جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هنر دندانپزشكي زيبايي

فرقي نمي كند كه كلمه زيبايي در كدام رشته استفاده شود؛ در هر صورت اين كلمه بيانگر وجود هنر در آن تخصص است. دندانپزشكي زيبايي به عنوان يكي از شاخه هاي دندانپزشكي مدرن شناخته شده و خدماتش كاملا بر روي زيبايي دندان با هدف حفظ سلامتي دندان و لثه هاست. امروزه متخصصين ارتودنسي و دندانپزشك ترميم و زيبايي مي توانند اين خدمات را بهتر از ديگر دندانپزشكان به مشتريان عرضه نمايند، اما اين خدمات چيست و چه تفاوت هايي با دندانپزشكي ترميمي دارد؟ با ما براي بررسي جواب اين سوالات، همراه باشيد.

دندانپزشكي زيبايي چيست؟

برعكس تصور اكثريت مردم، دندانپزشكي زيبايي امروزه براي تبليغات در كسب و كار دندانپزشكي مورد استفاده قرار مي گيرد تا مشتريان بتوانند زمينه و تخصص كاري دندانپزشك در انواع خدمات را بهتر متوجه شوند، هر چند به طور كلي هدف اصلي تمام دندانپزشكان حفظ ظاهر و سلامتي دندان و لثه مي‌باشد. با اينحال انجمن دندانپزشكان آمريكا، اين شاخه از خدمات را به عنوان يك رشته ي رسمي در دندانپزشكي نمي پذيرد و دانشجويان علاقه مند به اين حوزه مي توانند در تخصص هاي مرتبط كه در مقدمه عنوان شد، مشغول تحصيل شوند. به ياد داشته باشيد كه دندانپزشكي زيبايي، تلفيق دندانپزشكي و هنر است و داشتن مهارت كافي و دانستن اصول زيبايي شناسي دندان، مهم ترين فاكتورها براي انتخاب يك دندانپزشك زيبايي است.

بيشتر بخوانيد :

تفاوت دندانپزشكي زيبايي با دندانپزشكي ترميمي چيست؟

تفاوت دندانپزشكي زيبايي و ترميمي تنها در دانستن يك واقعيت است. هيچگاه نميتوان بدون ترميم ظاهر دندان، انتظار زيبايي دندان را داشت. موادي كه در پروسه ي زيباسازي دندان به كار مي رود بايد بر روي دندان هايي استفاده شود كه قبل از آن ترميم شده باشند. در واقع دندانپزشكي ترميمي، شروع پروسه ترميم و زيبايي دندان شما خواهد بود. در دندانپزشكي ترميمي، شما ابتدا بايد دندان هاي خود را با روش هايي نظير ايمپلنت، گذاشتن دندان مصنوعي و ديگر موارد از اين قبيل براي استفاده از خدمات دندانپزشكي زيبايي آماده كنيد. البته خبر خوب اين است كه تفاوت مفهوم بين زيبايي و ترميم دندان تنها به اين موضوع خلاصه شده و از طرفي ترميم دندان توسط تمام دندانپزشكان صورت مي گيرد، زيرا تمام دانش آموختگان اين رشته بايد اين مهارت هاي پايه را در دندان پزشكي فراگيري كنند، پس لازم نيست براي ترميم دندان خود، از يك دندان پزشك ديگر استفاده كنيد، كافيست كليه خدمات ترميم و زيبايي دندان را از دندانپزشك زيبايي خود بخواهيد.

چرا دندانپزشكي زيبايي حائز اهميت است؟

دانستن دو نكته ي مهم به ما در پاسخ به چرايي اهميت داشتن اين تخصص كمك مي كند. اولين نكته اين است كه وجود لبخند زيبا در هر سن و سالي مي تواند تاثير مثبتي بر اطرافيان شما بگذارد. مهم نيست چقدر پير شده و پوستتان خراب شده است، لبخند زيبا مي تواند ديگران را تحت تاثير قرار دهد.

نكته ي مهم ديگر، مطلع شدن از سير دستيابي به اين تخصص است. متخصصين اين حوزه نسبت به دندانپزشكان عمومي دوره هاي تخصصي بيشتري را گذرانده اند و مي توانند زيبايي ساختار دندان ها را بهتر درك كنند. حتي اگر دندانپزشكان عمومي، درمان هاي ترميم و زيبايي ديگري مانند پر كردن و سفيد كردن را انجام دهند، باز هم اين تخصص، تلفيقي از هنر و دانش دندانپزشكي است و نيازمند دوره هاي مختص به خود مي‌باشد.

حتما بخوانيد

دندانپزشكي در بارداري


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۷:۰۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :