جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع قفل زنجير طلا

قلاب يا قفل زنجير به شكل‌هاي مختلفي ساخته مي‌شود و هريك استحكام خاصي دارند. در زير انواع قفل زنجير طلا را معرفي كرده‌ايم كه در تصميم‌گيري بهتر به شما كمك مي‌كند.

قفل خرچنگي (لابستر): اين نوع قفل يادآور چنگك‌هاي خرچنگ است و حالت فنري دارد. يعني اگر پس از باز كردن آن را رها كنيد، به صورت خودكار بسته مي‌شود. براي باز و بسته كردن اين قفل بايد اهرم فنري را بكشيد تا قفل باز شود.

قفل زنجير توپي: اين نوع قفل مخصوص زنجيرهاي توپي‌شكل است. براي بستن اين قفل بايد توپك انتهاي زنجير را وسط قفل كه داراي فرورفتگي است قرار دهيد. سپس با هدايت توپك در جهت چپ يا راست و داخل قسمت باريك‌تر، قفل را محكم كنيد. از اين نوع قفل در دستبند هاي ظريف استفاده مي‌شود.

قفل حلقه‌اي فنري: اين قفل شبيه قفل خرچنگي است. با اين تفاوت كه شكل دايره‌اي دارد و اغلب هم به‌وسيله‌ي حلقه‌هاي درشت به بدنه يا زنجير گردنبند متصل مي‌شود. اين قفل هم ايمني خوبي دارد اما براي بستن آن بايد از كسي كمك بگيريد.

بيشتر بخوانيد : خريد طلا آنلاين         

قفل آهنربايي: همانطور كه از نامش پيداست از دو قسمت آهنربايي تشكيل شده است. اين دو قسمت روي هم قرار گرفته‌اند و اغلب زائده‌هايي هم دارند كه مانع از لغزش آنها روي يكديگر مي‌شود تا كاملاً ثابت بمانند. اين مگنت‌ها قوي هستند و باز و بسته كردن آنها آسان است، اما به اندازه قفل خرچنگي ايمني ندارند.

قفل جعبه‌اي يا باكس: اين قفل از دو بخش تيغه و شيار تشكيل شده است. براي بستن اين قفل بايد تيغه را درون شيار آن قرار دهيد. براي باز كردنش هم دكمه‌اي در آن تعبيه شده كه با فشار آن قفل باز مي‌شود.

قفل پيچي: اين قفل كاملاً شبيه پيچ است كه در يك محفظه مارپيچي قرار مي‌گيرد و با پيچاندن آن قفل بسته مي‌شود. از آنجا كه احتمال هرز شدن و باز شدن خودبه‌خود اين قفل زياد است، ايمني زيادي ندارد.

قفل چرخان: قفل چرخان داراي دو بخش مجزاست كه يكي حالت ميله‌اي دارد و ديگري شكل لوله‌ي توخالي است. با قرار دادن ميله داخل لوله و فشار دادن آن قفل محكم مي‌شود. قفل چرخان اغلب در ساخت دستبندهاي النگويي و النگو استفاده مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : خريد النگو طلا

قفل تاشو: قفل تاشو داراي يك بخش قفل و يك بخش حلقه است. بخش قفلي دو نيمه دارد كه توسط لولاي ظريفي به هم متصل شده‌اند. با قرار گرفتن بخش حلقه‌اي در ميان دو نيمه‌ي قفل و فشار دادن آن، گيره بسته و قفل محكم مي‌شود. از قفل تاشو اغلب در ساخت دستبند و گردنبند‌هاي ظريف و طرح جواهر استفاده مي‌شود.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۶:۰۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :