جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مزاياي انجام ارتودنسي پيشگيري

 انجام ارتودنسي پيشگيري و يا ارتودنسي كودكان  اين مزيت را دارد كه فك كودك هنوز در حال رشد است. درمان زودهنگام و انجام ارتودنسي پيشگيري زماني موثر است كه قوس دنداني و فك‌ها به طور كامل شكل نگرفته‌اند. ارتودنسي فانكشنال مي‌تواند اين مشكلات را برطرف كند. معمولا بعد از اين درمان، مدتي بعد لازم است كه درمان‌هاي ديگري صورت بگيرند. اما مدت زمان اين درمان‌ها بسيار كوتاه خواهد بود.

ارتودنسي پيشگيري از بروز مشكلات جدي‌تر جلوگيري مي‌كند و باعث مي‌شود كه انجام درمان ارتودنسي در سن بالاتر بسيار آسان‌تر و ظرف مدت زمان كوتاه‌تري انجام شود.

براي انجام ارتودنسي پيشگيري، از وسايل ارتودنسي دندان مخصوص يا تعداري براكت براي هدايت رشد دندان‌ها و فك‌ها استفاده مي‌شود و فضاي مناسب‌تري براي رشد دندان‌هاي دائمي ايجاد مي‌شود.

امروزه روش‌هاي متعددي به عنوان جايگزين بريس‌هاي فلزي قديمي براي ارتودنسي معرفي شده‌اند و ميزان استقبال از اين روش‌ها هم روز به روز در حال افزايش است. ارتودنسي نامرئي كودكان به عنوان روشي جديد و بسيار مؤثر شناخته مي‌شود كه ميزان استفاده از آن به سرعت در حال گسترش است.

در اغلب موارد ارتودنسي پيشگيري فاز اول درمان است و فاز دوم و تكميلي درمان گذاشتن براكت‌هاي ارتودنسي در سن بالاتر و در زمان مناسب انجام مي‌شود. فاز دوم درمان معمولا بسيار كوتاه‌تر است و انجام آن بسيار ساده است.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك

انجام ارتودنسي پيشگيري به ما اين فرصت را مي‌دهد كه :

رشد فكي را به شكل دلخواه هدايت كنيم.

احتمال آسيب ديدگي (مانند شكستگي) دندان‌هايي كه به سمت جلو متمايل شده‌اند را كم كنيم.

عادات غلط كودك مانند مكيدن انگشت، زبان زدن به دندان‌ها و گاز گرفتن لب را برطرف كنيم.

ظاهر كودك شما و در نتيجه اعتماد به نفس او را بهبود دهيم.

رشد دندان‌هاي دائمي را به شيوه‌ي دلخواه هدايت كنيم.

چگونگي قرارگيري لب‌ها بر روي هم را بهبود دهيم.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۴:۰۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :