خريداري نكنيد. در اين رابطه بهتر است به قسمت قفل دستبند و گردنبند و خط و خش وارد شده به آن دقت كنيد؛ چرا كه بيشترين جايي كه امكان تشخيص آن وجود دارد در همين قسمت‌ها است.

– پيش از خريد آنلاين طلا حتما بررسي كنيد و ببينيد آيا به زيورآلات ساخته شده از طلا حساسيت داريد يا خير. اغلب كساني كه به طلا حساسيت دارند، در واقع به نيكل موجود در مصنوعات طلا آلرژي دارند. نيكل باعث استحكام و سفت شدن طلا مي‌شود. به همين خاطر از اين فلز به وفور در ساخت مصنوعات طلايي استفاده مي‌شود. اگر شما جزو اين افراد هستيد، پيش از خريد اينترنتي طلا حتما به بالا بودن عيار آن توجه كنيد. هر چه عيار طلا بالاتر باشد، خلوص آن بيشتر است و فلزات جانبي كمتري در ساختش به كار رفته. در نتيجه احتمال بروز آلرژي كمتر خواهد بود.

– اگر قرار است طلا را هر روز و همه جا استفاده كنيد، پس بهتر است مدل‌هايي را انتخاب كنيد كه دوام و استحكام زيادي دارند. در بالا توضيح داديم كه هر چه عيار طلا پايين‌تر باشد، استحكام آن بيشتر است. چرا؟ چون با فلزات ديگر آلياژ شده و سفت‌تر و محكم‌تر است.

بيشتر بخوانيد :

خريد النگو طلا

– توجه داشته باشيد كه در ايران، عيار اغلب طلاهاي موجود در بازار ۱۸ يا ۱۷ است. اگر هنگام خريد طلا با اعداد ۷۵۰ يا يا ۷۰۵ هك شده در آن روبرو شديد، بايد بدانيد كه منظور به ترتيب ۱۸ و ۱۷ عيار است.

– در آخر هم توصيه مي‌كنيم مراقب باشيد كه طلاي فيك به شما نفروشند. تست خش‌اندازي يك راه ساده براي تعيين اصالت طلا است. به اين صورت كه، با طلا بر روي يك سكه‌ي مسي يا بشقاب سراميكي بدون لعاب خط بكشيد. اگر طلا روي آنها خط بياندازد يعني طلاي شما اصل نيست زيرا طلاي واقعي روي سكه خط نمي‌اندازد بلكه خودش خراشيده مي‌شود.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۹:۳۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :