جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

توصيه‌هايي براي فراموش نكردن پلاك متحرك

تابه حال برايتان پيش آمده كه صبح‌ها با زنگ ساعت از خواب بيدار شويد و متوجه شويد كه “اي واي! شب يادم رفت پلاك نگهدارنده ارتودنسي دندان را در دهان بگذارم!”. اگر پاسختان مثبت است، نگران نباشيد، با ما همراه باشيد تا متوجه شويد كه چطور مي‌توانيد هيچ‌گاه پلاك متحرك را فراموش نكنيد. يك شب فراموش كردن نگهدارنده (ريتينر) تاثير چنداني بر حركت دندان‌ها ندارد. اما اگر يك شب هزار شب شد، حتماً به متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد تا مطمئن شويد كه دندان‌ها به موقعيت اوليه برنگشته و دوباره نامرتب نشده است.

بيشتر بخوانيد : قيمت ارتودنسي چه قدر است ؟

دستورات متخصص را درباره استفاده از ريتينر يادداشت كنيد تا هميشه به خاطر داشته باشيد كه پلاك را بايد شبانه‌روز يا فقط شب‌ها در دهان بگذاريد يا كافي است كه فقط چند بار در هفته از آن استفاده كنيد. نوشتن اين توصيه‌ها كمك مي‌كند تا بهتر آنها را به خاطر بسپاريد.

پلاك نگهدارنده را هر بار پس از خارج كردن از دهان تميز كنيد. اگر اين كار را نكنيد، ممكن است هنگامي كه براي رفتن به سر كار يا كلاس عجله داريد، وقت نكنيد آن را بشوييد و بنابراين ترجيح دهيد پلاك كثيف را در دهان نگذاريد.

يك يادداشت روي آيينه، كيف پول يا كيف دستي‌تان بچسبانيد تا پوشيدن پلاك ارتودنسي متحرك را به شما يادآوري كند.

زنگ هشداري را تنظيم كنيد كه زمان استفاده از ريتينر را به شما يادآوري كند. تنظيم كردن يك ايميل يادآور نيز راه‌حل خوبي است.

زماني كه پلاك نگهدارنده را براي غذا خوردن يا خوابيدن از دهان خارج مي‌كنيد، همواره آن را داخل جعبه محافظ قرار دهيد تا احتمال اين كه آن را گم كنيد يا از روي حواس‌پرتي دور بياندازيد، كاهش يابد.

اگر لازم نيست كه هر روز از پلاك نگهدارنده استفاده كنيد، مي‌توانيد رخدادهاي مختلفي را به عنوان يادآور تعيين كنيد. براي مثال تماشا كردن برنامه تلويزيوني هفتگي محبوب‌تان، شستن لباس‌ها يا رستوران رفتن هفتگي مي‌تواند يادآوري باشد كه لزوم استفاده از نگهدارنده را به شما خاطرنشان كند.

اگر فراموشكار هستيد، از اطرافيانتان كمك بگيريد. از همسر، والدين، خواهر يا برادر تان خواهش كنيد كه اين موضوع مهم را به شما يادآوري كنند.

عواقب استفاده نكردن از نگهدارنده و بازگشت دندان‌ها به موقعيت اوليه را در اينترنت جستجو كنيد. ديدن اين تصاوير باعث مي‌شود كه ديگر ريتينر را فراموش نكنيد.

رفرنس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۴:۳۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :