جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي ثابت با بريس يا سيستم سيم كشي دندان ها

اولين و رايج ترين نوع درمان در اين حوزه، ارتودنسي ثابت است كه ما در آن، از دستگاه هاي ثابتي براي كمك به صاف كردن دندان هاي شما استفاده ميكنيم. ما در اين سيستم كه تحت عنوان بريس ارتودنسي نيز آن را ميشناسيم، از تركيب تعدادي وسيله كوچك استفاده ميكنيم كه در مجموع به  آن ها بريس ميگوييم. بريس ها شامل يك سيم قوس دار، تعدادي براكت و همچنين باند، الاستيك و كش ها و … هستند.

براكت ها

مهمترين جزء يك بريس معمولا براكت است كه معمولا يا از جنس فلز هستند و يا از جنس سراميك. اين براكت ها با كمك يك چسب  مخصوص به  سطح جلو يا پشت دندان هاي شما متصل ميشوند.

سيم هاي قوس دار

بعد از اينكه به دندان ها براكت متصل شد، از ميان همه آن ها يك  سيم قوس دار فلزي ميگذرد كه  براكت ها را به هم وصل كرده و به ما كمك ميكند به دندان ها فشار و نيرو وارد كنيم تا آن ها را وادار به حركت و صاف شدن كنيم.

الاستيك ها و كش ها

متخصص ارتودنسي اغلب براي كمك به تراز كردن دندان ها معمولا از نوارهاي الاستيكي روي براكت ها نيز استفاده ميكنند كه از تنوع رنگ زيادي برخوردارند. بر همين اساس زماني كه ما از اين الاستيك ها يا كش هاي ارتودنسي استفاده كنيم، ميگوييم ارتودنسي رنگي استفاده كرده ايم. اين نوع الاستيك ها معمولا براي كودكان و نوجوانان استفاده ميشوند.

براكت فلزي

در كل ارتودنسي ثابت با بريس (مخصوصا با براكت فلزي) موثرترين روش براي صاف كردن دندان ها است. زيرا اين سيستم قادر است به راحتي سخت ترين و شديدترين مشكلات عدم تراز دندان هاي ما را اصلاح كند.

در مقايسه با ساير روش هاي اصلاح دندان ها، ارتودنسي ثابت با براكت فلزي معمولا از قيمت كمتري برخوردار است و اگر به دنبال يك ارتودنسي ارزان هستيد ميتوانيد در وهله اول روي دستگاه هاي ثابت ارتودنسي حساب باز كنيد. اما بجز اين دستگاه ها ما دستگاه هاي ارزان قيمت ديگري هم داريم كه در ادامه به معرفي آن ها خواهيم پرداخت.

براكت سراميكي

براكت ها اگر از جنس فلز نباشند معمولا از جنس سراميك هستند. سراميك ها همرنگ دندان هستند و به دليل شفاف بودن در دسته ارتودنسي نامرئي هم قرار ميگيرند.  معمولا اگر قصد داشته باشيد از براكت هاي سراميكي استفاده كنيد هزينه ها براي شما بيشتر ميشود و نميتوان به براكت سراميكي به چشم يك هزينه ارتودنسي ارزان نگاه كرد.

ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي ثابت را ميتوان براي اصلاح مشكلات متوسط تا شديد دندان ها استفاده كرد. اما اگر مشكل دندان شما چندان جدي نباشد ما به شما پيشنهاد ميكنيم رو به سيستم ارتودنسي نامرئي و ارتودنسي متحرك بياوريد. ما در اين نوع درمان از دستگاه هاي متحرك و معمولا شفاف يا نامرئي براي اصلاح دندان هاي شما استفاده ميكنيم:

اينويزيلاين (Invisalign)

اسنپ كوركت (SnapCorrect)

كليير كوركت (ClearCorrect)

و ساير پلاك هاي شفاف ارتودنسي

ارتودنسي نامرئي با كمك اين پلاك هاي شفاف معمولا مقرون به صرفه تر و ارزان ترين ارتودنسي است. و اگر جايي نامي از هزينه ارتودنسي ارزان قيمت بردند بدانيد كه احتمال خيلي زياد منظورشان همين دستگاه هاي ارتودنسي است. زيرا قادرند مشكلات جزئي تا متوسط دندان هاي شما را به خوبي اصلاح كنند.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۴:۲۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :