جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انتظارات پس از اتمام درمان ارتودنسي

پينه‌ها

شما در داخل لب‌هايتان دچار پينه مي‌شويد. پينه يكي از اولين عوارضي است كه شما در هنگام خارج ساختن براكت‌ها از دندان‌هايتان متوجه آن مي‌شويد. اگر شما داراي بريس‌هاي فلزي هستيد، متوجه پينه‌هايي در داخل لب‌هايتان و در جايي كه قبلاً پوست حساس وجود داشته است، خواهيد شد. اين پينه‌ها به سرعت نسبت به زماني كه بريس‌ها جايگذاري مي‌شوند رشد خواهند كرد، اما به دليل تماس مداومي كه با براكت‌ها دارند، معمولاً نمي‌توانيد پينه‌ها را احساس كنيد تا زماني كه بريس‌ها برداشته شوند. نگران نباشيد، اين پينه‌ها در نهايت از بين خواهند رفت.

غذا خوردن براي شما عجيب است

پس از سال‌ها عادت كردن به خوردن غذا با حضور بريس‌ها در دهان، نداشتن هيچ يك از اين موانع‌ها ممكن است كمي عجيب به نظر برسد. شما مي‌توانيد دوباره سيب را گاز بزنيد، چيپس بخوريد بدون اين كه نگران يك قطعه تيز جدا شده از يك براكت باشيد. آدامس، آب نبات‌هاي جويدني و ساير غذاهاي چسبنده را مي‌توانيد دوباره استفاده كنيد.

مسواك زدن و استفاده از نخ دندان

مسواك زدن و استفاده از نخ دندان پس از اتمام درمان ارتودنسي آسان‌تر مي‌شود. ديگر احتياجي به استفاده از مسواك‌هاي مخصوص ارتودنسي دندان يا نخ دندان نخواهيد داشت. مراقبت از دندان‌هايتان بدون سيم و براكت بسيار ساده‌تر است. با داشتن موانع كمتر، تميز كردن دهانتان آسان‌تر خواهد بود، اما اين به معني ساده فرض كردن رعايت بهداشت دهان و دندان نيست. به خصوص به اين دليل كه دهان شما در حال عادت كردن به فقدان بريس است و هنگامي كه غذاهاي خاصي را به رژيم غذايي خود اضافه مي‌كنيد، مهم است كه در مورد مسواك زدن و استفاده از نخ دندان مراقبت‌هاي لازم را به عمل آوريد.

بيشتر بخوانيد :

دندان‌هاي حساس

دندان‌ها حساس هستند. برداشتن بريس‌ها كمي مانند روند جايگذاري آن‌ها است. اين يك تغيير بزرگ است و متخصص ارتودنسي شما مجبور است از نيرويي استفاده كند تا براكت‌ها و چسب‌ها را از دهان شما بيرون بياورد. با آن كه در آوردن بريس‌ها آسيبي به شما نمي‌زند، هنگامي كه شما از آخرين جلسه درمان خود به خانه باز مي‌گرديد، احساس مي‌كنيد كه لثه‌ها و دندان‌هاي شما كمي حساس هستند. اين حساسيت احتمالاً متفاوت از زماني كه درمان ارتودنسي خود و جايگذاري بريس‌ها را شروع كرده بوديد نيست.بهتر است بدانيد بعد از برداشتن بريس‌ها استفاده از انواع شكلات كار مناسبي نيست.

تغيير رنگ

دندان‌هايتان ممكن است كمي زرد رنگ شده باشند. داشتن بريس و مرتب كردن دندان‌ها مي‌توانند سفيد و براق نگه داشتن دندان‌ها را دشوار سازند. همچنين ممكن است در برخي نواحي متوجه كلسيفيكاسيون دندان‌ها شويد. كلسيفيكاسيون در واقع براي دندان‌ها مناسب است (به اين معني كه شما به اندازه كافي كلسيم دريافت مي‌كنيد و دندان‌ها قوي هستند)، اما ممكن است ظاهر آن را روي دندان‌هاي خود دوست نداشته باشيد. در مورد نواحي زرد رنگ يا كلسيفيكاسيون روي دندان‌هاي خود با متخصص ارتودنسي صحبت كنيد.

ادامه دادن جلسات معاينه

درمان شما واقعاً به پايان نرسيده است. پس از برداشتن بريس‌هاي خود، احتمالاً حداقل يك يا دو جلسه ديگر بايد به ملاقات متخصص ارتودنسي خود برويد. اين عمل معمولاً براي اطمينان از اين است كه نگهدارنده شما مناسب است و دندان‌هايتان را صاف و مرتب نگه داشته است. اكثريت بيماران بايستي نگهدارنده هاي خود را به طور نامحدود، براي جلوگيري از بازگشت دندان‌ها به موقعيت اصلي خود استفاده كنند.

حتما بخوانيد :

هزينه ارتودنسي چه قدر است ؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۹:۲۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :