جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انداختن دستبند در دست راست و مزاياي آن

دستبند طلا، الماس، چرم يا هر متريال ارزشمند ديگري كه باشد، زينت‌بخش دست‌هاي زنان و مردان است. در زيبايي آن هيچ‌شكي وجود ندارد اما آيا مي‌دانيد كه بنابر اعتقاد چيني‌هاي باستان نبايد دستبند را به دست چپ خود ببنديد؟

مراقب نقطه‌ي حساس Shenmen باشيد

در طب سنتي و در شاخه‌ي طب سوزنيِ چيني‌ها فرضيه‌اي وجود دارد كه مي‌گويد بعضي از اعضاي بدن انسان داراي نقطه‌ي «شِنمِن» هستند. Shenmen را «دروازه بهشت» يا «دروازه آسمان» هم مي‌نامند و در طب سوزني از آن براي درمان تقريباً همه‌چيز از استرس و اضطراب گرفته تا افسردگي و بيماري‌هاي التهابي بهره مي‌گيرند. يكي از نقاط شن‌من در بدن در گوش‌ها قرار دارد و نقطه ديگر آن روي مچ دست چپ است.

بيشتر بخوانيد :

در محل تلاقي كانال حركتي مچ دست و تاندون‌ها، نقطه‌اي وجود دارد كه در طب سنتي چيني به آن Shenmen مي‌گويند. بر اساس اين طب، اگر شما دستبند – هر چقدر هم كه باريك و نازك باشد – را به دست چپ ببنديد، باعث آسيب ديدن و رگ‌به‌رگ شدن رباط‌ها و تاندون‌هاي مچ دست مي‌شود. در مواردي كه اين آسيب جدي شود، ممكن است به بيماري «سندرم كارپال تونل» منجر شود، كه در نتيجه‌ي فشردگي عصب مياني در ناحيه تونل كارپال ايجاد مي‌شود. به‌دنبال اين عارضه، انگشتان دست دچار اختلالات حسي و حركتي مي‌شوند. به همين خاطر است كه مي‌گويند دستبند را در دست چپ استفاده نكنيد.

يكي ديگر از دلايلي كه گفته مي‌شود نبايد دستبند را به دست چپ بست اين است كه مي‌گويند مردان بايد ساعت و دستبند را به دست چپ و زنان به دست راست ببندند. در گذشته‌ها، نياكان ما اين قانون را رعايت مي‌كردند زيرا به تفاوت آناتومي بدن زنان و مردان معتقد بودند. بنابراين شما اگر زن و مونث هستيد، مهم نيست كه دستبند طلا، دستبند چرم يا دستبند مهره‌دار استفاده مي‌كنيد، فقط مهم اين است كه آن را به مچ دست چپ خود نبنديد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۳:۲۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :