جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

سريعترين ارتودنسي چقدر طول مي كشد؟ اصلا ارتودنسي سريع يعني چه؟

به دنبال سريعترين ارتودنسي بودن كاملا طبيعي است: هميشه اين نگراني براي مردم وجود دارد كه “ارتودنسي ممكن است سال هاي زيادي طول بكشد” و بنابراين نگراني از زمان طولاني درمان ارتودنسي يكي از دلايل فرار از ارتودنسي است!

در اين مقاله با ذكر دليل و ارايه چندين نمونه نشان خواهيم داد كه اين “پيش فرض” درست نيست!

قبلا در مقاله زير از همين سايت  به بحث متوسط طول مدت درمان ارتودنسي -در كنار تعدادي ديگر از شايعترين سوالات ها در مورد ارتودنسي- اشاره كرده ايم و توصيه مي كنيم حتما به اين مقاله هم سري بزنيد:

 سخني صادقانه در مورد ارتودنسي

بيشتنر بخوانيد : هزينه ارتودنسي چه قدر است ؟

اما به طور خلاصه:

زمان متوسط براي طول مدت ارتودنسي، اغلب در حدود حداقل  ۱ سال براي وقتي كه دندان كشيده نمي شود و حدود حداقل  ۱٫۵ سال براي وقتي كه دندان كشيده مي شود خواهد بود.

البته در مواردي كه پيچيدگي كار زياد باشد و يا مشكل شديد باشد ممكن است درمان به بيشتر از ۲ سال هم بكشد. اما درمان طولاني زماني قابل قبول است كه در نهايت نتيجه ايده آل يا مناسب حاصل شود و اين اطاله درمان به علت بي نظمي بيمار و يا ضعف متخصص ارتودنسي نبوده نباشد!

اما بسيار پيش مي آيد كه مردم به خاطر نگراني از بلند بودن مدت درمان ارتودنسي ،  دست به كارهاي جايگزين (مثل: ارتودنسي سريع ، ارتودنسي در يك جلسه! ، صاف كردن بدون ارتودنسي و …) مي زنند در حاليكه در واقع اين پيش فرض صحيح نيست!

حتي بسياري از همكاران دندانپزشك هم ممكن است باور نكنند يا اطلاع نداشته باشند كه

بسياري از مشكلات (حتي گاهي به ظاهر پيچيده) را در مدتي كوتاه در حدود ۶ ماه و حتي كمتر مي توان با سريعترين ارتودنسي اصلاح كرد!

منابع :

https://www.orthodentist.ir/

http://www.orthoinfo.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۲:۳۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :