جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

علائم و نشانه‌هاي نياز به ارتودنسي در كودكان

اكثر اختلالات بايت و نامرتبي دندان‌ها خطر و علائم چنداني ندارند، اما برخي علائم هشدار دهنده هستند كه نشان مي‌دهند كودك شما ممكن است نياز به معاينه توسط متخصص ارتودنسي داشته باشد، حتي اگر اين كودكان هنوز اكثر دندان‌هاي دوران نوزادي خود را داشته باشند.

مواردي كه مراجعه به متخصص ارتودنسي را پيش از بدتر شدن اوضاع نشان مي‌دهند

عادت مكيدن انگشت شست، انگشت يا زبان به صورت مداوم

در حالي كه مكيدن انگشت شست ممكن است به كودك شما كمك كند تا بهتر بخوابد، اما زماني كه كودك به مهد كودك مي‌رود، اين نوع از عادت‌ها بايد از بين بروند. اگر درماني انجام نشود، عادت مكيدن انگشت مي‌تواند باعث نامرتبي دندان‌ها گردد و موجب شود تا فك‌ها منحرف شوند و به طور صحيح رشد نكنند. علاوه بر اين، مشكلات گفتاري و غذا خوردن در كودكاني كه اين عادت‌ها را به طور مداوم دارند، بسيار معمول است.

وضعيتي كه در آن دندان‌هاي بالا در پشت دندان‌هاي پايين قرار گرفته‌اند (آندربايت)

آندربايت يك مشكل بسيار جدي است كه بايد در سنين نوجواني و زماني كه كودك هنوز در حال رشد است، درمان گردد. در اين گونه موارد فك بالا هماهنگ با فك پايين رشد نمي‌كند.

اغلب اين مشكلات، اگر در سنين پايين‌تر و پيش از رسيدن به دوران نوجواني درمان نشوند، باعث مي‌شوند تا فرد مجبور به انجام درمان‌هاي ارتودنسي گسترده و حتي جراحي فك براي اصلاح كامل مشكلات دندان و فك شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع 

دندان‌هايي كه بيش از حد دچار بيرون زدگي هستند

اين مشكل اغلب به عادت مكيدن انگشت شست مربوط است، اما همچنين مي‌تواند در اثر اختلالات رشد نيز به وجود آيد. در اين حالت فك پايين به اندازهٔ فك بالا رشد نمي‌كند. بزرگ‌ترين مشكل در كودكاني كه دچار نامرتبي و بيرون زدگي دندان‌ها هستند اين است كه اين دندان‌ها دچار شكستگي يا افتادگي مي‌شوند و اين امر منجر به انجام درمان‌هاي ارتودنسي گسترده براي آن‌ها خواهد شد. همچنين اين مشكلات مي‌توانند موجب پوسيدگي شديد در دندان‌هاي عقب شوند و در آينده مشكلاتي را در فك به وجود آورند.

عدم وجود فضاي كافي براي رشد دندان‌ها در بزرگسالي

عدم وجود فضاي كافي براي رشد دندان‌ها يك مشكل رايج است كه ما روزانه شاهد آن هستيم. اغلب اوقات والدين مي‌گويند كه با اين كه فرزندان آن‌ها دندان‌هاي خود را چند ماه پيش از دست داده‌اند اما دندان‌هاي جديد ظاهر نشده‌اند و نگران رشد نكردن دندان‌هاي بالغ هستند.

اغلب اوقات، اين مشكل با تراكم دندان‌ها مرتبط است (به طور مثال فك خيلي كوچك و باريك است). درمان زودهنگام اين مشكل با استفاده از تجهيزاتي كه فضاي بيشتري را در دهان ايجاد مي‌كنند، نياز به كشيدن دندان‌ها در ارتودنسي را از بين مي‌برد.

تنفس دهاني، خروپف، دندان قروچه

مشكلاتي مانند تنفس دهاني، خروپف، دندان قروچه مي‌توانند ناشي از نامرتبي دندان، قوس‌هاي باريك، تراكم دندان‌ها و عادات كودك شما باشند. درمان زودهنگام ارتودنسي كودكان مي‌تواند يك راه حل براي كمك به كودكان براي تنفس و خواب بهتر باشد. مطالعات نشان مي‌دهند كوكاني كه خواب مناسبي در طول شب ندارند، اغلب در تمركز روي تكاليف و كلاس‌هاي مدرسه دچار مشكل مي‌شوند و خواب آلودگي بيش از حدي در روز دارند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي بزرگسالان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۳:۵۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :