جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بايت توربو چيست؟

بايت توربوها كوچكترين سيستم‌هاي كامپوزيتي هستند كه در بخش داخلي دندان‌هاي فوقاني جلو و يا در سطوح جويدن دندان‌هاي آسياب عقب قرار مي‌گيرند تا از بسته شدن كامل دندان‌ها جلوگيري كنند. توربو براكت‌ها، دندان‌هاي شما را از هم جدا كرده، از فشار دندان‌هاي مقابل رها مي‌كند و اجازه مي‌دهد دندان‌هاي‌تان آسان‌تر، سريع‌تر و راحت‌تر حركت كنند.

اين بايت توربوها موقت هستند و در نهايت توسط متخصص ارتودنسي به راحتي و معمولا بعد از چند ماه برداشته مي‌شوند. با استفاده از توربو براكت، زمان درمان اغلب افزايش مي‌يابد، زيرا دندان‌هاي شما ديگر با براكت‌ها و سيم‌ها در تماس نيستند و اين امكان فراهم مي‌شود كه آن‌ها عملكرد خود را با كارآيي بيشتري انجام دهند. اگر چه در ابتدا ممكن است كمي ناخوشايند باشد، در نهايت صرفه جويي در زمان درمان ارزش انجام اين كار را دارد!

چرا بايد از توربو براكت يا بايت توربو استفاده كنيم؟

بايت توربوها به طور موقت به درمان شما اضافه مي‌شوند و به دو دليل مورد استفاده قرار مي‌گيرند:

گاز گرفتن روي بايت توربو، فشار خاصي را روي دندان‌ها براي كمك به حركت آنها اعمال مي‌كند. اين كار اغلب مي‌تواند براي كمك به بيماران داراي اوربايت استفاده گردد، اما مي‌تواند در شرايط ديگر نيز مورد استفاده قرار گيرد.

گاز گرفتن روي بايت توربوها باعث جلوگيري از ايجاد فشار روي براكت‌ها مي‌شود و ميزان شكستگي و يا آسيب به دندان‌هاي مقابل را كاهش مي‌دهد.

بيشتر بخوانيد :

اگر بايت توربو بشكند چه اتفاقي مي‌افتد؟

بعيد است كه بايت توربو شل شود. اگر بايت توربو شكسته يا شل شود، هيچ اشكالي ندارد. اگر هر دوي آنها را نيز گم كرديد، لطفا با متخصص ارتودنسي خود تماس بگيريد؛ او احتمالا قرار ملاقات را براي جايگزيني آنها ترتيب مي دهد. با اين حال، اگر حركت كافي حاصل شده باشد، ممكن است ديگر نياز به استفاده از آنها نباشد.

مشكل در جويدن با توربو براكت

در ابتدا زماني كه توربو براكت‌ها روي دندان‌هاي جلو قرار مي‌گيرند، دندان‌هاي عقب در هنگام جويدن، به طور كامل روي هم قرار نمي‌گيرند. اگر روي دندان‌هاي عقب قرار بگيرند، دندان‌هاي جلو تماس نخواهند داشت. اين وضعيت موقت است و خوردن غذاهاي نرم براي هفته اول به شما اين امكان را مي‌دهد كه اين وضعيت جديد را تحمل كنيد. ممكن است گفتار شما كمي تحت تأثير قرار گيرد، اما در عرض يك هفته به حالت عادي باز خواهد گشت.

منبع : مجله ارتودنسي دندان

رفرنس : مجله دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۷:۴۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :