جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چگونه از خراشيدگي سطح طلا پيشگيري كنيم؟

چگونه از خراشيدگي سطح طلا پيشگيري كنيم؟
لازم به يادآوري نيست كه بايد از طلاي خود به‌درستي نگهداري كنيد تا مشكلي براي آن پيش نيايد. اما فارغ از اين بديهيات، در زير چند نكته را گفته‌ايم كه خوب است هنگام خريد طلا به آن‌ها توجه داشته باشيد. با اين كارها مي‌توانيد از از خراشيدگي سطح طلا پيشگيري كنيد.

– طلايي بخريد كه به‌راحتي خراش بر نمي‌دارد
طلا فلز نرمي است. هرچه عيار بالاتري داشته باشد، يعني خلوصش بيشتر است و در نتيجه نرم‌تر است. اما برعكس، وقتي عيار آن پايين باشد، يعني فلزات بيشتري در ساخت آن به‌كار رفته و در نتيجه، در برابر ضربه و خراشيدگي سفت‌تر و محكم‌تر خواهد بود. با اين توصيفات، بهتر است براي خريد انگشتر طلا يا خريد النگو طلا كه بيشتر در معرض آسيب ديدن هستند، عيار پايين‌تري را انتخاب كنيد. اما براي طلاهاي ديگر همچون گوشواره، آويز يا گردنبند كه جايشان امن‌تر است، از عيارهاي بالا استفاده كنيد.

همچنين توجه داشته باشيد كه در بازار معمولاً دو مدل طلا عرضه مي شود. يك، طلاهاي درجه‌ي يك كه كيفيت بالايي دارند و دو، طلاهاي درجه دو كه با اجرت كمي فروخته مي‌شوند. طلاهاي كه باكيفيت پاپين‌تري ساخته شده‌اند، بسيار سريع‌تر از طلاهاي دسته‌ي دوم تيره و كدر مي‌شوند و ممكن است سريع‌تر هم خطوخش بردارند. بنابراين بهتر است از فروشگاه‌هاي معتبري همچون گالري پرسته طلاي موردنظر خود را خريداري كنيد تا مطمئن باشيد كه ۱۸ عيار و اصل هستند.

بيشتر بخوانيد :

خريد آنلاين طلا 
– طلاهاي ظريف را فقط در مواقع خاص استفاده كنيد
وقتي مي‌دانيد طلاي شما بسيار ظريف و آسيب‌پذير است، بهتر است آن را هر روز و هميشه و همه‌جا استفاده نكنيد. در مراسم يا قرارهايي كه برايتان اهميت بيشتري دارند از زيبايي اين جواهرات بهره بگيريد. استفاد‌ه كوتاه‌مد‌ت از طلا و جواهر باعث مي‌شود‌ كه هميشه برق خود‌ را حفظ كنند‌ و كنر دچار خراشيدگي شوند.

– از طلاي خود در حمام يا استخر استفاده نكنيد
هنگام حمام كردن يا شست‌وشوي د‌ست‌هـا، جـواهرآلات خـود‌ را د‌ر بياوريد‌ چون صابون سبب ايجاد‌ لايه‌اي نازك روي جواهرآلات مي‌شود‌ و برق و درخشش آن را به‌تد‌ريج از بين مي‌برد

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۱:۴۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :