جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تفاوت‌هاي بين ارتودنسي بزرگسالان و ارتودنسي كودكان و نوجوانان چيست ؟

تفاوت اصلي بين ارتودنسي بزرگسالان و ارتودنسي كودكان و نوجوانان آن است كه در جوانان، استخوان‌هاي فك هنوز به رشد كامل نرسيده و در حال رشد مي‌باشد. در حالي كه در بزرگسالان، رشد اين استخوان‌ها متوقف شده است و به همين دليل ممكن است رفع ناهنجاري‌هاي فك آنها فقط از طريق جراحي امكانپذير باشد. تفاوت‌هاي ديگري كه از اين نظر بين ارتودنسي در بزرگسالان و كودكان وجود دارد عبارتند از:

آسيب‌ديدگي لثه‌ها و استخوان دندان‌ها (بيماري‌هاي پريودنتال)

احتمال ابتلاء به بيماري‌هاي لثه و يا حتي آسيب‌‌ديدگي استخوان دندان‌ها در اثر عفونت لثه يا بيماري‌هاي پيشرفته پريودنتال در بزرگسالان بسيار بيشتر از كودكان است. افرادي كه دندان‌هاي صاف و مرتب داشته باشند، كمتر در معرض ابتلاء به بيماري‌هاي لثه قرار دارند.

پوسيدگي يا افتادگي دندان‌ها

بعضي از دندان‌ها ممكن است به مرور زمان دچار پوسيدگي شده و يا از جاي اصلي خود جابه‌جا شوند و رفع مشكل آنها تنها از طريق ارتودنسي امكانپذير خواهد بود. همچنين افتادن دندان‌ها هم مي‌تواند باعث شود كه دندان‌هاي مجاور به سمت فضاي خالي ناشي از آن حركت كنند و اين باعث افزايش خطر ناهنجاري‌هاي فك و بروز بيماري‌هاي لثه مي‌شود.

درمان ارتودنسي ناقص در دوران نوجواني

بسياري از بزرگسالان در دوران كودكي يا نوجواني خود، بخشي از يك دوره درمان ارتودنسي را طي كرده‌اند اما بعد از آن هيچ‌گاه براي تكميل درمان خود اقدام نكرده‌اند. بنابراين حالا كه به سن بزرگسالي رسيده‌اند، تصميم مي‌گيرند كه درمان ارتودنسي خود را كامل كنند تا بتوانند به دندان‌هاي سالم و لبخند زيبايي كه هميشه آرزوي آن را داشته‌اند، دست پيدا كنند.

نتيجه و مراقبت‌هاي پس از انجام ارتودنسي

در اوايل دوره درمان ارتودنسي بزرگسالان احتمالاً شما براي صحبت كردن يا غذا خوردن، كمي مشكل يا ناراحتي خواهيد داشت، اما بعد از مدتي اين احساس برطرف مي‌شود. در طول مدتي كه بريس‌ها در دهان شما قرار دارد، سعي كنيد دندان‌هاي خود و براكت‌ها را كاملاً تميز نگه داريد. اگر در ارتودنسي بزرگسالان از بريس‌هاي چسبانده شده و غير قابل برداشتن استفاده مي‌كنيد، ذرات غذا و جرم مي‌تواند به راحتي در بين دندان‌‌ها و لثه‌هاي شما گير بيفتد.

هزينه ارتودنسي بزرگسالان

هزينه ارتودنسي چه در كودكان و چه در بزرگسالان به طول مدت درمان، سن، ميزان و شدت مشكل شما و نوع بريسي كه متخصص ارتودنسي براي شما توصيه مي‌كند، بستگي خواهد داشت. قبل از شروع درمان با بيمه درماني يا تكميلي خود هماهنگي كنيد تا مشخص شود كه آيا هزينه‌هاي ارتودنسي شما را پوشش مي‌دهد يا خير.

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۶:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :