جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بليچينگ دندان ضرر هم دارد؟

ميليون‌ها نفر در معرض تغيير رنگ دندان هستند كه در درجه‌هاي مختلف ايجاد مي‌شود. حتي كساني كه مرتب مسواك زده، از نخ دندان استفاده كرده و به دندانپزشك مراجعه مي‌كنند، باز هم ممكن است بر اثر مواد غذايي خاص، عوامل محيطي و گذشت زمان، دچار جرم و زردي دندان شوند. خوشبختانه، سفيد كردن دندان‌ها به روش‌هاي حرفه اي، يك روش فوق العاده براي پاك كردن يا نابود كردن لكه‌ها روي دندان بوده و به ايجاد لبخند طبيعي، زيبا و سفيد به شما كمك مي‌كند. بليچينگ دندان يا سفيد كردن دندان، يكي از اين روش‌ها است.

بليچينگ دندان چيست؟

در روش بليچينگ دندان، محصولي حاوي سفيد كننده (پراكسيد هيدروژن يا پراكسيد كرباميد) براي سفيد كردن دندان به كار برده مي‌شود.

اين ماده مانند وايتكس عمل كرده و جرم و زردي دندان را از بين مي‌برد و نوعي روش شيميايي محسوب مي‌شود. مولكول‌هاي اين ماده، به ميناي دندان شما نفوذ كرده و باعث سفيد شدن ريشه‌اي دندان شما شده و لكه‌ها را از بين مي‌برد.

امروزه، گزينه‌هاي زيادي براي سفيد كردن دندان وجود دارد. اگرچه محصولات زيادي براي اين كار در دسترس است، اما درمان حرفه‌اي و كمك گرفتن از دندانپزشك مناسب‌تر بوده و نتايج قابل اعتمادتري را ارائه مي‌دهد.

دندانپزشك، بسته به سلامت دندان، درمان شما را انتخاب مي‌كند. با اين حال، اكثريت قريب به اتفاق از نتايج درمان سفيد كننده خود راضي هستند. عوارض جانبي، نادر و خفيف بوده وشيوه درمان غير تهاجمي است. به اين ترتيب، شما مي‌توانيد با اعتماد به نفس بالا، ازيك لبخند زيبا لذت ببريد.

فوايد و عوارض بليچينگ دندان

با استفاده از محلول سفيد كننده در روش بليچينگ، عمل سفيد كنندگي دندان صورت مي‌گيرد. درمان در كمتر از يك ساعت به طور كلي انجام مي‌شود و نتايج آن نيز بسيار قابل توجه است.

يكي از بزرگترين مزاياي استفاده از روش بليچينگ دندان موثر بودن و دوام آن است. نتايج استفاده از روش بليچينگ دندان، بسيار چشمگير‌تر از نتايج ديگر روش‌هاي سفيد كنندگي دندان است.

دليل اين امر اين است كه استفاده از اين روش شيميايي، بسيار قوي‌تر ازمحصولات مشابه است. اما نظارت دندانپزشك هم ضروري است. حتي دندان‌هاي بسيار زرد و جرم گرفته را مي‌توان با روش بليچينگ دندان، به صورت حرفه‌اي سفيد سازي و درمان كرد.

به طور كلي، تنها خطر و عارضه عمده‌اي كه در مورد بليچينگ دندان به چشم مي‌خورد، حساسيت برخي افراد نسبت به آن است و اين حساسيت به ويژه در ساعت‌هاي اوليه پس از درمان مشخص مي‌شود.

دندانپزشك شما اطمينان حاصل خواهد كرد كه اين حساسيت حاد نيست. اگر احساس حساسيت جزئي داريد، توصيه مي‌شود كه دهان خود را با آب گرم بشوييد تا از ناراحتي جلوگيري كنيد. حساسيت دندان به تدريج محو خواهد شد.

تفاوت بليچينگ دندان و لمينت دندان

بليچينگ دندان شامل فرايند سفيد كردن دندان‌ها با استفاده از مواد شيميايي يا ساينده است كه تا سطح مينا نيز انجام مي‌شود. بديهي است كه اين مواد شيميايي ايمن بوده و خطري براي فرد ندارد. در اين روش، از پراكسيد هيدروژن يا چيزي به نام پراكسيد كرباميد، براي سفيد كردن دندان‌ها استفاده مي‌شود.

اما در روش لمينت، لايه‌هايي نازك و سراميكي بر روي دندان قرار مي‌دهند مي‌توان گفت اين لايه‌ها مانند روكشي سفيد بر روي دندان است. روكش‌هاي ورقه ورقه‌اي چيني شامل مجموعه‌اي از چند لايه نازك سراميكي است كه جايگزين ميناي دندان اصلي مي‌شود.

براي استفاده از روكش، مقدار بسيار كمي از ميناي دندان اصلي بايد حذف شود، كه معمولا كمتر از يك ميليمتر است. اين كار ضروري است، زيرا روكش، به طور مناسب تري روي دندان قرار مي‌گيرد.

از نظر ظاهري، بايد گفت كه حتي ظاهري بهتر از دندان اصلي به شما مي‌بخشد. پيوند ميان دندان اصلي و روكش، بسيار مهم است، زيرا نه تنها باعث زيبايي بيشتر مي‌شود، بلكه پيوندي قوي است كه براي عملكرد درست دندان نيز ضروري است.

جرم گيري بهتر است يا بليچينگ دندان

به نظر مي‌رسد سفيد كردن دندان‌ها يا بليچينگ دندان و جرم گيري دندان‌ها داراي يك هدف مشابه باشند. اگر چه، ظاهرا هر روش سفيد كننده ممكن است با هم مشابه باشند، اما در حقيقت با هم تفاوت دارند.

جرم گيري، روشي ساده است كه دندان پزشك براي از بين بردن لكه‌ها و زردي‌هاي روي دندان شما استفاده مي‌كند و لايه‌هاي سطحي و زرد رنگ روي دندان را ساييده و بر طرف مي‌كند. اثر جرم گيري معمولا زياد پايدار نبوده و در اكثر مواقع، نياز به جرم گيري مجدد وجود دارد.

افراد سيگاري و كساني كه به طور مرتب از كافئين و قهوه استفاده مي‌كنند، داراي لكه‌هاي ماندگار تري بر روي دندان خود بوده و در اين گونه مواقع توصيه مي‌شود تا از روش بليچينگ دندان براي سفيد كردن و از بين بردن زردي و لكه‌هاي روي دندان استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۳:۱۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :