جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

واكنش آلرژيك به ارتودنسي نامرئي يا اينويزلاين

تكنيك محبوب مرتب كردن دندان‌ها كه همان روش معمول استفاده از براكت‌هاي فلزي ( ارتودنسي ثابت ) مي‌باشد و به عنوان بهترين راه براي صاف كردن دندان‌هاي كج در نظر گرفته مي‌شود؛ به سرعت در حال جايگزين شدن با اينويزيلاين ( ارتودنسي نامرئي ) مي‌باشد كه گاهي ممكن است مشكلات پيش‌بيني نشده‌اي را به وجود بياورد. واكنش آلرژيك نسبت به اينويزيلاين  ممكن است در بيماراني كه سابقه و زمينه حساسيت نسبت به مواد پلاستيكي را دارند، اتفاق بيفتد. واكنش آلرژيك نسبت به اينويزيلاين، بسته به شدت حساسيت، مي‌تواند مشكلات خفيف يا شديدي را به همراه داشته باشد.

آيا در صورت واكنش آلرژيك نسبت به اينويزيلاين، مي‌توان همچنان از اين تجهيزات استفاده كرد؟

اگر علائمي كه در طول واكنش آلرژيك نسبت به اينويزيلاين تجربه مي‌كنيد، خفيف هستند، به احتمال زياد قادر خواهيد بود اين علائم را تا پايان درمان تحمل كنيد. علائم شديد مانند به سختي نفس كشيدن، عدم هشياري و حالت تهوع را نمي‌توان ناديده گرفت. اگر هر يك از اين علائم شديد را احساس كرديد، ممكن است لازم باشد استفاده از رديف كننده‌ها را متوقف كنيد. فارغ از اينكه واكنش آلرژيك شما نسبت به اينويزيلاين تا چه حد شديد باشد، حتماً بايد با دندانپزشك خود در اين زمينه صحبت كنيد. با توجه به اينكه واكنش آلرژيك نسبت به اينويزيلاين، چندان معمول و شايع نمي‌باشد، احتمال آن كه شما در هنگام استفاده از اين تجهيزات چنين مشكلاتي را تجربه كنيد، اندك است.

آيا بايد در مورد اين واكنش‌هاي آلرژيك نگران بود؟

اگر مي‌دانيد كه نسبت به مواد پلاستيكي آلرژي داريد، بايد اين موضوع را قبل از آنكه دندانپزشك روشي را براي مرتب كردن دندان‌هاي شما انتخاب كند، به او اطلاع دهيد. واكنش آلرژيك نسبت به اينويزيلاين در بهترين حالت، ناخوشايند است و در موارد نادر مي‌تواند كشنده نيز باشد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ارزان

هنگام بروز يك واكنش آلرژيك چه اتفاقي مي‌افتد؟

اگر شما دچار آلرژي نسبت به اينويزيلاين باشيد، به سرعت اين را متوجه خواهيد شد. در دهان خود احساس سوزش يا خارش خواهيد كرد. معمولاً، اين مشكل در تمام زماني كه از رديف كننده اينويزيلاين استفاده مي‌كنيد، ادامه مي‌يابد و حتي ممكن است پس از خارج كردن آن براي خوردن غذا، نيز ادامه داشته باشد. همچنين ممكن است متوجه شويد زبان و لثه‌هايتان نيز در اثر آلرژي نسبت به اينويزيلاين متورم شده است. در موارد نادر، ممكن است بيمار دچار سختي در نفس كشيدن شود و لازم باشد براي درمان به بيمارستان مراجعه كند.

چگونه مي‌توان واكنش آلرژيك خفيف را متوقف كرد؟

به دليل اينكه شما نمي‌خواهيد ابزارهاي مرتب و صاف كردن دندان‌ها را خارج كنيد، دندانپزشك راه حل آساني را براي كاهش واكنش آلرژيك به شما پيشنهاد خواهد كرد. به ياد داشته باشيد كه مشكل، عدم وجود بزاق در دهان شما مي‌باشد. راه حل اين مشكل، بسيار ساده است. مقدار زيادي مايعات بنوشيد تا جايگزين بزاق شود. آب سرد، بهترين گزينه است. سعي كنيد در هر روز چند ليوان آب اضافي بنوشيد. گام ديگر آن است كه بيشتر به دندانپزشك مراجعه كنيد. تميز كردن حرفه‌اي و تخصصي دندان هر سه ماه يك بار مي‌تواند حساسيت و تحريك را كاهش دهد.  تميز كردن دندان‌ها به توليد بزاق نيز كمك مي‌كند. البته اين راه حل به اندازه نوشيدن آب سرد، موثر نخواهد بود.

همانطور كه خودتان متوجه خواهيد شد، ترس از حساسيت نسبت به اينويزيلاين بسيار اغراق آميز است. حتي اگر در يك اتفاق نادر، شما واكنش آلرژيك را تجربه كنيد، اين واكنش چيزي بيش از اندكي تحريك و خارش دهان نخواهد بود. هيچ چيزي در اين رابطه نبايد شما را نسبت به اينويزيلاين دلسرد كند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي چه قدر است ؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۳:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :