جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مراحل و هزينه ارتودنسي بزرگسالان

در وهله اول بايد براي دريافت مشاوره بابت نوع براكت ها و جنس دندان هاي تان از دندانپزشك خود مشاوره دريافت كنيد تا پزشك اطلاعات لازمه در مورد چيستي و چگونگي اين روش را در اختيارتان قرار دهد.

مرحله بعدي مربوط به فرآيند معاينه باليني و تخصصي دندان ها است كه پزشك وضعيت دندان، لثه و فك بيمار را مورد ارزيابي قرار مي دهد.

برنامه ريزي براي درمان مرحله ديگري از فرآيند ارتودينس ياست كه انجام ان ضرورت دارد. زيرا در يك برنامه ريزي به خصوصي زمان مراجعه و انجام ارتودنسي به بيمار اطلاع رساني مي شود.

در اين مرحله براي نتيجه بخش بودن ارتودنسي دستياران و دندانپزشك در مورد رعايت بهداشت دهان و دندان شما را راهنمايي مي كند.

كارگذاشتن ارتودنسي داخل دهان و دندان را به عنوان اصلي ترين مرحله درمان از آن ياد مي شود. اين كار نياز به تخصص و مهارت بالاي دارد تا نصب ارتودنسي هيچ گونه آسيبي به لثه و يا دندان ها وارد نكند و در بازه زماني چند ساعته انجام مي شود.

نگهداري و چكاپ هاي منظم را مي توان به عنوان مراحل آخر ارتودنسي بزرگسالان دانست، اين مرحله تا 3-6 ماه ادامه دارد تا با بررسي هاي مداوم دندان ها به حالت اوليه باز نگردند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي يا كامپوزيت 

هزينه ارتودنسي بزرگسالان

ميزان هزينه درمان ارتودنسي شما با در نظر گرفتن عوامل متعددي برآورد مي شود كه شامل موارد زير مي باشد:

  • طول مدت زمان درمان
  • سن
  • ميزان و شدت وسعت مشكل دندان ها
  • نوع بريس و براكت
  • ميزان شهرت، تجربه و موقعيت مكاني دندانپزشك

*نكته قابل توجه اين است كه با توجه به اين كه عمل ارتودنسي جزو يكي از عمل هاي زيبايي دندان به شمار مي رود، برخي از شركت هاي بيمه طرف قرار داد هزينه مرتبط با آن را پوشش نمي دهند و بايد پيش از اقدام به انجام آن در مورد حمايت مالي بيمه سوال بپرسيد.

منبع : مجله ارتودنسي 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۵:۳۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :