جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مراحل نصب ارتودنسي

ارتودنسي يك درمان طولاني مدت است. ارتودنسي ممكن است يك يا دو سال طول بكشد، بسته به شرايط شما و تعهد شما به درمان و بر اين اساس شما به طور مرتب به دندانپزشك مراجعه مي كنيد، مراحل درمان ارتودنسي در چندين مرحله انجام مي شود كه شامل موارد زير است:

 تشخيص و درمان

در طي اين مرحله و طي چندين ويزيت، دندانپزشك بررسي هايي را روي كل دهان انجام مي دهد تا مطمئن شود كه قبل از نصب بريس ها، مشكلي در هيچ يك از دندان ها وجود ندارد. سپس، در اين مرحله پزشك با قرار دادن خمير گچ در قالب پلاستيكي دندان و درخواست از بيمار براي گاز گرفتن آن، ماكت براي دهان بيمار طراحي مي كند و خمير شكل دندان ها را به خود مي گيرد. سپس خمير را مي گذارند تا خشك شود و بر اساس الگو، اندازه گيري مي شود و بايد توسط پزشك نگهداري شود تا روند درمان مشاهده و كنترل شود. در مرحله بعدي پزشك چندين اشعه ايكس مي گيرد و تعدادي معاينه دقيق را انجام مي دهد كه به وي امكان مي دهد موقعيت ريشه دندان ها را در رابطه با استخوان فك و دندان هاي مجاور و تأثير بريس ها بر روي آن ها و بر روي شكل صورت پس از اصلاح قوام دندان ها مشاهده كند. سرانجام، نتايج مورد انتظار درمان را پس از نصب ارتودنسي به تصاويري تبديل مي كند كه ميزان اختلاف مورد انتظار را به شكل بيمار قبل و بعد از پرونده نشان مي دهد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كودكان

نصب بريس و ارتودنسي

پس از انجام آزمايشات، پزشك برنامه درماني بهينه را براي بيمار ايجاد مي كند. سپس پزشك انواع ارتودنسي( ارتودنسي ثابت ، ارتودنسي متحرك ، ارتودنسي نامرئي ...) را براي بيمار به بيمار نشان مي دهد تا انتخاب كند. هنگامي كه بيمار نوع مناسب ارتودنسي را انتخاب مي كند، پزشك نصب آن را شروع مي كند. شايان ذكر است كه ارتودنسي سنتي، ارتودنسي شفاف و داخلي هيچ تفاوتي در روش نصب آن ها وجود ندارد.

روش نصب بريس

ابتدا دندانپزشك يك ماده چسبنده را روي سطح دندان قرار مي دهد، سپس بريس ها را روي ماده چسب نصب مي كند و با محكم فشار دادن آن را خوب ثابت مي كند تا مطمئن شود كه تغيير مناسبي در شكل دندان ايجاد مي كند و در آخر نيز پايه ها را با سيم هاي فلزي متصل مي كند. براي تغيير آن ها به دليل قرار گرفتن در معرض زنگ زدگي و شكستگي، بايد هر از گاهي به پزشك مراجعه كنيد.

منبع : https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۹:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :