جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مراقبت از ونير كامپوزيت

) مهمترين نكته در نگهداري ونير كامپوزيت، پرهيز از جويدن خوراكي هاي سفت است. جويدن غذا ها و خوراكي هاي سفت و سخت باعث آسيب رسيدن به ونير كامپوزيت مي شود.

در هنگام خوردن مواد خوراكي مانند فندوق و پسته و ... بايد احتياط كنيد تا باعث شكستن و لب پر شدن كامپوزيت نشود.

2) تا يك روز پس از انجام ونير كامپوزيت از نوشيدن چاي، قهوه، نوشابه و از اين قبيل مواد غذايي حاوي رنگدانه پرهيز نماييد زيرا مواد كامپوزيت در اين مدت مستعد تغيير رنگ هستند.

3) حدودا تا يك ماه پس از كامپوزيت دندان ها حساس مي شوند كه رفته رفته با گذشت زمان از اين حساسيت كاسته مي شود. در اين مدت از نوشيدن و خوردن غذا هاي خيلي سرد يا خيلي داغ پرهيز نماييد تا دچار دندان درد نشويد.

4) مسواك زدن بعد از هر وعده غذايي بخصوص بعد از خوردن و آشاميدن غذاهاي حاوي رنگدانه مهم مي باشد. اگر در مكاني هستيد كه به مسواك دسترسي نداريد مي توانيد چند ليوان آب بنوشيد. به طور كلي سعي كنيد بعد از انجام كامپوزيت، نوشيدن و خوردن اين مواد را به حداقل برسانيد.

بيشتر بخوانيد :

5) همانطور كه گفته شد مسواك زدن بعد از هر وعده غذايي مهم مي باشد. اما توجه داشته باشيد، مسواك زدن زياد باعث مي شود سطح صيقلي كامپوزيت از بين برود و كدر رنگ شود. كه در اين صورت بايد به دندانپزشكي مراجعه نماييد تا دندانپزشك سطح رويي كامپوزيت را پوليش دهد و به حالت صيقلي قبلي باز گرداند.

6) استفاده به تنهايي از مسواك براي حفظ پاكيزگي دندان هاي كامپوزيت شده كفايت نمي كند. همانطور كه بار ها گفته شده است، نخ دندان بايد در كنار مسواك نيز استفاده شود. علاوه بر اينكه دندان هاي معمولي و بدون كامپوزيت به حفظ بهداشت نياز دارند، دندان هاي كامپوزيتي نيز به حفظ بهداشت نيازمند هستند. نخ دندان بايد در آخر هر روز براي زدودن مواد غذايي باقي مانده در ميان دندان ها استفاده شود.

7) براي استفاده از خمير دندان بهتر است با دندانپزشك ترميم و زيبايي خود مشورت نماييد، زيرا امكان دارد دندانپزشك با توجه به نوع كامپوزيت، خمير دندان خاصي را معرفي كند. همچنين در استفاده از مسواك هاي مخصوص نيز بهتر است با دندانپزشك خود مشورت نماييد.

8) استعمال دخانيات نظير سيگار و قليان رنگ كامپوزيت را تغيير مي دهد. تا حد امكان سعي كنيد از استعمال دخانيات بپرهيزيد.

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي بارداري


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۱:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :