جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه پروسه هايي كه همزمان با درمان ارتودنسي ممكن است مورد نياز باشد

مشاوره اوليه

اگر تصميم داريد كه براي معالجه خود به مطب برويد، اولين مراجعه به متخصص ارتودنسي مي تواند رايگان باشد. برخي متخصصان حتي بودن اينكه بخواهيد اقدام به درمان كنيد به صورت رايگان شما را بررسي ميكنند.

متخصص ميتواند طي اين جلسه مشكلات احتمالي شامل، وجود فاصله بين دندان ها، شلوغ بودن دهان، كوچك بودن يكي از فك ها، جلو يا عقب بودن فك ها و … را شناسايي كرده آنگاه نوع درمان را به بيمار توضيح داده و هزينه ارتودنسي دندان ) ارتودنسي ثابت ، ارتودنسي متحرك و...) را نيز به صورت دقيق برآورد خواهد كرد.

شستشوي حرفه اي

از آنجا كه قرار است تا مدت طولاني دستگاه هاي ارتودنسي به دندان هاي شما متصل باشد، قبل از آن اگر بتواند دندان ها را جرم گيري كرده و شستشوي حرفه اي روي آن ها انجام دهيد، ميتوانيد سلامت آن ها را در طول درمان حفظ كنيد. اگر دندان شما پلاك يا تارتار يا جرم گرفته باشد متخصص معمولا از انجام درمان خودداري ميكند زيرا ممكن است درمان شما با اين وجود موثر نباشد و حتي شما را به سمت بيماري لثه سوق دهد.

ويزيت به منظور چكاپ

در طول درمان ارتودنسي شما بايد به صورت مكرر به متخصص مراجعه كنيد تا او شما را ارزيابي كرده و به تنظيم دستگاه هاي ارتودنسي اقدام كند. هرچقدر مشكل شما جدي تر باشد، براي مثال اگر مال اكلوژن هاي شديد داشته باشيد، تعداد جلسات مراجعه شما نيز بيشتر ميشود.

اشعه ايكس دندان يا فك

گرفتن تصاوير با كمك اشعه ايكس يكي از محتمل ترين پروسه هاي درمان ارتودنسي است. متخصصان براي اينكه بتوانند موقعيت ريشه دندان ها را تعيين كنند و ميزان موفقيت درمان را بسنجند از تصاوير اشعه ايكس كمك ميگيرند. در طول درمان ممكن است چندين بار و مكررا از شما تصاويري با كمك اشعه ايكس گرفته شود كه آن ها نيز هر كدام بر قيمت ارتودنسي اضافه ميكنند.

ريتينر و نگهدارنده

بعد از اتمام دوره درمان، دندان هاي شما همچنان ممكن است تغيير موقعيت داده و جابجا شوند. براي پيشگيري از بروز چنين حالتي شما بايد از ريتينر و نگهدارنده استفاده كنيد. هزينه نگهدارنده نيز معمولا بايد به عنوان بخشي از هزينه ارتودنسي در نظر گرفته شود كه البته ارزان است و به راحتي قابل خريداري است.

 بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۷:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :