جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پيشگيري از لكه هاي سفيد دندان حين ارتودنسي

توصيه‌هاي زير را جدي بگيريد تا شاهد ايجاد لكه‌هاي سفيد روي دندان‌هايتان نباشيد:

مسواك زدن را فراموش نكنيد: درست است كه مسواك زدن دندان‌هاي سيم‌كشي شده زمان بيشتري مي‌برد، اما تك تك اين ثانيه‌هاي اضافي براي داشتن لبخندي زيبا پس از برداشتن بريس مهم است. همچنين مي‌توانيد از مسواك برقي داراي اتصالات مخصوص ارتودنسي براي بهتر تميز كردن اطراف براكت‌ها و سيم‌ها استفاده كنيد. همواره يك مسواك مسافرتي همراه داشته باشيد تا دندان‌ها را پس از صرف ناهار و تنقلات مسواك بزنيد. حتماً از خميردندان فلورايددار استفاده كنيد، چون فلورايد ميناي دندان را مقاوم و براي مقابله با حملات اسيدي مجهز مي‌كند.

نخ دندان را فراموش نكنيد: حتي اگر در گذشته چندان از نخ دندان استفاده نمي‌كرديد، بايد بدانيد كه كشيدن نخ دندان در دوران ارتودنسي بيش از گذشته اهميت دارد. چون نخ كشيدن دور سيم‌هاي بريس سخت است، بهتر است فلاس تريدر تهيه كنيد تا راحت‌تر بتوانيد بين سيم‌ها را نخ بكشيد. واترفلاسر، براي مثال واترپيك نيز گزينه‌اي مناسب براي مراقبت از دندان‌ها حين ارتودنسي است.

به تغذيه خود توجه كنيد: خوراكي‌هايي ميل كنيد كه به دندان‌ها فشار نمي‌آورد و نوشيدني‌هايي با قند و اسيد پايين انتخاب كنيد تا دچار پوسيدگي حين ارتودنسي نشويد. نوشيدني‌هاي قندي و نوشابه را فراموش كنيد و كمتر تنقلات ميل كنيد.

آب فراوان بنوشيد: آب ذرات غذاي باقيمانده بين دندان‌ها را پاك مي‌كند، به اين ترتيب اين ذرات بااسيدهاي موجود در محيط دهان تركيب نمي‌شود.

مرتب براي ويزيت به دندانپزشك مراجعه كنيد: ارتودنسي كردن دندان‌ها شما را از رفتن به نزد دندانپزشك بي‌نياز نمي‌كند. متخصص ارتودنسي مي‌خواهد كه در پايان درمان لبخندي زيبا با دندان‌هايي سالم و مرتب بر لبانتان نقش بندد، شرط لازم دستيابي به اين هدف اين است كه هر شش ماه يك بار به دندانپزشك مراجعه كنيد.

برآورد مي‌شود كه حدود 20 ـ 10 % از كودكان و نوجوانان پس از دوران ارتودنسي كودكان و ارتودنسي بزرگسالان با لكه‌هاي سفيد روي دندان‌هاي خود مواجه شوند. متخصص ارتودنسي در نخستين جلسه شيوه مراقبت از دندان‌ها را در طول درمان توضيح مي‌دهد. فراگيري روش صحيح مسواك زدن و نخ كشيدن از ايجاد لكه‌هاي سفيد روي دندان‌ها جلوگيري مي‌كند و سلامت دهان و دندان را تضمين مي‌كند. به علاوه اگر دندان‌ها سالم باشند، پلاك نگهدارنده (ريتينر) به خوبي روي آنها مي‌نشيند و لبخند جذاب به سختي به دست آمده سال‌هاي سال بر لبانتان باقي مي‌ماند.

حتما بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۱:۲۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :