جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

4 روش براي زيباسازي دندان

انواع شيوه هاي ترميم و زيبايي دندان

تغيير رنگ دندان‌ها در نتيجه عوامل مختلف مانند استفاده از انواع نوشيدني‌ها و استفاده از سيگار و ساير دخانيات صورت مي گيرد. حتي انواع مواد غذايي، مانند ادويه‌ها، هم مي‌تواند باعث تغيير رنگ دندان‌ها شود. گذشت زمان هم باعث ضعيف شدن ميناي دندان و تيره شدن رنگ آن‌ها مي‌شود.

براي زيبايي دندان‌ها و سفيد كردن آن‌ها 4 شيوه بسيار متداول وجود دارد: لمينت، بليچينگ، لاك سفيدكننده دندان، ماسك دندان.

زيبايي دندان‌ها به شيوه لمينت دندان

لمينت دندان در سال‌هاي اخير تقريباً در تمام كشورهاي جهان رواج پيدا كرده است. لمينتها پوسته‌هايي هستند كه سطح رويي دندان را مي‌پوشانند. اين پوسته‌ها شيشه‌اي و ظريف هستند و استحكام بالايي دارند. لمينت دندان فقط باعث سفيدي دندان‌ها نمي‌شود، بلكه به دليل استفاده از پوسته‌هاي خاص ايرادات دنداني را هم برطرف مي‌كند. اين ايرادات شامل بدفرمي دندان‌ها، فاصله زياد بين دندان‌ها، شكست خوردگي دندان‌ها و ترك‌خوردگي دندان است. همچنين در صورت نياز امكان جرم گيري لمينت دندان هم وجود دارد. لمينتها به دو نوع اصلي تقسيم‌بندي مي‌شوند: سراميكي و كامپوزيتي

بليچينگ دندان

همان‌طور كه اشاره كرديم، لمينت كردن دندان نه تنها باعث سفيد كردن دندان مي‌شود بلكه مي‌تواند ناهنجاري‌هاي ظاهري آن را پوشش دهد و زيبايي دندان‌ها را دوچندان كند. اما، بليچينگ چنين ويژگي ندارد. بليچينگ به فرايند سفيد كردن دندان‌هاي زرد و كدر گفته مي‌شود. سفيد كردن دندان با جرم گيري نيز قابل انجام است ولي در اين زمينه بايد تفاوت بليچينگ با جرم گيري را نيز در نظر گرفت و روش مناسب تر را با نظر متخصص دندانپزشكي انتخاب نمود.

در اين شيوه، دندان‌ها با استفاده از مواد شيميايي مانند پراكسيد هيدروژن يا پراكسيد كارباميد كه خاصيت سفيدكنندگي دارند، پاك‌سازي مي‌شوند. ابتدا اين مواد روي دندان قرار مي‌گيرد سپس با كمك انرژي ليزر يا انرژي حرارتي شروع به فعاليت مي‌كند و باعث از بين بردن لكه‌ها مي‌شود.

بليچينگ دندان‌ها هم مي‌تواند در مطب و هم درمنزل انجام شود. در شيوه اول زيبايي دندان‌هاي شما حدوداً پس از 30 تا 90 دقيقه به چشم مي‌خورد و سفيد و درخشان مي‌شود. دندان‌پزشك اين كار را با استفاده از يك ژل مخصوص انجام مي‌دهد. در اين شيوه از زيبايي دندان‌ها، پزشك مستقيما با بيمار ارتباط دارد. به همين خاطر بسياري از افراد آن را ترجيح مي‌دهند.

بيشتر بخوانيد : كامپوزيت دندان چيست ؟

زيبايي دندان‌ها با استفاده از لاك سفيد كننده دندان

لاك سفيد كننده دندان ماده‌اي سفيدكننده يا همان ژل سفيدكننده دندان است كه داراي مواد زايليتول، پروكسايد و فلورايد است. لاك دندان نيز باعث از بين رفتن لك‌هاي زرد و تيره روي دندان‌ها مي‌شود. براي اينكه استفاده از اين لاك راحت باشد، بسته‌بندي آن به شكل قلم يا لاك به بازار عرضه مي‌شود.

زيبايي دندان‌ها و سفيدكردن آن‌ها با لاك سفيد كننده دندان به اين طريق است كه ابتدا دندان‌هاي خود را مسواك مي‌زنيد تا كاملا سفيد شوند. سپس، كمي از لاك سفيدكننده را با استفاده از اپليكاتور مخصوصي كه در داخل بسته‌بندي وجود دارد روي دندان‌ها مي‌زنيد. اگر هم شكل ارائه‌شده از نوع لاك باشد با همان قلم لاك آن را به دندان‌ها مي‌زنيد. در هر طريق، تا 15 دقيقه پس از استفاده از لاك، دندان‌هاي خود را مي‌شوييد. در اين مدت نبايد آب دهان خود و ژل موجود در آن را قورت دهيد. بديهي است كه چيزي هم نبايد بخوريد. بعد از شستن ژل دندان بايد مجدد دندان‌هاي خود را مسواك بزنيد. شما مي‌توانيد 2 يا 3 بار در روز از لاك دندان براي زيبايي دندان‌هاي خود استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي بارداري


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۱:۱۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :