جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چگونه مي‌توان خط ‌و ‌خش روي طلا را از بين برد؟

از آنجا كه طلا فلز نرمي است، به‌راحتي خراشيده مي‌شود. بنابراين، بزرگ‌ترين نگراني در استفاده بعد از خريد طلا است ، خط‌ و خش‌هايي است كه روي آن‌ها مي‌افتد. به‌همين خاطر بد نيست با چند راهكار پوليش كردن طلا و جواهر آشنا شويد تا در صورت بروز مشكل، سريعاً آن را برطرف كنيد.

– از بين بردن خط و خش طلا در خانه با دستمال پوليش

يكي از آسان‌ترين روش‌هاي پرداخت طلا در خانه استفاده از پارچه‌هاي مخصوص جلا دادن است كه در بيشتر فروشگاه‌هاي مربوط به وسايل طلاسازي به فروش مي‌رسد. البته اين پارچه‌ها براي برطرف كردن خراش‌هاي سطحي و كم‌عمق كاربرد دارند. براي از بين بردن خراشيدگي عميق، حتماً بايد به‌سراغ متخصصان اين كار برويد.

پيش از استفاده از پارچه‌ي پوليش طلا، مطمئن شويد كه طلاي شما كاملا تميز است. براي اين‌منظور، بهتر است از يك دستمال نرم استفاده كنيد. دستمال را درون محلول آب‌وصابون نم‌دار كنيد و سپس طلاي خود را با آن تميز كنيد. پس از تميز و خشك كردن طلا، با دستمال مخصوص پوليش آن را جلا دهيد و برق بيندازيد. فقط مراقب باشيد كه اين دستمال را روي سنگ جواهر نكشيد زيرا سبب آسيب ديدن آن مي‌شود.

بيشتر بخوانيد :

– از بين بردن خط و خش طلا در خانه با آب جوش

اول از همه بگوئيم كه اين روش فقط براي طلا مناسب است و به هيچ عنوان براي پوليش كردن جواهرات از آب جوش استفاده نكنيد. چون دماي زياد آب به سنگ‌هاي قيمتي آسيب مي‌رساند و موجب شكستن يا ترك برداشتن آنها مي‌شود. براي اين كار فقط كافي است يك قابلمه مسي يا استيل را تا نصفه آب كنيد. آن را روي اجاق‌گاز و شعله‌ي متوسط بگذاريد. مقدار كمي مايع ظرفشويي درون قابلمه بريزيد و هم بزنيد. سپس، قطعه‌هاي طلا را طوري در كف ظرف بچينيد كه هيچ برخوردي با يكديگر نداشته باشند. اجازه دهيد آب به جوش بيايد و قل بخورد. اين كار باعث مي‌شود تا مواد اضافي و چربي‌هاي روي طلا زدوده شوند. سپس دوباره آنها را زير آب جوش ديگري بگيريد تا چربي‌هاي باقيمانده به طور كامل از سطح طلا شسته شوند.

– پاك كردن خراشيدگي طلا به روش حرفه‌اي

وقتي عمق خراش‌ها زياد است آن را به متخصص تعميرات طلا بسپاريد. در واقع براي رفع خط وخش طلا بهتر است به كارگاه‌هاي طلاسازي مراجعه كنيد‌. چون افراد متخصص، وسايل و ابزار مخصوصي براي پرداخت كردن و جلا دادن طلا دارند كه نتيجه‌ي بسيار بهتري از دستمال پوليش خواهد داشت. آنها ابتدا طلا را با يك د‌ستگاه چرخان كه فرچه‌اي نمد‌ي د‌ارد‌، پرد‌اخت مي‌كنند. د‌ر اين مرحله يك لايه‌ي نازك از سطح طلا برد‌اشته مي‌شود‌ تا خط وخش‌ها از بين برود‌. به همين خاطر است كه وزن طلا پس از پولش‌كردن كاهش مي‌يابد. بعد از اين مرحله هم نوبت به آبكاري طلا مي‌رسد‌ تا طلا مثل روز اول براق و سالم و درخشان شود.

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۰:۳۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :