جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پستانك ارتودنسي ژله اي بهترين راه جلوگيري از مشكلات فك در نوزاد

اگر شما نوزادي داريد كه تازه به دنيا آمده است و مي‌خواهيد در كنار تغذيه شير طبيعي مادر از پستانك استفاده كنيد، بايد بدانيد كه پس ۴ هفته كه عادت ‌هاي شيردهي در نوزاد شما كاملا تثبيت شد، مي‌توانيد از پستانك براي او استفاده كنيد؛ اما بسياري از متخصصان اطفال و متخصصان ارتودنسي توصيه مي‌كنند كه اگر مي‌خواهيد براي نوزادان از پستانك استفاده كنيد، اين پستانك بايد از نوع پستانك ارتودنسي ژله اي باشد. به اين دليل كه اگر يك پستانك معمولي استفاده شود و جنس خوبي نداشته باشد، مي‌تواند در دراز مدت وقتي كه نوزاد شما بزرگ شد و به سن كودكي رسيد، ناهنجاري و مشكلات دنداني و فك، براي او ايجاد كند.

پستانك ارتودنسي چيست؟

پستانك ارتودنسي براي جلوگيري از نامرتبي دندان و مشكلات ارتودنسي كه در دراز مدت ايجاد خواهند شد استفاده مي‌شود. به اين دليل دندان هاي شيري كه بر روي لثه نوزاد رشد مي‌كند، در نهايت مي‌افتد و جاي خود را به دندان هاي دائمي مي‌دهد. يك پستانك ارتودنسي داراي يك نوك پستانكي است كه از پايين صاف شده و از بالا گرد است. آن ها به طور خاص براي حمايت از شكل كامل فك در حال رشد كودك طراحي شده‌اند.

با استفاده از پستانك ارتودنسي ژله‌اي، كودك شما راحت است و هيچ آزار و اذيتي به او نمي‌رسد و مي‌توان شكل لثه و دندان هاي او را در جاي خود نگه داشت. مطالعات پزشكي نشان داده است كه پستانك ارتودنسي نسبت به پستانك هاي معمولي گرد سنتي، كمتر باعث ايجاد مشكل گزش و اوربايت مي‌شوند.

با اين حال بهترين خط دفاعي در برابر آسيب هاي دنداني، محدود كردن زمان استفاده از پستانك، پس از يك سال اول زندگي كودك است.

بيشتر بخوانيد :

آيا كودكان مكيدن انگشت شست را ترك مي‌كنند؟

خبر خوبي كه بايد به شما بدهيم اين است كه بيشتر كودكان پس از مدتي، عادت‌ مكيدن انگشت شست خود را متوقف مي‌كنند. كودكان حتي در سه سالگي تحت فشار كودكان ديگر كه همسن خودشان هستند قرار مي‌گيرند و ممكن است فقط از مكيدن انگشت در خلوت و تنهايي براي آرامش خودشان استفاده كنند؛ اما سرانجام اين عادت را بايد قطع كنند.

انواع پستانك

پستانك ها كلا به دو شكل اصلي تقسيم مي‌شوند.

پستانك هاي گرد و سنتي:

اين پستانك ها مانند نوك سينه مادر هستند. گاهي اوقات به عنوان اينكه بيشتر شبيه سينه مادر هستند به فروش مي‌رسد.

پستانك ارتودنسي:

پستانك ارتودنسي از پايين صاف و از بالا گرد هستند تا با زبان كودك و سقف دهان او مطابقت داشته باشند. توليدكنندگان پستانك ارتودنسي ادعا مي‌‌كنند كه پستانك ارتودنسي ژله اي كم‌تر از پستانك هاي گرد در رشد دهاني كودك تداخل ايجاد مي‌كنند. با اين وجود، مشخص شده است كه هر دو پستانك هنگام استفاده از سن دو سالگي به بعد، ممكن است باعث ايجاد گزش و مشكلات دنداني در كودك شوند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي چه قدر است ؟

  


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۱:۲۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :